Kirjoittaja Aihe: Tatuoinnit ja lävistykset  (Luettu 11637 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hibiscus

• Vieras
Tatuoinnit ja lävistykset
« : pe 08.01.2016, 19:49:54 »
Tatuointeja ja lävistyksiä on tehty jo nykyihmisen historian alusta saakka. Eri kulttuureissa niitä teetettiin erilaisiin riitteihin liittyen. Ne eivät olleet huomion hakemista eivätkä koristauumista

Muinoin Suomessa tatuointeja oli käsittääkseni vain merimiehillä ja linnakundeilla. Nykyään tatuoinnit ja lävistykset ovat arkipäivää. Jotkut addiktoituvat kumpaankin ja teettävät kehonsa suorastaan irvokkaiksi. Käsitän vielä vähäiset siistit tatskat, mutta liika on liikaa. Minun olisi vaikea kuvitella viettäväni yötä alastoman naisen kanssa, joka olsi täyteen tatuoitu.

Paikalla urogallus

• Konkari
Vs: Tatuoinnit ja lävistykset
« Vastaus #1 : pe 08.01.2016, 19:55:21 »
Tatuoinnit ja lävistykset tulevat ja menevät. 90-luvulla alkoi tämä nykyinen buumi, joka on nyt taittumassa. Veikkaan, että vähitellen kumpikin palaa marginaalin harrasteeksi.

Lävistyksistä pääsee helpommin ja halvemmin eroon kuin tatuoinnista, joten jatkossa voi tulla itsenäisiä lyhytkestoisia lävärimuoteja.

Itse en pidä oikein minkäänlaisista tatuoinneista. Valtaosa tatuoinneista on tylsää massatuotantoa, ja näyttävämmätkään kuvat eivät vanhene arvokkaasti vaan tuppaavat leviämään ja haalistumaan. Lävistyksistä nenä ja korva jutut ovat siedettäviä, muut eivät edes sitä.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #2 : pe 08.01.2016, 20:26:15 »
Itse en pidä oikein minkäänlaisista tatuoinneista. Valtaosa tatuoinneista on tylsää massatuotantoa, ja näyttävämmätkään kuvat eivät vanhene arvokkaasti vaan tuppaavat leviämään ja haalistumaan. Lävistyksistä nenä ja korva jutut ovat siedettäviä, muut eivät edes sitä.
Sama täällä, tosin mitkään lävistykset sopivat vielä harvemmille; pääosin erikoisuuden tavoittelua, mauttomuuden ylistyksen keinoin. Taisin joskus Näkökulmalla irvailla samasta aiheesta toteamalla, että jos asennuttaisi ihon alle - vaikka vasempaan olkapäähänsä - traktorin, yksilöllisyyttä korostamaan.

Aidosti tyylikkäitä, yksilöllisiä ja jotain tiettyjä, henkilökohtaisen tapahtuman vuoksi otettuja tatuointejakin onneksi edelleen on. Kiiltokuvat ja joku delfiini tai korppikotka naisen perseessä ovat kyllä just sieltä, minne ne sitten on tatuoitukin.

Silloin kun mauttomat tribaalit olivat trendinä (2000-luvun alkupuoliskolla), kaveri pyysi suunnittelemaan itselleen semmoisen. Kiitin kunniasta mutta kieltäydyin ja sanoin, että kiittää siitä vielä myöhemmin - kuten sitten kiittikin. Sattuuhan noita vajakkikohtauksia paremmissakin piireissä. Ei onnekseen ottanut mitään typerää tribaalia.
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #3 : pe 08.01.2016, 20:32:47 »
En ole koskaan ajatellutkaan, että ottaisin tatuoinnin. Jokainen päättäköön itse omasta kehostaan. Nuorin tyttäreni kysyi vuosi sitten, mitä ajattelisin, jos hän ottaisi nilkkaansa pienen tatuoidun perhosen. Vastasin, ettei minulla olisi mitään sitä vastaan, mutta kehotin häntä miettimään, eikä toimimaan hetken mielijohteesta. Vaikuttaa siltä, että hän on miettinyt, kun nilkkaan ei perhonen ole lennähtänyt.

Urogallus on mielestäni oikeassa arveluissaan. Trendit tulevat ja menevät. Samoin muoti-ilmiöt. Noita tatuontipajoja on syntynyt kuin sieniä sateella, mutta kun sade lakkaa, sienetkään eivät kasva.

Anemone

• Vieras
« Vastaus #4 : pe 08.01.2016, 23:31:01 »
En pidä tatuoinneista. Eräs ystäväni (nyt jo yli 60-vuotias) pohdiskeli joitakin vuosia sitten keskustelussa tatuoinnin ottamista. Kun kysyin, mikä hänelle on niin tärkeä asia/symboli, että se pitää ihoon hakata, ei hän osannut vastata (= ei ollut ilmeisesti miettinyt syvemmin asiaa). "Mutta jos jonkun ihan pienen ottais?", hän jatkoi. Minä kysyin, mitä ihmeen merkitystä jollain pienellä roskan näköisellä riipustuksella on. Totesin myös, että nykyään ei tatuoinnilla voi erottua massasta, vaan pikemminkin tatuoimattomuudella. Ystäväni ei koskaan ottanut tatuointia, enkä usko hänen sitä katuneen.

Minusta tatuoinnit ovat ihan turhia siksikin, että on olemassa pois pestäviä feikkitatuointeja. Sellaisen voi tilata myös omalla yksilöllisellä piirustuksella. Voin kyllä ymmärtää, että esim. kesällä voi olla ihan hupaisaa leikitellä tatuointityyppisellä koristelulla. Tai vaikka joihinkin juhliin voi olla ihan hauskaa ottaa näyttävä kuviointi iholle, esim. naamiaisiin tai muihin teemajuhliin. Tällaisiin tarkoituksiin feikkitatuoinnit ovat oikein oivallisia.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #5 : la 09.01.2016, 00:52:15 »
Minusta nuo ovat eräitä typerimpiä muoti-ilmiöitä, joita ihmiset ovat keksineet. Siis pysyviä merkkejä nuorena poltetaan ihoon, sellaisia joita ei aikuisena katuessaan voi oikein poistaa? Tyhmää se on, muodikkaan tyhmää. Laumaihmisten, jotka kuvittelevat olevansa erikoisia, tyhmää.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #6 : la 09.01.2016, 06:53:51 »
Kiinnittääkö joku huomiota vielä tatuointeihin tai läväreihin, elleivät ne ole poikkeuksellisen upeita tai karmeita?

Tyhmää tai ei, tatuoinnit ovat kyllä osoitus siitä, että yhä laajemmin ymmärretään, että iho on ihmisen ikioma, eikä esim. työnantajan, sanoisin, samaan tyyliin kuin huivi päässä. Että onko esim. syy olla palkkaamatta ihmistä se, että hän pitää huivia tai hänellä on tatuointeja tai lävistyksiä.

Ja ei, itse en harrasta kumpaakaan. Jos se nyt tuli mieleen.

T: Xante

socrates

• Vieras
« Vastaus #7 : la 09.01.2016, 08:06:20 »
Minusta nuo ovat eräitä typerimpiä muoti-ilmiöitä, joita ihmiset ovat keksineet. Siis pysyviä merkkejä nuorena poltetaan ihoon, sellaisia joita ei aikuisena katuessaan voi oikein poistaa? Tyhmää se on, muodikkaan tyhmää. Laumaihmisten, jotka kuvittelevat olevansa erikoisia, tyhmää.

Komppaan, tatuointeja/lävistyksiä omaavat ihmiset kierrän kaukaa.

Poissa wade

• Konkari
« Vastaus #8 : la 09.01.2016, 08:34:34 »
Pidän hienoista tatuoinneista, en pidä rumista tatuoinneista. Osa on seksikkäitä, osa latistavia.

Minulla on ystäviä, joilla on tatuointeja, ja ystäviä, joilla ei ole. Jos en satu näkemään tatuointejaan en voisi mitenkään heidän käytöksestään, maailmankuvastaan, itsensä tykötuomisen tavasta, jne. päätellä kuka on tatuoitu ja kuka ei. Sikäli tatuoinnit ovat minulle melko merkityksettömiä.

Tummasilmäsusanna

• Vieras
« Vastaus #9 : la 09.01.2016, 08:37:22 »
Tuntuu tosiaan, että jotkut addiktoituvat tatuointeihin ja lävistyksiin, vähän kuten toiset auringonottoon. Kumpaakaan en näistä ymmärrä - tai no ehkä jotenkin voin ymmärtää - mutta itsellä ei ole mielenkiintoa muuttaa kroppaa millään noista. Olen aina itse suosinut luonnollisuutta, mutta silti epäilisin, että näiden ilmiöiden takana on halu kaunistautua. Ehkä tähän ilmiöryhmään kuuluu eilaiset kauneusleikkaukset ja -operaatiot, mihin niihinkin niitä käyttävät tuntuvat jäävän koukkuun.

Ainiin, mutta onhan minulla lävistyksiä. Otin korvareiät pitkällisen harkinnan jälkeen pari vuotta sitten.
« Viimeksi muokattu: la 09.01.2016, 08:39:18 kirjoittanut Tummasilmäsusanna »

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #10 : la 09.01.2016, 17:51:41 »
Minulle on ihan ok jos ihmisillä on tatuointeja. Mutta en ehkä seurustelisi miehen kanssa jolla olisi kasvot tatuoitu, koska en kaipaa jatkuvaa huomiota lähiympäristöltä kun liikun toisen ihmisen kanssa. Plus haluan katsella ihmiskasvoja, en mitään tiikerinnaamaa tms. Itse tuskin ottaisin tatuointia koska kyllästyn helposti kaikkeen ja sitähän ei sitten saa pois. Eikä ne kai mitään halpojakaan ole.

Lävistykset ovat vähän oudompi juttu, en oikein ymmärrä minkä takia ihmisellä pitäisi olla esim. rengas nenässä kuin sonnilla. Jälleen sama juttu, en seurustelisi miehen kanssa jonka naamasta killuu jotain tavaraa. Eikä dingeldongelissakaan ole syytä olla mitään ylimääräistä kamaa, eihän siinä sitten voisi käyttää edes kumiakaan kun se olisi riekaleina.

Itselläni ei ole edes korvissa reikiä. Kun parikymppisenä käytin jonkin aikaa korvakoruja, niitä löytyi klipsimallisinakin. Ei taida oikein löytyä enää nykyään.
Tapa itsesi - luonto kiittää luonnonystävää.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #11 : la 09.01.2016, 18:48:28 »
Palkkaisitteko henkilön, jonka tatuoinnit ylettyisivät yli kaulan ja rystysiin olisi tatuoitu jotain lupsakkaa, esim. HATE?

Minä en palkkaisi, vaikka kertoisi olleensa nuorempana mielestään kova jätkä, mutta tullut sittemmin uskoon ja parantanut tapansa. Itse asiassa uskoontulo vain pahentaisi hänen tilannettaan. :)

Minäkään en käytä mitään koruja, enkä kuljeta mukanani edes lompakkoa (Povitaskumallinen), ellei se sitten kuulu garderobiin erikseen. Semmoista takataskussa pidettävää lompsaakaan ei ole ollut ikinä, minusta se on vähän hölmön näköinen, ja huonossa paikassa.
« Viimeksi muokattu: la 09.01.2016, 18:50:10 kirjoittanut Renttu »

taneh

• Vieras
« Vastaus #12 : la 09.01.2016, 18:54:11 »
Palkkaisitteko henkilön, jonka tatuoinnit ylettyisivät yli kaulan ja rystysiin olisi tatuoitu jotain lupsakkaa, esim. HATE?

Riippuu siitä onko hän tarpeeksi pätevä.

Minäkään en käytä mitään koruja, enkä kuljeta mukanani edes lompakkoa (Povitaskumallinen), ellei se sitten kuulu garderobiin erikseen. Semmoista takataskussa pidettävää lompsaakaan ei ole ollut ikinä, minusta se on vähän hölmön näköinen, ja huonossa paikassa.

Miten lompakko liittyy tatuoiteihin tai koruihin?

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #13 : la 09.01.2016, 19:05:51 »
Miten nimimerkki taneh edes liitty tähänkään ketjuun? :)

taneh

• Vieras
« Vastaus #14 : la 09.01.2016, 19:37:35 »
Miten nimimerkki taneh edes liitty tähänkään ketjuun? :)

Siten että hän kirjoitti tähän ketjuun.

Oletko vastaamassa kysymykseeni?

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #15 : la 09.01.2016, 19:38:21 »
Kauanpa kesti miettiä tuotakin. :)

taneh

• Vieras
« Vastaus #16 : la 09.01.2016, 19:48:16 »
Kauanpa kesti miettiä tuotakin. :)

Ei kestänyt. Mutta miksi höpisit lompakoista?

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #17 : su 10.01.2016, 00:04:33 »

En palkkaisi tuollaista ihmistä, koska koko tatuointiajatus kertoo minulle epämiellyttävästä ihmismallista. Ei kiitos. Niin, eivät ole naisillakaan kauniita, ovat missä päin kehoa tahansa.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #18 : ti 12.01.2016, 09:31:42 »

En palkkaisi tuollaista ihmistä, koska koko tatuointiajatus kertoo minulle epämiellyttävästä ihmismallista. Ei kiitos. Niin, eivät ole naisillakaan kauniita, ovat missä päin kehoa tahansa.

Vai epämiellyttävästä ihmismallista. Kyllä tämä sanoo jo paljon, ellei kaiken.

T: Xante

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #19 : ti 12.01.2016, 09:39:48 »

Minulle epämiellyttävä ihmismalli on pillipiipari, joka nostelee koipeaan Ian Andersonin tyyliin. Ehkä tuo ihmismalli harjoittelee siksi, jos joskus tulisi tilaisuus nostaa koipeaan maahanmuuttajan selän takaa ja kusta kintuille.