Kirjoittaja Aihe: Raiskauksista Ruotsissa  (Luettu 5242 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xantippa

• Konkari
Vs: Raiskauksista Ruotsissa
« Vastaus #40 : ma 07.03.2016, 21:50:18 »
Östersundin poliisi varoittaa naisia liikkumasta yksin kaupungilla (svt.se).

Hienoa, Ruotsi! Maahanmuuttopolitiikkanne on niin nerokasta, että täällä Suomessa suorastaan oksettaa.

Mitenköhän vastuullista on lietsoa ihmisten tälläisiä pelkoja

"Vihapuhe" tai huono huumori ei kai mitään ratkaisse, ja poliitikot eivät pällistele somea päätöksiä tehdessään. Aika kehnot eväät on yhdellä ihmisellä. Toivottavasti tähän tilanteeseen tulee joku hokkuspokkusratkaisu, itse en kyllä vuodesta toiseen tällaista sisäistä painetta jaksa.

sillä käsittääkseni Norma ei ole vielä yhtäkään turvapaikan hakijaa edes nähnyt. Ja nyt on jo elämä riekaleina, sen vuoksi, mitä netissa auliisti totuutena jaellaan.

En nyt viittaa varsinaisesti juuri tähän uutiseen, vaan siihen, että juurikaan muunlaisia ei sitten linkitelläkään.

T: Xante

Poissa Mjulkku

• Apinan korvike
  • Konkari
« Vastaus #41 : ma 07.03.2016, 22:21:40 »
Jos viranomainen toteaa, että maahantunkeutujista on vaaraa kantaväestölle, niin mistäköhän johtuu, että joku saattaa pelätä?
Tätä muuten, Xantippa hyvä, ei tapahdu ainoastaan niin syvästi halveksimassasi Suomessa, vaan ullatus ullatus, muissakin maissa!
Mongo mogo...

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #42 : ma 07.03.2016, 22:28:44 »
Jos viranomainen toteaa, että maahantunkeutujista on vaaraa kantaväestölle, niin mistäköhän johtuu, että joku saattaa pelätä?
Tätä muuten, Xantippa hyvä, ei tapahdu ainoastaan niin syvästi halveksimassasi Suomessa, vaan ullatus ullatus, muissakin maissa!

Juuri tällä tavalla disinformaatio leviää. En tajua, mistä olet saanut päähäsi, että halveksun Suomea. Päinvastoin, rakastan Suomea syvästi, etenkin erästä pienempää kaupunkia Suomessa. Sen vuoksi juuri en suostukaan siihen, että on olemassa tahoja, jotka ovat nyt ottaneet oikeudekseen määritellä, mitä Suomi tai suomalaisuus on. Minä olen ylpeä suomalainen, ja minä pidän omista, itse suomalaisiksi mieltämistäni arvoista, kiinni.

Kuten sanoin, jos huomasit tai jaksoit tai osasit lukea, en varsinaisesti juuri puhunut tuosta uutisesta. Vaan näistä uutisankoista, joita Norma itsekin tälle palstalle linkittelee (huu poika raiskattiin ja poliisi pakeni itkien - no ei vaiskaan) ja niiden vuoksi pelkojaan lisää jo näemmä todella mielenterveytensä uhalla.

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #43 : ma 07.03.2016, 22:32:47 »

Kyllästyttääkö raiskauspelkojen lietsominen? Tässä vähän vaihtelua:

Britannian poliisi: Isis suunnittelee "valtavia ja näyttäviä iskuja" Pohjois-Eurooppaan.

Terrorismin vastaisen poliisin mukaan Isis rohkaisee kannattajiaan, jotka ovat saaneet taistelukoulutusta Syyriassa, saapumaan Pohjois-Eurooppaan tekemään iskuja.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2016030721232487_ul.shtml

Poissa Mjulkku

• Apinan korvike
  • Konkari
« Vastaus #44 : ma 07.03.2016, 22:39:03 »
Voi kuule Xantippa.
Minä osaan lukea kaiken mitä tänne kirjoitetaan, ja myöskin ymmärrän lukemani.

Ai niin; Etkös sinä itse määrittele, mitä oikeanlainen suomalaisuus on, ja samalla torppaat muiden näkemyksen ja mielipiteen?
Onko mitään ristiriitaa ylläolevan viestisi kirjoituksissa?

Mongo mogo...

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #45 : ma 07.03.2016, 22:44:00 »
Voi kuule Xantippa.

Ai niin; Etkös sinä itse määrittele, mitä oikeanlainen suomalaisuus on, ja samalla torppaat muiden näkemyksen ja mielipiteen?

Etpä taida vakuuttaa minua tuosta ymmärryskyvystä. Voitko kertoa, miten tai millaiseksi olen määritellyt oikeanlaisen suomalaisuuden? Aloitetaan vaikka siitä.

Minä en näe ristiriitaa. Totean vain, että nykyään kohtaan määrittelyjä suomalaisuudesta, jotka eivät vastaa omaani.

Sinä sen sijaan lähdit omituiselle loukkauksien linjalle, joka tietysti on niin tyypillistä tälle foorumille nykyään.

Poissa Mjulkku

• Apinan korvike
  • Konkari
« Vastaus #46 : ma 07.03.2016, 23:24:30 »
Voi kuule Xantippa.

Etpä taida vakuuttaa minua tuosta ymmärryskyvystä. Voitko kertoa, miten tai millaiseksi olen määritellyt oikeanlaisen suomalaisuuden? Aloitetaan vaikka siitä.

Minä en näe ristiriitaa. Totean vain, että nykyään kohtaan määrittelyjä suomalaisuudesta, jotka eivät vastaa omaani.

Sinä sen sijaan lähdit omituiselle loukkauksien linjalle, joka tietysti on niin tyypillistä tälle foorumille nykyään.

Minua ei kiinnosta, vakuutanko sinua.
Mielestäni olet määritellyt suomalaisuudeksi kaikenlaisen suvaitsevaisuuden ja sinun kannatamasi vihervasemmistolaisuuden kannattamisen.
Muuta ei sinun agendaasi tunnu mahtuvan.
Tuossa edellä oli vastaus myös toiseen kysymykseesi, joka tarkalleen ottaen ei llut kysymys perinteisessä mielessä, mutta kuitenkin.

Noh, otat tämän varmasti voittona, mutta en tämän enempää jaksa kanssasi jauhaa, joten hei hei!
Mongo mogo...

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #47 : ma 07.03.2016, 23:42:47 »

Minua ei kiinnosta, vakuutanko sinua.
Mielestäni olet määritellyt suomalaisuudeksi kaikenlaisen suvaitsevaisuuden ja sinun kannatamasi vihervasemmistolaisuuden kannattamisen.
Muuta ei sinun agendaasi tunnu mahtuvan.
Tuossa edellä oli vastaus myös toiseen kysymykseesi, joka tarkalleen ottaen ei llut kysymys perinteisessä mielessä, mutta kuitenkin.

Noh, otat tämän varmasti voittona, mutta en tämän enempää jaksa kanssasi jauhaa, joten hei hei!

En tiedä, millä perusteella luokittelet minut vihervassuriksi, mutta sen tiedän, että jos alkaisin luetella omia suomalaisuuden määritteitäni, sinä saattaisit yllättyä positiivisesti.

Mutta tilanteen ollessa kuten kuvaat, hei hei toki vain!

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #48 : ti 08.03.2016, 02:02:58 »

Hienoa, Ruotsi! Maahanmuuttopolitiikkanne on niin nerokasta, että täällä Suomessa suorastaan oksettaa.

Lietsooko Östersundin poliisi paikkakunnan asukkaita? Pitäisikö nuo poliisit mielestäsi korvata kenties sellaisilla, jotka eivät levitä vihapuhetta?
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa Isiskar Keturi

• Konkari
« Vastaus #49 : ti 08.03.2016, 08:03:11 »

Hyvä kysymys, mutta tiedämmehämme, että poliisit ovat pääosin paskarasiteja, joilta voi odottaa mitä tahansa. 

Siksipä jotkut vastuuntuntoiset kansalaiset ovatkin Pohjoismaissa jo ryhtyneet perustamaan kansan perusturvallisuuden ja järjestyksenvalvontaa kansalaistoiminnan pohjalle.
Ööööö....  (Suomeksi: Saarisaarisaari.... )

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #50 : ti 08.03.2016, 09:24:51 »
Nähtävästi arvon viestittelijät eivät osaa lukea, tai eivät ymmärrä lukemaansa:

En nyt viittaa varsinaisesti juuri tähän uutiseen, vaan siihen, että juurikaan muunlaisia ei sitten linkitelläkään.

joten tarttuminen juuri tähän uutiseen tuntuu todella typerältä.

Poissa Isiskar Keturi

• Konkari
« Vastaus #51 : ti 08.03.2016, 11:08:24 »

Lainaat uutislinkin poliisin varoituksesta ja kommentoit sitä:
"Mitenköhän vastuullista on lietsoa ihmisten tälläisiä pelkoja"

Voisiko mithenkään olla, että ymmärrysvika on enemmän kirjoittajassa kuin lukijoissa??
Eipäs kaiketi.

VA.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #52 : ti 08.03.2016, 11:24:59 »

Voisiko mithenkään olla, että ymmärrysvika on enemmän kirjoittajassa kuin lukijoissa??
Eipäs kaiketi.

VA.

Lainasin ennen kaikkea Rentun viestiä ja erikseen vielä huomautin, että en nyt puhu juuri tästä uutisesta, vaan siitä yleisestä linkkien liittelystä, linkkien, jotka lietsovat pelkoa.

Luonnollisesti se, että erikseen mainitsee, että en sitten tarkoita tätä asiaa näin, tarkoittaa, että asia halutaan ymmärtää justiinsa näin, ja moni kirjoittaja oikein katsoo tulla asiakseen sanomaan, että hei säkö tarkoitat näin.

Pakosta tässä Lennyä ymmärtää.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #53 : ti 08.03.2016, 11:32:27 »

Totta.
Kun nyt otat Lennyn esiin niin kerron, että minä ymmärsin että Lenny kertoi kyllästyneensä mm. Xantippan vinoiluun vaikkei kohteliaana nimeä maininnutkaan.
Veikkaan, että Sepe kuolee aikanaan tukehtumalla berliininmakkaraan, joka on puristettu paksuun suoleen.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #54 : ti 08.03.2016, 11:34:57 »

Totta.
Kun nyt otat Lennyn esiin niin kerron, että minä ymmärsin että Lenny kertoi kyllästyneensä mm. Xantippan vinoiluun vaikkei kohteliaana nimeä maininnutkaan.

Pers.

Muoksis: osoittaa muuten melkoista matalamielisyyttä alkaa esittämään motiiveja jonkun sellaisen toiminnasta, joka ei enää itse ole vastaamassa, ovatko hänen motiivinsa ne, mitkä arvoisa Sepe päättikin nyt hänen toimiaan ohjanneen. Se on aivan eri asia kuin ottaa henkilö puheeksi kertomalla, että ymmärtää hänen ratkaisuaan.
« Viimeksi muokattu: ti 08.03.2016, 11:37:03 kirjoittanut Xantippa »

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #55 : ti 08.03.2016, 11:40:11 »
Ok, se uutinen kuten kaikki muutkin linkitetyt siis edustavat väärää otosta. Sehän oli ajatus taustalla, kun Irakin rajan yli pakenevat jesidit antoivat myös yksipuolista kuvaa kalifaatin islamilaisesta hallinnosta. Mutta mikä olisi oikea kuva?

Ei minullakaan ole yhtään negatiivista omaa kokemusta turvapaikanhakijoista, ja näen heitä harva se päivä katukuvassa hakemassa ruokaa paikallisesta Lidlistä. Eivätkä ne varmaan edes olleet turvapaikanhakijoita, jotka kävivät käsiksi opiskelutoveriini (jep, hän on nainen) hänen oman kertomuksensa mukaan pari vuotta sitten Turussa. Kokoamiskeskukset tuskin sen puoleen houkuttelevat rikoksiin, kun vaakakupissa on oleskelupaikan hyväksyminen ja yhteisön silmät tarkkailevat ympärillä. Joukossa piileskelee tietysti sotarikollisiakin -mitähän he ovat tehneet naisille- mutta unohdetaan se.

Raportoitakoon, että kaikki sympatiani ovat kurdien puolesta. Esimerkiksi täkäläisistä turvapaikanhakijoista iso osa on kurdeja. Jos Turkki (NATO-maa!) pommittaisi kurdien sijaan Islamin Ystäviä, niin kenties tilanne korjaantuisi nopeastikin. Vaan Turkki on vastuussa alueen ongelmista paljon enemmän kuin ääneen sanotaan, juuret löytyvät historiasta. Siellä islam, missä ongelma.

Tilastot valehtelivat ja uutiset kertovat yksipuolisen kuvan asiasta. Mistähän saisimme tarpeeksi neutraalia tietämystä, jotta se kelpaisi meille? Ainakin sen täytyisi olla sisällöltään sellaista, että sitä kelpaisi opettaa uskonnontunnilla säikäyttämättä ketään arvostelmilla.
« Viimeksi muokattu: ti 08.03.2016, 11:43:07 kirjoittanut Laika »
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa Isiskar Keturi

• Konkari
« Vastaus #56 : ti 08.03.2016, 11:51:00 »

Eipäs kaiketi.

Lainasin ennen kaikkea Rentun viestiä ja erikseen vielä huomautin, että en nyt puhu juuri tästä uutisesta, vaan siitä yleisestä linkkien liittelystä, linkkien, jotka lietsovat pelkoa.

Luonnollisesti se, että erikseen mainitsee, että en sitten tarkoita tätä asiaa näin, tarkoittaa, että asia halutaan ymmärtää justiinsa näin, ja moni kirjoittaja oikein katsoo tulla asiakseen sanomaan, että hei säkö tarkoitat näin.

Hyvä, että ymmärrät.

Tämä keskusteluketjun otsikko on "Raiskauksista Ruotsissa". Kun täällä on linkki tuoreeseen uutiseen, jossa Ruotsin poliisi kehottaa naisia välttämään yksin liikkumista ulkona ja sinä sitä kommentoit: "Mitenköhän vastuullista on lietsoa ihmisten tälläisiä pelkoja" - ja myöhemmin sanot kommentoivasi asiaa yleisestä linkkien liittely näkökulmasta, niin jää kysymään, että kritisoitko poliisin tiedotusta vai sitä, että poliisin tiedotus nostetaan julkisuuteen ja tiedoksi?

Mitä ajattelet yleisistä vaaratiedotteista?

VA.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #57 : ti 08.03.2016, 12:22:31 »

Totta.

Pers.

Muoksis: osoittaa muuten melkoista matalamielisyyttä alkaa esittämään motiiveja jonkun sellaisen toiminnasta, joka ei enää itse ole vastaamassa, ovatko hänen motiivinsa ne, mitkä arvoisa Sepe päättikin nyt hänen toimiaan ohjanneen. Se on aivan eri asia kuin ottaa henkilö puheeksi kertomalla, että ymmärtää hänen ratkaisuaan.

Xantippa vääristele ilmeisen tarkoitukella.
Olen kertonut että ymmärsin Lennyn viestin niinkuin kerroin. Nyt Xantippa kieltää minua kertomasta miten ymmärsin ja väittää minun esittävän joitain motiiveja Lennyn viestille.
Ystävällisesti kehoitan Xantippaa pysymään housuissaan ja olemaan syyttelemättä toisia kirjoittajia sellaisesta mitä itse harrastaa jatkuvasti.
Veikkaan, että Sepe kuolee aikanaan tukehtumalla berliininmakkaraan, joka on puristettu paksuun suoleen.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #58 : ti 08.03.2016, 12:39:27 »
Ymmärsin Sepen viestin niin, että hän vain haluaa ilkeillä ja huomautella turhasta. Tämähän on ihan sallittua sanoa, sillä enhän minä mitään sanon Sepen motiiveista, kerron vain, miten hänet ymmärrän. Lisäksi tietysti olen ymmärtänyt, että Sepellä ei ole muuta syytä tulla palstalle - vrt. Lennyn lähtö - kuin ilkeily minulle ja Tummasilmäsusannalle. Ihan ok tämä sanoa, kun mähän vaan kerron, miten olen asiat ymmärtänyt.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #59 : ti 08.03.2016, 12:57:19 »
Ymmärsin Sepen viestin niin, että hän vain haluaa ilkeillä ja huomautella turhasta. Tämähän on ihan sallittua sanoa, sillä enhän minä mitään sanon Sepen motiiveista, kerron vain, miten hänet ymmärrän. Lisäksi tietysti olen ymmärtänyt, että Sepellä ei ole muuta syytä tulla palstalle - vrt. Lennyn lähtö - kuin ilkeily minulle ja Tummasilmäsusannalle. Ihan ok tämä sanoa, kun mähän vaan kerron, miten olen asiat ymmärtänyt.

Pers.