Kirjoittaja Aihe: Uskonrauhan häirintä  (Luettu 17776 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
Vs: Uskonrauhan häirintä
« Vastaus #20 : ti 10.03.2015, 02:15:21 »
JH-A ainakin näin, muistaakseni henkilöönkäyvemminkin: Raiskaukset tulevat joka tapauksessa lisääntymään. Koska näin ollen yhä useampi nainen tulee joka tapauksessa raiskatuksi, toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset. Vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä. Mieluummin he kuin joku muu. Heihin ei tehoa mikään muu kuin se, että monikulttuuri osuu omaan nilkkaan.

Aishan iästä avioiiiton toimeenpanon aikaan Muhammadin ollessa 50 ajattelen kuten Uuden testamentin kertomuksista Jeesuksesta - uskontotuudet elävät omaa elämäänsä uskonopin sisällä eikä niillä tarvitse olla yhteyttä historialliseen totuuteen. Oleellisempaa on, mitä arvoja uskonto opettaa. Mm. täällä Wikipediassa on kuitenkin islamteologista pohdintaa Aishan iästä ja mm. 19-vuoden iän oletuksen hylkäämisestä.
« Viimeksi muokattu: ti 10.03.2015, 02:17:22 kirjoittanut Jaska Jokunen »

Poissa Vanha aatami

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #21 : ti 10.03.2015, 09:21:28 »
Koska näin ollen yhä useampi nainen tulee joka tapauksessa raiskatuksi, toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset. Vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä.[/url]

Minun on edelleenkin vaikea nähdä tuossa yo. kevyessä letkauksessa varsinaista jumalanpilkkaa tai kiihotusta tiettyä kansanryhmää (?) kohtaan.

Kauheus on syyttäjän silmässä,
VA.
« Viimeksi muokattu: su 22.03.2015, 09:58:48 kirjoittanut Vanha aatami »
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #22 : su 22.03.2015, 09:56:33 »
Häiritseekö uskonrauhaa(nne) jos teidän uskonnossanne käytetty temppelirakennus uusiokäytetään normaaliin asumiseen?

http://arvostettu.com/pari-osti-hylatyn-kirkon-on-todella-allistyttavaa-nahda-mita-he-ovat-tehneet-kirkon-sisaosille/

Olemme nähneet monta uskomatonta kodin kunnostamista, mutta tämä saattaa olla uusi suosikkimme.
Pyhän Nikolauksen kirkko Kyloessa, Northumberlandissa, rakennettiin 1790-luvulla. Kirkko seisoi hylättynä kymmeniä vuosia, kunnes eräs pariskunta ihastui kirkkoon ja päätti ostaa ja kunnostaa sen. Kirkon historian takia julkisivuun ei koskettu, ja kirkon sisällä alkuperäinen ulkonäkö yhdistettiin nykyaikaiseen kotoisaan tunnelmaan.
Lopputulos on todella fantastinen!

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #23 : su 22.03.2015, 22:53:47 »
Minun on edelleenkin vaikea nähdä tuossa yo. kevyessä letkauksessa varsinaista jumalanpilkkaa tai kiihotusta tiettyä kansanryhmää (?) kohtaan.

Linkatulta sivulta tämäkin. Tuttu varmaan mutta halusit sen näytetyksi:

Lainaus
Syytteeseen johtaneet tekstit
  • "Ohikulkijoiden ryöstely ja verovaroilla loisiminen on somalien kansallinen, ehkä suorastaan geneettinen erityispiirre." (30.6.2008 Scriptassa. Lause oli Halla-ahon mukaan parodia ja mukaelma lehtijutusta, jossa humalassa tappamisen arveltiin olevan ”suomalaisten kansallinen, ehkä suorastaan geneettinen erityispiirre”.)
  • "Profeetta Muhammad oli pedofiili, ja islam on pedofilian pyhittävä uskonto, siis pedofiiliuskonto. Pedofilia on Allahin tahto." (30.6.2008 Scriptassa. Halla-aho tuomittiin kirjoituksestaan uskonrauhan rikkomisesta. Hänet määrättiin maksamaan 30 päiväsakkoa, yhteensä 330 euroa.
Korkein oikeus totesi tästä kirjoittelusta Halla-ahon syyllistyneen uskonrauhan rikkomiseen ja kiihottamiseen kansanryhmää vastaan perjantaina 1.6.2012. Rangaistukseksi määrättiin 400 euroa sakkoa. Halla-ahon vastine tuomioon:

• "Kko:n päätöstä ei kannata pitää minään taivaallisena totuutena. Se on muutaman ihmisen henkilökohtainen tulkinta. Se, että hovi- ja käräjäoikeuden tuomarit olivat tulleet päinvastaiseen johtopäätökseen, osoittaa, että tulkinnanvaraa oli."
  • "...ymmärrän poliittiset tosiasiat enkä halua tarpeettomasti pitkittää muiden synnyttämää sirkusta."

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #24 : ma 23.03.2015, 13:37:25 »
Koska näin ollen yhä useampi nainen tulee joka tapauksessa raiskatuksi, toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset. Vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä.[/url]

VA.

Vastaavasti sitten on kaiketi hyvinkin sopivaa toivoa, että maahanmuuttoa vastustavien hoito vanhuuden avuttomuuden koittaessa on toivottavasti se ensimmäinen heikkotasoisesti järjestettävä. Sittenpähän juuri oikeat ihmiset saavat nahoissaan kärsiä siitä, ettei vanhusten hoitoon riitä henkilökuntaa.

Poissa Vanha aatami

• Konkari
« Vastaus #25 : ma 23.03.2015, 14:00:01 »

Vastaavasti sitten on kaiketi hyvinkin sopivaa toivoa, että maahanmuuttoa vastustavien hoito vanhuuden avuttomuuden koittaessa on toivottavasti se ensimmäinen heikkotasoisesti järjestettävä. Sittenpähän juuri oikeat ihmiset saavat nahoissaan kärsiä siitä, ettei vanhusten hoitoon riitä henkilökuntaa.

En ihan ymmärrä miten Safiirin varmaan loistava kirjoitus vanhusten liittyy ko. jumalanpilkkaan.

Ehkä vain verrataan uskovaisia dementoituneihin - tai ehkäpä Safiiri uskoo, että luku- ja laskutaidottomat hoitajat ratkaisevat kestävyysvajeen, jonka Suomen heikkenevä huoltosuhde aiheuttaa.

PS.
Jos peittonne on liian lyhyt annan ilmaiseksi neuvoja peiton jatkamiseen.

VA.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #26 : ma 23.03.2015, 14:06:32 »

En ihan ymmärrä miten Safiirin varmaan loistava kirjoitus vanhusten liittyy ko. jumalanpilkkaan.

Ehkä vain verrataan uskovaisia dementoituneihin - tai ehkäpä Safiiri uskoo, että luku- ja laskutaidottomat hoitajat ratkaisevat kestävyysvajeen, jonka Suomen heikkenevä huoltosuhde aiheuttaa.

PS.

VA.

No jostain syystä niissä vanhusten hoivakodeissa on aika paljon varsin tummaihoista hoitajaa töissä. Oli ainakin viimeksi, kun sellaisessa kävin.

Onhan näitä muitakin - ken vastustaa sosiaalitukien vähentämistä on se ensimmäinen oikea uhri verojen korotuksille. Tai joka on kovasti vastaan eläkeiän korottamista, lienee se ensimmäinen, jonka eläkettä voidaan laskea, jotta kaikille riittäis.

Poissa Vanha aatami

• Konkari
« Vastaus #27 : ma 23.03.2015, 16:30:22 »
No jostain syystä niissä vanhusten hoivakodeissa on aika paljon varsin tummaihoista hoitajaa töissä. Oli ainakin viimeksi, kun sellaisessa kävin.

Edustaisivatko hoitajat ehkä työperäistä eikä sosiaalitukiperäistä maahanmuuttoa?
Et ehkä tiedä tai näe eroa?

Olivatko hoitajat pukeutuneen säkkeihin?

Lainaus

Onhan näitä muitakin - ken vastustaa sosiaalitukien vähentämistä on se ensimmäinen oikea uhri verojen korotuksille.

Miten verojen korotus mahtaakaan sattua sosiaalitukien varassa eläviin. Ai, ai, ai! Lopettakaa jo potkiminen...!

VA.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #28 : ma 23.03.2015, 18:51:06 »

PS.

VA.

Jos hoitajan duuni on mukamas niin helppo että suomea hädintuskin osaavana pystyy sitä tointa hoitamaan, niin miksei sitten lukemattomissa suomalaisissa työttömissä ole ketään joka olisi tuohon työhön sovelias? Varsinkin naisten keskuudessa on suorastaan rasittavan yleistä hihhuloida kuinka tykätään ihmisläheisesti työstä ja halutaan hoivata. (Rasittavaksi sanon sitä siksi että juuri sen vuoksi naiset pysyvät palkkakuopassa kun fanittavat nuoresta lähtien matalapalkka-aloja. Se sitten on eri asia että miksi hoitajan työn pitäisi olla nimenomaan huonosti palkattu...)

Vanhukset vanhainkodissa ovat kuulema yksinäisiä. Sitäkin yksinäisempiä heistä tulee jos hoitajienkaan kanssa ei pysty juttelemaan, kun eivät osaa suomea. Tai puhuvat sitä niin epäselvästi ja huonosti että vanhus ei ymmärrä. Mutta eniten minua hirvittää se lääkkeiden jakelu, että miten se sujuu jos kieli ei ole hallussa.

Olen sitten rasisti vaikka, niin minä en itse halua vanhuudessani ulkomaalaisen hoitoon. Itseasiassa en kyllä halua mihinkään laitokseen, että kirkuvana ja potkivana saavat sellaiseen raahata. Toivottavasti on ennemmin vaikka hoitorobotit siinä vaiheessa jos vanhaksi edes ollenkaan elänkään. Sellaisenkin kanssa mieluummin juttelee, kunhan saa jutella kielellä jota osaa.

- Ei tämä kyllä uskonrauhaan millään tavalla liity. Onko niin ettei ulkomaalaisista voi puhua ilman iänikuista uskontokytköstä? Ja ulkomaalaisia pitäisi rakastaa koska heillä on sellainen uskonto jota ei saa kritisoida, vai?

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
« Vastaus #29 : ma 23.03.2015, 23:05:17 »
Vanhukset vanhainkodissa ovat kuulema yksinäisiä. Sitäkin yksinäisempiä heistä tulee jos hoitajienkaan kanssa ei pysty juttelemaan, kun eivät osaa suomea. Tai puhuvat sitä niin epäselvästi ja huonosti että vanhus ei ymmärrä. Mutta eniten minua hirvittää se lääkkeiden jakelu, että miten se sujuu jos kieli ei ole hallussa.

Enemmän minua huolettaa semmoiset niinku kahvilla yöllä käydessäni kuulin kun se kantasuomalainen joka Carrols-pikaruokalan tiskin takana astioita siivotessa ja tarjottimia pinoihin järjestäessä kysy keittiöön huutaen:
"Paljonko on viis kertaa viis ?- Täh. -Paljonko on viis kertaa viis!? - Kakskytviis ! - Tänx."
 Tämmöset jos antaa 5 yksikön sijaan 25 insuliiniä tms..
"Kannatan ehdottomasti maahanmuuton lisäämistä" - Esko Valtaoja, TS 4.8.2015

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #30 : ti 24.03.2015, 00:08:23 »

Enemmän minua huolettaa semmoiset niinku kahvilla yöllä käydessäni kuulin kun se kantasuomalainen joka Carrols-pikaruokalan tiskin takana astioita siivotessa ja tarjottimia pinoihin järjestäessä kysy keittiöön huutaen:
"Paljonko on viis kertaa viis ?- Täh. -Paljonko on viis kertaa viis!? - Kakskytviis ! - Tänx."
 Tämmöset jos antaa 5 yksikön sijaan 25 insuliiniä tms..

Tämäkin. Ja kyllä on kaikenlaista vähemmän nerokasta tapausta vähän kaikenlaisissa hommissa. Edesmennyt eksäni aikoinaan siivoustöissään painoi duunia erään ruokatehtaan tiloissa, ja näki miten toinen siivooja pyyhki rätillä ensin vessan ja sitten samalla rätillä suuren sammion jossa laitetaan sitä ruokaa. Bon appetit... Nyt tuli ruokarauha häirittyä.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
« Vastaus #31 : ti 24.03.2015, 00:21:48 »
Koska YLEn juttujen (linkki1 ja linkki2) mukaan ruoasta voi olla tulemassa uusi uskontomme niin se hölmö siivoojakin voitaisiin pian tuomita uskonrauhan häirinnästä. ;D
"Kannatan ehdottomasti maahanmuuton lisäämistä" - Esko Valtaoja, TS 4.8.2015

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #32 : ti 24.03.2015, 05:40:55 »
Palautetaan mieleen, että ketjun avauksessa avaaja ilmoittaa, että uskonrauhan rikkomisrikoksesta on muutama julkisuuden henkilö tuomittu. Mutta asiasta ei ole tarkoitus keskustella ketjussa.

Sen sijaan hän haluaa keskusteltavan uskovien - erityisesti muslimien - ahdistelusta sosiaalisessa mediassa.
Ahdistus ja nettihäirintä perustuu tiedon puutteeseen, suvaitsemattomuuteen ja ennakkoluulojen aiheuttamiin harhoihin. Ateisteiksi julistautuneet ja konservatiiveiksi osoittautuneet seuraavat uhriaan vuosikausia foorumilta toiselle ja yllyttävät vihaan toisiakin. (tarkemmin aloitusviestissä)

Ehkä ajatellaan jotain tämän kaltaista tiedon puutteeseen, suvaitsemattomuuteen ja ennakkoluulojen aiheuttamiin harhoihin pohjaavaa ahdistusta, vaikka tämän kirjoittaja ei ateistiksi julistaudukaan?

Lainaus
Olen munaskuitani myöten kyllästynyt sinun itsekehuusi ja äärettömän lapselliseen jokelteluusi. Pilaat foorumia vielä enemmän kuin toinen ääliö, idolisi. Olet taantunut leikki-ikäisen tai pikemminkin esileikki-ikäisen tasolle, mikäli sinulla koskaan mitään tasoa on ollutkaan. Juhan olisi syytä kuunnella niitä, jotka toivovat moderoinnin aloittamista. Jos olisin Juha, niin heittäisin sinut kaaressa Jatkumolta. Eihän tänne kukaan täysjärkinen enää voi rekisteröityä, jos sattuu sinun älyvapaata jorinaasi lukemaan.

Lainaus
Sinä syytät hengenheimolaisesi tapaan minua valehtelusta, mutta kumpikaan teistä ei pysty osoittamaan, missä minä valehtelen. Sen sijaan sinulle valehteleminen tuntuu olevan melko lailla ominaista.

Lainaus
Käsittämätöntä, että ateisti ja kirkkoon kuulumaton vastustaa homoparien kirkollista vihkimisseremoniaa. Mitä ihmettä se kenellekään ulkopuoliselle kuuluu, jos joku haluaa kirkkohäät olipa homo, lesbo tai hetero? 

Lainaus
Olen myös sinua paljon suvaitsevampi. Minulla ei ole tapana katsella ketään yläviistoon, enkä hiihtele kenekään perässä. Sinä taas vaikuttaisit hiihtelevän esimerkiksi Sepen perässä. En minä ole näin mahdoton reaalielämässä, enkä arvostele kenenkään mielipiteitä mielipiteen esittäjälle itselleen ääneen. ... Tunnen olevani elossa, kun minusta puhutaan. Jotkut puhuvat sentään joskus hyvääkin.

Lainaus
En viitsi kommentoida tämän enempää sekretiinin ylierityksestä ja mielenterveyden järkkymisestä kärsivän jäsenen kloaakista kumpuavia sairaita valheita ja vihjailuja. Ehkä joskus toiste, kun mieleltään järkkyneen mielikuvitus luo yhä värikkäämpiä valheita hibiscuksesta tai hänen homoudestaan, traumoistaan ja patologisesta valehtelustaan sekä perheestään, josta on tullut toistaisesksi ainoastaaan vihjailuja.

Lainaus
Kukahan täällä pyörii kenenkin perässä? Minua eivät miesten perät kiinnosta, vaikken olekaan homokammoinen, kuten sinä väität. Vastailenpahan vain sinun solvauksiisi, valehteluusi ja sairaisiin vihjailuihisi.

Lainaus
Luule sinä mitä vaan, mutta vilkaisepa aiheen otsaketta. Minulle on aivan sama, mihin yhdyt, vaikka yhtyisit toiseen mieheen. Sinähän brassailet sopivin ajoin matematiikan osaamisellasi, joten yritä löytää tietoa ja tehdä laskutoimitukset ihan itse. Minä annoin linkit.

Hienoa, että olet ymmärtänyt, että suomalaiset johtavat todettujen raiskausten tilastoa. Kunpa vielä ymmärtäisit, että suomalaisten tekemät raiskaukset jäävät paljon helpommin ilmoittamatta kuin ulkomaisten tekemät puskaraiskaukset. Juuri noilla tilastoilla per capita rasistit yrittävät nostaa jotkut kulttuurit ja uskonnot syyllisiksi raiskauksiin. Ruotsalaiset miehet saattavat raiskata per capita eniten miehiä. Miksi et nosta tuota ajatusta parrasvaloihin?

Lainaus
Jaska puhuu tavoilleen uskollisena paskaa. Vaadit tuolla toisessa ketjussa minuta linkkeja ja perusteluita, joita sinun mukaasi en koskaan anna. Nyt annan: http://www.optula.om.fi/material/attachments/optula/julkaisut/verkkokatsauksia-sarja/eGSlceM41/ulkomaalaisten_rikollisuus.pdf
ja toinen: http://docreader.readspeaker.com/docreader/index.php?jsmode=1&cid=brzou&lang=fi_fi&url=www.migri.fi%2Fdownload%2F58101_Tilasto_ulkomaan_kansalaisista_2014.pdf%3Fb64eb1ebec0cd288&referer=http%3A%2F%2Fwww.migri.fi%2Ftietoa_virastosta%2Ftilastot&v= .

Pienillä laskutoimituksilla sinulle selviää, ketkä johtavat määrällisesti raiskaustilastoja Suomessa. Sinun väitteesi menisivät helpommin läpi Hommaforumilla.
Kun tuo on kohdistettu Jaskalle niin huomautus: Mahtaisiko olla paikkaa jossa olisi sen vertaa asiaa että ansaitsisi linkkien pyytämistä. Mahdollisista laskelmistasi ja niiden tuloksista olen muiden lailla utelias. Itse asian laitaa olen ketjussa moneen kertaan laskeskellen käsitellyt.

Lainaus
Tämä foorumi toimii ihan hyvin. Toimisivatpa kaikki kirjoittajatkin, niin ei tulisi tarvetta osallistua heidän sitruunassa marinoituihin pihlajanmarjoihinsa.

Lainaus
Tuon viimeisenä mainitsemani kusettajan olen nähnyt livenä tilaisuudessa, jossa olin töissä. Hän tuli paikkakunnalle yksityislentokoneellaan ja prameasti koristeltuun tilaisuuteen valtaistuimineen oli ruhtinaallinen pääsymaksu. Siellä ei tapahtunut oikeasti mitään muuta erikoista kuin se, että Sai Baban avustajat ja guru itse huomasivat minun epäluuloisesti tarkkailevan heitä ja vilkuilivat minua vähän väliä. Kun maksavat asiakkaat poistuivat, ahneus oli silmiinpistävää. Paikalla olevasta henkilökunnasta piittaamatta he alkoivat röyhkeästi laskea nettoamiaan rahoja. Näille "guruille" on tilausta ja leveä markkinarako.

.... yli kymmenen tällaista päivässä ...
« Viimeksi muokattu: ti 24.03.2015, 05:45:12 kirjoittanut Jaska Jokunen »

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #33 : ti 24.03.2015, 07:51:01 »

Edustaisivatko hoitajat ehkä työperäistä eikä sosiaalitukiperäistä maahanmuuttoa?
Et ehkä tiedä tai näe eroa?

Eikös nää mamukriittiset vastusta kaikkea maahanmuuttoa? Muistaakseni teesi oli, ettei Suomeen tarvita mamuja, kun työttömiä on omastakin takaa? Toisaalta alkuperäinen maahantulosyy ei paljastu siitä, mitä myöhemmin duunailee. Muistaakseni ei ole pakolaisinakaan tulleita kielletty hakeutumasta koulutukseen ja työelämään. Toisaalat epäilen, ettei vaikkapa aikamoisessa sekasorrossa jo vuosia rämpineestä Somaliasta taida hirveää määrää valmiiksi koulutettuja hoitoalan henkilöitä meille tulla suoraan työhön. Filippiineiltä muistelen hoitajia enemmän rekrytoidun.

Lainaus
Olivatko hoitajat pukeutuneen säkkeihin?

Millä tavalla tämä on merkittävää? En muista sellaisiakaan kannanottoja, joissa muutoin saa kyllä muuttaa tänne ilomielin, kunhan säkkiin ei pukeudu.

Lainaus
Miten verojen korotus mahtaakaan sattua sosiaalitukien varassa eläviin. Ai, ai, ai! Lopettakaa jo potkiminen...!

Et ole kuullut, että hyvinkin monet etuudet ovat nykyään veronalaista tuloa. Lisäksi me kaikki maksamme aina paljonkin veroja kuluttaessamme, asuessamme tai jotakuinkin mitä tahansa tehdessämme. Itse asiassa pienituloisille juuri kulutukseen liityyvät verot ovat erityisen ikäviä, koska niissä ei ole proggressiota, vaan ne kohdistuvat tasaverona kaikkiin tuloluokkiin.

« Viimeksi muokattu: ti 24.03.2015, 07:56:18 kirjoittanut Safiiri »

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #34 : ti 24.03.2015, 08:01:33 »
Olen sitten rasisti vaikka, niin minä en itse halua vanhuudessani ulkomaalaisen hoitoon. Itseasiassa en kyllä halua mihinkään laitokseen, että kirkuvana ja potkivana saavat sellaiseen raahata. Toivottavasti on ennemmin vaikka hoitorobotit siinä vaiheessa jos vanhaksi edes ollenkaan elänkään. Sellaisenkin kanssa mieluummin juttelee, kunhan saa jutella kielellä jota osaa.

Älä huoli. Ei sua kukaan mihinkään raahaa. Päinvastoin. Kotonasi saat olla vaikka vuodepotilaana. Joku käy pari kertaa päivässä piipahtamassa - jos sitäkään. Ns. aamutoimet hoidellaan puoleenpäivään mennessä - ehkä. Kello kolme iltapäivällä hoidellaankin sitten nukkumaanmenohommat, jotta hoitajat ehtii kiertää kaikki asiakkaat ennen työajan loppumista.

Poissa Vanha aatami

• Konkari
« Vastaus #35 : ti 24.03.2015, 08:56:50 »

Älä huoli. Ei sua kukaan mihinkään raahaa. Päinvastoin. Kotonasi saat olla vaikka vuodepotilaana. Joku käy pari kertaa päivässä piipahtamassa - jos sitäkään. Ns. aamutoimet hoidellaan puoleenpäivään mennessä - ehkä. Kello kolme iltapäivällä hoidellaankin sitten nukkumaanmenohommat, jotta hoitajat ehtii kiertää kaikki asiakkaat ennen työajan loppumista.

Älä huoli ratkaisu on keksitty. Kaikki joukolla pyllistelemään jerusalemin ja Mekan suuntaan - niin maalima ja vanhukset pelsatuvat ja rahaa riittää yllin kyllin meille kaikille.

Usko tekee ihmeitä.

VA.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #36 : ti 24.03.2015, 09:41:43 »
Älä huoli ratkaisu on keksitty. Kaikki joukolla pyllistelemään jerusalemin ja Mekan suuntaan - niin maalima ja vanhukset pelsatuvat ja rahaa riittää yllin kyllin meille kaikille.

Usko tekee ihmeitä.

VA.

Mikä ratkaisu? Ei me tarvita ratkaisua, kun sellainenhan jo on. Vanhukset hoidetaan kotona ja that's it. Pelko laitokseen joutumisesta on jokseenkin turha nykypolitiikan vallitessa. Ennemminkin niillä on vaikeaa, jotka haluaisivat laitokseen, mutta eivät sinne pääse.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #37 : ti 24.03.2015, 11:52:26 »

Palautetaan mieliin, että foorumin Ylläpitäjä näkee asian näin:

Entäs jos mun tulisi ja olisi hyvä maksaa Hibikselle siitä, että kantaa korttaan kekoon täälläkin. Ehkä pyytettömästi.

Eikä ole tsoukki.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #38 : to 26.03.2015, 21:03:21 »
http://www.hs.fi/mielipide/a1427261508088

J.P. Roos antaa hämmentävän autoritaarisen mielipiteen sananvapaudesta, liki neuvostoliiton tyyliin.
Lainaus
Tietäväinen: älä käytä satiiria niin, että ulkopuoliset viattomat ihmiset joutuvat siitä kärsimään!

Jos joku uhkailee väkivallalla, Roosin mukaan silloin tulee olla hiljaa...

Mitä ihmeen sananvapautta JP Roos ajaa, ellei valtionjohtamaa sananvapautta?

Meidän ilmeisesti tulisi olla hiljaa islamin törkeyksistä, koska he uhkailevat väkivallalla. Minusta ainakin tässä tilanteessa juuri tulisi korottaa ääntä. Roosin kaltaiset ovat autoritarisen yhteiskunnan kannattajia, joille yhteiskunta antaa sananvapauden, vaikka liberaalin näkemyksen mukaan sananvapaus on ihmisille alun alkaen kuuluva oikeus, USA:n perustuslain tavoin.
« Viimeksi muokattu: to 26.03.2015, 21:07:52 kirjoittanut Toope »
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #39 : to 26.03.2015, 21:26:59 »
Olipas toope kanta. Ettei olisi otettu kanta jo kirjoittajan nimen perusteella. Hirvittävän raskaat mainosrutiinit Hesarin sivulla mutta sen verran sain J.P.Roosin jutusta luettua, että kuka piirtää pilakuvia islamin profeetasta niin siitä vaan mutta älköön asettako toisiakin sillä hengenvaaraan.

Lainaus
Toiseksi, ja tämä liittyy minihame-argumenttiin: minusta on typerää ottaa tietoisesti riski ikävistä seuraamuksista, kun seuraamukset voi helposti välttää. Tietäväinen haluaa yhteiskunnan, jossa nuori nainen voi ilman pelkoa mennä runsaasti alkoholia nauttineena minihameessa aamuyöstä Kaisaniemen puistoon. Sellainen yhteiskunta olisi hieno, mutta se edellyttäisi, että meillä on Kaisaniemen puiston joka kolkassa täysi kameravalvonta ja poliisi tulee paikalle muutaman minuutin varoitusajalla mihin aikaan hyvänsä.
Toinen, realistisempi vaihtoehto on se, että menee puistoon turvallisessa seurassa tai menee sinne vain päiväsaikaan. Liitettynä Charlie Hebdoon tämä tarkoittaa vain sitä, että satiiri kannattaa kohdistaa niihin tahoihin, jotka eivät tee järjettömiä tekoja satiirin seurauksena.
Sananvapaudelle kyllä, mutta silloinkin kannattaa harkita, mitä sanoo sekä missä ja milloin.
Kiinnitin keskustelussa myös huomiota siihen, että tämän päivän antisemitismi on anti-islamismia.
Minusta näyttää siltä, että myös Charlie Hebdossa koettiin erityisesti juuri islam vastenmieliseksi asiaksi, jota mielellään pilkattiin tavalla, joka poikkesi muista pilkan kohteista.
En itse ole uskovainen, ja pidän kyllä islamia uskontona monessa suhteessa ongelmallisena, mutta en katso, että satiiri on se keino, jolla saamme ääri-islamin muuttumaan.
Nyt seurauksena on lähinnä ollut, että koko islam on leimautunut muutamien ääri-ilmiöiden takia.
« Viimeksi muokattu: to 26.03.2015, 21:30:28 kirjoittanut Jaska Jokunen »