Kirjoittaja Aihe: Feminismi! (nro 2)  (Luettu 41511 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toope

• Konkari
Vs: Feminismi! (nro 2)
« Vastaus #1000 : ti 09.10.2018, 21:44:56 »
Yliopistoilla on liikaa rahaa. Jos olisi vähemmän, kohdistaisivat ehkä enemmän matemaattisluonnontieteisiin ja jättäisivät humanistiset/yhteiskuntatieteelliset vähemmille rahoille?

Tieteen tärkeyden vuoksi ehkä noin pitäisikin tehdä? Tarkoitan edelleen sitä, että valtavasti turhuutta yliopistoissa on, vaikka itse sieltä päädyin pois jo toistakymmentä vuotta sitten. En usko tilanteen niin järkevöityneen. Nykypäivän yliopisto-opiskelijat voisivat toki kertoa kokemuksistaan enemmän. Minä näin turhuutta ja tuhlausta, miten nykyopiskelijat?
« Viimeksi muokattu: ti 09.10.2018, 21:47:07 kirjoittanut Toope »
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #1001 : ke 10.10.2018, 04:58:29 »
Siinä on biisi omistettu suoraan Toopelle:

https://www.youtube.com/watch?v=IVfEUT4fNCk

;)
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #1002 : ke 10.10.2018, 09:44:58 »
^
Heh! Katsoin kommenttisi jälkeen, mitä se tällä kertaa oli tuhrinut.

Aluksihan trolli valehteli opiskelleensa valtiotieteitä (Yhteiskuntatieteet). Kun ei pystynyt pitämään sitäkään valetta yllä, vaihtoi pääaineen historiaksi (Humanistiset tieteet). Ei ole pystynyt pitämään sitäkään valhetta yllä - historiantiedot ovat kuraa nekin. Samaan aikaan, jostain kumman syystä, Toope on runoillut olevansa jollain naisvaltaisella alalla. Todella uskottavaa, varsinkin suhteessa valehtelemiinsa opintoihin. Henkilökohtaisesti olen satavarma, että Toope ei ole opiskellut (Varsinkaan päiväopiskelijana) yliopistossa yhtään mitään. Minusta sen pitäisi näkyä hyvin jokaiselle, joka on opiskellut.

Eräässä toisessa ketjussa näin lainauksesta, miten Toope kertoi aikoinaan käyneensä yliopistolla naistenvessassa. Sen voin jopa uskoa. Se on käynyt naistenvessassa ollessaan yliopistolla jossain saneerausduunissa, esimerkiksi yliopiston seiniä maalaamassa.

Mikäli perustaisin oman foorumin, päästäisin Toopenkin sinne ilman muuta. Päästäisin ihan vain sillä, että saisin antaa sille sieltä kenkää niin nöyryyttävästi ja brutaalisti, että tapausta tultaisiin ihailemaan muiltakin foorumeilta. Samalla se uusi foorumi saisi mahdollisesti lisää uusia fiksuja jäseniä.

Mutta ei meidän kannata täällä kiinnittää siihen turhaa huomiota. Väitelkööt toiset yhtä tyhmät Toopen kanssa, jos kerran ovat niin epätoivoisesti seuraa vailla, että jo surkeinkin trolli paremman puutteessa kelpaa.
« Viimeksi muokattu: ke 10.10.2018, 10:43:47 kirjoittanut Renttu »
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa ROOSTER

• Konkari
« Vastaus #1003 : su 14.10.2018, 02:05:18 »
Eeva Lennon, Lontoo. Hänellä on perspektiiviä. Pitää lukea kirjansa ja muistelmansa nimeltään: Eeva Lennon, Lontoo

Hän kirjoittaa 60-luvusta: Siihen aikaan nuorilla naisilla ei ollut yhtään arvovaltaa.

”Onneton kansa, joka tarvitsee voimakasta johtajaa, sanoi Bertolt Brecht. Olen aika lailla samaa mieltä, sillä minun kokemukseni mukaan nuo voimakkaat johtajat voivat ratkaista ongelmia, mutta he usein jättävät jälkeensä muita, ehkä vielä pahempia ongelmia”, Eeva Lennon kirjoittaa kirjansa esipuheessa.

Olen kuunnellut/lukenut hänen raporttejaan jo yli 40 vuotta mutta taustansa oli minulle tuntematon, mielenkiintoinen.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005859134.html

Lainaus
Appivanhemmat olivat aluksi pettyneitä miniäänsä. Hän ei ollut katolilainen.

– Anoppi yritti käännyttää minua aika pitkään ennen kuin hän huomasi, että se on toivotonta.

– Lopulta minä käännytin hänet feministiksi. Hän oli kärsinyt paljon, koska hänen miehensä oli alkoholisti.
Yleinen mielipide on aina väärässä

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #1004 : su 14.10.2018, 03:41:21 »
^
Heh! Katsoin kommenttisi jälkeen, mitä se tällä kertaa oli tuhrinut.

Aluksihan trolli valehteli opiskelleensa valtiotieteitä (Yhteiskuntatieteet). Kun ei pystynyt pitämään sitäkään valetta yllä, vaihtoi pääaineen historiaksi (Humanistiset tieteet). Ei ole pystynyt pitämään sitäkään valhetta yllä - historiantiedot ovat kuraa nekin. Samaan aikaan, jostain kumman syystä, Toope on runoillut olevansa jollain naisvaltaisella alalla. Todella uskottavaa, varsinkin suhteessa valehtelemiinsa opintoihin. Henkilökohtaisesti olen satavarma, että Toope ei ole opiskellut (Varsinkaan päiväopiskelijana) yliopistossa yhtään mitään. Minusta sen pitäisi näkyä hyvin jokaiselle, joka on opiskellut.

Eräässä toisessa ketjussa näin lainauksesta, miten Toope kertoi aikoinaan käyneensä yliopistolla naistenvessassa. Sen voin jopa uskoa. Se on käynyt naistenvessassa ollessaan yliopistolla jossain saneerausduunissa, esimerkiksi yliopiston seiniä maalaamassa.

Mikäli perustaisin oman foorumin, päästäisin Toopenkin sinne ilman muuta. Päästäisin ihan vain sillä, että saisin antaa sille sieltä kenkää niin nöyryyttävästi ja brutaalisti, että tapausta tultaisiin ihailemaan muiltakin foorumeilta. Samalla se uusi foorumi saisi mahdollisesti lisää uusia fiksuja jäseniä.

Mutta ei meidän kannata täällä kiinnittää siihen turhaa huomiota. Väitelkööt toiset yhtä tyhmät Toopen kanssa, jos kerran ovat niin epätoivoisesti seuraa vailla, että jo surkeinkin trolli paremman puutteessa kelpaa.
Minä en oikein ymmärrä tuollaista kusipäisyyttä ihmisissä, puhumattakaan valehtelusta väitteistäni. Olet Renttu toki kännissä ja katkera, siksi kirjoitat tuollaista roskaa.

Jos et pärjää keskusteluissa kanssani, vika on sinussa, ei minussa.

En minä tosiaan arvosta yliopistomallia sellaisena, miten itse sen koin aikoinaan. Lusmuilua, näennäisopetusta, turhimuksia opettajina oli. Siksi juuri haluan yliopistojen tehostavan toimintaansa, koska näin läheltä, miten paljon roskaa laitoksessa on. Älä Renttu ojankaivuuopiskelijana tule minulle kertomaan asiasta, koska tiedän paremmin.

VTM on siis tutkintoni. En ole siitä järin ylpeä, koska mielestäni se on halpa tutkinto, eikä kovin akateeminen...! Ojankaivuuoppilaille tuo on tietenkin käsittämätön, mutta pointtini on siinä, että olen nähnyt yliopistokoulutusta sisältäpäin, enkä ole vakuuttunut. Suuri osa siitä on paskanjauhamista. Opinto-ohjelmat voitaisiin supistaa helposti puoleen vaatimusajoista, jos haluttaisiin keskiasteen oppilaitosten kaltaista kurssivaatimustasoa. Akateeminen vapaus on lusmuilua, ei opiskelua. Toki valmistuin jo liki 20 vuotta sitten, ehkä yliopisto on muuttunut. Tosin en usko suuresti muuttuneen, niin jämähtänyt laitos kun on.

Mitä mieltä olet Renttu ojankaivaja, onko tässä sitä hyvää kritiikkiä yliopistokoulutusta kohtaan?
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #1005 : su 14.10.2018, 03:46:08 »
Toinen asia, mistä Renttua kritisoin on se, että kyttää toisia kommentoijia kuin joku vitun byrokraatti. Renttu voisi esittää itse näkemyksiä, eikä olla perskärpäsenä muille! Ei minua ainakaan kiinnosta kytätä toisia kirjoittajia täällä kuten Rentut ja Safiirit. Minä edustan vain itseäni, koska itsetuntoni ei riipu tuollaisten hyväksynnästä.
goo

Poissa Hänen pyhyytensä

• Konkari
« Vastaus #1006 : su 14.10.2018, 04:03:26 »
Toinen asia, mistä Renttua kritisoin on se, että kyttää toisia kommentoijia kuin joku vitun byrokraatti. Renttu voisi esittää itse näkemyksiä, eikä olla perskärpäsenä muille! Ei minua ainakaan kiinnosta kytätä toisia kirjoittajia täällä kuten Rentut ja Safiirit. Minä edustan vain itseäni, koska itsetuntoni ei riipu tuollaisten hyväksynnästä.
Päinvastoin kuin sinulla, Renttulla on joskus sentään ihan uniikkejakin ajatuksia. Se tekee tuosta hänen "toisten kommenttien kyttäyksestä" aavistuksen verran perustellumpaa kuin tämä kouristuksenomainen taipumuksesi tulla jakamaan tänne ilta toisensä jälkeen kaikki nämä jo edellisenä ja sitä edeltävänä iltana kertomasi viisi kehää kiertävää ajatustasi, joita tuhannet muut kaltaisesi reikäpäät ovat jo muualla internettiä kierrättäneet jo vuosia sinua aiemmin.
Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #1007 : su 14.10.2018, 04:07:06 »
Lauri on vähän ihastunut minuun. Hänen ainoa sanomansahan on siinä, miten kommentoi minua.
Kovin vähän niitä omia ajatuksia on tullut, eikä tietenkään tulekaan.
goo

Poissa Hänen pyhyytensä

• Konkari
« Vastaus #1008 : su 14.10.2018, 04:13:51 »
Lauri on vähän ihastunut minuun. Hänen ainoa sanomansahan on siinä, miten kommentoi minua.
Jotta jotain ajatusta kannattaisi kehua omaksi, siltä olisi hyvä edellyttää jonkin sortin uudenkarheutta tai sisältöä.
Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #1009 : su 14.10.2018, 04:23:16 »
Mäkin oon tosi kiinnostunut susta. En sillä tavalla fyysisesti, koska sinähän olet helvetin iljettävä paskamaha. Mutta sun aivot. Tuskin koskaan missään voi tavata (Tai jopa lukea ihan suoraan) noin upeaa ja omaperäistä ajattelijaa. Mentäiskö yhdessä käymään jossain, vaikka kaljalle? Tiedän useita kivoja pikku paikkoja, joissa voitaisiin olla ihan rauhassa. Että vaikka mitä tapahtuisi, niin kukaan ei tulisi siihen väliin sekaamaan, ei näkisi mitään, ja voitais olla silleen kahden, lällällää? :)

Paikalla Brutto

• Konkari
« Vastaus #1010 : su 14.10.2018, 07:01:50 »
Toopekin on näköjään alkanut kiinnittämään huomiota siihen, kenen kanssa keskustelee. En ole varma onko se edistystä vai takapakkia.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #1011 : su 14.10.2018, 13:30:22 »
Toopekin on näköjään alkanut kiinnittämään huomiota siihen, kenen kanssa keskustelee. En ole varma onko se edistystä vai takapakkia.
Ahaa? Mikäli näin, niin tilanne on klassinen lose-lose ja molempi pahempi. Sapluunavastaukset ja -kommentit sillä joka tapauksessa on, ja muutkin lätinät minimal effort -periaatteella. Resilientti idiootti. Voisi luulla, että Microsoft ei onnistunutkaan liiskaamaan chatbottiaan, vaan algoritmi on päässyt karkuun, ja oppinut suomea. :)

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #1012 : su 14.10.2018, 21:38:43 »
Mäkin oon tosi kiinnostunut susta. En sillä tavalla fyysisesti, koska sinähän olet helvetin iljettävä paskamaha. Mutta sun aivot. Tuskin koskaan missään voi tavata (Tai jopa lukea ihan suoraan) noin upeaa ja omaperäistä ajattelijaa. Mentäiskö yhdessä käymään jossain, vaikka kaljalle? Tiedän useita kivoja pikku paikkoja, joissa voitaisiin olla ihan rauhassa. Että vaikka mitä tapahtuisi, niin kukaan ei tulisi siihen väliin sekaamaan, ei näkisi mitään, ja voitais olla silleen kahden, lällällää? :)
Jos kutsut minua helvetin iljettäväksi paskamahaksi, tuskin saat baariseuraa. Menisin Rosa Meriläisen kanssa mieluummin kaljalle...
goo

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #1013 : la 20.10.2018, 18:46:32 »
The Grievance Studies Scandal: Five Academics Respond (quillette.com).

Mielenkiintoinen artikkeli, jossa eri tieteenalojen asiantuntijat pohtivat taannoista femakkojulkaisuskandaalia. Lukekoon ken jaksaa, laitoin tämän tähän samalla itselleni talteen.

Poissa hibiscus

• Täysjäsen
Lakkopomo
« Vastaus #1014 : la 20.10.2018, 19:07:30 »

VA vihaa feminismiä samalla tavoin kuin vihaa ammattiyhdistysliikettäkin. Ja väittää Antti Rinnettä lakkopomoksi perustelematta väiteitään. Hänellä on  tosin eri ammattiliittojen esimiespaikkoja ollut. Lakkopomoväitteet perustunevat siihen, että Rinne on ollut AKT:n puheenjohtaja.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
Vs: Lakkopomo
« Vastaus #1015 : la 20.10.2018, 19:34:23 »

VA vihaa feminismiä samalla tavoin kuin vihaa ammattiyhdistysliikettäkin. Ja väittää Antti Rinnettä lakkopomoksi perustelematta väiteitään. Hänellä on  tosin eri ammattiliittojen esimiespaikkoja ollut. Lakkopomoväitteet perustunevat siihen, että Rinne on ollut AKT:n puheenjohtaja.

Milloin Rinne on ollut AKT:n puheenjohtaja?
Ennen vai jälkeen AKT:n järjestösihteerin viran?

Poissa hibiscus

• Täysjäsen
Vs: Lakkopomo
« Vastaus #1016 : la 20.10.2018, 19:49:12 »

Milloin Rinne on ollut AKT:n puheenjohtaja?
Ennen vai jälkeen AKT:n järjestösihteerin viran?

Olet varmaan ylen tyytyväinen, kun löysit wikipediasta minun kirjoittaneeni väärin. Onnea! Sinähän kirjoitat kaiken oikein, joten sinulla on oikeus etsiä visteistäni virheitä. Eihaän sinulla seniilillä parempaakaan tekemistä ole, paitsi ahdistella Krijoa.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #1017 : la 20.10.2018, 20:07:11 »
Minä en vihaa feminismiä sinänsä, mutta vihaan sen nykyistä päätrendiä (Intersektionaalinen feminismi) ja feminismin patologisoitumista/perversioitumista. Viime mainittu on vain luonnollista, koska sukupuolentutkimus kytkee ja rinnastaa mukaansa myös seksuaaliset vähemmistöt. Halveksin ammattifeministejä ja sitä, mitä he tässä maassa hääräävät. En myöskään pidä feminismiä akateemisen tason oppiaineena, vaan poliittisena ideologiana ja vastakulttuurina. Yhtä hyvin yliopistoissa voitaisiin ryhtyä opettamaan omana itsenäisenä oppiaineenaan vaikkapa jalkapallokulttuuria - mutta hetkinen, sekin olisi järkevämpää... :)

Ugh.

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #1018 : la 20.10.2018, 21:14:50 »
Voisi luulla, että Microsoft ei onnistunutkaan liiskaamaan chatbottiaan, vaan algoritmi on päässyt karkuun, ja oppinut suomea. :)

Itse asiassa uskon (täysin vakavissani), että Toopen kaltaisen botin voisi suunnitella. Miettikääpä sitä.
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa ROOSTER

• Konkari
« Vastaus #1019 : la 20.10.2018, 21:17:31 »
Voisi luulla, että Microsoft ei onnistunutkaan liiskaamaan chatbottiaan, vaan algoritmi on päässyt karkuun, ja oppinut suomea. :)

Itse asiassa uskon (täysin vakavissani), että Toopen kaltaisen botin voisi suunnitella. Miettikääpä sitä.

Tuskin se olisi edes kovin vaikeaa. Aika vähillä tiedoilla voisi onnistua.
Yleinen mielipide on aina väärässä