Kirjoittaja Aihe: Foorumipäivän arvosana (nro 1)  (Luettu 30399 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
Vs: Foorumipäivän arvosana (nro 1)
« Vastaus #560 : la 12.03.2016, 17:23:06 »

Ihmiset ehkä liian arkoja hakemaan sitä, mitä kaipaavat.

Onko näin?

Voi olla. Pahin ongelma on minusta se, ettei keskustelufoorumeja arvosteta riittävästi. Vedotaan aina siihen huonoimpaan tai itseä muuten vähiten miellyttävään materiaaliin ja unohdetaan se, että tännekin tulee joka päivä myös niin hyvin punnittuja näkemyksiä, että niitä hyvin harvoin kohtaa livekeskusteluissa.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Paikalla Juha

• Konkari
  • Jee, Jee.
« Vastaus #561 : la 12.03.2016, 17:29:04 »
Pahin ongelma on minusta se, ettei keskustelufoorumeja arvosteta riittävästi. Vedotaan aina siihen huonoimpaan tai itseä muuten vähiten miellyttävään materiaaliin ja unohdetaan se, että tännekin tulee joka päivä myös niin hyvin punnittuja näkemyksiä, että niitä hyvin harvoin kohtaa livekeskusteluissa.

Totta. Jos arvostusta ei osaa ajatella, niin varmaan koskaan ollut itse mukana antoisalla tavalla. Ehkä se pinta vetää tekemään sitä, mikä on näkyvintä.

Tulee mieleen roskis-asiat. Yleensä ihmiset ovat roskien suhteen täysin välinpitämättömiä. Kun tulisi huolehtia puhtaudesta omalta osalta, niin ihan aivot vek-periaatteella. Roskien huolehtiminen on kuitenkin välttämätöntä, ja tähteiden.

Asioita otetaan annettuna. Roskiksiin ei liity kuin rotta-arvo, joten... Melkoista hienohelmaisuutta ovat nykyajan ihmiset täynnä. Ei taatusti ole ihan parasta elämää tämä, vaikka paremmasta puhutaan.

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #562 : la 12.03.2016, 17:55:09 »

Ihmiset ehkä liian arkoja hakemaan sitä, mitä kaipaavat.

Onko näin?

Voi olla. Pahin ongelma on minusta se, ettei keskustelufoorumeja arvosteta riittävästi. Vedotaan aina siihen huonoimpaan tai itseä muuten vähiten miellyttävään materiaaliin ja unohdetaan se, että tännekin tulee joka päivä myös niin hyvin punnittuja näkemyksiä, että niitä hyvin harvoin kohtaa livekeskusteluissa.

Itse kaipaan keskustelupalstoihin keskustelua, enkä aatteen julistusta.

Aatteen/ismin julistajat vain tukkivat helposti omalla egollaan kaikkien muiden, siis niiden ihmisten sanoman, joilla olisi tosiaan jonkinlaista asiallista kertomista omista suomalaisen ihmisen elämänkokemuksistaan.
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #563 : la 12.03.2016, 18:01:13 »

Aatteen/ismin julistajat vain tukkivat helposti omalla egollaan kaikkien muiden, siis niiden ihmisten sanoman, joilla olisi tosiaan jonkinlaista asiallista kertomista omista suomalaisen ihmisen elämänkokemuksistaan.

En ole huomannut viesteistäsi juuri muuta kuin toisten perässä roikkumista ja tyhjänpäiväistä räksytystä. Miten olet itse mielestäsi kantanut kortesi tähän kekoon?

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #564 : la 12.03.2016, 18:40:36 »
Oletko Hippi sitä mieltä, että ei passaa mennä kommentoimaan ellei itse ole puhdas ja viaton?

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #565 : la 12.03.2016, 18:53:33 »

En ole huomannut viesteistäsi juuri muuta kuin toisten perässä roikkumista ja tyhjänpäiväistä räksytystä. Miten olet itse mielestäsi kantanut kortesi tähän kekoon?

Jaa, etkö ole huomannut, että olen yrittänyt putsata kenttää, tarkoitan että kitkeä rikkaruohoja pois.

Nyt on Taha lähtenyt ja saamme hengittää vapaasti ilman Islamistista paatosta.

Tämä toisten perässä roikkuminen, on keskustelua. Pakko lainata toisen viestiä, jos aikoo vastata, onko se roikkumista sanan varsinaisessa merkityksessä ?
........

Tyhjänpäiväiseen räksytykseen en ota kantaa, sitähän kuulee kyllä Eduskunnan kyselytunnilla ihan riittävästi muutenkin.

Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #566 : la 12.03.2016, 18:55:34 »
Tämä vastauksena Sepen kysymykseen.

Kuka meistä on viaton, heittäköön ... :P

Tarkoitin sitä, että jos ilmoittaa haluavansa keskustelua, niin luulisi silloin tekevänsä parhaansa hyvän keskustelun edistämiseksi. En ole kertaakaan nähnyt, että yksikään julistaja olisi hillinnyt omaa julistustaan sillä, että joku roikkuu lahkeessa räksyttämässä. Pikemminkin on käynyt päinvastoin. Jopa julistaja näyttää paremmalta kestoräksyttäjän rinnalla. Samaa julistustahan se kestoräksytyskin on.

Nyt on Taha häädetty ainakin joksikin aikaa, joten nyt on sitten pöytä puhdas oikealle hyvälle keskustelulle. Ihan jännityksellä odotan mm. Reinholdt JR:n antia. En kuitenkaan pidätä hengitystäni.

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #567 : la 12.03.2016, 19:11:44 »
............Nyt on Taha häädetty ainakin joksikin aikaa, joten nyt on sitten pöytä puhdas oikealle hyvälle keskustelulle. Ihan jännityksellä odotan mm. Reinholdt JR:n antia. En kuitenkaan pidätä hengitystäni.

Jaa, joo, ihan häikäistyn, mutta onhan minulla tässä kokemuksia. Kaikkien naapurien rouvien kanssa mm.  ollaan hyvissä puheväleissä.

Välillä supisemme keskenämme jopa arkaluontoisia asioita erilaisista paikkakunnan tapahtumista, niin etteivät ulkopuoliset urkkijat pääse kuuntelemaan kaikkia yksityiskohtia.

Tärkein asia minun ikäiselleni, (hieman yli 50 v.) on pysyä kohtuullisessa fyysisessä kondiksessa ja sopuisissa väleissä naispuolisten ihmisten kanssa.

Tuo on se päämäärä, jota suosittelen muillekin miehenpuolikkaille ihan kaikilla foorumeilla.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #568 : la 12.03.2016, 19:22:26 »

Tarkoitin sitä, että jos ilmoittaa haluavansa keskustelua, niin luulisi silloin tekevänsä parhaansa hyvän keskustelun edistämiseksi.

Minä tarkoitin sitä, että Reinholdt JR oli myös oikeassa.

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #569 : la 12.03.2016, 19:27:21 »

Tarkoitin sitä, että jos ilmoittaa haluavansa keskustelua, niin luulisi silloin tekevänsä parhaansa hyvän keskustelun edistämiseksi.

Mutta keinot mielestäni väärät.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #570 : la 12.03.2016, 19:37:29 »

Mutta keinot mielestäni väärät.

En aio käydä jankkaamaan, olet varmasti oikeassa. Reinholdt JR sentään yritti.
Jos sopii niin kysyn mitkä ne oikeat keinot ovat - kukin vastaa itsestään on kaunis idea mutta kuten nähdään se ei toimi.

Paikalla socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #571 : la 12.03.2016, 21:59:35 »
La 12/3: Päivän tapahtumat kulminoituivat tähän ketjuun. Juhailu jäi kumminkin puolitiehen. 7 1/2.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #572 : su 13.03.2016, 08:31:12 »
En aio käydä jankkaamaan, olet varmasti oikeassa. Reinholdt JR sentään yritti.
Jos sopii niin kysyn mitkä ne oikeat keinot ovat - kukin vastaa itsestään on kaunis idea mutta kuten nähdään se ei toimi.

En tosiaan noita islamketjuja mitenkään tiiviisti seurannut, joten voi mennä hutiin ajatukseni. Kuitenkin Safiiri ja Toope jaksoivat jauhaa Tahan kanssa sitä viipaloitua väittelyä käsittääkseni suuremmin menemättä henkilöön.  Reinholdt JR kävi suurinpiirtein kaikissa ketjuissa omaan solvauskampanjaansa ja mikä pahinta, kävi sitä niissäkin ketjuissa, joissa Taha ei ollut vielä mukana ollenkaan. Sama ilmiö oli jo Näkkärillä. Sitten vielä ihmetellään, miksi kaikki ketjut kääntyivät islamketjuiksi.

Vaikka yksin jättäminen sanotaan olevan yksi kiusaamisen muoto, niin vastaamatta jättäminen aikaa myöten on ainoa toimiva keino julistajalle ja trollille. Vastaväite on juuri se elinvoima, jolla nämä toimivat. Ja vaikka toiminta jatkuisikin, niin se ei saa niin suurta näkyvyyttä ja yksittäisinä viesteinä katoaa sen asiallisen keskustelun joukkoon, jos sitä on.

Reinholdt JR:n vastaus viestiini edellä ei kyllä vastannut viestiini millään tavalla, vaikka siitä oli lainaus tehty, vaikka Reinholtd JR itse sanoo tuolla aiemmin "Itse kaipaan keskustelupalstoihin keskustelua, enkä aatteen julistusta.". Taha on nyt poissa, miten Reinholdt JR aikoo itse osallistua keskusteluun nyt? Onko mahdollista, että hän osallistuisi johonkin aiheeseen ilman, että ainoana kommenttina on kommentit muista keskustelijoista. Taha ei ollut ainoa kohde.

Ja jotta nyt en saisi kovin pahoja vihoja niskaani, kun en osaa arvostaa  Reinholdt JR:n toimintaa, niin sanon nyt senkin että tässä ei ole tarkoitus puolustaa mitenkään Tahaa ja hänen tapaansa käydä väittelyä. Sattuu nyt olemaan tässä episodissa se toinen osapuoli.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #573 : su 13.03.2016, 08:38:51 »
^Minä en aikonut kysyä Taha-episodista vaan yleisemmin foorumin vihapuheista ja solvaamisesta ja tuosta perskärpäs-ilmiöstä josta Reinholdt JR:ää syytät.

Merkillistä on, että foorumin virallinen tampurimajuri socrates solvaa Lennyä kun tämä poistui, mutta ymmärtää täysin Taha Islamia kun tämä ilmoitti poistuvansa.
Vai onko se merkillistä?
« Viimeksi muokattu: su 13.03.2016, 08:40:54 kirjoittanut Sepe »

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #574 : su 13.03.2016, 08:43:26 »
............Nyt on Taha häädetty ainakin joksikin aikaa, joten nyt on sitten pöytä puhdas oikealle hyvälle keskustelulle. Ihan jännityksellä odotan mm. Reinholdt JR:n antia. En kuitenkaan pidätä hengitystäni.

Jaa, joo, ihan häikäistyn, mutta onhan minulla tässä kokemuksia. Kaikkien naapurien rouvien kanssa mm.  ollaan hyvissä puheväleissä.

Välillä supisemme keskenämme jopa arkaluontoisia asioita erilaisista paikkakunnan tapahtumista, niin etteivät ulkopuoliset urkkijat pääse kuuntelemaan kaikkia yksityiskohtia.

Tärkein asia minun ikäiselleni, (hieman yli 50 v.) on pysyä kohtuullisessa fyysisessä kondiksessa ja sopuisissa väleissä naispuolisten ihmisten kanssa.

Tuo on se päämäärä, jota suosittelen muillekin miehenpuolikkaille ihan kaikilla foorumeilla.

Aika harva mies alentuu juoruilemann naapuruston juoruämmien kanssa. Sinä sovit hyvin heidän seuraansa.

Onko muuten 73- tai 74-vuotias vähän yli viidenkymmenen? Olet moneen kertaan eri foorumeilla olevasi syntynyt 1942, mutta olet myös kertonut olevasi 30 vuotta ikäistäsi nuoremman näköinen. Olet luonnonoikku.

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #575 : su 13.03.2016, 08:44:41 »
Eikös Lennyn poistumisen syynä ollut yleinen ilmapiiri eikä niinkään häneen henkilönä kohdistunut vittuilu, kun Taha taas poistui ehkä henkilöön kohdistuvan pitkäaikaisen räksytyksen vuoksi tai sitten Safiirin ilmoittaman valhetelijaksi paljastumisen vuoksi. Noissa lienee jonkinlainen ero, mene ja tiedä.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #576 : su 13.03.2016, 08:50:50 »
^Minä en aikonut kysyä Taha-episodista vaan yleisemmin foorumin vihapuheista ja solvaamisesta ja tuosta perskärpäs-ilmiöstä josta Reinholdt JR:ää syytät.

Merkillistä on, että foorumin virallinen tampurimajuri socrates solvaa Lennyä kun tämä poistui, mutta ymmärtää täysin Taha Islamia kun tämä ilmoitti poistuvansa.
Vai onko se merkillistä?

Sinuna en syyttelisi ketään solvaamisesta ja muiden perässä roikkumisesta Reiska ja sinä olette tämäm foorumin pahimmat paskanpuhujat, solvaajat ja perskärpäset. Jos teidät ulostettaisii Jatkumolta, tämä keskustelupalsta siistiytyisi huomattavasti, kun kenenkään ei myöskään tarvitsisi vastata paskapuheisiinne ja solvauksiinne.

Pers.
Pörr.
Uliuliuiiuu

Poissa Chill Out

• Konkari
« Vastaus #577 : su 13.03.2016, 08:52:24 »
Eikös Lennyn poistumisen syynä ollut yleinen ilmapiiri eikä niinkään häneen henkilönä kohdistunut vittuilu, kun Taha taas poistui ehkä henkilöön kohdistuvan pitkäaikaisen räksytyksen vuoksi tai sitten Safiirin ilmoittaman valhetelijaksi paljastumisen vuoksi. Noissa lienee jonkinlainen ero, mene ja tiedä.

Minusta Lenny kertoi eniten kärsivänsä siitä, että oli huomannut itse olevansa sortumassa foorumin tavoille.

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #578 : su 13.03.2016, 08:52:31 »
Hibiscus, minusta sinä olet ohittanut aikapäivää sitten nuo manitsemasi nimimerkit törkeydessä.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #579 : su 13.03.2016, 08:54:13 »
En käsitellyt Lennyn ja Taha Islamin poistumisen syitä vaan nimittelyn sisäistä johdonmukaisuutta.
Siis että nynny on kun ei tykkää yleisestä ilmapiiristä. Sankari on kun häviää väittelyn ja jää kiinni valehtelusta.
Miten vaan, en kuitenkaan ymmärrä tämän foorumin henkeä. Parempi mielestäni olisi kun mokomaa nimittelyä ei olisi.