Terveydellisistä syistä minun on kutakuinkin pakko olla lihansyöjä. Ajoittain viljatuotteet tekevät suolistolleni häijyä, ja joillekin hedelmille olen allerginen jos niitä ei ole keitetty, paistettu tai säilötty. Ihmeellisesti allergisten tuntemusten määrä vaihtelee, jos kuitenkin väkisin syön jotain näistä hedelmistä. Esim. kotimainen omena ei välttämättä aina aiheuta reaktiota sellaisenaankaan ainakaan parin omenan aikana, mutta sitten yhtäkkiä saattaa tulla huono olo jos jatkan pikkuomenoiden napsimista. Kasvisten kohdalla taas on niin että välillä esim. tomaatti sellaisenaan saattaa ärsyttää vähän ja välillä ei, porkkanasta on jokusenkin kerran tullut närästystä. Kaikenkaikkiaan olen itse päätellyt omaavani ärtyvän suolen. Ja punakaali oli kaikista kamalin kokemus sulatettavaksi, vaikka oli jopa uunissa laitettua.
Tietty jos kävisi yksitellen läpi kaiken mitä on, niin ehkä sieltä jotain kaurahiutaletta ja mustikkasoppaa sitten jää syötäväksi, mutta koska en ole nihilisti, niin kyllä kumminkin vähän paremmalla sapuskalla haluan elää. Toisaalta pidän lihasta ja kalasta (kalastakin joskus tulee huono olo tai vatsavaivoja, ilmeisesti kalassa olevan rasvan takia, jota elimistöni ei aina sulata).
Eihän se ole tietenkään mikään mukava tietää että eläimiä rääkätään lihateollisuudessa, mutta minkä hemmetin pakko niitä muka on rääkättävä tappamista enempää? Miksi kanoja "pitää" potkia pitkin lattioita tai sohia elikoita sähköpiiskalla silloin kun ne eivät pääse kumminkaan eteenpäin? Miksi ihmisellä joka ammatikseen on eläinten kanssa tekemisissä pitää olla paskaa korvien välissä? Ei pääse ihmisille pätemään, niin rääkätäänpä eläimiä?
Yritän elää Amerikan alkuasukkaiden tavoin, ja olen sitä mieltä että eläimestä pitää käyttää kaikki osat ja eläimen hengelle pitää olla kiitollinen siitä että sen keho on siltä otettu pois. Ruoan kanssa ei leikitä (mitä amerikkalaiset eli jenkit raivostuttavalla tavalla harrastavat tv-sarjoissaan - toivottavasti tulevat tuntemaan nälän, jos oikeasti pelleilevät sillä tavalla ruoan kanssa että sitä heitetään surutta pois jne.) Ja jos jotain joudun kompostiin laittamaan, niin kyllä harmittaa ja hävettää.
Joitakin vanhaksi päässeitä tuotteita olen joskus kiikuttanut metsään. Villieläimillä on tunnetusti sen verran ärhäkät suolet että nehän kaikenlaista puolimätää raatoakin tykkäävät järsiä, joten eiköhän vähän varttuneempi eines niille kelpaa.