Kirjoittaja Aihe: Rempat ja remputus – kremppailu  (Luettu 17850 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
Vs: Rempat ja remputus – kremppailu
« Vastaus #40 : ke 15.04.2015, 21:04:00 »
Sähläsin lääkkeiden kanssa ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen kerran. Laitoin pari päivää sitten silmätippoja, mitkä kirvelivät penteleesti. Ihmettelin, olivatko tipat pilaantuneet ennen aikaisesti, mutta tänään huomasin pudottaneeni silmiini Remowaxia (korvavaikun poistoaine), mikä on saman näköisessä pullossa. Toivottavasti en saanut aikaiseksi mitään pysyvämpää vahinkoa, kun en edes huuhdellut kirveleviä silmiä.

Näin voi käydä, kun on paljon erilaisia kremppoja.
Unelmani on foorumi, missä mökkihöperöt ihmiset vatkaavat metaa 24/7.

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #41 : pe 17.04.2015, 08:54:18 »
Kyllä nyt harmittaa. Muutama viikko siitä, kun sain pitkään jatkuneen poskiontelotulehduksen hoidettua pois ab-kuurin ja tukilääkityksen voimin. Tukkoisuuden aiheuttamaa univajetta olen nukkunut ihan näihin päiviin asti, sillä pitkään jatkunut tukkoisuus huononsi unen laatua merkittävästi.

Nyt heräämisen jälkeen alkoi tuntua flunssan ensioireet. Nenää kirveltää ja pariin kertaan jo olen joutunut pyyhkimään nenää ja iho tuntuu lämpöiseltä ja kuitenkin on hiukan viileä olo. Kuumetta minulle ei yleensä nouse, mutta se kuumeinen olo kyllä tuntuu. Minulla on niin matala normaalilämpö, että jo 37 tuntuu kuumeelta.

Tuntemukseni on kiertopalkinto töistä, sillä työkaverini lähti keskiviikkona flunssaisena kesken päivää pois eikä eilen tullut lainkaan. Pitää vain nyt toivoa, että elimistö pystyisin tämän flunssan tappamaan jo alkuvaiheessa.

Poissa Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #42 : pe 17.04.2015, 10:15:13 »
Kyllä Hippi varmasti harmittaa?
Itse kärsin poskiontelotulehduksista monia vuosi kunnes löytyi yllättävältä taholta apua.

Älykäs 'ulkomaalainen', liennyt ollut jostakin rajan takaa täällä Lappeenrannan terveyskeskuksessa, otti ihan uuden näkökulman vaivaani ja määräsi allergialääkettä.

Nyt olen syönyt moniavuosia kesät ja talvet ko. lääkettä, tabletti päivässä ja oireita ei ole laisinkaan eikä poskiontelotulehduksiakaan.

Keijo Kullervo

PS. Vaivani olivat aina aikaisemmin kevättalvella ja keväällä juuri silloin kun ensimmäiset siitepölyt olivat ilmassa.
« Viimeksi muokattu: pe 17.04.2015, 12:12:20 kirjoittanut Keijo Kullervo »
"Tie, totuus ja elämä."

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #43 : pe 17.04.2015, 10:28:29 »
Hippi taitaa olla niitä kunnon työläisiä joka potee vapaa-ajalla ja lomalla.
hibiskusi:  Onko kakka taas housussa?

Poissa wade

• Konkari
« Vastaus #44 : pe 17.04.2015, 11:02:05 »
Olen hieman katkera puolustusvoimille liittyen omaan kremppaamiseeni.

Ennen armeija-aikaani kipeäksi tuleminen oli minulle poikkeuksellista. Olin koko ala-, yläaste ja lukioaikanani poissa koulusta ainoastaan kaksi päivää kipeyden vuoksi. Ainoa uusiutuva tauti oli angiina silloin tällöin ala-asteikäisenä.

6kk homeisessa mutta mittausten mukaan "riittävässä kunnossa" olevassa kasarmissa tarkoitti että armeija-aikanani minulla oli korvatulehduksia, flunssakuumetta ja yleistä heikkoa oloa. Kysyin asiasta armeijan lopuksi lääkäriltä, hän sanoi että yhteyttä homeisen rakennuksen ja sairasteluni välillä ei voi osoittaa. Asia jäi siihen. Ja sen jälkeen olen ollut hyvin herkkä sairastumaan: pahimillaan minulla on saattanut olla koko talvikauden jatkuva pieni kuume, joka välillä yltyy ja välillä laantuu.

Pitkään mun oli hankala hyväksyä sitä, että minä, joka en ole koskaan sairas, olen nyt jatkuvasti jonkinasteisessa flunssassa. Sairastavuus piti integroida osaksi minäkuvaa. Nyt on ollut tosin monta parempaa vuotta, ja tilanne on jälleen hallinnassa. Luulen että kyse on siitä, että olen menettänyt kykyni vastustaa tietynlaisia ilman epäpuhtauksia. Jos vietän aikaa väärässä paikassa, olen koko ajan kipeä. Tuona aikana, kun olin jatkuvasti kipeänä, olin töissä, ja kun vähensin työtä ja lopulta lopetin, on sairastelukin vähentynyt.

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #45 : pe 17.04.2015, 13:39:08 »
K.K., taipumus poskiontelotulehduksiin on yleensä seurausta rakenteellisesta puutteesta ylähengitysteissä. Eli ne poskionteloihin johtavat aukot ovat liian ahtaat ja tukkeutuvat jopa kokonaan flunssan yhteydessä. Näin sinne joutuneet bakteerit muhivat ja aiheuttavat tulehduksen ja se räkä ei sitten tahdo oikein päästä pois. Hyvä tunnusmerkki paineentunteen lisäksi on se, että yöllä yskittää, mikä johtuu siitä, että makuulla ollessa limat valuvat nieluun. Jotenkin tuohon tapaan aikanaan lääkäri asian yksinkertaisti.

Tyttärelläni on kahdesti jopa leikkaamalla avarrettu niitä kanavia, kerran lapsena ja nyt hiljattain aikuisena. Leikkaus on auttanut pitkäksi aikaa niin, että flunssan jälkiseurauksena ei poskiontelotulhedusta tule.

Aikaisemmin itsellänikin harkittiin leikkausta, mutta punktiolla saatiin paraneminen aikaan ja kierre poikki.

En kyllä mitään lääkkeitä suostuisi syömään ennaltaehkäisyyn. Eri juttu sitten on, jos sillä todella on tarve varautua allergiakauteen. Useinhan allergialääkkeet vielä aiheuttavat väsymystäkin. Sitä paitsi todella harvon olen ollut vuorokautta pidempään flunssassa, eli se yleensä kuolee jo ennen kuin pääsee pahaksi. Nyt ilmeisesti aktivoitunut sosiaalinen elämäni on viime aikoina asettanut minut vain enemmän alttiiksi tartunnoille ja kestää hetken ennen kuin vastutuskyky pääsee oikealle tasolle.

Nenäkannua ovat niin ystävät kuin lääkäritkin suositelleet, mutta minusta on luonnonvastaista, että nenään kaadetaan vettä, etten sitä ole hankkinut. Mutta todellankin sitä käyttävät sanovat sen jopa helpottavan tavallisen flunssan oireitakin.
http://www.hoitonetti.fi/hoidot/nen%C3%A4kannu/
http://personal.fimnet.fi/laaketiede/sarvikuono/kohje.html

Olo ei ole ainakaan huonontunut, sillä olen ollut asioilla, joten en ole ehtinyt tarkkailla itseäni liikaa. Tuostakin ollaan kahta mieltä, jotta pitäisikö heti ensioireista tiputtaa hanskat ja käydä lepäilemään ja potemaan. Minusta on parasta touhuta mahdollisimman paljon juuri siksi, että taudin alku ei ole koko ajan mielessä, jolloin se saa helposti mielestä yliotteen.

Poissa socrates

• Konkari
« Vastaus #46 : pe 17.04.2015, 13:49:02 »
Jos vietän aikaa väärässä paikassa, olen koko ajan kipeä. Tuona aikana, kun olin jatkuvasti kipeänä, olin töissä, ja kun vähensin työtä ja lopulta lopetin, on sairastelukin vähentynyt.

Liika työ sinänsä altistaa flunssakierteelle, vaikka työpaikan ilmassa ei olisi mitään vikaa. Ainakin itselläni flunssa on selkeä ylirasitussairaus ja minullakin flunssailu väheni, kun vähensin työntekoa ja muuta kuormitusta.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #47 : pe 17.04.2015, 13:54:46 »
Socrateen kanssa samoilla linjoilla, flunssa yleensä kertoo, että nyt on aika rauhoittua hetkeksi. Minä jään kyllä pois töistä heti, kun flunssa tulee, sillä minulle nousee myös kuume kuin pikkuvauvalle, 38 ei ole lukema eikä mikään. Inhottavin on vaihe, kun kuume on nousussa, se tärinä ja palelu ja pehmeinkin vaate sattuu. Mutta sitten kun kuume on noussut sinne 38-38,5 lukemiin onkin jo niin pää sekaisin, että siinä mitään oloja tunne. En tiedä, johtuuko tuosta kuumeennoususta, mutta jälkitauteja en olekaan sitten juuri sairastanut, ja edellinen flunssa taisi olla joskus 2009 tai sinnepäin.

Siinä vaiheessa olin paljon kipeänä, kun siskon lapset olivat pieniä: toivat mokomat päiväkodeista ja kouluista kaikki taudit tädin kärsittäväksi, mm. jotain rokkoa tuli vetäistyä, joka lapsuudessa nähtävästi jäi väliin.

T: Xante

Poissa Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #48 : pe 17.04.2015, 18:18:51 »
Hippi...

Sai lääkärin määräyksellä allergialääkettä (nykyään on paljon ko. lääkkeitä jotka eivät väsytä lainkaan kuten antihistamiinit. Niitäkin on valmistettu  niin että eivät väsytä).

En ole lääkäri, mutta sain avun virkaatekevältä lääkäriltä poskiontelotulehdukseen, kun allergiset oireet tukkivat tiehyet nenästä poskipäihin...

Googlaapa Desloratadine Actavis 5mg tableteista oikeat tiedot?

Moneen vuoteen ei ole ollut poskiontelotulehduksia eikä muitakaan vilustumisesta vaikuttavia oireita (kun tiehyet tukkeutuvat tulee tulehdustila joka johtaa kuumeoireiluun).

Keijo Kullervo

PS. Tietysti hoitava lääkäri tekee ratkaisunsa oireisiisi... Kunhan jutustelen.
"Tie, totuus ja elämä."

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #49 : pe 17.04.2015, 18:43:22 »
KeijoKullervon pyrkimys laittoman lääkärintoimen harrastamiseen on mielestäni tuomittavaa.

Jos ymmärsin oikein, KeijoKullervo esittää että mennessäni lääkärin vastaanotolle toimin niin, että kerron potevani allegisia oireita joihin KeijoKullervo suosittelee tätä ja tätä lääkettä. Saisinko reseptin?

Kyseisestä lääkkeestä kerrotaan netissä mm. "Tämä lääke on määrätty vain sinulle eikä sitä tule antaa muiden käyttöön. Se voi aiheuttaa haittaa muille, vaikka heidän oireensa olisivat samat kuin sinun."
« Viimeksi muokattu: la 18.04.2015, 09:22:14 kirjoittanut Sepe »
hibiskusi:  Onko kakka taas housussa?

Poissa Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #50 : pe 17.04.2015, 20:07:56 »
KeijoKullervon pyrkimys laittoman lääkärintoimen harrastamiseen on mielestäni tuomittavaa.

Sen kun tuomitset.

Ystävällisesti

Keijo Kullervo
"Tie, totuus ja elämä."

Poissa Rimpeläinen

• Biotyypin kävelijä, uiskentilja,..
  • Konkari
  • On kontattu.
« Vastaus #51 : ke 29.04.2015, 19:30:00 »

Yskää ja puheyskää. Kutittava ja ärsyttävä tunne kurkussa. Aiheuttaa tukalaa oloa. Olo helpottuu jos vaivan saa unohdettua jotenkin. Kahvi lisää, samoin kylmä.

Vaiva on outo, sillä se linkkautuu muuallekin. Kun ärsytys on kova, niin suu mutristelee itsekseen. Yskiessä ja sen jälkeen tuntuu käsivarsissa asti. Kova ärsytyskohtaus vie naamataulun ihan solmuun.

Aamulla oli vaikea kuunnella puhelimessa toisen jutteluakin. Piti lopettaa.

Tulee viimeistään flunssan yhteyteen. Liittyyköhän jotenkin vyöruusuun, jonka podin muutama vuosi sitten? Jokin virusjuttu se on, ja aktivoituu ajoittain, ja on melko sitkeä. Ihme ongelma.
Ryynäsen kanssa keikalla. Ehkä. Ellei paennut risukkoon.
Rimpeläinen tykkää rämpimisestä ja ryvettymisestä.

Poissa wade

• Konkari
« Vastaus #52 : ke 06.05.2015, 14:26:52 »
Oma selkäni kurahti n. 6 vuotta sitten, kun vammautin sen vääränlaisella rasituksella. Piipaa-auto vei muassaan. Kun siitä helvetistä toivuin, on vamma uusinut lievänä kahdesti, mut nyt tää jälkimmäinen ei ole halunnut parantua.

Minulla oli nuorempana todella hankala iskiasongelma, joka kesti vuosia. Välillä ei ongelmaa ja sitten yksi varomaton asento tai liike, ja jalat pakeni alta. Ongelman osasyynä oli oiennut selkäranka, eli nikamat olivat väärässä asennossa siinä, missä pitäisi olla pieni notko ristiselässä.

Pääsin vaivasta kokonaan eroon, kun löytyi oivallinen luomuhoito. Kaksi jokseenkin perättäistä raskautta korjasi selän asentoa niin, että vaiva poistui pysyvästi. Suosittelen :)

Itselläni on muuten sama tausta: oikenema rangassa siinä, missä pitäisi olla notko. Raskaus ei valitettavasti ole vaihtoehto.

Oma toipumiseni on yhä menossa. Ongelmia aiheuttaa se, ettei kuntoutusta saa lähteä tekemään ennen kuin hermokipuoireet alaraajasta poistuvat (tai mikäli harjoitteet lisäävät oireita). Itselläni eivät ole poistuneet kokonaisuudessaan, vaan jumppa saa aikaan lievän hermokivun nilkassa. Olen pienessä pattitilanteessa.

Poissa socrates

• Konkari
« Vastaus #53 : ti 12.05.2015, 16:39:12 »
Oikea kinttu kremppaa edelleen, vaikka oli välillä hiukan parempi. Ilmeisesti issiaksen kiristämä takareisi vetää pohjeluuta kieroon ja lisää ärsytystä muutenkin ongelmaiseen kierukkaan.

Muuten ei ihmeempää, ja treenikin meni pitkästä aikaa hyvin. Koeajoin uudet seksikkäät trikoot, joissa näytän niin hyvältä, että ties vaikka kutsuttaisiin telkkuun Fitnesspäiväkirjoihin. Tekstiiliurheilu on kivaa.

Poissa Vatupassi

• Konkari
« Vastaus #54 : ti 19.05.2015, 18:44:35 »
tänään super -päivä ulkoiluun, patti akileenkantantapään "ylä-puolella,

jousti ja paukkui sen verran ,että sain tehtyä reippaa3,5km sauvakävelyä keskuspuistossa!

-lenkin jälkeen tuli mitattua myös verenpaine, pitäis olla sekin aika suht normi! 8)

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #55 : la 23.05.2015, 09:44:39 »
Taas hajos takareisi. Olisko jo neljäs kerta vuoden sisään. Alkaa kyllästyttää.

Poissa socrates

• Konkari
« Vastaus #56 : la 23.05.2015, 09:57:08 »

Missä liikkeessä meni ja mistä kohtaa? Orava on huippu nimenomaan takareisileikkauksissa.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #57 : la 23.05.2015, 10:09:35 »

Missä liikkeessä meni ja mistä kohtaa? Orava on huippu nimenomaan takareisileikkauksissa.

Kiinnityskohta yläpäästä. Kävelin liian kovaa vauhtia liian rennosti. Ei se liikelaajuus, vaan se nopeus.

Poissa socrates

• Konkari
« Vastaus #58 : la 23.05.2015, 10:17:09 »

Kiinnityskohta yläpäästä. Kävelin liian kovaa vauhtia liian rennosti. Ei se liikelaajuus, vaan se nopeus.

Se on pahin paikka. Minulla juurikin sieltä vihlaisi vuosia silloin tällöin kunnes lopulta juoksulenkillä repesi kokonaan yläpäästään irti.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #59 : la 23.05.2015, 10:19:55 »

Kramppi, tai tulehdus, tuskin mitään hajonnut, jos jo neljäs kerta. Kiinnityskohdat voivat kyllä oireilla. Esin, lähentäjälihaksen (yleinen jalkapalloilijoilla) ne ovat pitkäaikaisia harmeja.  Lihasvauriossa tulee yleensä myös mustelmaa lihakseen.