Kirjoittaja Aihe: Kyylätään muita foorumeita!  (Luettu 29881 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
Vs: Kyylätään muita foorumeita!
« Vastaus #620 : pe 06.10.2017, 14:25:50 »
Tuskin se vankeuteen tuomittu suomalaismies Taha on, onko kyyläämilläsi foorumeilla mainittu jo nimi? Tahan muistamme Näkkäriltä leppymättömänä shiiojen vastustajana.

"Mies toimi keskustelunvalvojana nettisivustolla, jossa puitiin islamiin liittyviä asioista. Mies osallistui itsekin keskusteluun, mutta rikollisella tavalla."
"Mies tuomittiin 45 päivän ehdolliseen vankeuteen."

Poissa socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #621 : pe 06.10.2017, 15:12:13 »
En tiedä mikä foorumi on kyseessä enkä kuka siellä on elämöinyt. Ties vaikka Sepe tai V.A. 8).
Unelmani on saada Brutto ystävystymään terojen kanssa, kertsi arvostamaan hakkaamista ja Norma kuksimaan ukkomiehiä.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #622 : pe 06.10.2017, 15:34:17 »

Halusit linkillä sanoa, että solvaavasta foorumikirjoittelusta (moderaattorinakin toimien) tuomittiin vankeutta Suomessa? En kyllä tuon perusteella usko, että esimerkiksi foorumilla ateistien solvaamisesta vankeutta hevin vielä tuomittaisiin.

Poissa hibiscus

• Konkari
« Vastaus #623 : to 19.10.2017, 15:01:10 »
Outomaan mielisairaalan parivaljakko Sepe-Suti ja tiistai-Matleena ovat hädissään käyneet rynnäkköön Jatkumoa vastaan.
Kirjoittelen nykyään harvakseltaan foorumeille. Vanhin niistä on uikosuomalaisten foorumi, jonka löysin heti ensimmäisenä nettielämäni päivänä, kun laitoin hakuun "uutiset". Silloin se oli juuri aloittelemassa ja sen eka versio oli ollut Amerikan uutiset tjms. sikäläisille suomalaisille.. 
Se oli pitkään ihanteellinen ja moderoimaton (yhä on), suuri ystäväporukka,  mutta viime vuosina sekin on mennyt pilalle oikeastaan vain yhden jäsenen (trollin) takia, maahanmuuttovastaisen spämmääjän, jatkuvasti äänessä. Alkuvuosina hän oli niitä fiksuimpia ja suosituimpia jäseniä, muttei enää. Naiset ovat lähes vaienneet.. Englannissa asuva Sipriina sinnittelee vielä.

Sama juttu kaikkialla, minne vain menee. Klikkasin juuri ent. Näkökulman (joka oli alkuun hieno paikka!) Jatkumolla ketjua empatiasta ajatellen, että siellä ehkä syntyy sivistynyttä keskustalua. Turha toive, rivien välit tihkuu myrkyllistä ilmapiiriä, samoin ja varsinkin tuossa ketjussa.

Yleisfoorumien kulta-ajat ovat enää muisto vain.
Outomaa oli kaikkein paras monen vuoden ajan samanhenkisten korkealentoisen huumorin asiakeskustelun paikka. Pikku porukka lähti Aakun kanssa ja teki oman fooruminsa, valitettavasti alkuvuosien jutut ovat jo bittien taivaassa.
Oli ainutlaatuinen Suomessa, foorumejahan ei silloin ollut monia suomi24:n ohella, jolta Näkökulman perustajatkin lähtivät. Pienet ympyrät..

Vauva-foorumista en voi sanoa mitään ja se voi vielä porskuttaa ilmiselvästä syystä, nuoret empaattiset naiset asialla!

Muoks, typoja  8)

Olen toistaiseksi jättänyt Jatkumolle kirjoittamisen, sen verran törkeää ja ala-arvoista sen sisältö nykyään on.

Tosiasia on se,että tiistai sallii Sepen harjoittaman vuosikausia kestäneen vainon Keijoa kohtaan ja Sepen lopetettua kirjoittelun toistaiseksi täällä törkykirjoitukset vähenivät huomattavasti. No, onneksi Eki paikkaa kiitettävästi Sepen jättämän törkykirjoitusaukon.Syy, miksi Sepe luikki karkuun on se, ettei hänestä ollut kenellekään vastusta ja raukka jäi suurin piirtein yksin taistelemaan tuulimyllyjä vastaan.

Kova tuntuu olevan hätä Outomaan näivettymisestä, kun sen jäsenet kyyläävät jatkuvasti, mitä täällä tapahtuu.Tästä viestistäni Outomaan parivaljakko käy varmaankin keskustelua suljetulla osastolla, missä he saavat oksennella vapaasti ulkopuolisten katseilta piilossa.

"Sosiaalipsykologia ja pedagogia tarkoittaa että tarhan tätiä totellaan."

Sepe

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #624 : pe 20.10.2017, 01:22:36 »
Outomaa on kuollut, koska sallii vain pienen ja yhtenäisen porukan sinne. Esim. minua eivät sallineet. Voi, mitä menettivät...

En tiedä, mutta tuli jo lähtiessäni mieleen, että yhteisökeskustelu halutaan ajaa minimiin, marginaaliosaan, tai osaksi jotain.

Sitä se kaupallisuus varmaan on, muussakin.
Jos tapahtuu sellaista kehitystä, että keskustelufoorumeihin tullaan julkisen vallan taholta puuttumaan, tulee se johtamaan siihen, että nuo foorumit ja nettisivustot ja blogit siirtyvät Tor-verkon suojaan, tms. Ei niitä kyetä hiljentämään. Ne radikalisoituvat, jos valtamedia ja poliitikot puuttuvat niihin vihapuheväitteitä hyväksikäyttäen.

Itse olen hieman huolestunut kehityksestä, nythän Facebookia sun muita alustoja on painostettu mm. EU:n taholta, jotta pitäisi poistaa tietynlaisia mielipiteitä.
http://money.cnn.com/2017/09/28/technology/hate-speech-facebook-twitter-europe/index.html
https://www.nytimes.com/2017/06/30/business/germany-facebook-google-twitter.html

Minä näen tuon poliittisena sensuurina, jotakin sellaista, josta Orwellin ja Huxleyn kaltaiset varoittivat... :-\

Toopeja aatteita joutaa vastustaa siinä kuin hänen vastustamiaankin.

Tuollaista ajattelua on paljon. Nillitetään siitä, että jotkut sanovat suoraan asioita, ja sitten pitäisi rajoittaa jotain foorumeita. Ämmämäistä touhua.

Annetaan foorumien olla rauhassa. Moderaatio voi aina luoda linjaansa, miten päättää, kunhan lähtökohtana on sananvapaus.

Toopen ajatuksia saa vastustaa, Toopen sananvapautta ei pidä, kuten ei kenenkään muidenkaan.

ps. Tuolla tiedefoorumilla oli jokin aika sitten oikein kunnollinen maolainen puhdistus, jossa heitettiiin mamu- ja muista poliittisista keskusteluista (mm. HS:a arvostelevista) ja kommenteista osa roskiin. En tiedä, menikö palaute perille, mutta nyt taas tuntuvat sallivan keskustelua, jopa HS:n ja Sanoma Oy:n arvostelua. HS itse ei sitä juuri siedä, 3/4 omista uutiskommenteistani HS:n palautteeseen edelleen deletoidaan. Eivät oikein salli linjaansa arvosteltavan.
« Viimeksi muokattu: pe 20.10.2017, 01:33:22 kirjoittanut Toope »
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #625 : pe 20.10.2017, 01:44:42 »
Muuten, jos saa mainostaa, Hommaforumilla on aika värikästä keskustelua, kokeilkaa...
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #626 : pe 20.10.2017, 02:25:06 »
Jatkumon ja Suomi24:n ja Homman kaltaisia foorumeita joutaa olla, jos joku viitsii sellaisia pitää. Vaikka periaatteella että sallittua kaikki paitsi laittomuus ja sekin jonkin verran omalla vastuulla.
Foorumin tarjoajan linjaa tietenkin noudatetaan, olkoon vaikka jatkumolainen linjattomuus. Tänne kelpaavat liki kaikki, joita ei muualle huolita.

Poissa hibiscus

• Konkari
« Vastaus #627 : pe 20.10.2017, 11:59:23 »
Outomaan todellinen komentaja patistaa ne muutamat jäsenet, jotka siellä vielä kirjoittavat, arvostelemaan Jatkumoa suljetulle osastolle. Tämäkin kielii siitä, että tuo rupusakkijämä on tälle palstalle kateellinen ja Outomaan agentit kyyläävät jatkuvasti, mitä täällä tapahtuu. tiistai lennätti Toopen ulos Sepen mahtikäskystä. Voi reppanoita, sääli raukkoja!

Jatkumosta voi jatkossa keskustella Outoklubilla.

Sepe

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #628 : pe 20.10.2017, 13:19:57 »
Tosiasia on se,että tiistai sallii Sepen harjoittaman vuosikausia kestäneen vainon Keijoa kohtaan.

Outomaata en hibiscusin lailla kyylää, mutta Jatkumolla Juha on vuosia sallinut hibiscusin vainon useita jäseniä, mm. Sepeä kohtaan. Päävittuilukohteensa jätettyä Jatkumon vähille hibiscus pörrää perään ja itkee täällä kun edes Outomaalle häntä ei huolita. Heikoissa kantimissa on hibiscusin elämä, mutta vielä paha henki pihisee.

Poissa hibiscus

• Konkari
« Vastaus #629 : pe 20.10.2017, 13:51:36 »
Tosiasia on se,että tiistai sallii Sepen harjoittaman vuosikausia kestäneen vainon Keijoa kohtaan.

Outomaata en hibiscusin lailla kyylää, mutta Jatkumolla Juha on vuosia sallinut hibiscusin vainon useita jäseniä, mm. Sepeä kohtaan. Päävittuilukohteensa jätettyä Jatkumon vähille hibiscus pörrää perään ja itkee täällä kun edes Outomaalle häntä ei huolita. Heikoissa kantimissa on hibiscusin elämä, mutta vielä paha henki pihisee.

Haista sinä lahokanto järjettömine kuvitelminesi vittu! Sinä et edes pääse niin lähelle vittua, että tuntisit sen tuoksun. Olenko minä itkenyt, etten pääse Outomaalle? Pääsen kyllä, jos haluan. Kävinkin siellä jäsenenä toisesta ip-osoitteesta, eikä tiistai tiedä tätäkään ip-osoitetta, eikä sitä, että juuri minä olin jäsenenä siellä. Kun ilmoitin lähteväni Outomaalta, niin hän pahoitteli ja ihmetteli miksi lähden ja piti minua asiallisena ja hyvänä kirjoittajana. Nyt voitte lopettaa nuo paskapuheet siitä, etten pääse Outomaalle. Kyse on vain siitä, etten minä viihdy kaatopaikalla. Ärsytin tiistaita aikanaan tahallani, että hän antaisi minulle potkut Sepen käskystä ja moderoimattoman foorumin mainostaminen loppuisi. Kyllä se oli niin, että Sepe seurasi minua vittuillakseen ja jauhaakseen minusta paskaa. Annoin hänelle takaisin isän kädestä niin paljon, että tuo kusipää ymmärsi lähteä livohkaan. Sinä olet samanlainen mielikuvitukseton Juhan kimpussa pörräävä paskaläjä kuin Sepekin. Et kuitenkaan haise ihan yhtä pahalle kuin Sepe, joka pörräsi kimpussani jo kauan Näkökulmalla. Sepeä läksyttivät muutkin kuin minä ja hän oli täysin aseeton vellihousu. Teille ateisteille tuntuu olevan kova pala, etteivät kaikki muut ole julistautuneet ateisteiksi. Sinua ei tekisi mieleni höykyttää, koska olet syyntakeeton, mutta pakko välillä kommentoida sinun paskapuheitasi, koska pörräät kimpussani kuten Sepe pörräsi aikoinaan. Hän ei ole poistunut foorumilta ja hänestä voi puhua arvostelevaan sävyyn, koska hän voi milloin tahansa tulla pitämään houreisia puolustuspuheitaan tänne. Aika heppoisin eväin yrität esittää älykästä herrasmiestä.

Sepe

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #630 : pe 20.10.2017, 13:59:56 »
Olitko tuossa tosissasi ?

Omasta mielestäni Jaska on osaava ja muutenkin miellyttävä foorumisti.
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa Tippavaaran Vanha isäntä

• Konkari
« Vastaus #631 : pe 20.10.2017, 14:03:47 »

Haista sinä lahokanto järjettömine kuvitelminesi vittu! Sinä et edes pääse niin lähelle vittua, että tuntisit sen tuoksun.

..... Teille ateisteille tuntuu olevan kova pala, etteivät kaikki muut ole julistautuneet ateisteiksi.

Teol. yo. ottaakin kovia kierroksia näin perjantaina. Olisiko saanut pikkulasin lääkekonjakkia parantamaan verenkiertoa elimissään....?

TVI
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa hibiscus

• Konkari
« Vastaus #632 : pe 20.10.2017, 14:04:38 »

Kullakin saa olla omat mielipiteensä muista jäsenistä ja hyvä niin, jos Jaskan oikea karva ei näy kaikille.

Sepe

Poissa Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #633 : pe 20.10.2017, 14:08:52 »
Minusta nimimerkki Jaska Jokunen on parhaita nettikavereita mitä minulla on koskaan ollut.

Muisto Keijo Kullervo

PS. Hipsulle:
"Paras tapa päästä vihollisesta, netissä, on tehdä Hänestä hyvä ystävä.
"Tie, totuus ja elämä."

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #634 : pe 20.10.2017, 14:11:18 »
Olen hibiscuksen kanssa nykyään neutraalisti, aikaisemmin olimme jatkuvasti sotajalalla.

En kommentoi hänen viestejään ollenkaan, olen siis outsider person, kertomaan jotakin yllättävää .

Mielestäni hibiscuksella on oikeus laukoa omia ajatelmiaan, niin kuin muillakin ihmisillä.

Kuka meistä on tyhmä/älytön tms. täällä Foorumilla, parhaiten kait Juha sen  tietää ?
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Paikalla Juha

• Rakennusmestari
  • Konkari
  • Lekamies (erikoistumisala)
« Vastaus #635 : pe 20.10.2017, 14:16:18 »

Minulta on turha kysyä yhtään mitään.

Tästä tää asettuu, viikonloppua päin. Ja puhutaan nyt onneksi vain viikosta. Siitä ei mitään tarvitse onneksi tietääkään, joten aika helpolla taidan päästä.
Rapatessa roiskuu, hajoittaessa huojentuu. Mieli kepeytyy, ja asiat toisin rakentuu, kun muuhunkin kuin lekaan takertuu.

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #636 : pe 20.10.2017, 14:27:37 »

Kullakin saa olla omat mielipiteensä muista jäsenistä ja hyvä niin, jos Jaskan oikea karva ei näy kaikille.

Jees, minulla on mielipiteitä aivan kaikesta maan päällä, niin kuin varmaan sinullakin.

Jotenkin minua on kuitenkin viehättänyt Jaskan tietämys foorumi/data/yms-asioista.

Ei kait se ketään haittaa, jos Jaska on tietsikka-alalla osaava yksilö ?

Poissa hibiscus

• Konkari
« Vastaus #637 : pe 20.10.2017, 15:15:10 »

Jees, minulla on mielipiteitä aivan kaikesta maan päällä, niin kuin varmaan sinullakin.

Jotenkin minua on kuitenkin viehättänyt Jaskan tietämys foorumi/data/yms-asioista.

Ei kait se ketään haittaa, jos Jaska on tietsikka-alalla osaava yksilö ?

Ei se mitään haittaa, mutta minä en ihmeemmin osaa arvostaa noita Jaskan osaamisia.Etenkin, kun hän ampuu välillä harhaan ja osaa googlettaa. Minusta Jaska pyrkii brassailemaan tietämyksellään, vaikka se onkin vajavaista. Hän tyrkyttää useimmille itsestäänselvyyksiä jonkinlaisena salaisena totuutena ja Jaska sovittelee it-gurun viittaa luisuille hartioilleen, joten viitta ei pysy yllä ja alta paljastuu myönteistä huomiota kaipaava pieni säälittävä ukkoparka.

it-gurun viittaa hartioilleen, muttei viitta oikein pysy luisuilla hartioilla

Sepe

Poissa Tippavaaran Vanha isäntä

• Konkari
« Vastaus #638 : pe 20.10.2017, 15:19:06 »

Etenkin, kun hän ampuu välillä harhaan ja osaa googlettaa.

Minäpä tiedän erään, joka ampuu aina itseään jalkaan, eikä osaa edes googlettaa, kun vähä-älylaite temppuilee.

TVI
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu