Kirjoittaja Aihe: Tatuoinnit ja lävistykset  (Luettu 11639 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
Vs: Tatuoinnit ja lävistykset
« Vastaus #20 : ti 12.01.2016, 09:49:30 »
Palkkaisitteko henkilön, jonka tatuoinnit ylettyisivät yli kaulan ja rystysiin olisi tatuoitu jotain lupsakkaa, esim. HATE?

Minä en palkkaisi, vaikka kertoisi olleensa nuorempana mielestään kova jätkä, mutta tullut sittemmin uskoon ja parantanut tapansa. Itse asiassa uskoontulo vain pahentaisi hänen tilannettaan. :)

Minäkään en käytä mitään koruja, enkä kuljeta mukanani edes lompakkoa (Povitaskumallinen), ellei se sitten kuulu garderobiin erikseen. Semmoista takataskussa pidettävää lompsaakaan ei ole ollut ikinä, minusta se on vähän hölmön näköinen, ja huonossa paikassa.

Toki palkkaisin, siinä missä kenet hyvänsä, jos henkilö olisi muuten oman arvioni mukaan ok. Tietysti pitää ottaa huomioon työpaikka sinänsä, mutta jos tatskat eivät häiritsisi esim. asiakkaita (joku varastotyö, ohjelmointi tms) niin miksipä ei. Sellaisesta kaverista tulisi luultavasti lojaali työntekijä, jos aidosti antaisi mahdollisuuden. Jos se taas kusisi homman, niin sitten potkut. Näitä on helppo heitellä, tietämättä mitään yrittäjyyden riskeistä. Mutta mitäs kyselet.

Lisäys: kirjoitin sillä olettamuksella, että kyseessä olisi jotenkin aidosti epäilyttävä henkilö, uusnatsi, kenties jopa linnassa istunut ex-rikollinen  tms. - jotenkin ymmärsin että haet tällaista. Kyllä, palkkaisin hänet jos kaikki olisi muuten ok. Muutenhan tatskat ja lävistykset ovat ihan normikamaa jopa omalla työpaikallani, ja päteviä jannuja ovat.
« Viimeksi muokattu: ti 12.01.2016, 09:54:57 kirjoittanut Lenny »

taneh

• Vieras
« Vastaus #21 : ti 12.01.2016, 15:21:28 »
Palkkaisitteko henkilön, jonka tatuoinnit ylettyisivät yli kaulan ja rystysiin olisi tatuoitu jotain lupsakkaa, esim. HATE?

En palkkaisi tuollaista ihmistä, koska koko tatuointiajatus kertoo minulle epämiellyttävästä ihmismallista. Ei kiitos. Niin, eivät ole naisillakaan kauniita, ovat missä päin kehoa tahansa.

Pyytäisitkö työnhakijoita riisuutumaan alasti jotta näkisit ovatko he epämiellyttävää ihmismallia?

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #22 : to 14.01.2016, 01:57:15 »
Minusta tatuointivillitykseen sotkeutunut henkilö kertoo jotain joukko- ja muotiajattelusta. Hän ei ajattele tulevaisuutta, vaan sitä, miten hän pätee tämänhetkisessä maailmassa. Itse en ainakaan työnantajana ottaisi rankasti tatuoitua kaveria töihin, koska edustaa jotain laumasielua ja "wannabe-aggressiivista" näkemystä. Miksei voi olla ihan tavis ja loistaa älyllään?
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #23 : to 14.01.2016, 07:07:50 »
Jos on yhtä älykäs kuin sinä, on mahdotonta loistaa älyllään. Ei muutama tatuointi ihmisestä tyhmää tee, vaikken pidäkään tatskoista.

Tummasilmäsusanna

• Vieras
« Vastaus #24 : to 14.01.2016, 07:09:39 »
Jos on yhtä älykäs kuin sinä, on mahdotonta loistaa älyllään. Ei muutama tatuointi ihmisestä tyhmää tee, vaikken pidäkään tatskoista.

Ei tee. Tunnen monia todistetustikin älykkäitä, jotka ovat höyrähtäneet tatuointeihin.

