Kirjoittaja Aihe: Selkounet  (Luettu 6679 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
Vs: Selkounet
« Vastaus #40 : ti 03.10.2017, 21:00:11 »
En löytänynnä unien tulkintaketjua, joten menköön tänne.

Viime yönä näin unta, selkeästi, että olin katsojana Porin teatterissa (erittäin hieno rakennus, muuten) jossa oli jonkinlainen ohjelmallinen iltama menossa. Ohjelmassa oli stand-uppia ja pieniä musiikkiesityksiä. Tunnelma oli leppoisa ja välitön.

Jossain vaiheessa lavalle asteli Sauli Niinistö Jenni-puolisonsa kanssa. Sauli alkoi puhua moniselitteisesti jostakin kultturellista asiasta mutta sai sen välillä tuntumaan vaalipuheelta. Sitten hän yhtäkkiä havahtui ja kertoi saaneensa lukuisia runonpätkiä kansalta ja aikoi nyt laulaa niitä ja välillä säestää itseään huuliharpulla. Vieressä Jenni näytti kauhistuneelta. Sauli kysyi: "Mihis sinä Jenni laitoit ne runot?" ja kaivoi harmoonican taskustaan. Tässä kohtaa Jenni yritti pidellä runoja käsilaukussaan ja Sauli joutui ne puolittain väkisin kaivelemaan sieltä.

Sauli selkeästi närkästyi ja viittasi turvamiehelle joka puolittain työnsi Jennin pois lavalta Saulin vain katsoessa perään. Hän jatkoi: "No niin, nyt voi aloittaa" ja vetäisi huuliharpulla pätkän ja lausui jotain betonimyllärin tapaista pikkuisen. Näin ilta jatkui, pieniä pätkiä soittoa ja taas lausuntaa. Sitten heräsin.

Voisiko joku ystävällinen henkilö, mieluiten osaava, tulkita minulle tämän kupletin juonen?

Olipa hauska uni! ;D

Voisin tulkita, mutta kun siihen tulkintaan tarvitaan näkijän oma suhtautuminen unessa esiintyneisiin asioihin.

Porin teatteri - ilmeisesti sinulle mieluisa paikka. Onko hyvinkin tuttu? Oletko siellä kokenut aikaisemmin jotakin erityisen merkittävää?

Tunnelma oli leppoisa ja välitön - Tämä ilmaisee suhtautumisesi tilanteeseen. Viihdyit iltamien ohjelman katsojana. Oletko omassa päiväelämässäsi joissakin tietyissä tärkeissä tilanteissa tyytyväinen sivustaseuraaja?

Sauli Niinistö Jenni-puolisonsa kanssa - Miten suhtauduit unessa Sauliin ja Jenniin? Muuttuiko tunnelma? Oliko heidän kuulumisensa ohjelmaan ihan ok? Mitä Sauli ja Jenni voivat sinulle symboloida päivätodellisuudessa?

Sauli alkoi puhua moniselitteisesti jostakin kultturellista asiasta mutta sai sen välillä tuntumaan vaalipuheelta. - Miten otit vastaan Saulin puheen? Oliko se iltamien ohjelmaan nähden jotenkin siihen sopimaton? Vaalipropagandaa? Liian kuiva puhe? Lässähdytti tunnelman? Onko päiväelämässäsi jokin kuivis, joka aiheuttaa samanlaisen tunnereaktion?

kertoi saaneensa lukuisia runonpätkiä kansalta - Tunnelma parani, koska henkilöllä kuitenkin hyvä yhteys kansaan? Jos päiväelämässäsi on mainitsemani Kuivis, niin tämä henkilö on kuitenkin jollakin tavalla terveesti yhteydessä todellisuuteen ja tavallisiin ihmisiin.

Jenni näytti kauhistuneelta - Olitko Jennin kauhistuksen kanssa samaa mieltä?

Jenni yritti pidellä runoja käsilaukussaan ja Sauli joutui ne puolittain väkisin kaivelemaan sieltä. - Miten suhtauduit tähän erimielisyyteen? Mitä tunsit? Halusitko Saulin saavan runot?

viittasi turvamiehelle joka puolittain työnsi Jennin pois lavalta Saulin vain katsoessa perään - Miten suhtauduit turvamieheen? Mitä/ketä turvamies voisi päiväelämässäsi edustaa? Yhteiskuntaa? Todellista turvaa vai uhkaa sinulle? Toimiko Sauli oikein pyytäessään turvamiehen tilanteeseen? Mitä nyt tunsit Jenniä kohtaan? Niin, ja ketä Jenni voisi edustaa päiväelämässäsi?

vetäisi huuliharpulla pätkän ja lausui jotain betonimyllärin tapaista pikkuisen - Oletko lukenut Betonimyllärin? Onko se sinulle jollain tavalla erityisen merkityksellinen? Tai mitä sinulle symboloi betonimylläri-sana? Oliko esitys viihdyttävä? Inspiroiva? Nolo? Jotakin muuta?

Näin ilta jatkui, pieniä pätkiä soittoa ja taas lausuntaa. Millaisella mielellä heräsit? Miten itse arvottaisit iltamat kokonaisuutena? Mihin voisit verrata niitä päivätodellisuudessasi?
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Roger

• Konkari
  • BEWARE
« Vastaus #41 : ti 03.10.2017, 22:55:07 »
En löytänynnä unien tulkintaketjua, joten menköön tänne.

Viime yönä näin unta, selkeästi, että olin katsojana Porin teatterissa (erittäin hieno rakennus, muuten) jossa oli jonkinlainen ohjelmallinen iltama menossa. Ohjelmassa oli stand-uppia ja pieniä musiikkiesityksiä. Tunnelma oli leppoisa ja välitön.

Jossain vaiheessa lavalle asteli Sauli Niinistö Jenni-puolisonsa kanssa. Sauli alkoi puhua moniselitteisesti jostakin kultturellista asiasta mutta sai sen välillä tuntumaan vaalipuheelta. Sitten hän yhtäkkiä havahtui ja kertoi saaneensa lukuisia runonpätkiä kansalta ja aikoi nyt laulaa niitä ja välillä säestää itseään huuliharpulla. Vieressä Jenni näytti kauhistuneelta. Sauli kysyi: "Mihis sinä Jenni laitoit ne runot?" ja kaivoi harmoonican taskustaan. Tässä kohtaa Jenni yritti pidellä runoja käsilaukussaan ja Sauli joutui ne puolittain väkisin kaivelemaan sieltä.

Sauli selkeästi närkästyi ja viittasi turvamiehelle joka puolittain työnsi Jennin pois lavalta Saulin vain katsoessa perään. Hän jatkoi: "No niin, nyt voi aloittaa" ja vetäisi huuliharpulla pätkän ja lausui jotain betonimyllärin tapaista pikkuisen. Näin ilta jatkui, pieniä pätkiä soittoa ja taas lausuntaa. Sitten heräsin.

Voisiko joku ystävällinen henkilö, mieluiten osaava, tulkita minulle tämän kupletin juonen?

Olipa hauska uni! ;D

Voisin tulkita, mutta kun siihen tulkintaan tarvitaan näkijän oma suhtautuminen unessa esiintyneisiin asioihin.

Taidat olla perehtynyt ihmismieleen laajemminkin, niin asiantuntevalta näyttää kysymyspatterisi - vastaan niin rehellisesti kuin osaan.

Porin teatteri - ilmeisesti sinulle mieluisa paikka. Onko hyvinkin tuttu? Oletko siellä kokenut aikaisemmin jotakin erityisen merkittävää?

Olen ollut siellä kerran, viihdyttävässä seurassa, joten muisto on positiivinen. Ei siis kovin tuttu, eikä paljoa muistikuvia. Luulen, että liittyy jotenkin  Jennin kotipaikkaan, sehän on Pori.

Tunnelma oli leppoisa ja välitön - Tämä ilmaisee suhtautumisesi tilanteeseen. Viihdyit iltamien ohjelman katsojana. Oletko omassa päiväelämässäsi joissakin tietyissä tärkeissä tilanteissa tyytyväinen sivustaseuraaja?

Yleensä kaikissa mielenkiintoisissa tapahtumissa ryhdyn aktiiviosallistujaksi. Tylsissä tapahtumissa (siis useimmiten) jurnutan hiljaa tai keskustelen ihan muista asioista vierustoverin kanssa.

Sauli Niinistö Jenni-puolisonsa kanssa - Miten suhtauduit unessa Sauliin ja Jenniin? Muuttuiko tunnelma? Oliko heidän kuulumisensa ohjelmaan ihan ok? Mitä Sauli ja Jenni voivat sinulle symboloida päivätodellisuudessa?

Tunnelma muuttui kun he saapuivat, tuntui että he eivät kuuluneet illan teemaan. Hienoa tietysti nähdä arvovaltainen esiintyjä - vaikka olisi hieman yllättävä tilaisuus. Kai he symboloivat tavallaan ylisukupolvisen suhteen mahdollisuuksia.

Sauli alkoi puhua moniselitteisesti jostakin kultturellista asiasta mutta sai sen välillä tuntumaan vaalipuheelta. - Miten otit vastaan Saulin puheen? Oliko se iltamien ohjelmaan nähden jotenkin siihen sopimaton? Vaalipropagandaa? Liian kuiva puhe? Lässähdytti tunnelman? Onko päiväelämässäsi jokin kuivis, joka aiheuttaa samanlaisen tunnereaktion?
Alun sivistyksellisyys vaihtui nopeasti kansanomaisuuteen eli ensin ampui tilaisuuteen nähden yli ja sitten mentiin alempiin tasoihin, hiukan epäsymmetrinen performanssi siinä mielessä. En oikein kestä rahvaan kulttuuria tosissaan otettuna.

kertoi saaneensa lukuisia runonpätkiä kansalta - Tunnelma parani, koska henkilöllä kuitenkin hyvä yhteys kansaan? Jos päiväelämässäsi on mainitsemani Kuivis, niin tämä henkilö on kuitenkin jollakin tavalla terveesti yhteydessä todellisuuteen ja tavallisiin ihmisiin.

Tässä Sauli oli parhaimmillaan kun hän kuvaili hänelle epätyypillisen innostuneesti saamaansa palautetta. Kyllä, kysymyksessä saattoi olla positiivinen responssi minun puoleltani.

Jenni näytti kauhistuneelta - Olitko Jennin kauhistuksen kanssa samaa mieltä?

Tavallaan varmaankin. Jenni ilmeisesti ei uskonut Saulin handlaavan runo/huuliharppu-osuutta. Pelko häpeällisestä epäonnistumisesta saattoi vaania taustalla.

Jenni yritti pidellä runoja käsilaukussaan ja Sauli joutui ne puolittain väkisin kaivelemaan sieltä. - Miten suhtauduit tähän erimielisyyteen? Mitä tunsit? Halusitko Saulin saavan runot?

Olin kyllä sitä mieltä että runot pitää esittää.

viittasi turvamiehelle joka puolittain työnsi Jennin pois lavalta Saulin vain katsoessa perään - Miten suhtauduit turvamieheen? Mitä/ketä turvamies voisi päiväelämässäsi edustaa? Yhteiskuntaa? Todellista turvaa vai uhkaa sinulle? Toimiko Sauli oikein pyytäessään turvamiehen tilanteeseen? Mitä nyt tunsit Jenniä kohtaan? Niin, ja ketä Jenni voisi edustaa päiväelämässäsi?

Jennillä olisi ollut varmaan paljon annettavaa tilaisuuteen mutta hänet syrjäytettiin tylyhkösti ja vielä oman miehen ja hänen virkaväkensä toimesta. Pidin turvamiestä haittana, ja ajatteluun kykenemättömänä koirakoulutettuna pölkkynä, joka uhkasi pilata koko esityksen (tunnelman). Melkein hyppäsin tilanteeseen puolustamaan Jenniä.

Jaa-a, ehkä Jenni on sitten vertauskuva kaikesta viattomuudesta maailmassa.

vetäisi huuliharpulla pätkän ja lausui jotain betonimyllärin tapaista pikkuisen - Oletko lukenut Betonimyllärin? Onko se sinulle jollain tavalla erityisen merkityksellinen? Tai mitä sinulle symboloi betonimylläri-sana? Oliko esitys viihdyttävä? Inspiroiva? Nolo? Jotakin muuta?

Olen lukenut, mutten muista mitään, taisi olla mielestäni tylsä, kuten Saulin tulkintakin. Ei se nolo ollut vaan tylsä, väritön tulkinta.

Näin ilta jatkui, pieniä pätkiä soittoa ja taas lausuntaa. Millaisella mielellä heräsit? Miten itse arvottaisit iltamat kokonaisuutena? Mihin voisit verrata niitä päivätodellisuudessasi?

Jos pitäisi suositella jollekin, niin sellaisille, jotka katsovat mieluummin esiintyjiä kuin sisältöä. Hieno kokemus mutta kerta riitti, toisin kuin kaljoittelu hyvässä seurassa, sitä tekisin vaikka kuinka usein.

Alkoi kupletin juoni paljastua minullekin pikkuhiljaa tätä vastausta pykätessä. Kiitos.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #42 : ke 04.10.2017, 15:13:59 »
Mikä tunne sinulla oli, kun katsoit Niinistöä ja Haukiota? Tekikö Niinistö itsestään pellen ruonolauluilla ja huuliharpunsoitollaan ja tilannetajun puutteella (vaalipuhe tilaanteessa, jossa oli tarkoitus esittää viihdettä)? Tuliko myötähäpeän tunne Niinistöstä? Vai ihailitko hänen rohkeuttaan, taituruuttaan tai jotain? Säälitkö Haukiota? Mitä asioita ko. pariskunta, runot, huuliharpunsoitto symbloivat juuri sinulle?

Jos itse näkisin tuon unen, ja jos oma tunteeni lakkaisi olemasta leppoisa ja mukava sen jälkeen kun ko. pariskunta tulee lavalle, ja jos pitäisin Niinistöä törkimyksenä hänen kohdeltuaan Haukiota niin, että ensinnäkin nolaa tämän julkisesti sekä runoilla, soitannalla, vaalipuheella väärässä tilanteessa, että työnnättämällä hänet pois lavalta, tulkitsisin tämän vain antipatiana Niinistöä kohtaan. Mutta minä olen nainen, ja ehkä närkästyisin siitä syystä Haukion kohtelusta.

jk. Vastasin ennen kuin ennätin näkemään, että Anemone olikin jo tulkinnut (vähän samansuuntaisesti, mutta paljon tarkemmin). Mutta jääköön nyt tähän.
« Viimeksi muokattu: ke 04.10.2017, 15:26:02 kirjoittanut kertsi »

Paikalla Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #43 : ke 04.10.2017, 15:21:31 »

Jossain vaiheessa lavalle asteli Sauli Niinistö Jenni-puolisonsa kanssa...

Irtosihan se tulkinta minusta vielä jotenkin, vaikken ole 15-20 vuoteen tulkinnut unia. Harrastin tulkitsemista aikoinaan kun olin kiinnostunut Jungin psykologiasta. Jungilaisen tulkinnan mukaan unen henkilöhahmot yleensä edustavat unennäkijän oman persoonan eri puolia. Tai suhtautumista, asennetta, tiettyihin todellisiin lähipiirin henkilöihin.

All right.

Pori. En olisi osannut yhdistää Poria Jenniin, koska en enää muistanut hänen taustaansa. Porin teatteri on siis Jennin omaa aluetta. Hän nouseekin täten unen kokonaisuuden kannalta tärkeämmäksi henkilöksi kuin juonen perusteella olisin osannut ajatella.

Sauli ja Jenni edustavat yhdessä toimintaasi tietynlaisissa ”julkisissa” tai sosiaalisissa tilanteissa. Arvokas pariskunta, jossa yhdistyvät nuoruuden vitaalisuus ja tuoreus sekä iän tuoma kokemus ja varmuus. Kuten meissä jokaisessa. Tavallisesti annat sisäisen saulisi hoitaa puhumisen ja muunkin esiintymisen. Niin tapahtui nytkin ja varmistelit tilanteen Saulille vieläpä turvamiehen tuella, vaikka tunsit, että se oli Jenniä kohtaan väärin. Persoonaton turvamies edustaa tässä yleistä mielipidettä, sovinnaisuusääntöjä, tavanomaisia käytösnormeja. Runot, esityksen materiaali, varsinainen luova sisältö, oli kuitenkin Jennin laukussa. Hän hallitsee ja ymmärtää luovuutta, kansan aitoa ilmaisua ja kokemusta. Jennin kuuluisi päästä esiin oman kaupunkinsa näyttämöllä. Lopeta siis sisäisen jennisi kainostelu ja anna elämässäsi tilaa ”kansanomaiselle” lausunnalle ja huuliharpun soitolle. Olisi ilmeisesti myös hyvä välillä pitäytyä katsojan osassa. Katsoja ei teatterissa ole passiivinen rooli, kuten ensikädeltä voi tuntua, vaan olennainen osa koko esityksen onnistumista. Aktiivisena katsojana sosiaalisissa tilanteissa havaitset paremmin toisten ihmisten tavat reagoida. Huomaat tunteita, joita et toimintaan antautuneena havaitse. Opit siis uutta. Jätä vierustoverille supiseminen ja keskity siihen, mitä tapahtuu. Se ei aina ole niin tylsää kuin luulet.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #44 : ke 04.10.2017, 16:07:26 »
^ Olipa mielenkiintoinen tulkinta. ¨

Yksi vähän arkisempi tulkinta voisi olla - jos tilanne aiheutti katsojassa eli sinussa nolouden tai myötähäpeän tunteita - että ko. uni olisi eräänlaista uhkasimulaatiota, henkistä valmistautumista vastaavanlaisiin tilanteisiin. Ainakin painajaiset taidetaan nykypsykologiassa ja neurotieteessä nähdä tuolla lailla. Esimerkiksi kun raskaana oleva nainen valmistautuu synnytykseen, hän saattaa toistuvasti nähdä unia, joissa jotain menee pieleen synnytyksessä. Tätä on tutkittukin, ja todettu, että ne, joilla uhkasimulaattori on hyrähtänyt riittävästi käyntiin ennen synnytystä, selviytyvät yllättävistäkin tilanteista paremmin. Tämä uhkasimulaattori olisi evoluution meille aikaansaama keino selviytyä himpun verran paremmin, kun olemme paremmin valmistautuneita, ja olemme käyneet läpi mahdollisia toimintavaihtoehtoja jo etukäteen, ennen tosikoitosta.

Paikalla Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #45 : to 05.10.2017, 16:43:12 »
Kas, olipas poikkeuksellinen yö, sillä muistan nähneeni unen. Ja se oli ihan mukava, vaikkei tuntunut mitenkään erityisen merkitykselliseltä. Olin unessa konsertissa, jonka järjesti ja jossa esiintyi eniten fanittamani muusikko/säveltäjä (nimi jääkööt mainitsematta). Oikeassa elämässä hän on jo kuollut ja unessakin yleisö tiesi, että hän oli vakavasti sairas ja esiintyi viimeistä kertaa. Kuulijat hän oli henkilökohtaisesti kutsunut konserttiin ja hän vastasi itse kaikista konsertin kustannuksista. Tämän hän teki osoittaakseen kiitollisuutta uskollisille faneilleen. Konsertin esityspaikka oli jokin isohko talo, jossa oli useita huoneistoja, joista oli kulkuyhteys toisiinsa. Esitys siirtyi tilasta toiseen eikä ollut mahdollista olla koko ajan kuulolla. Joku tiloista oli kivijalkakahvila, jossa muistan istuneeni jonkin aikaa ja nauttineeni jotakin tarjottavaa. Mietin pöydän ääressä hetkisen, että onpa ihmeellistä tulla kutsutuksi tällaiseen tilaisuuteen kun esiintyjä vielä viimeisillä voimillaan järjestää konsertin. Oli aistittavissa, että esiintyjä kuolisi aivan muutaman päivän sisällä. Silti itse esityksen taiteellinen taso oli yhtä korkea kuin hänellä aina. Kahvilan pöydästä lähdin siirtymään jonnekin lähemmäksi tilaa, jonne esiintyjä oli siirtynyt. Konsertin päätyttyä kättelin esiintyjää ja kiitin konsertista.

Poissa Roger

• Konkari
  • BEWARE
« Vastaus #46 : to 05.10.2017, 16:54:10 »
Kas, olipas poikkeuksellinen yö, sillä muistan nähneeni unen. Ja se oli ihan mukava, vaikkei tuntunut mitenkään erityisen merkitykselliseltä. Olin unessa konsertissa, jonka järjesti ja jossa esiintyi eniten fanittamani muusikko/säveltäjä (nimi jääkööt mainitsematta). Oikeassa elämässä hän on jo kuollut ja unessakin yleisö tiesi, että hän oli vakavasti sairas ja esiintyi viimeistä kertaa. Kuulijat hän oli henkilökohtaisesti kutsunut konserttiin ja hän vastasi itse kaikista konsertin kustannuksista. Tämän hän teki osoittaakseen kiitollisuutta uskollisille faneilleen. Konsertin esityspaikka oli jokin isohko talo, jossa oli useita huoneistoja, joista oli kulkuyhteys toisiinsa. Esitys siirtyi tilasta toiseen eikä ollut mahdollista olla koko ajan kuulolla. Joku tiloista oli kivijalkakahvila, jossa muistan istuneeni jonkin aikaa ja nauttineeni jotakin tarjottavaa. Mietin pöydän ääressä hetkisen, että onpa ihmeellistä tulla kutsutuksi tällaiseen tilaisuuteen kun esiintyjä vielä viimeisillä voimillaan järjestää konsertin. Oli aistittavissa, että esiintyjä kuolisi aivan muutaman päivän sisällä. Silti itse esityksen taiteellinen taso oli yhtä korkea kuin hänellä aina. Kahvilan pöydästä lähdin siirtymään jonnekin lähemmäksi tilaa, jonne esiintyjä oli siirtynyt. Konsertin päätyttyä kättelin esiintyjää ja kiitin konsertista.

Hieno uni. Haluaisitko esittää tulkintasi, näin julkisesti.

Paikalla Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #47 : to 05.10.2017, 16:58:36 »

Pitää vielä mutustella tätä jonkin aikaa ennen kuin alan saada jutusta jotain tolkkua.

Poissa Juuli Hukkaskukka 2

• Konkari
« Vastaus #48 : to 05.10.2017, 18:39:28 »

Pitää vielä mutustella tätä jonkin aikaa ennen kuin alan saada jutusta jotain tolkkua.

Jopa oli siisti uni. Minä näen unia jotka ovat lievästi sanottuna puolimielisiä. Viimeyönä matkustin Venäjälle ja tulliin jouduin jossa tullimiehenä oli sammakko poliisilakki päässä. Kysyin onko hän kenties tullivirkamies, vastasi olevansa poliisisammakko.
Unet ovat poikkeuksetta värillisiä.
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #49 : pe 06.10.2017, 09:28:34 »

Jopa oli siisti uni. Minä näen unia jotka ovat lievästi sanottuna puolimielisiä. Viimeyönä matkustin Venäjälle ja tulliin jouduin jossa tullimiehenä oli sammakko poliisilakki päässä. Kysyin onko hän kenties tullivirkamies, vastasi olevansa poliisisammakko.
Unet ovat poikkeuksetta värillisiä.

Sammakoiksi sanotaan myös asioita jotka jotkut päästelevät puheissaan sen kummemmin varautumatta siitä, mitä oikeastaan esittävät.

Poissa Roger

• Konkari
  • BEWARE
« Vastaus #50 : ma 09.10.2017, 16:44:04 »
Tämän päivän Saulin ja Jennin vauvauutisten myötä syntyi mielle, olisiko näkemäni ollut kuitenkin ns. enneuni?

Poissa Juuli Hukkaskukka 2

• Konkari
« Vastaus #51 : ke 11.10.2017, 20:01:00 »
Tämän päivän Saulin ja Jennin vauvauutisten myötä syntyi mielle, olisiko näkemäni ollut kuitenkin ns. enneuni?
Minä mietin eilen illalla ennen nukahtamista samaa mutta en muistanut kuka sen Sauli-Jenni unen näki. Sinä siis. Oli takuulla enneuni.
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

Paikalla Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #52 : ke 11.10.2017, 20:09:31 »

Onko Saulin ja Jennin perheonni sinulle henkilökohtaisesti jotenkin tärkeää? Tai Sauli ja Jenni sinulle läheisiltä tuntuvia henkilöitä? Oletko useinkin ollut heidän perheonnestaan huolissasi? Ajatteletko heitä paljon? Tai ajatteletko paljon vauvoja? Oletko erityisen herkkä julkkisten vauvauutisille?

Poissa Roger

• Konkari
  • BEWARE
« Vastaus #53 : ke 11.10.2017, 20:22:06 »
Tulkitsen nyt enneuneni näin:

S. ja J ovat saamassa vihdoin kaipaamansa lapsen ja S. julkistaa väkisin asian (runot) vaikka J. haluaisi pitää sen omana tietonaan (käsilaukussaan).

Oonkos vähän ennustaja ja tulkitsija, hä?

Mitenkäs Anemonen oman unen tulkinta etenee?

Paikalla Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #54 : ke 11.10.2017, 20:25:44 »
Oman unen tulkinta on ollut hyllyllä muiden hommeleiden takia. Vähän ollut vaikeaa saada siitä kiinni kun ajatukset kuhisevat liian monia asioita, jotka pitää hoitaa.

Oma uni on aina OMA eikä sen tarkoitusta voi kukaan muu tietää/päättää. Ja ne omienkin unien tulkinnat tuppaavat ajan myötä kehittymään ja muuttumaan.

Paikalla Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #55 : pe 13.10.2017, 23:12:04 »

No niin, jos nyt olisi sen verran rentoutunut olotila, että saisin jotain irti tästä vähän hankalalta vaikuttaneesta tapauksesta.

Kuules Anemone, vaikuttaa siltä, että unen keskeiset elementit ovat seuraamasi henkilö (”muusikko”) ja siirtyminen paikasta toiseen. Koska muusikko oli unessa jäähyväiskonsertissaan, olet ilmeisesti saanut tältä henkilöltä sen ohjauksen (teini-iästä asti!), jonka juuri hän voi antaa. Elämäsi suuntavaloksi ilmaantuu aikanaan joku uusi hahmo. Sellainen on todennäköisesti jo olemassa tai mielessäsi kiteytymässä, vaikka saatat tuntea eläväsi vailla ohjausta tällä hetkellä. Esityksen siirtyminen tilasta toiseen niin, että et koko aikaa pystynyt esiintyjää näkemään ja kuulemaan viittaa myös mahdollisuuteen, että saatat itse hakeutua uuteen paikkaan. Olet tähän valmis, koska et ahdistunut tilanteesta, vaikka se hieman harmittikin. Olet pitkään tuntenut päiväelämässäsi, ettet ole oikein joukkoon kutsuttu. Huolesi on turha. Olet löytänyt itsellesi sopivan sosiaalisen ympäristön, jossa tarjottavaakin pääset kahvilapöydässä nauttimaan. Kättelit esityksen taiteilijaa eikä mielessäsi ollut haikeutta tai huolta hänen kunnostaan. Voit kävellä elämäsi uuteen vaiheeseen vankoin askelin ja vaihtaa biisiä.

Poissa -:)lauri

• Konkari
« Vastaus #56 : pe 13.10.2017, 23:51:14 »
En harrasta selkounia, mutta niitä esiintyy ihan pyytämättäkin kausiluontoisesti. En tiedä mikä saa niiden näkemisen aikaiseksi. Viimeisin innovaationi on yrittää keskustella unen aikana kohtaamieni muiden ihmisten aikana siitä, että miten he kokevat sen, että ovat puhtaasti mielikuvitukseni tuotteita. Vielä en ole saanut tähän askarruttavaan kysymyksen vastausta koska uni tuppaa loppua mitä tietoisemmaksi tulen että se on unta. Eli se selkounivaihe kestää nykyään usein vain lyhyen aikaa. Joskus nuorempana pystyin tekemään selkounen aikana kaikkea jännää, mutta nykyään tuppaan aika nopeasti heräämään sen jälkeen kun havahdun, että olen unessa.

Paikalla Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #57 : ma 16.10.2017, 23:05:46 »

No niin, jos nyt olisi sen verran rentoutunut olotila, että saisin jotain irti tästä vähän hankalalta vaikuttaneesta tapauksesta.

Kuules Anemone, vaikuttaa siltä, että unen keskeiset elementit ovat seuraamasi henkilö (”muusikko”) ja siirtyminen paikasta toiseen. Koska muusikko oli unessa jäähyväiskonsertissaan, olet ilmeisesti saanut tältä henkilöltä sen ohjauksen (teini-iästä asti!), jonka juuri hän voi antaa. Elämäsi suuntavaloksi ilmaantuu aikanaan joku uusi hahmo. Sellainen on todennäköisesti jo olemassa tai mielessäsi kiteytymässä, vaikka saatat tuntea eläväsi vailla ohjausta tällä hetkellä. Esityksen siirtyminen tilasta toiseen niin, että et koko aikaa pystynyt esiintyjää näkemään ja kuulemaan viittaa myös mahdollisuuteen, että saatat itse hakeutua uuteen paikkaan. Olet tähän valmis, koska et ahdistunut tilanteesta, vaikka se hieman harmittikin. Olet pitkään tuntenut päiväelämässäsi, ettet ole oikein joukkoon kutsuttu. Huolesi on turha. Olet löytänyt itsellesi sopivan sosiaalisen ympäristön, jossa tarjottavaakin pääset kahvilapöydässä nauttimaan. Kättelit esityksen taiteilijaa eikä mielessäsi ollut haikeutta tai huolta hänen kunnostaan. Voit kävellä elämäsi uuteen vaiheeseen vankoin askelin ja vaihtaa biisiä.

Unta voisi yllättäen pitää myös enneunena, koska viime viikolla voitin arvonnassa liput konserttiin, jossa esiintyi viime aikoina eniten kuuntelemani yhtye. Olin siis kutsuttu ja esiintyjänä oli ehkä uusi johdattajani. Konsertissa paikkani oli ikkunan ääressä, josta näkyi kadulle (vrt. kahvila kivijalassa). Esityksessä oli yksi välitauko, jonka aikana bändin "tähti" tuli baarin puolella käymään. Kiitin häntä ja kysyin tulevasta levystä.

En pidä itseäni enteitä näkevänä tyyppinä, joten torjun kuitenkin ajatuksen enneunesta.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #58 : ti 17.10.2017, 09:43:08 »

En pidä itseäni enteitä näkevänä tyyppinä, joten torjun kuitenkin ajatuksen enneunesta.

Tietyssä mitassa enteellistä voi olla se, että unen aikana aivotoiminnat järjestäytyvät ja tietyt asiat nousevat pinnalle, kuten asiat joita muutenkin on pohtinut.

Moni matemaatikkokin on ratkaisut ongelmia nukkumisen jälkeen tulleissa oivalluksissa.

Miksei sitten ihmiset arkipäiväisiä asioitaan ja suunnitelmiaan.

Paikalla Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #59 : pe 20.10.2017, 15:43:07 »
Mikähän mua nyt vaivaa, kun näin taas unen? Mitään selkoa en siitä ole toistaiseksi saanut. Tämmönen se kumminkin oli:

Näin unta, että olin parin entisen työkaverin tai muun tuttavan (en muista keitä he olivat) kanssa käymässä jossakin vieraassa kaupungissa (Turku?). Kävelimme kohti bussiasemaa palataksemme Helsinkiin. Ehdotin, että mennään Onnibussilla, koska se on halpa ja nopea. Ylitimme joen yli menevää siltaa kun toinen matkatovereistani sanoi, että hänen tekee kovasti mieli mennä uimaan. Sanoin, että aikaa on niukasti ja saatamme myöhästyä bussista. Silloin hän hyppäsi sillan kaiteen yli jokeen ja alkoi uida rantaan. Tämä hieman harmitti minua, koska epäilin että nyt saattaisimme myöhästyä.

Tulimme kuitenkin bussille ajoissa ja jonotimme etuovella sisään. Seuralaiseni pääsivät nopeasti sisään, mutta sitten lipunmyyjä alkoi jaaritella jotakin joutavaa matkustajien kanssa ja jämähdin odottamaan jonon kärjessä. Pyysin ärsyyntyneenä häntä lopettamaan joutavuudet ja myymään lipun. Kun näin vihdoin tapahtui ja kaivoin kukkarostani rahaa, huomasin että rahani olivat kovin sekalaisia. Minulla oli ulkomaisia kolikoita ja vanhoja suomalaisia markkoja, esim. jokin kuparinen 5 markan kolikko. Maksoin kuparisella ja parilla muulla rahalla, minkä lisäksi toverini lainasivat pari lanttia.

Jäimme istumaan bussin etuosaan aivan oven tuntumaan. Bussi lähti liikkeelle, jolloin auton valotaululla näkyi, että ajaisimme ensin Mikkeliin ja sieltä koukaten vasta Helsinkiin. Hermostuin ja sanoin tovereilleni, että jäädään heti kyydistä ja otetaan joku suora linja Helsinkiin. Mikkelin kautta matka kestäisi tuntikausia. Kuljettaja pysähtyi vielä linja-autoasemalla toisen Onnibussin viereen, avasi oven ja alkoi keskustella viereisen bussin kuljettajan kanssa. Kehotin seuruettani poistumaan bussista, liputhan olivat olleet halvat ja pääsisimme toisella kulkuneuvolla Helsinkiin paljon nopeammin. Toverini olivat kuitenkin sitä mieltä, että kun liput oli maksettu, niin jatketaan tällä bussilla. Heidän mielestään oli ihan mukavaa koukata Mikkelin kautta. Pidin asennetta todella turhauttavana, mutta nuristen alistuin tilanteeseen. Ehkä tämä johtui sekalaisista rahoistani ja siitä, että toverini olivat maksaneet pienen osan lipustani. Lippumme maksoivat vain 2-3 euroa.

Lisäys: tällainen oli se vitosen kolikko, joka oikeassa elämässä näyttääkin olleen äyrejä. No unessa kumminkin kelpasi 5 markkana. Muistan hyvin tuon keskellä olevan kuopan, jossa on vitosen numero. Minulla on ollut jokunen tällainen kolikko aikoinaan.

« Viimeksi muokattu: la 21.10.2017, 01:31:49 kirjoittanut Anemone 2.0 »