Kirjoittaja Aihe: Selkounet  (Luettu 11060 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
Vs: Selkounet
« Vastaus #60 : su 22.10.2017, 17:03:09 »
olin parin entisen työkaverin tai muun tuttavan (en muista keitä he olivat) kanssa käymässä jossakin vieraassa kaupungissa (Turku?). Kävelimme kohti bussiasemaa palataksemme Helsinkiin. Ehdotin, että mennään Onnibussilla, koska se on halpa ja nopea. Ylitimme joen yli menevää siltaa kun toinen matkatovereistani sanoi, että hänen tekee kovasti mieli mennä uimaan. Sanoin, että aikaa on niukasti ja saatamme myöhästyä bussista. Silloin hän hyppäsi sillan kaiteen yli jokeen ja alkoi uida rantaan. Tämä hieman harmitti minua, koska epäilin että nyt saattaisimme myöhästyä.

Entiset työkaverit edustavat tässä jotakin itsessäni vanhentunutta ja kehitystäni hidastavaa, koska hehän uhkasivat myöhästyttää paluutani kotiin Helsinkiin. Koska olimme matkalla vain lähikaupungissa, paluun kotiin ei pitäisi olla pitkä. Hyppy sillalta uimaan on todella yllättävä tapahtuma. Se ilmaisee kuitenkin että vanhassa minässäni on kehitystäni hidastavan aineksen lisäksi voimakasta vitaalisuutta ja ainakin pistemäistä toimintatarmoa. Työkavereilla on myös kaksoisrooli ja he edustavat myös kollektiivia (ovat nimettömiä, keitä tahansa työkavereita), joka toisaalta rajoittaa elämääni ja toisaalta edistää sitä. Onnibussi on voimakas symboli (ja hauska!). Matka onneen tehdään kollektiivisesti ja kohtuuhintaan.

Tulimme kuitenkin bussille ajoissa ja jonotimme etuovella sisään. Seuralaiseni pääsivät nopeasti sisään, mutta sitten lipunmyyjä alkoi jaaritella jotakin joutavaa matkustajien kanssa ja jämähdin odottamaan jonon kärjessä. Pyysin ärsyyntyneenä häntä lopettamaan joutavuudet ja myymään lipun. Kun näin vihdoin tapahtui ja kaivoin kukkarostani rahaa, huomasin että rahani olivat kovin sekalaisia. Minulla oli ulkomaisia kolikoita ja vanhoja suomalaisia markkoja, esim. jokin kuparinen 5 markan kolikko. Maksoin kuparisella ja parilla muulla rahalla, minkä lisäksi toverini lainasivat pari lanttia.

Seuralaiseni pääsivät vaivatta nopeasti Onnen kyytiin, mutta minulla suhteessa kollektiiviin on jonkinlaista kitkaa tai hidastetta. Joudun roikkumaan ovensuussa. Bussin kuljettajan jaarittelun matkustajien kanssa näen yhteiskunnan ja sen johtohahmojen tehottomuutena ja epäasiallisuutena. Sekalaisista rahoistani maksuksi kelpasivat edelleen ulkomaiset rahat ja vanhat markatkin. Siis vanhoissa resursseissani on edelleen käyttökelpoista ”valuuttaa”. Ei kannata hylätä kaikkea vanhaa. Onneen päästäkseni tarvitsen kuitenkin myös hieman apua, lantteja, kollektiivilta.

Jäimme istumaan bussin etuosaan aivan oven tuntumaan. Bussi lähti liikkeelle, jolloin auton valotaululla näkyi, että ajaisimme ensin Mikkeliin ja sieltä koukaten vasta Helsinkiin. Hermostuin ja sanoin tovereilleni, että jäädään heti kyydistä ja otetaan joku suora linja Helsinkiin. Mikkelin kautta matka kestäisi tuntikausia. Kuljettaja pysähtyi vielä linja-autoasemalla toisen Onnibussin viereen, avasi oven ja alkoi keskustella viereisen bussin kuljettajan kanssa. Kehotin seuruettani poistumaan bussista, liputhan olivat olleet halvat ja pääsisimme toisella kulkuneuvolla Helsinkiin paljon nopeammin. Toverini olivat kuitenkin sitä mieltä, että kun liput oli maksettu, niin jatketaan tällä bussilla. Heidän mielestään oli ihan mukavaa koukata Mikkelin kautta. Pidin asennetta todella turhauttavana, mutta nuristen alistuin tilanteeseen. Ehkä tämä johtui sekalaisista rahoistani ja siitä, että toverini olivat maksaneet pienen osan lipustani. Lippumme maksoivat vain 2-3 euroa.

Mikkeli merkitsee minulle todellista periferiaa. Arvelen matkan kotiin (ja onneen) kestävän vielä pidempään kuin haluaisin ajatella. Kuljettajan pysähtyminen toisen bussin viereen avaa mahdollisuuden vaihtaa kyytiä, mutta vanha minä/kollektiivi (toverini) estää astumisen nopeampaan kyytiin. Koska liput on maksettu, on jatkettava hitaasti, mutkan kautta. Tämä ei ole mukavaa, mutta matka jatkuu ja omat resurssini eivät anna mahdollisuutta toimia kollektiivia vastaan.
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Juuli Hukkaskukka 2

• Konkari
« Vastaus #61 : su 22.10.2017, 17:09:04 »
Näen niitä unia minäkin harvase yö...mitä kummallisempia mutta muistan ne aamulla ja kun illalla pitäisi  kirjoittaa on häipyneet kokonaan. Edes pätkiä en muista. Jos aamullakaan en muista niin olostani tunnen onko ollut panajainen vai tavallinen seko.
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #62 : su 22.10.2017, 17:20:26 »
Painajaiset mä muistan aina. Oikeastaan minulla on lähinnä yksi painajainen, joka toistuu uusina versioina, ei koskaan samanlaisena. Onneksi en näe sitä usein, vaan tavallisesti vain stressaavissa tilanteissa. Nyt on vissiin joku poikkeuksellisempi kausi menossa, koska muistan unia. Viime yönäkin näin unen, josta muistan osia. Mutten jaksa sitä kirjoittaa. Ehkä tämä tulkitseminen täällä on saanut muistamaan unia paremmin. Tai sitten on vain sattumaa.

• Konkari
« Vastaus #63 : su 22.10.2017, 17:35:45 »
Painajaiset mä muistan aina. Oikeastaan minulla on lähinnä yksi painajainen, joka toistuu uusina versioina, ei koskaan samanlaisena. Onneksi en näe sitä usein, vaan tavallisesti vain stressaavissa tilanteissa. Nyt on vissiin joku poikkeuksellisempi kausi menossa, koska muistan unia. Viime yönäkin näin unen, josta muistan osia. Mutten jaksa sitä kirjoittaa. Ehkä tämä tulkitseminen täällä on saanut muistamaan unia paremmin. Tai sitten on vain sattumaa.
Ookkos huomannut ettet unissasi pysty juoksemaan vaikka olisi minkälainen kuristaja kannoilla. Minä en pysty ja luin jostain ettei siihen pysty kukaan. Siis juoksemaan unissaan.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #64 : su 22.10.2017, 18:02:17 »
Ookkos huomannut ettet unissasi pysty juoksemaan vaikka olisi minkälainen kuristaja kannoilla. Minä en pysty ja luin jostain ettei siihen pysty kukaan. Siis juoksemaan unissaan.

Ei tule nyt mieleen unia, joissa olisin juossut. Jaa, ehkä yksi (80-luvullta!), jossa yritin ehtiä Tukholmassa ruotsinlaivaan, joka oli jo vaaksan verran irti laiturista. Ehdin! Oikein hyppäsin sen viimeisen askeleen.

Oikeassa elämässäkin on käynyt niin, että hulluna juoksin Tukholmassa kohti laivaa, jonka moottori jo kävi, satama oli tyhjentynyt ja lipputiskit oli suljettu. Olin myöhässä, koska metro oli jumittanut tunnelissa jonkin käyttöhäiriön takia. Matkustajapalveluhenkilöt laivan sisäänkäynnin luona virnuilivat kun juosten puuskutin laivaan, että "siinä se viimeinen myöhästelijä tulee". Itseäkin huvitti jo siinä vaiheessa kun sain jalkani laivan lattialle. En muista näinkö laiva-unen ennen vai jälkeen todellisen tapahtuman.

• Konkari
« Vastaus #65 : su 22.10.2017, 18:11:26 »

Ei tule nyt mieleen unia, joissa olisin juossut. Jaa, ehkä yksi (80-luvullta!), jossa yritin ehtiä Tukholmassa ruotsinlaivaan, joka oli jo vaaksan verran irti laiturista. Ehdin! Oikein hyppäsin sen viimeisen askeleen.

Oikeassa elämässäkin on käynyt niin, että hulluna juoksin Tukholmassa kohti laivaa, jonka moottori jo kävi, satama oli tyhjentynyt ja lipputiskit oli suljettu. Olin myöhässä, koska metro oli jumittanut tunnelissa jonkin käyttöhäiriön takia. Matkustajapalveluhenkilöt laivan sisäänkäynnin luona virnuilivat kun juosten puuskutin laivaan, että "siinä se viimeinen myöhästelijä tulee". Itseäkin huvitti jo siinä vaiheessa kun sain jalkani laivan lattialle. En muista näinkö laiva-unen ennen vai jälkeen todellisen tapahtuman.
Jaa , minä en pysty. Johtuneeko tästä ontuvasta jalasta vai miten. Olen voinut nähdä unta siitäkin että muutkaan ei pysty juoksemaan kun minä en pysty. Yleensä minä herään siinä vaiheessa kun tolkutan itselleni että tämä on unta kun pitäisi pinkoa karkuun.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #66 : ma 23.10.2017, 00:11:45 »
Minä kyllä hämärästi muistelen juosseeni jossain unissa. Ne ovat semmoisia takaa-ajounia, vähän elokuvamaisia ja jänniä.

Ja sitten on toisenlaisia juoksu-unia, joissa otan käsilläni(!) maasta kiinni päästäkseni nopeammin juoksemaan (jaloillani). Aivan käsittämättömiä semmoiset unet. Tulee ihan mieleen, että olisiko johonkin "nisäkkään aivoihini" tallentunut jotain lajityypillistä niiltä ajoilta, jolloin olimme nelijalkaisia eikä kaksijalkaisia? Tai sitten jalat eivät yleensä toimi unen aikana, ihan syystä, jotta uneksija ei lähtisi käppäilemään unissaan.

Paikalla Brutto

• Konkari
« Vastaus #67 : ma 23.10.2017, 08:15:33 »
Mikähän mua nyt vaivaa, kun näin taas unen? Mitään selkoa en siitä ole toistaiseksi saanut. Tämmönen se kumminkin oli:

Näin unta, että olin parin entisen työkaverin tai muun tuttavan (en muista keitä he olivat) kanssa käymässä jossakin vieraassa kaupungissa (Turku?). Kävelimme kohti bussiasemaa palataksemme Helsinkiin. Ehdotin, että mennään Onnibussilla, koska se on halpa ja nopea. Ylitimme joen yli menevää siltaa kun toinen matkatovereistani sanoi, että hänen tekee kovasti mieli mennä uimaan. Sanoin, että aikaa on niukasti ja saatamme myöhästyä bussista. Silloin hän hyppäsi sillan kaiteen yli jokeen ja alkoi uida rantaan. Tämä hieman harmitti minua, koska epäilin että nyt saattaisimme myöhästyä.

Tulimme kuitenkin bussille ajoissa ja jonotimme etuovella sisään. Seuralaiseni pääsivät nopeasti sisään, mutta sitten lipunmyyjä alkoi jaaritella jotakin joutavaa matkustajien kanssa ja jämähdin odottamaan jonon kärjessä. Pyysin ärsyyntyneenä häntä lopettamaan joutavuudet ja myymään lipun. Kun näin vihdoin tapahtui ja kaivoin kukkarostani rahaa, huomasin että rahani olivat kovin sekalaisia. Minulla oli ulkomaisia kolikoita ja vanhoja suomalaisia markkoja, esim. jokin kuparinen 5 markan kolikko. Maksoin kuparisella ja parilla muulla rahalla, minkä lisäksi toverini lainasivat pari lanttia.

Jäimme istumaan bussin etuosaan aivan oven tuntumaan. Bussi lähti liikkeelle, jolloin auton valotaululla näkyi, että ajaisimme ensin Mikkeliin ja sieltä koukaten vasta Helsinkiin. Hermostuin ja sanoin tovereilleni, että jäädään heti kyydistä ja otetaan joku suora linja Helsinkiin. Mikkelin kautta matka kestäisi tuntikausia. Kuljettaja pysähtyi vielä linja-autoasemalla toisen Onnibussin viereen, avasi oven ja alkoi keskustella viereisen bussin kuljettajan kanssa. Kehotin seuruettani poistumaan bussista, liputhan olivat olleet halvat ja pääsisimme toisella kulkuneuvolla Helsinkiin paljon nopeammin. Toverini olivat kuitenkin sitä mieltä, että kun liput oli maksettu, niin jatketaan tällä bussilla. Heidän mielestään oli ihan mukavaa koukata Mikkelin kautta. Pidin asennetta todella turhauttavana, mutta nuristen alistuin tilanteeseen. Ehkä tämä johtui sekalaisista rahoistani ja siitä, että toverini olivat maksaneet pienen osan lipustani. Lippumme maksoivat vain 2-3 euroa.

Lisäys: tällainen oli se vitosen kolikko, joka oikeassa elämässä näyttääkin olleen äyrejä. No unessa kumminkin kelpasi 5 markkana. Muistan hyvin tuon keskellä olevan kuopan, jossa on vitosen numero. Minulla on ollut jokunen tällainen kolikko aikoinaan.

Yllättävän pitkään unesi juoni pysyy kasassa. Itselläni uni hajoaa nopeasti täysin erillisiksi tapahtumasarjoiksi. Ihmiset vaihtuvat, ympäristö vaihtuu mutta unen perustunnelma säilyy usein pitkään.

Tuo maksamisteema toistuu minullakin usein. Jumiudun usein unessani johonkin maksamistilanteeseen ja etsin kolikoita.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #68 : ma 23.10.2017, 10:41:58 »
Minä kyllä hämärästi muistelen juosseeni jossain unissa. Ne ovat semmoisia takaa-ajounia, vähän elokuvamaisia ja jänniä.

Ja sitten on toisenlaisia juoksu-unia, joissa otan käsilläni(!) maasta kiinni päästäkseni nopeammin juoksemaan (jaloillani). Aivan käsittämättömiä semmoiset unet. Tulee ihan mieleen, että olisiko johonkin "nisäkkään aivoihini" tallentunut jotain lajityypillistä niiltä ajoilta, jolloin olimme nelijalkaisia eikä kaksijalkaisia? Tai sitten jalat eivät yleensä toimi unen aikana, ihan syystä, jotta uneksija ei lähtisi käppäilemään unissaan.

Joo nisäkäs, epäilen husaariapinaa, ne ovat kovia juoksemaan neljällä raajallaan.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #69 : ma 23.10.2017, 13:25:41 »

Joo nisäkäs, epäilen husaariapinaa, ne ovat kovia juoksemaan neljällä raajallaan.

Ole sinä kanssanisäkäs ja lajitoveri Faustinen vaan ihan hiljaa. Olet nimittäin osoittautunut joko täyskajahtaneeksi dementikoksi tai palstan ilkeimmäksi kusipääksi, ja tuo ulostulosi vain sementoi sen kuvan, minkä itsestäsi olet täällä antanut. Ihmisenä sentään sinua pidän, toisin kuin sinä minua. Miksi haluat esiintyä älykääpiönä?
« Viimeksi muokattu: ma 23.10.2017, 13:28:58 kirjoittanut kertsi »

• Konkari
« Vastaus #70 : ma 23.10.2017, 14:08:38 »
Kaikki toiset pinkoo unissaan. Minä jään paikalleni, en meinaa edes seisomaan päästä jos istun. Kai  olen johonkin esihistorialliseen kilpikonnavaiheeseen jumiutunut.
« Viimeksi muokattu: ma 23.10.2017, 14:13:50 kirjoittanut Juuli Hukkaskukka 2 »

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #71 : ma 23.10.2017, 16:03:01 »

Ole sinä kanssanisäkäs ja lajitoveri Faustinen vaan ihan hiljaa. Olet nimittäin osoittautunut joko täyskajahtaneeksi dementikoksi tai palstan ilkeimmäksi kusipääksi, ja tuo ulostulosi vain sementoi sen kuvan, minkä itsestäsi olet täällä antanut. Ihmisenä sentään sinua pidän, toisin kuin sinä minua. Miksi haluat esiintyä älykääpiönä?

Eikös vaan "dementoituneeksi" sinun sanojesi mukaan ole ihan kohtuullinen muisti.

Ilkeys on tarttunut sinusta!  Aikoinaan sepekin oli "hyvä esimerkki. Mutta en ole ilkeä, ellei minulle olla ilkeitä.

Mikäs sen aloisin oireilu taas lienikään. Husaariapinatkin ovat oikein mukavia otuksia, ainakin luontodokumentin mukaan ja juoksevat hurjaa vauhtia, ei pärjäisi usainkaan, mikä se nyt sitten olikaan se usain.?

Enhän sinua apinana pidä, itse vain epäilit olleesi jokin nelijalkainen (lajityyppi) edellisissä elämissäsikin, ehkä se sarvikuono sopiikin paremmin.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #72 : ma 23.10.2017, 16:36:20 »
En puhunut mitään entisistä elämistä, tuo on jälleen oman mielikuvituksesi tuote. Tai jälleen uusi osoitus totaalisesta pöljyydestäsi.

Sinä monipuolisesti sivistymättömänä ihmisenä Faustinen et ilmeisesti tiedä, että ihmisaivoissa on kaikki lajinkehityksen kerrostumat. Ne ilmaantunvat alkionkehityksessä ja yksilönkehityksessä samassa aikajärjestyksessä kuin mitä lajinkehitys on tapahtunut evoluutiossa. Ensinnä matelijan aivot, sitten nisäkkään aivot, sitten kädellisen aivot muistaakseni, ja lopuksi ihmisen aivot. Vielä yli kaksikymmenvuotiaana ihmisaivot kehittyvät, viimeiseksi otsaohko.  Kunnes sitten alkavat rappeutumaan, kenellä aiemmin, kenellä myöhemmin. Jotkut pysyvät kyllä skarppina loppuun asti. Sinä et ikävä kyllä kuulu niihin onnekkaisiin.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #73 : ma 23.10.2017, 16:40:26 »
En puhunut mitään entisistä elämistä, tuo on jälleen oman mielikuvituksesi tuote. Tai jälleen uusi osoitus totaalisesta pöljyydestäsi.

Lainaus kertsi heti tuosta ylempää.

Tulee ihan mieleen, että olisiko johonkin "nisäkkään aivoihini" tallentunut jotain lajityypillistä niiltä ajoilta,

Se sarvikuono alkaa näyttää yhä todennäköisemmältä. Ihan kiva olento, eläin sekin. Nisäkkään aivoksesi.
« Viimeksi muokattu: ma 23.10.2017, 16:42:33 kirjoittanut Faustinen »

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #74 : ma 23.10.2017, 16:50:13 »
Sinulla matelijan aivot näyttävät ottaneen ylivallan. Onko ihosikin kylmä ja nahkea?

Toinen vaihtoehto voimaeläimeksesi on perin vastenmielinen selkärangaton limaajakala: https://youtu.be/IZ0C4mEpMQ8?t=53
« Viimeksi muokattu: ma 23.10.2017, 18:05:47 kirjoittanut kertsi »

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #75 : ma 23.10.2017, 18:04:49 »

Lainaus kertsi heti tuosta ylempää.

Tulee ihan mieleen, että olisiko johonkin "nisäkkään aivoihini" tallentunut jotain lajityypillistä niiltä ajoilta,

Se sarvikuono alkaa näyttää yhä todennäköisemmältä. Ihan kiva olento, eläin sekin. Nisäkkään aivoksesi.
Eli toisin sanoen et taaskaan ymmärrä, mistä puhut, vrt. aiempi viestin aiheesta.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #76 : ma 23.10.2017, 18:08:59 »

Tämänkertainen faustisgate lähti siis tästä kommentistasi. Ja kehtaat vielä väittää, että ilkeilet vain siksi, että sinulle ilkeillään. Kukkua kanssa. Ei olisi ollenkaan tarvinnut sinun kommentoida mitenkään tuota tekstiäni, saatikka haastaa riitaa.

• Konkari
« Vastaus #77 : ma 23.10.2017, 18:47:00 »
Kun kotiuduin sairaalasta 7 kk:n makoilun jälkeen n. 9 v sitten niin kävelin unissani. Tein ruokaa ja siirtelin kamoja sinne tänne, lähinnä vessaan. Kerran hehkui hellan levy punaisena ja toinen kerta söin sokeroimattoman puolukkahillotörpön tyhjäksi. Aamulla  ihmettelin kun niin jumalattomasti närästi. Opin laittamaan oven takalukkoon ja avaimet piiloon toivossa etten yöllä löytäisi.  Hellasta sulakkeet irti.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #78 : ma 23.10.2017, 19:13:14 »
Kun kotiuduin sairaalasta 7 kk:n makoilun jälkeen n. 9 v sitten niin kävelin unissani. Tein ruokaa ja siirtelin kamoja sinne tänne, lähinnä vessaan. Kerran hehkui hellan levy punaisena ja toinen kerta söin sokeroimattoman puolukkahillotörpön tyhjäksi. Aamulla  ihmettelin kun niin jumalattomasti närästi. Opin laittamaan oven takalukkoon ja avaimet piiloon toivossa etten yöllä löytäisi.  Hellasta sulakkeet irti.

Kuulostaa pelottavalta tuo unissakävely. Tulikin mieleen, että jos siitä on jäänyt trauma, jonka takia et unessakaan pysty juoksemaan.

• Konkari
« Vastaus #79 : ma 23.10.2017, 19:20:50 »

Kuulostaa pelottavalta tuo unissakävely. Tulikin mieleen, että jos siitä on jäänyt trauma, jonka takia et unessakaan pysty juoksemaan.
En ole siihen aiemmn kiinnittänyt huomiota joten en muista olisinko sitä ennen pystynyt juoksemaan. Jospa olen, en vaan muista. Nykyisin herään aina kun tolkutan itsekseni että tämä on vain unta. On pakko olla.