Poissa wade

• Konkari
« Vastaus #25 : to 14.01.2016, 09:43:27 »
Vaikka tatuointeihin tunnutaan täällä suhtautuvan melko typeränä mauttomuutena, niin kyse on myös oman kehon valjastamisesta taiteelle. Sillä: osa tatuoijista todella on taitavia ja luovia. Omista kavereistani osa on varannut tatuointiaikoja ulkomaalaisille tatuointitaiteilijoille, ja heidän kehoaan koristavat värikkäät kuvitukset ovat hyvin vakuuttavia.

Toki, jos puhutaan "hurahtamisesta" (TSS ei tarkoita tätä pahassa mielessä, mutta nyt luen sen kuitenkin negatiivisemmin kuin tarkoitettu) tai siitä että rystysissä lukee tatuoituna "viha", niin tästä melko negatiivisesta näkökulmasta tatuoinnit näyttäytyvät vähemmän rationaalisena tai suotavana ilmiönä.

Mutta jopa lapasien pitäminen talvella vaikuttaa melko mauttomalta, mikäli niihin on kirjailtu vihaviestejä. Tai mikäli ollaan alueella, joka täyttää "hurahtamisen" negatiiviset määritykset.

Jos rekrytoijana kohtaan ihmisen, joka on varpaista päälakeen tatuoitu, säpsähdän toki kysymään, onko tällä merkitystä työnkuvan kannalta? Monissa töissä (jos edellytetään "asiallista" tai "neutraalia" yleisilmettä) toivotaan ettei tatuointeja ole liian näkyvillä paikoilla. Mutta suurin osa tatuoikin esim. käden yläosan, pohkeen, rinnan, jotka ovat joka tapauksessa helposti peitettäviä normaaleilla työvaatteilla.

Minusta tämänkin ketjun negatiivinen toopeilu tatuointien suhteen osoittaa, miksi on luonnollista että tatuoituja työntekijöitä voidaan karsastaa: ihmiset eivät pidä tatuoinneista. Ihmiset jopa ajattelevat että tatuointi kuvaa ihmisen luonnetta jotenkin. Todellisuudessa tatuoitua ei voi aina palkata, ei siksi että tatuointi kertoo jotain tatuoidusta työnhakijasta; vaan koska työntekijää etsivä taho tietää kuinka tarkkanäköisiä ihmisten lukijoita toopet ovat.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #26 : to 14.01.2016, 09:56:14 »
Tatuointien karsastaminen on osittain vanhaa perua samoin kuin Venäjän pelko. Tietämäni mukaan ennen Suomessa tatuointeja oli vain merimiehillä ja vankilakundeilla. Täyteen tatuoitu ihmiskeho ei kylläkään ole mikään taideteos olivatpa tatuoijat kuinka taitavia tahansa. Moni pitää myös graffitejä taiteena. Minä en pidä, vaikka ne olisivat kuinka hienoja hyvänsä.

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
« Vastaus #27 : to 14.01.2016, 09:57:34 »
Ainakin itselläni on kokemus auttanut tässä. Meillä on töissä pari sen näköistä kaveria, että ne olisi repäisty suoraan jostakin steampunk -tai warhammer-sarjakuvasta, mutta eipä heidän ulkoinen olemuksensa mitenkään näy työn tuottavuudessa. Kunnon kapitalistin pitäisi ainakin vain todeta, että mitä välii.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #28 : to 14.01.2016, 13:58:39 »
Minusta tämänkin ketjun negatiivinen toopeilu tatuointien suhteen osoittaa, miksi on luonnollista että tatuoituja työntekijöitä voidaan karsastaa: ihmiset eivät pidä tatuoinneista.

Itse olen sitä mieltä, että ketjun toopeilu tatuointien suhteen johtuu tästä. Toopen sanoin:

En palkkaisi tuollaista ihmistä, koska koko tatuointiajatus kertoo minulle epämiellyttävästä ihmismallista.

Eli siitä, että aina taitaa tulla olemaan ihmisiä, jotka katsovat oikeudekseen toisen ulkomuodon perusteella arvioida tämä ihminen epämiellyttäväksi ihmismalliksi.

T: Xante

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #29 : to 14.01.2016, 19:11:24 »
En palkkaisi tuollaista ihmistä, koska koko tatuointiajatus kertoo minulle epämiellyttävästä ihmismallista.

Helsingin kaupunki ei ole yhtä ahdasmielinen kuin Toope. Kaupungilla ei ole ollut mitään ongelmaa palkata kotihoitopalveluun lähihoitajaa, jolla on sekä näkyviä tatuointeja että lävistyksiä. Lävistykset muistaakseni korvissa useampia, kulmissa ja taitaa olla huulessakin. Vaikka näemme päivittäin, en todellakaan osaa luetella täsmällisesti, mitä koristeita hän kantaa kasvoissaan. Minulle ne ovat merkityksettömiä.

Itselläni on yksi tatuointi, kuva eräästä minulle tärkeästä korusta, jonka näin olen tallettanut iholleni siltä varalta,että koru joskus hukkaantuisi.

Aikanaan olin sen verran tiukkapipo, että en antanut lapsilleni lupaa ottaa tatuointeja alaikäisenä. Yhdelle tytöistäni kustansin 18v. synttärilahjaksi tatskan, jota tämä oli usean vuoden mukisematta odottanut.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #30 : to 14.01.2016, 22:33:51 »

Ei tee. Tunnen monia todistetustikin älykkäitä, jotka ovat höyrähtäneet tatuointeihin.

Ovatko älykkäitä, jos ottavat pysyviä merkkejä ihoonsa, joiden järkevyydestä voi 40-vuotiaana olla ihan eri mieltä. Ei tuo ole merkki älystä, vaan lyhytnäköisyydestä.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #31 : to 14.01.2016, 22:39:00 »
Eli siitä, että aina taitaa tulla olemaan ihmisiä, jotka katsovat oikeudekseen toisen ulkomuodon perusteella arvioida tämä ihminen epämiellyttäväksi ihmismalliksi.

Miten ihminen mielestäsi osoittaa asennettaan, ellei ulkomuodollaan? Kuvitteletko, että asiakaspalvelutehtävään sopii ihminen, jolla on irokeesikampaus ja tatuointeja? Ei kukaan palkkaa tuollaista typerystä asiakaspalvelutehtävään, toki ellei ole kyse tatuointistudiosta. Ei kukaan palkkaa sairaanhoitajaksikaan sellaista, joka haluaa pysyä burkassa tai romanihameessa. Oma asenne ratkaisee. Jos haluaa tatuoida itsensä, ottaa myös riskin siitä, että menettää mahdollisuuksiaan työelämässä. Minusta tuollainen itsensä leimaaminen on typeryyttä, ei coolia.

goo

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #32 : to 14.01.2016, 23:12:01 »

Miten ihminen mielestäsi osoittaa asennettaan, ellei ulkomuodollaan? Kuvitteletko, että asiakaspalvelutehtävään sopii ihminen, jolla on irokeesikampaus ja tatuointeja? Ei kukaan palkkaa tuollaista typerystä asiakaspalvelutehtävään, toki ellei ole kyse tatuointistudiosta. Ei kukaan palkkaa sairaanhoitajaksikaan sellaista, joka haluaa pysyä burkassa tai romanihameessa. Oma asenne ratkaisee. Jos haluaa tatuoida itsensä, ottaa myös riskin siitä, että menettää mahdollisuuksiaan työelämässä. Minusta tuollainen itsensä leimaaminen on typeryyttä, ei coolia.

Miksi väittelet asioista, joista sinulla ei selkeästi ole mitään ymmärrystä? Olen tänään ostanut ruokaostokseni henkilöltä, jolla oli melkoisen omituinen tukkalaite ja tatuointeja. Eli kyllä palkataan näitä henkilöitä. Hän ei myöskään vaikuttanut typerykseltä, vaan hyvältä asiakaspalvelijalta, joka kysyi kaikki oikeat kysymykset hymyillen.

Työnantaja osoittaa typeryytensä menettämällä hyviä työntekijöitä ennakkoluulojen vuoksi, mutta onneksi monet työnantajat eivät ole typeryksiä.

T: Xante

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #33 : pe 15.01.2016, 05:25:28 »

Jos sinä kuvittelet, että tärkein tapa osoittaa asennettaan on ihmisen ulkomuoto, niin kaada itsellesi vaan. Aika harvoin tyhmempää väitettä kuulee ja näkee. Mitä arvioit lyhytkasvuisen ulkonäön sinulle viestittävän, entä Obaman ulkonäön, entä Timo Soinin jne. ?

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
« Vastaus #34 : pe 15.01.2016, 06:01:20 »
Eiköhän Toope tarkoita ulkomuotoa, jonka ihminen itse aiheuttaa. Olisi tietysti mielenkiintoista tietää, miten tähän sopii sellaiset rajatapaukset, kuten lihavuus, huolimaton ulkomuoto jne.

Siinä olen vähän samoilla linjoilla, että en palkkaisi mitään "heimosoturia" palveluammattiin, ihan vaan koska businekset saattaisi kärsiä, mutta että se osoittaisi tyhmyyttä ihmisessä... Hah! Sanon vielä kolmannen kerran, ja jatkan niin kauan kunnes Toope alistuu: tunnen monta koodaria, jotka ovat niin hurjan näköisiä, että heikompi kusee alleen ja todellakin ovat aivan yhtä tuottavia kuin muutkin, ja vielä mukavia tyyppejä ja kaikin puolin asiallisia käytökseltään. Usko, usko nyt, Toope!

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #35 : pe 15.01.2016, 06:58:34 »
Eiköhän Toope tarkoita ulkomuotoa, jonka ihminen itse aiheuttaa. Olisi tietysti mielenkiintoista tietää, miten tähän sopii 

Niinminäkin luulen, mutta Toopen olisi syytä kiinnittää huomiota kielelliseen ilmaisuunsa. Kuten meidän kaikkien. Mitähän Toopelle kertoo tämän miehen ulkomuoto:

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
« Vastaus #36 : pe 15.01.2016, 07:51:08 »
Esimerkki on ihan hyvä, koska ainakin minä voin kuvitella Soinin ja Stubbin olevan kuin kaksoset, joilla vain on hyvin erilaiset elämäntavat. Onko Soini siis huono ja tyhmä ihminen, koska ei juokse maratoneja ja syö pelkkiä parsashotteja? Tässä siis rinnastuu tietyt tekemättömät elämänvalinnat (= ns. oikeineläminen) tehtyihin (= tatuointi). Molemmat muokkaavat ulkonäköä ratkaisevasti.

Niin ja en todellakaan pidä Soinia mitenkään erityisen poikkeavana ulkonäöltään, ihan tavis mies hän on, mutta jatkoin vain hb:n esimerkkiä. Enhän voi tietää, vaikka Soini oikeasti söisi todella terveellisesti, mutta maratoneja hän tuskin juoksee (kuten Stubb). Tiedän kokemuksesta, että se lähes poikkeuksetta muokkaa ulkonäköä stubbimaiseen suuntaan.

taneh

• Vieras
« Vastaus #37 : pe 15.01.2016, 08:07:56 »
Minullahan ei ole ainuttakaan tatuointia tai lävistystä. Tämä siksi että leikin kovista yrittämällä olla poikkeava. Haluan erottua massasta enkä olla sopeutuvainen tavis.
Toivottavasti kukaan ei palkkaa minua töihin. Bisneksensä kärsisivät.

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
« Vastaus #38 : pe 15.01.2016, 08:18:08 »
tanehilla on ihan hyvä pointti. Onko ylikorostettu tavallisuus jonkinlaista ylimielisyyttä? No kyllä taneh pääsee ainakin bussikuskiksi, koppalakki vaan päähän ja virkatakki niskaan. Nykyään voi toisaalta olla liian poikkeava jos on valkoihoinen niissä hommissa.

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #39 : pe 15.01.2016, 08:42:58 »
Minullahan ei ole ainuttakaan tatuointia tai lävistystä. Tämä siksi että leikin kovista yrittämällä olla poikkeava. Haluan erottua massasta enkä olla sopeutuvainen tavis.
Toivottavasti kukaan ei palkkaa minua töihin. Bisneksensä kärsisivät.

Kova oot, kova oot, kova oot https://www.youtube.com/watch?v=3DaTDp0NoOQ
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely