Kirjoittaja Aihe: Kyylätään muita foorumeita!  (Luettu 33870 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mks

• Konkari
Kyylätään muita foorumeita!
« : to 24.09.2015, 08:42:43 »

Jaska Jokusen ei kannata kommentoida Tahan tai jonkun epäasiallisen kirjoittajan tyylistä mitään. Jaska pyrkii kritiikin sijaan tuhoamaan foorumia. Käyttää Tahankin tapausta tarkoitukseen. Jotain asiallista väliin, jotta voi suorittaa agendaansa tehokkaammin. Tietoinen ja taitava foorumin ilmapiirin tuhoaminen on koko lailla toisen luokan asia.

Tämän foorumin tuhoamisesta on ristiin meneviä käsityksiä. Syyytettyinä on sekä niitä, joita olen arvostanut että muita. Tuntuu aika selvältä, että ainakin seniilien läskimoosesten on löydettävä uusi ekologinen lokero. 30.9.2015 klo 6:30 avautuu oikeasti osoitteessa kapeanakokulma.fi foorumi, johon voi - ainakin testimielessä - esittää rekisteröitymispyyntöjä tästä päivästä lukien.

mks

PS: Itselläni ei ole tarkoitus kokonaan unohtaa tämän foorumin somasti suttusuisia veijareita mutta en aio ryhtyä terrorisoimaan Jatkumoa. Ekologisia lokeroita on monta.

« Viimeksi muokattu: to 24.09.2015, 08:49:11 kirjoittanut mks »

Poissa Juha

• Kansalaiskokija
  • Konkari
  • Riihitontun ikkunasta avautuu
Vs: Kyylätään muita foorumeita!
« Vastaus #1 : to 24.09.2015, 08:54:16 »
PS: Itselläni ei ole tarkoitus kokonaan unohtaa tämän foorumin somasti suttusuisia veijareita mutta en aio ryhtyä terrorisoimaan Jatkumoa. Ekologisia lokeroita on monta.

Kunnon meininkiä. Olen mm sinun kanssasi monessa kohden ehkä eri linjoilla, en tosin edes saa kunnon yhteyttä sinuun. Kyllä tällainen seikka on asia, jonka vuoksi kannattaa tehdä jotain tuollaista, joka sinulla nyt on meneillään. Arvostella saat Jatkumoa jne, ei sitä koeta ongelmaksi, tosin yhteys on niin ja näin. Minusta olet jossain määrin rehti, ja jos jokin poskellaan, olet sen riivaama aidosti, etkä vedätä. Tietyllä tapaa arvostan, koska et ole kieroilija.

Meininki muuttuu uuden foorumin myötä yhteisön osalta, ja uudet jutut voi arveluttaa monia, vaikka hyvääkin on odotettavissa. Jänskejä ovat tuntemattomat vaiheet, mitä ne tullessaan tuokaan.
KK: Kirjoittelen täällä (ja yleensäkin) kokemuksista, ajatuksistani, ja ideoista, vailla konkreettisempaa ehdotusta yhtään mistään, oli kyseessä kevyesti heitetty, tai muu siitä mahdollisesti poikkeavaksi koettu. Osin vaihtuva tyyli, tosin paljon löytämiseen liittyvää.

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
« Vastaus #2 : to 24.09.2015, 10:55:13 »

Jaska Jokusen ei kannata kommentoida Tahan tai jonkun epäasiallisen kirjoittajan tyylistä mitään. Jaska pyrkii kritiikin sijaan tuhoamaan foorumia. Käyttää Tahankin tapausta tarkoitukseen. Jotain asiallista väliin, jotta voi suorittaa agendaansa tehokkaammin. Tietoinen ja taitava foorumin ilmapiirin tuhoaminen on koko lailla toisen luokan asia.

Tämän foorumin tuhoamisesta on ristiin meneviä käsityksiä. Syyytettyinä on sekä niitä, joita olen arvostanut että muita. Tuntuu aika selvältä, että ainakin seniilien läskimoosesten on löydettävä uusi ekologinen lokero. 30.9.2015 klo 6:30 avautuu oikeasti osoitteessa kapeanakokulma.fi foorumi, johon voi - ainakin testimielessä - esittää rekisteröitymispyyntöjä tästä päivästä lukien.

mks

Ihan mielenkiinnosta, voisitko hieman avata tätä kirjautumispolitiikkaasi:

1. Rekisteröitymien SMF:n lomakkeen kautta...
2. Rekisteröitymispyyntö tekstiviestillä...

Kakkoskohta on aika selkeä, mutta ykköskohdan politiikka jäi epäselväksi. Tarkoittaako se sitä, että sähköpostiosoitteen täytyy olla jäljitettävissä oikeaan ihmiseen?

Poissa mks

• Konkari
« Vastaus #3 : to 24.09.2015, 12:00:27 »
Tarkoittaako se sitä, että sähköpostiosoitteen täytyy olla jäljitettävissä oikeaan ihmiseen?

Itse asiassa kyllä. Ihan juridisista syistä, joista olen tarkka.

mks

Poissa Taha Islam

• Konkari
    • Vapaa Näkökulma
« Vastaus #4 : to 24.09.2015, 12:12:24 »
Tarkoittaako se sitä, että sähköpostiosoitteen täytyy olla jäljitettävissä oikeaan ihmiseen?

mks

En nähnyt sivulla rekisteriselostetta josta näkisin, että kenelle luovutan henkilökohtaisia tietojani. Soita Jaskalle, hän neuvoo :)
"Varsinainen asia, jos sellaista oli, jäi nyt kirjoittamatta. No, onhan päivä vielä huomennakin."

Poissa mks

• Konkari
« Vastaus #5 : to 24.09.2015, 12:19:51 »

mks

En nähnyt sivulla rekisteriselostetta josta näkisin, että kenelle luovutan henkilökohtaisia tietojani. Soita Jaskalle, hän neuvoo :)

Luovutettuasi jotain tietoja Sinulla on oikeus nähdä mitä on kirjattu.

mks

CE-hyväksytty

• Vieras
« Vastaus #6 : to 24.09.2015, 12:34:55 »

mks

Onko väliä kehen oikeaan ihmiseen sähköpostiosoite on jäljitettävissä? Entä onko väliä millä keinoilla sahköpostiosoite on jäljitettävissä oikeaan ihmiseen?

Poissa Taha Islam

• Konkari
    • Vapaa Näkökulma
« Vastaus #7 : to 24.09.2015, 12:36:01 »

Et ole edes hauska. Kysytäänpä tietosuojavaltuutetulta:

Lainaus
Rekisteriseloste tulee pitää jokaisen saatavilla rekisterinpitäjän toimipaikassa. Jos rekisterinpitäjällä on useita toimipaikkoja, seloste on pidettävä nähtävillä kaikissa toimipaikoissa. Jos palvelua käytetään tietoverkossa, rekisteriseloste tulee liittää verkkopalvelun yhteyteen.

http://www.tietosuoja.fi/fi/index/useinkysyttya/rekisteriseloste.html

En näe mitään mainintaa siitä, että minun tulisi antaa jotain tietoja itsestäni rekisterin pitäjälle tai mitään muitakaan ennakkoehtoja selosteen näkemiselle.
"Varsinainen asia, jos sellaista oli, jäi nyt kirjoittamatta. No, onhan päivä vielä huomennakin."

Poissa mks

• Konkari
« Vastaus #8 : to 24.09.2015, 12:39:07 »
Onko väliä kehen oikeaan ihmiseen sähköpostiosoite on jäljitettävissä? Entä onko väliä millä keinoilla sahköpostiosoite on jäljitettävissä oikeaan ihmiseen?

On väliä.

Jos ylläpito kokee keinon ongelmaksi, rekisteröintihakumus hylätään. Tekemättä siitä sen suurempaa juridista polemiikkia.

mks

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #9 : to 24.09.2015, 12:40:24 »

mks

Tämä on minua alusta asti ihmetyttänyt: MKS olettaa (?) että jäsenistö kertoo  hänelle henkilöllisyytensä, mutta ei varmaankaan ole itse valmis jokaiselle jäsenelle omaa henkilöllisyyttään paljastamaan. Näin oletan, sillä itse en ainakaan avaisi omilla henkilötiedoillani mitään lomakkeita nettiin, jossa voi anoa foorumiosakkuutta.

Lisäksi kieltämättä juuri tämä "juridisista syistä" itseäni hermostuttaisi, MKS on sen verran tuittupää, että hyvin voi ilmoitella poliisille omasta mielestään rikollisesta erimieltä olemisesta.

T: Xante

Poissa mks

• Konkari
« Vastaus #10 : to 24.09.2015, 12:41:22 »

Et ole edes hauska. Kysytäänpä tietosuojavaltuutetulta:

Onko mielestäsi kyseessä henkilörekisteri?

Luuletko, etten ole selvittänyt asiaa?

mks

Poissa mks

• Konkari
« Vastaus #11 : to 24.09.2015, 12:42:54 »
Tämä on minua alusta asti ihmetyttänyt: MKS olettaa (?) että jäsenistö kertoo  hänelle henkilöllisyytensä, mutta ei varmaankaan ole itse valmis jokaiselle jäsenelle omaa henkilöllisyyttään paljastamaan.

Itse asiassa juuri näin.

Miksi ei?

mks

PS: Tuon foorumin pohja konfiguroitiin - ei 10 minuutissa vaan puolessa tunnissa - viime toukokuussa. Sittemin on selvitetty juridisia näkökohtia. Ne ovat nyt koko lailla kunnossa ja uskallan avata foorumin. Vaihtoehtoinen rekisteröitymistapa, jonka nimenomaisesti halusin mm NSA:n harmiksi, aiheutti jonkin verran vaivaa ja viivettä, mutta on nähdäkseni aivan korrektissa tilassa. Tahan ja Xantipan henkisestä tilasta en koe olevani vastuussa.

« Viimeksi muokattu: to 24.09.2015, 12:57:38 kirjoittanut mks »

Poissa Juha

• Kansalaiskokija
  • Konkari
  • Riihitontun ikkunasta avautuu
« Vastaus #12 : to 24.09.2015, 12:48:01 »

Mäksyn foorumihanke voi herättää keskustelua. Keskustelua varten voisi varmaan perustaa oman ketjun. Yleisaiheiden allekin voi aiheesta kirjoittaa, mutta ehkä mieluummin suurin osa tiettyyn ketjuun. Luulen, että aiheesta nousee paljon keskusteltavaa.
KK: Kirjoittelen täällä (ja yleensäkin) kokemuksista, ajatuksistani, ja ideoista, vailla konkreettisempaa ehdotusta yhtään mistään, oli kyseessä kevyesti heitetty, tai muu siitä mahdollisesti poikkeavaksi koettu. Osin vaihtuva tyyli, tosin paljon löytämiseen liittyvää.

Poissa Taha Islam

• Konkari
    • Vapaa Näkökulma
« Vastaus #13 : to 24.09.2015, 12:51:32 »
Onko...
Luuletko...

Kun ei voi vastata, on kysyttävä.

Keräät henkilöistä yksilöiviä tietoja, joten sinulla pitää olla esittää rekisteriseloste. Tietyt sähköpostiosoitteet ja vaatimuksesi rekisteröidystä puhelinnumerosta ovat juuri tuollaista yksilöivää tietoa. Jos sallit anonyymit numerot ja sähköpostiosoitteet, et ole velvollinen ilmoittamaan rekisterin pidosta. Luuletko, että en ole selvittänyt asiaa?

Poissa mks

• Konkari
« Vastaus #14 : to 24.09.2015, 13:01:05 »
Onko...
Luuletko...

Kun ei voi vastata, on kysyttävä.

Keräät henkilöistä yksilöiviä tietoja, joten sinulla pitää olla esittää rekisteriseloste. Tietyt sähköpostiosoitteet ja vaatimuksesi rekisteröidystä puhelinnumerosta ovat juuri tuollaista yksilöivää tietoa. Jos sallit anonyymit numerot ja sähköpostiosoitteet, et ole velvollinen ilmoittamaan rekisterin pidosta. Luuletko, että en ole selvittänyt asiaa?

Olet saattanut selvittää asiaa, mutta et ole välttämättä ymmärtänyt mitä olen tekemässä.

Nuku yösi rauhassa! Et oikeasti puolusta ketään.

mks

Poissa Taha Islam

• Konkari
    • Vapaa Näkökulma
« Vastaus #15 : to 24.09.2015, 13:02:21 »
Olet saattanut selvittää asiaa, mutta et ole välttämättä ymmärtänyt mitä olen tekemässä.

Pidän sinua jäävinä arvioimaan tekojesi laillisuutta.

Poissa Admin

• Ylläpitäjä
  • Seniori
  • Pohjayhdistys LYVA-MATTO-RLKS (perusjäsen)
« Vastaus #16 : to 24.09.2015, 13:03:44 »

Jaoin eo osuuden uudeksi ketjuksi. Mäksyn hankkeella on hyvä olla oma ketjunsa. Aihe herättää keskustelua, jonka voi löytää jatkossa helpommin pääosin samasta ketjusta. Toisaalta Jatkumon foorumilla on paremmin oma rauhansa käydä tavanomaista elämäänsä kaiken tapahtuvan lomassa.
Admin on ylläpitonikki. Tavallinen nikkini on Juha.
LYVA-MATTO-RLKS = luonnollisen yksilö-vapaus-asetelman mahdollistamisen asialla taatun tiukasti oleva ja rajattomaan laadulliseen kasvuun sitoutuva

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #17 : to 24.09.2015, 13:06:17 »
Hmm. Jos itse on aina jäävi arvioimaan tekojensa laillisuutta, on oikeastaan mahdotonta pyrkiä noudattamaan lakia. Nääs noudattaminen edellyttää niiden tekojen lainmukaisuuden arviointia.

Poissa mks

• Konkari
« Vastaus #18 : to 24.09.2015, 13:10:10 »

Pidän sinua jäävinä arvioimaan tekojesi laillisuutta.

Jokainen ihminen on tietenkin jäävi arvioimaan omien tekojensa laillisuutta. Ja joutuu kuitenkin niistä vastaamaan!

Edellisessä esitin lausuman siitä, ettet mahdollisesti ymärrä mitä olen tekemässä.

Meitä on siis kaksi osapuolta: Toinen ei ymmärrä ja toinen on jäävi.

Onko mieltä jatkaa?  Koska et anna haastatteluja, esitän vain oman kantani: Ei ole!

mks

Poissa Taha Islam

• Konkari
    • Vapaa Näkökulma
« Vastaus #19 : to 24.09.2015, 13:14:57 »
Hmm. Jos itse on aina jäävi arvioimaan tekojensa laillisuutta, on oikeastaan mahdotonta pyrkiä noudattamaan lakia. Nääs noudattaminen edellyttää niiden tekojen lainmukaisuuden arviointia.

Minä pidän häntä jäävinä, koska hän on ns. syytetty. Syytetty saa Suomessakin sanoa puolustuksekseen oikeastaan melkein mitä tahansa.

Sen perusteella mitä mks on kertonut ja mitä hänen fooruminsa käyttäjäehtoihin on kirjattu, hän minun nähdäkseni kerää henkilörekisteriä. Hänhän jo yritti vetää jäniksen hatusta kertomalla, että saan nähdäkseni mitä on rekisteröity, kunhan ensin rekisteröidyn. Viimeinen "todiste" hänen sekoilustaan on tuo "luuletko että en ole ottanut selvää".