Kirjoittaja Aihe: Taajuussanastoista?  (Luettu 28298 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
Vs: Taajuussanastoista?
« Vastaus #300 : la 21.04.2018, 12:18:37 »
1970-luvulle tultaessa Jeesuksen valta Suomessa oli jo taittunut ja Hannu Salama Juhannustanssi-tuomiostaan armahdettu. Jeesuksen merkitys edelleen vähenee ja moniarvoisuus lisääntyy. Yhteisö murenee itsekkäiksi yksilöiksi.

Poissa Muisto Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #301 : la 21.04.2018, 14:40:40 »
1970-luvulle tultaessa Jeesuksen valta Suomessa oli jo taittunut ja Hannu Salama Juhannustanssi-tuomiostaan armahdettu. Jeesuksen merkitys edelleen vähenee ja moniarvoisuus lisääntyy. Yhteisö murenee itsekkäiksi yksilöiksi.

Olen samaa mieltä...

Ns. Jumala yhteydestä ollaan luopumassa koko sivistyneen maailman toimesta (jokainen on ns. oma jumalansa).

Saapas nähdä mihin tällainen sitoutuneisuus koko maailman ihmiset johtaa?

Toivottavasti on itselläni elinvuosia vielä lisää?
Jos ei ole, katselen kuolemani jälkeen pilven lonkalta - Taivaasta - sitä mihin ihmiskunta on kaikkinensa menossa.

Uteliaana

Muisto Keijo Kullervo
« Viimeksi muokattu: su 22.04.2018, 09:14:03 kirjoittanut Muisto Keijo Kullervo »
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

Poissa Nuori kotka

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #302 : su 22.04.2018, 18:23:13 »

Toivottavasti on itselläni elinvuosia vielä lisää?
Jos ei ole, katselen kuolemani jälkeen pilven lonkalta - Taivaasta......

Muisto Keijo Kullervo

Tuo kuulosti vähän samalle, kuin U. Kekkosen testamentin alku: "Jos minä kuolen....."

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #303 : to 26.04.2018, 11:20:56 »
Aikoja sitten oli viikkolehti Avussa pakinasivu 'Sanan voimalla'.
Itse olen tykästynyt sanojen voimaan Suomen valtion politiikan osana kansan parhaaksi.
Ei tarvitse olla mikään Isaskar Keturi kun huomaa Sanan valtavan mahdin maailmalla?
Parhaiten olen onnistunut saamaan 'avun' tutkielmani kautta: https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/
Mutta kaikki aikanaan.
Tullee aika, että pelkillä ajatuksilla - sanojen aihioilla - hallitaan maailman valtioita.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #304 : ti 26.06.2018, 08:42:28 »
2013 kirjoitettuna:
Missä Jumala asuu?
Vastaan itse - ymmärrykseni mukaan... Tekninen, tieteellinen katsantokanta vaatii todisteita, pitävää näkökulmaa ja tieteellisen maailmankuvan hyväksyntää siis sellaista joka voidaan haistaa, maistaa, todistaa suurelle joukolle, koetta voidaan uusia tarpeen tullen loputtomasti ja aina vastaus on sama.
Minulla On vastaus tuohon kaikkeen:
"Jumala On sanoissa - ymmärrettävissä sanoissa."
"Jumala On kielikuvissa."
"Jumala On maailmassa - ei irrallaan maailmasta."
"Jumala On ymmärryksessä."
"Jumala On ajassa ja paikassa - kaikkialla."
"Jumala On löydettävissä - jokaisen ihmisen tajunnasta."
Jne.
Jokainen jota asia kiinnostaa, voi lisätä mieluisia näkökulmia, näkövinkkeleitä luetteloon mielensä mukaan...
K.K.
PS. Mutta missä Jumala asuu?
Maailmankaikkeudessa - ei irrallaan maailmankaikkeudesta...
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #305 : ti 26.06.2018, 10:57:05 »

Keijon Jumala-käsitys modernistaa koko joukon kristillisen kirkon Jumala-käsitettä, jossa Jumala käsittääkseni on toisessa todellisuudessa (lue: kuvitelma).

Jumala on juurikin ihmisen ja ehkä muidenkin eläinten käsite siile, joka menee yli omien vaikutusmahdollisuuksien. Siihen on sitten liimailtu käsityksia oikeasta ja väärästä sekä monenmoisia opettavaisiksi tarkoitettuja tarinoita.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #306 : ti 26.06.2018, 13:13:44 »

Keijon Jumala-käsitys modernistaa koko joukon kristillisen kirkon Jumala-käsitettä, jossa Jumala käsittääkseni on toisessa todellisuudessa (lue: kuvitelma).

Erikoinen on Keijon Jumalan puhetapa: numeroita ja taajuusanaston taivuttamattomia sanoja. Mitään mainittavaa en ole näistä pökellyksistä löytänyt.

Itse ajattelen niin, että jos jokin ei ole tässä todellisuudessa se ei ole olemassa.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #307 : ti 26.06.2018, 16:37:57 »

Tarkoittaako tuo, jos et ymmärrä joitain sanoja, niin sinun jumalaasi ei ole missään.

Vai onko niin, että jumala ei ymmärrä sinun sanojasi?

Kolmas vaihtoehto ihmiset eivät ymmärrä sinun sanojasi, ja se epää heiltä jumalkontaktin, eli joutuvat elämään pakanoina lopun ikäänsä ja iankaikkisuuttansa.

Onpas niillä sanoillasi joka tapauksessa voimakas vaikutus.

Varmaan näissäkin sanoissa on siis jumala, luulisin, sanojahan nämäkin, jopa jossain määrin ymmärrettäviä, (edelleen luulisin.)

Poissa Nuori kotka

• Konkari
« Vastaus #308 : ti 26.06.2018, 16:52:51 »

....Onpas niillä sanoillasi joka tapauksessa voimakas vaikutus.

Erityisen vahvoja ovat ns. voimasanat. niitä voidaan käyttää taajaankin keskusteluissa esim. aggressiveina. Vaikkapa: "Perkele minä/sinä mitään ymmärrä."

VA.

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #309 : ti 26.06.2018, 17:47:54 »

Tarkoittaako tuo, jos et ymmärrä joitain sanoja, niin sinun jumalaasi ei ole missään.

Vai onko niin, että jumala ei ymmärrä sinun sanojasi?

Kolmas vaihtoehto ihmiset eivät ymmärrä sinun sanojasi, ja se epää heiltä jumalkontaktin, eli joutuvat elämään pakanoina lopun ikäänsä ja iankaikkisuuttansa.

Onpas niillä sanoillasi joka tapauksessa voimakas vaikutus.

Varmaan näissäkin sanoissa on siis jumala, luulisin, sanojahan nämäkin, jopa jossain määrin ymmärrettäviä, (edelleen luulisin.)

Ymmärretyt sanat ovat avaimia uusille ajatuksille, uusille sanoille ja uusille teoille, parhaimmillaan..

Yleissivistävää - vai kuinka?

Muisto Keijo Kullervo
« Viimeksi muokattu: ke 27.06.2018, 07:58:21 kirjoittanut Muisto Keijo Kullervo »
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #310 : ti 26.06.2018, 17:57:19 »
Ensin tämä sanatutkija antaa mystisen lausunnon ymmärrettävistä sanoista.
Kun sen lausunnon epäselvyys osoitetaan, hän muuttaa lausunnon koskemaaan ymmärrettyjä sanoja.
Epäilen että Keijo Muisto Kullero ei ymmärrä ymmärrettävän ja ymmärretyn eroa.
Kunhan esittää asioita syvällisesti ymmärtävää, muita viisaampaa.
Hassu, luulee että joku uskoo.

Näin olen ymmärtänyt.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #311 : ke 27.06.2018, 02:25:37 »
Jumala on juurikin ihmisen ja ehkä muidenkin eläinten käsite siile, joka menee yli omien vaikutusmahdollisuuksien. Siihen on sitten liimailtu käsityksia oikeasta ja väärästä sekä monenmoisia opettavaisiksi tarkoitettuja tarinoita.
Keijo heitti kommentoitavaksi kysymyksen, missä Jumala tavataan ja vastasi itse, että muiden muassa sanoissa.

Minä taas kerran yritän provosoida luonnehtimaan, mistä puhutaan silloin kun Jumalasta puhutaan.

Taitaa kristinusko niinkin luonnehtia että Jumala on kaikessa? Keijo on rohkeasti tainnut joskus laajentaa niinkin että Jumala on kaikki, mikä on. Minusta kaiken olevan nimeäminen Jumalaksi vie mielen Jumala-käsitteeltä.

"Minä uskon Jumalaan,
   Isään, Kaikkivaltiaaseen,taivaan ja maan Luojaan,
   ja Jeesukseen Kristukseen,
   Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme ... "

Jumalalla on ensimmäisenä roolina luojarooli, joka nyhjäisee kaiken tyhjästä. Ajatuksena, että joka on, on syntynyt. Paitsi ikiaikojen Jumala itse, joka on kaiken muun alkusyy.

Poikarooli Jeesus on se, joka kävi ihmisenä maan päällä kärsimässä että varsinaiset ihmiset pelastuisivat pahojen tekojensa seurauksilta. Uskontunnustuksen mukaan Jeesus on syntynyt ennen aikojen alkua isästä mutta ei luotu. Tuli lihaksi neitsyt Mariasta ja Pyhästä Hengestä.

Kolmiyhteisyyden kolmas rooli Pyhä Henki  tulee isästä ja pojasta ja on osallisena Jeesuksen lihalliseksi tuloon.  P. Henki puhuu profeettojen kautta.

Minusta uskontunnustuksen Jumala-käsite on mystifioiva ja siitä puuttuu pihvi. Tarjoan pihviksi sitä että Jumalaksi nimitetään sitä, minkä koetaan menevän yli ihmisen ja muiden eläinten vaikutusmahdollisuuksien.
« Viimeksi muokattu: ke 27.06.2018, 08:47:14 kirjoittanut Jaska Jokunen »

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #312 : ke 27.06.2018, 09:01:33 »
Keijo heitti kommentoitavaksi kysymyksen, missä Jumala tavataan ja vastasi itse, että muiden muassa sanoissa.

Otsikkoon ja taajuussanastoon liittyvien ansioittesi johdosta on perusteltua kysyä sinulta - kun otit tämän asian esiin - pitääkö niiden sanojen olla ymmärrettäviä vai ymmärrettyjä?
Minulle on jäänyt käsitys, että mitä vähemmin ymmärtää sitä enemmän löytää merkkejä jumalasta.

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #313 : ke 27.06.2018, 10:26:34 »

Otsikkoon ja taajuussanastoon liittyvien ansioittesi johdosta on perusteltua kysyä sinulta - kun otit tämän asian esiin - pitääkö niiden sanojen olla ymmärrettäviä vai ymmärrettyjä?
Minulle on jäänyt käsitys, että mitä vähemmin ymmärtää sitä enemmän löytää merkkejä jumalasta.

Yllä olevasta päätellen olet tismalleen samaa mieltä kuin minäkin?

Uteliaana

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #314 : ke 27.06.2018, 12:06:21 »
Jos tämä Jumala on salattu kuten kristinopissa sanotaan, niin Jumalaa koskevat sanat tuskin kaikki ovat ymmärrettyjä.

Kaikki salattu tuskin kuitenkaan on nimenomaisesti sitä mitä Jumala-käsitteellä tarkoitetaan. Vaikkapa jos jättää kertomatta puolisonsa sukupuolen.

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #315 : su 08.07.2018, 14:02:58 »
Eräs läheinen sanoi ytimekkäästi:

"Sanat eivät ole mitään, teot ratkaisevat."

Sanat ovat osatotuus. Senhän myöntävät kaikki jotka kylkeänsä tunnustelevat ja joilla on sydän kohdallaan.

Koodi kuuluu:

1. Ajatukset = 2. Sanat = 3. Teot = 4. Jälkiseuranta

Kun nuo ylläolevat ovat tasapainossa - valmista tulee - useinkin.

Itse olen pitäytynyt sanojen tutkimiseen. Opin huomaamaan että voidakseni kommunikoida vertaisteni kanssa, on oltava yhteneviä sanoja koko joukko. Mieluummin vähän enemmän ymmärrettäviä sanoja. Sen jälkeen on helpompaa.

Yleisinhimillinen ote sanoja viljellessä vie perille ymmärtämiseen.

Muisto Keijo Kullervo
« Viimeksi muokattu: su 08.07.2018, 15:38:52 kirjoittanut Muisto Keijo Kullervo »
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #316 : su 15.07.2018, 09:09:58 »
Uskon ja tiedän olevani jo taivaassa.
Linnunratamme Auringon, sen planeetan, tähden pinnalla. Kun katson ylöspäin, näen tähtitaivaan ja olen samaa kokonaisuutta muiden tähtien kanssa. Alkuaineet ovat samat täällä maanpäällä kuin tähdissäkin, sekoitussuhde kaikissa hieman erilainen.
Olemme tähtien kehityskulun osia täällä maan päälläkin. Samat alkuaineet. Kun katson tähtiin, tunnen että olen yhtä niiden kanssa.
Emme ole erillään maailmankaikkeudesta. Olemme yhtä maailmankaikkeuden kanssa. Olemme tähtien luomuksia ja joku puhalsi elämän hengen maapallollemme?
Pidän 'elämän hengen' luojaa Jumalana... Aamen!

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #317 : su 22.07.2018, 09:48:31 »
Tyhjä Hauta?

Muistatteko Väinö Linnan?

Kirjoitettuaan elämäntyönsä, lukuisat romaninsa, oli Hän tyhjentänyt itsensä. Oli kuin tyhjä hauta. Kaikki mitä oli tuntenut, oli paperilla kirjoissa ja  lukeneitten ihmisten sydämissä.

Jäljelle vain jäi Väinö Linna, legenda.

Itse koin saman asian. Kirjoitettunani Kotisivuni A:sa O:hon olin tyhjä hauta olen elossa, mutta erilaisin, uusin kokemuksin.

Tyhjentää itsensä on elämän kokemista kirjoituksellisin, puhutuin repliikein.
https://www.youtube.com/watch?v=L1AVVpyCmbM

Muisto Keijo Kullervo
« Viimeksi muokattu: su 22.07.2018, 12:29:42 kirjoittanut Muisto Keijo Kullervo »
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

Poissa ROOSTER

• Konkari
« Vastaus #318 : su 05.08.2018, 11:10:15 »
Varmaankin Keijon ansiosta muutkin ovat kiinnostuneet sanataajuuksista.

Tässä eräs esimerkki:

Tutkimus on selvittänyt, minkä sanan Antero Mertaranta sanoo useimmin

Nyt Keijo voisi kertoa meille mitä "jälleen" taajuustutkijalle vihjaa.
Yleinen mielipide on aina väärässä

Poissa Nuori kotka

• Konkari
« Vastaus #319 : su 05.08.2018, 11:18:02 »

Entäs sana "nappi"?

Raamatun mukaanhan Israelin kansa alkoi napista.

VA.