Kirjoittaja Aihe: Taajuussanastoista?  (Luettu 29888 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Faustinen

• Konkari
Vs: Taajuussanastoista?
« Vastaus #40 : ti 19.04.2016, 16:44:09 »
Faustinen...

Kunnioitan näkemystäsi, mutta oma elämänkokemukseni on viitoittanut minut eri tavalla ajattelemaan asioista, myös uskon asioista.

Muisto Keijo Kullervo

Niin mikäs siinä, minun filosofiaani kuuluu pohtia mitä on sanojen takana. Tyytymättä selityksiin.

Toki vapaus pitää olla sehän on ehdoton vaatimus, mielenvapaus.   "Mielestäni sanat vain hieman kahlitsevat, mutta kuten sanottu vapautta täytyy olla, joko muodostaa mielipiteitä tai olla muodostamatta.

Poissa Muisto Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #41 : ti 26.04.2016, 16:24:02 »
"Olen jo muutaman sanan merkinnyt uuteen taajuustaulukoon siitä vanhemmasta ja yhä varmempi vakaumus minulla on, että uusi taajuustaulukko on ‘Jatkumo’ vuoden 1979 taajuussanastoon uusin variaatioin."

Hyvää päivän jatkoa.

Muisto Keijo Kullervo

PS. Etenen hitaasti kuten taivaan rantakin vaeltajalle.
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

Poissa Vitel afGastro

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #42 : ti 26.04.2016, 16:49:24 »
"Olen jo muutaman sanan merkinnyt uuteen taajuustaulukoon siitä vanhemmasta ja yhä varmempi vakaumus minulla on, että uusi taajuustaulukko on ‘Jatkumo’ vuoden 1979 taajuussanastoon uusin variaatioin."

Nyt on sateinen ja synkkä päivämme pelastettu:

OLLA MUU    PÄIVÄ NÄIN JA MINÄ SAMA TAPAHTUA - SE ANTAA  ITSE, ERÄS EI SUOMI VAAN, JOKA TEHDÄ HYVÄ MAINITA ETTÄ JO SUORITTAA, VAIKKA TÄMÄ HEH, HEH MONI ERI HÄN VAIN ESITTÄÄ LAPSI....
Tämähänkään ei tulkintaa kaipanne....

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #43 : ti 26.04.2016, 17:04:10 »

Nyt on sateinen ja synkkä päivämme pelastettu:

OLLA MUU    PÄIVÄ NÄIN JA MINÄ SAMA TAPAHTUA - SE ANTAA  ITSE, ERÄS EI SUOMI VAAN, JOKA TEHDÄ HYVÄ MAINITA ETTÄ JO SUORITTAA, VAIKKA TÄMÄ HEH, HEH MONI ERI HÄN VAIN ESITTÄÄ LAPSI....
Tämähänkään ei tulkintaa kaipanne....

VA.

Ei kaivanne, vaikka kielimiehenä kirjoititkin kaipanne ja tämähänkään. Kun et pysty kyvyilläsi vittuilemaan muille kuin vanhoille jo elämää kokeneille miehille, niin sääliksi käy. Mene pitämään palopuheita seurakuntaasi vapaa-ajattelijoihin. Siellä on sinun tasoisiasi ihminsiä, jotka saattavat jopa arvostaa naurettavia höpinöitäsi.

Poissa Vitel afGastro

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #44 : ti 26.04.2016, 17:11:56 »

Siellä on sinun tasoisiasi ihminsiä, jotka saattavat jopa arvostaa naurettavia höpinöitäsi.

Kiitos. Seurakunnassani ei ole sinun vertaisia IHMINSIÄ, mitä lienevät.

SAARI MAA JEESUS LEHMÄ TURBAANI TIUKKA JUMALA ÄÄLIÖ VOIKUKKA TABU IMUTUS VUOHI ZOOFIILIA TUOMIO  - .... JA arvotaan seuraava numero....

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #45 : to 28.04.2016, 08:40:16 »
Olen pikkasen silmäillyt tätä uutta taajuussanastoa Jaska Jokusen suosiollisella avustuksella:
http://bio3-ett.utu.fi/nse/run.cgi/wordlist?corpname=Internet_Parsebank_4B&attrs=word%2Ctag%2Cdeptype&ctxattrs=word&structs=&refs=%3Ddoc.url&pagesize=40;wlattr=lemma;wlsort=f
Näitä Login: guest, salasana: voikukka käyttäen...
Etenen varovaisesti, sillä jo vuoden 1979 taajuussanasto antoi minulle tarvittavat 'eväät' tulevaisuutta varten.

Jotain poimintoja tästä uudesta tilanteesta kuitenkin... Ensin on 1979 taajuussanaston sana sen jälkeen uudemman.

216 Jeesus       =         216 Vastaan
602 Presidentti =          602 Jeesus

85   Jumala      =            85 Tieto
241 Asettaa     =          241  Jumala

Mielenkiintoisinta kuitenkin on neljän ryhmät sanoista vaakasuoraan  jotka muodostuvat ko. taulukoiden sanoista 1 - 100 jne.

Hyvää päivän jatkoa

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #46 : to 05.05.2016, 08:08:12 »
Olen suorittanut 'tutkielmani' onnistuneesti...

Jälleen muistuu mieleeni lause:

"Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teitä Jeesuksessa Kristuksessa."

Päivien jatkoa itse kullekin...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #47 : to 12.05.2016, 08:32:36 »
Päivityttyäni koen, että tutkielmani avainsanana, tai lauseena, oli kirjoittamani:

"Parannan Sinut kun alat etsimään rakkautta sydämeesi jonka olen jo vanginnut omakseni."

Noin 40 vuotta, satoja A4 arkkeja, tietokonekirjoituksia ja netissä surffailua koko ajan.
Niistä muodostui nykyinen Muisto Keijo Kullervo.

Tiedän, että en ole vieläkään täydellinen, mutta tiedän myös että joka päivä oppi uusi.

Kunnes kuolema meidät erottaa toisistamme..."

Ystävällisesti K.K. = Keijo Kullervo = Muisto Keijo Kullervo
« Viimeksi muokattu: to 12.05.2016, 08:35:40 kirjoittanut Keijo Kullervo »
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #48 : pe 27.05.2016, 10:58:28 »
Vuonna 2012 kirjoitettua...

"Nyt herätän varsinaisen kysymyksen...

"Mutta, jospa Maailmankaikkeus luo koko ajan tähtigalakseissaan samantapaista, johdettua kehitystendenssiä koko ajan?"

Otetaan nyt jo paljon mainostettu Andromeda Galaksi... Jospa siellä jossakin tiedetyssä???

Aurinkokunnassa tiedetyllä planeetalla, tiedettyyn aikaan nimimerkki K.K. ja Jaska Jokunen ja jokunen muu pohdiskelevat Kaikkeuden saloja omista näkövinkkeleistään tiiraten? Muutaman minuutin etuajassa tosin ja taas vastaavasti toisessa Universumissa ihmetellään Maailmankaikkeuden ihmeellisyyksiä tuhat vuotta edellä Linnunratamme Aurinkokunnan nykyistä kehitystä?

Yllä oleva On sitä tieteiskirjallisuuden ainesta parhaimmillaan... Jossakin Kaikkeudessa tiedemiehet saanevat selvitetyksi Galileo Galilein tai Keplerin Aurinkokeskeistä maailmankuvaa ihan tosissaan?

Olemmeko koko Maailmankaikkeus kuin valtava... jokin... järjestelmä joka ei voi mennä huonoon kuntoon vaan jokainen Galaksi tukee toistaan - viereistään omista lähtökohdistaan lähtien?

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #49 : pe 27.05.2016, 19:31:12 »

Minulle kaikkeus on kaikki mikä on. Vaikka siinä olisi osia, jotka eivät vaikuta toisiinsa tai ainakaan meillä ei ole niistä tietoa, ja tällaisten tuntemattomien suljettujen osien määräkin ehkä vaihtelisi.

Voimme hyvillä mielin painottua siihen, millä koemme olevan meille merkitystä ja myöntää että emme sulje muun olemassaoloa periaatteessa pois. Tuntemattomalle on itsepetosta toivoa mieleisiämme ominaisuuksia ja pohjata kuvaa todellisuudesta haaveille. Ihanteita toki on hyvä olla.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #50 : pe 27.05.2016, 19:51:33 »

Minulle kaikkeus on kaikki mikä on.

Käsite on aika vaikea.
Voi ajatella että kaikkeus on jotain, josta ei puutu mitään. Ei edes rajoja?

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #51 : pe 27.05.2016, 20:19:48 »

Minulle kaikkeus on kaikki mikä on.

Käsite on aika vaikea.
Voi ajatella että kaikkeus on jotain, josta ei puutu mitään. Ei edes rajoja?

Minulle kaikkeus voi olla enemmänkin mitä on.

Vaikea edes ymmärtää että siihen sisältyy normaalisti enemmän, kuin ihan luulisi.
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #52 : la 28.05.2016, 19:17:40 »
Olen kiitollinen siitä kun edes 'joku' vastaa tähän ketjuun, sillä asiamme on todella vaikea ja arvoituksellinen.
Lienee parasta, että kukin tahollaan miettii, mitä 'pyhät sanat' ja 'sananryhmittymät' saavat aikaan itse kunkin sisikunnassa.

Omakohtainen sisäinen kokemus on jotain sellaista jota ei tarvitse ottaa keltään pois, vaan ko. kokemus sisältää totuudellisuuden ytimen.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #53 : la 28.05.2016, 19:38:37 »
Kysyisinkin sinulta Keijo Kullervo sellaista asiaa, kuin kysymysmerkki ?

Mielestäni tämä asia liittyy taajuuden sanastointiin, kysymysmerkit.

Voisiko, vai olisiko hirveä virhe jos lyö lauseen loppupuolella välilyönnin ennen kysymysmerkkiä ?

Siis noin, niin kuin juuri tein. Minusta se on ilmava ja hyvännäköinen ratkaisu ja oivallinen paikka kysymysmerkille.

Nyt tälläkin Foorumilla on vastakkaisia mielipiteitä esiintynyt. Sinulle ITSELLESI erilaisen uskonnollisen profetian  läpikäynyt profeetta ja kansan Mullah, siis tuo Taha Ibrahim Taharrush on julistanut käytännön virheelliseksi.

Miksi näin ?

Miksi ei anna tehdä välilyöntiä ennen kysymysmerkkiä ?

Löydätkö jonkin syyn siihen, miksi se sopii Evankelis/Lutherilaisuuteen, mutta ei taas sovi Islamisteille ?

Onko tuossa joku pointti, jota en ole tullut havainneeksi ?
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #54 : la 28.05.2016, 21:16:22 »
Kaikenlaisen kirjoituksen päällimmäinen tarkoitus on saada kirjoittajan asia ymmärrettävään muotoon, eikö totta?

Luin joskus nuorempana erään filosofin joka oli tutkinut kirjoittelua ja väitti, että lauseen loppu, jossa on piste, on ymmärrettävä niin, että ko. pisteessä on päätös lauseeseen ja samalla tiivistettynä lauseen sisällys.

Tuosta yllä olevasta voisi päätellä, että kysymysmerkissä oleva piste sisältää aivan kuin tiivistettynä kysymykseen.

Minusta on makuasia se, mihin pisteensä laittaa... Itse useasti käytän kolmea pistettä lauseeni lopussa (joka merkinnee, että ajatusta voi kehitellä lukija eteenpäinkin mielessään).

Muisto Keijo Kullervo

PS. En ole suomenkielen kirjoituksellisen asun taitaja, mutta kuin yllä, olen ajatellut.
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #55 : la 28.05.2016, 21:36:27 »
Kaikenlaisen kirjoituksen päällimmäinen tarkoitus on saada kirjoittajan asia ymmärrettävään muotoon, eikö totta?

Luin joskus nuorempana erään filosofin joka oli tutkinut kirjoittelua ja väitti, että lauseen loppu, jossa on piste, on ymmärrettävä niin, että ko. pisteessä on päätös lauseeseen ja samalla tiivistettynä lauseen sisällys.

Tuosta yllä olevasta voisi päätellä, että kysymysmerkissä oleva piste sisältää aivan kuin tiivistettynä kysymykseen.

Minusta on makuasia se, mihin pisteensä laittaa... Itse useasti käytän kolmea pistettä lauseeni lopussa (joka merkinnee, että ajatusta voi kehitellä lukija eteenpäinkin mielessään).

Muisto Keijo Kullervo

PS. En ole suomenkielen kirjoituksellisen asun taitaja, mutta kuin yllä, olen ajatellut.

Hyvä ja ilmava postaus sinulta, hyvä veli Keijo Kullervo.
........

Itse ajattelen niinkin, että kun laitan yhden välilyönnnin ja sitten vasta kysymysmerkin, niin tarkoituksenani on antaa lukijan hieman hengähtää, elikkä huokaista ja miettiä sitä asiaa, että minkä vuoksi kysymysmerkki on ylipäätään asetettu.

Nyt kun kysymysmerkki pläjäytyy heti väittämän loppuun, siis ilman välilyöntiä,  niin siinä ei ehdi lukija varautua, eikä ottaa juuri minkäänlaista ennakointia ko. asiaan.

Vaikuttaa siltä, että muslimien jyrkkä siipi; siis Taha ja muslimien jyrkän siiven aisankannattajat tämmöiset töpperöt kuten esim. käkikellomaakari Sönkrätes, niin he eivät hyväksy näillä perustein tehtyä valintaa välilyöntiin ennen kysymysmerkkiä.

Sempä vuoksi lähdin kyselemään asiaa sinulta, koska tiedän kyvykkyytesi äidinkielessä ja kaikissa muissakin kielellisissä asioissa, kuten taajuussanastossa.

Aiheuttaisiko välilyönti ennen kysymysmerkkiä jonkinlaista epämieluista muutosta taajuussanaston rekisteriisi ?

Toivon, että ei.

Onneksemme näitä töpperöitä, kuten Taha, Sönkrätes ja Hibsukainen, niin esiintyy harvakseltaan.

Sönkrätes on aktiivi töpperö, mutta Juha huomatessaan töpperön totaalisen hölmöyden, niin voi heittää hänet pellolle käkikelloineen.

Eiköhän se näin mene ?

Toivon, että niin ei olisi.
.........

PS.

Saipalle hyviä hankintoja ja menestystä ensi kaudeksi !!

toivoo Reinholdt JR himself

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #56 : la 28.05.2016, 22:01:08 »
Voi asettaa kysymyksen, mikä on normikirjoituksesta selvästi tarkoituksellisen poikkeamisen tarkoitus. Vaikka isojen alkukirjainten korvaaminen pienillä, joka vaikeuttaa sujuvaa lukemista. Tai "virheellinen" välilyöntien määrä ennen tai jälkeen välimerkin, joka vain näyttää kummalta ja kömpelöltä - ehkä herättää epäilyn jonkin tarkoitetun jääneen vahingossa esiin tuomatta. Tai sanojen suosituksesta poikkeavien kirjoitusasujen käyttö (ompi, ulkolainen, EM) erottumistarkoituksessa - pikemmin kuin viestiä sillä jotain. Väritetäänkö, kiusoitellaanko, johdatetaanko huomiota pois oleellisesta, lasketaanko leikkiä? Ilmaisun arvo on sen toiselle välittämässä merkityksessä. Sekava ja viestimätön jää ilman arvoa.

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #57 : to 02.06.2016, 13:35:34 »
Kun ei ole muuta tekemistä, päätin odottaa 1234 lukukerran ilmestymistä tälle osiolle.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #58 : pe 10.06.2016, 11:42:25 »
"Kertomani episodin jälkeen mieleni on tyhjentynyt niin, että oikein mikään ei saa itseäni järkyttymään.
Ei ole tarvetta edes kirjoitella mielleyhtymiä Jatkumoon, vaan seuraan päivän politiikkaakin etäisyyden päästä.

Muisto Keijo Kullervo

PS. Tarkoitan episodillani asiaa jonka kuulin kiireeni keskeltä:

“Et ole enää mielisairas, vaan terve.”
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #59 : ma 25.07.2016, 12:27:46 »
"Talvella kaadatimme mökiltä viisi isoa puuta... Klapeina jo neljä ja viideskin on jo sahattu pätkiksi, mutta klapeiksi tekeminen odottaa vielä.
Kelopätkät ovat aikamoisessa pusikossa ja itikoita, paarmoja lukuisasti.
Odotan pohjoistuulta joka veisi ko. pois jotta olisi mukavampi tehdä klapeiksi.

“Oliko paratiisissa itikoita tai paarmoja? Jos oli, niin mökkimme on sitten paratiisi tontteineen.”

Olen saanut urakkani taajuustutkimuksesta päätökseen saatesanoin:
“Vakuuttaa – tosiasia – yhtenäinen – kiire = Golgata.”

Ja mitä lisää heruu, on vain positiivista, mutta toki tiedän, että etsintäni Jumalasta on ohi.

“Jumala on Pyhä Sana sisälläsi - Aamen.”

Siunauksellista kesän loppua Sinulle, nettiystäväni?"

Muisto Keijo Kullervo
« Viimeksi muokattu: ma 25.07.2016, 12:33:24 kirjoittanut Keijo Kullervo »
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki