Kirjoittaja Aihe: Alkoholia  (Luettu 6252 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wade

• Konkari
Alkoholia
« : to 10.09.2015, 20:55:56 »
Tuli maistettua miellyttävää suomalaista rukiista tehtyä Kyrö Napue Giniä (Alkon sivut).

Alkon sivuilta lainattu ainesosaluettelo:
Tilli, väinönputki, koivunlehti, kuminansiemen, kanelinkuori, sitruunan- ja appelsiininkuori, korianterinsiemen, kardemumma, mesiangervo, lakritsikasvi, hibiscus, tyrni, saksankurjenmiekka, katajanmarja, terttuselja, karpalo ja ruisetanoli.

Samainen juoma voitti juuri "alkoholikulttuurin MM-95:n" (YLE), kun Napue valittiin parhaaksi giniksi 150 vaihtoehdon joukosta International Wine and Spirits Competitionin Gin&Tonic -sarjassa.

Eli jos GT maistuu, on ilo että voi suosia suomalaista. Ja minulle maistuu. 4cl Napueta, maun mukaan Tonicia, kymmenkunta jäistä puolukkaa/karpaloa mukaan, jäitä lasiin ja parvekkeelle.

Juon vain vähän kovia viinaksia, mutta ehdottomat suosikkini ovat perinteisen vodkan (laadulla ei ole kamalasti väliä, kunhan on pakkasesta) lisäksi gini ja pastis.

EDIT. lisään tähän vielä Kyrön hienot kotisivut, www.kyrodistillery.com , ja kuvan Kyrönmaan Osuusmeijerirakennuksesta, jonka Kyrön pojjaat ottivat tislaamokseen.

« Viimeksi muokattu: to 10.09.2015, 21:04:45 kirjoittanut wade »

Renttu

• Vieras
Vs: Alkoholia
« Vastaus #1 : to 10.09.2015, 23:19:46 »
Tulin ostaneeksi Napueta jo ennen voittoa, sillä pitäähän omien kulmien yrityksiä tukea! En kovinkaan usein juo giniä mutta silloin kun olen juonut, se on ollut Bombay Sapphirea. Nyt se on Napueta.

Jätkät valitettavasti joutuivat paikka paikoin myymään kotimarkkinoille tovin sitä pahinta - eli ei oota - voiton jälkeen. Tuote on mennyt ulkomailla todella hyvin kaupaksi.

Vodka on minulla pannassa tällä hetkellä, koska Venäjän boikotti. Pidän eniten Stolichnayasta ja muita en oikein juo, joten se korkki pysyy toistaiseksi kiinni.

Bourbon-viskeistäkään en piittaa, irkkua tai skottia olla pitää.

Uudemmista tuotteista Valhalla (Alko) on hyvä napsuviina. Jägermeister -tyyppistä, mutta pyöreämpi maku - ja parempi jälkimakukin.

Poissa Lenny

• Konkari
  • ex-Kalervonpoika
« Vastaus #2 : pe 11.09.2015, 05:19:58 »
Aika mielenkiintoinen tuo Kyrön gini. Sitrushedelmiä lukuunottamatta kaikki muut ainesosat ovat paikallisia.

Itse en koske kirkkaisiin yleensä koskaan, koska olen jotenkin yliherkkä alkoholille. Siis jollakin hienovaraisella tavalla, elämäni rupeaa menemään päin persettä jos nautiskelen enemmän kuin yhden oluen illassa. Kyllähän minulle viinat maistuisi, ei siinä mitään. Veikkaan, että pienikin määrä alkoholi heikentää jo entuudestaan liian vähäisiä yöuniani juuri sen ratkaisen viivan yli.

Olutta sen sijaan yritän juoda niin paljon kuin järkevää on, ehkä 3-4 tölkkiä viikossa. Suosin helppoja janon sammuttavia oluita, ihan perus markettilagerit käy.

Minua hieman harmittaa tämä yliherkkyyteni. Olisihan se hienoa jos pystyis vedellä viskejä naamaan iltapuhteena, niinkuin telkkarissa tehdään. Jos päätän nauttia alkoholia enemmän kuin hyväksi on, vedän ihan rehelliset perseet olalle, koska pidän humalatilasta sinänsä erittäin paljon. Olen niitä ihmisiä, jotka lämpenevät ja pehmenevät kännissä. Seuraukset vaan ovat karmivat... Kärsin krapulasta pari päivää, joten kännääminen jää aika vähiin, ehkä 2-3 kertaa vuodessa. Kokonaisuudessaan voisin sanoa, että alkoholi ei siis sovi minulle. Nikotiini ja kofeiini sen sijaan parantavat elämäni laatua... Ota näistä sitten selvää.
« Viimeksi muokattu: pe 11.09.2015, 05:29:15 kirjoittanut Lenny »

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #3 : pe 11.09.2015, 20:15:22 »
Tuli maistettua miellyttävää suomalaista rukiista tehtyä Kyrö Napue Giniä (Alkon sivut).

Tilli, väinönputki, koivunlehti, kuminansiemen, kanelinkuori, sitruunan- ja appelsiininkuori, korianterinsiemen, kardemumma, mesiangervo, lakritsikasvi, hibiscus, tyrni, saksankurjenmiekka, katajanmarja, terttuselja, karpalo ja ruisetanoli.

Maun salaisuus lienee selvä asia  ;D

Eipä ole tullut ostettua ns. teräviä pitkään aikaan. Vanhaa varastoa on vielä jäljellä. Ja kulutus on suuntautunut lähinnä panimotuotteisiin.

Joka tapauksessa onnittelut onnistuneesta tuotteesta Kyrön pojille! Innovaatioita ei pidä tunkea perseeseen vaan tuotteistaa ja myydä.

Anemone

• Vieras
« Vastaus #4 : la 12.09.2015, 01:46:18 »
Kesällä pitää lämpimän päivän päätteeksi saada lasillinen rommicolaa. Rommin pitää ehdottomasti olla vaaleaa Havana Clubia (3 vuotta kypsytetty).

Kylmempinä vuodenaikoina viski lämmittää ja jos on flunssa iskenyt niin viskikaakao helpottaa ikävää oloa niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Jälkiruuista kaikki alkoholilla maustetut ovat parhaita.

Viiniä en juo juuri koskaan, paitsi milloin joskus kutsuilla on pakko kohteliaisuudesta juoda lasillinen. Itse en viiniä osta, en myöskään siideriä. Sangría sentään menettelee.

Poissa Juha

• Konkari
  • Back
« Vastaus #5 : su 15.11.2015, 18:56:01 »

5 puolen litran olutta. Grafenwalderia. Liiterissä oli huokea litrahinta. Muutama törppö jäi eilisestä jäljelle.

Tänään teki mieli ottaa yksi. Maku jäi kiehtomaan tai jokin. Yleensä en jatka seuraavana päivänä. Ei kiinnosta ollenkaan, vaan ihan jokin muu.

Mistähän johtui se, että kylmä olut oli tänään mieliteko? Päädyin tuopilliseen vettä.

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #6 : su 15.11.2015, 22:09:13 »
Liiteri on hyvä kauppa ostaa myös ei-holillisia juomia. Yleensä edullisin ja valikoimakin on ihan ok, jos ei hae jotain tiettyä erikoisuutta.

Kilpailu on hyvästä niin kaupoissa kuin kapakoissakin.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #7 : ke 13.04.2016, 13:04:53 »
Lidl räväytti Suomeen olutsodan – nyt myydään jo tappiolla?

Tosi hurjan olutsodan todellinen voittaja on Olvi, joka on onnistunut myymään private label-tuotteet niin S-Ryhmälle, kuin Keskollekin.

Eestistä toin itselleni tuliaisina pullon 12 vuotta vanhaa Diplomaticoa (Rommi), pullon Pernodin absinttia, Kahluaa (Koska valkovenäläiset) ja Valhallaa (Koska shotit). Oluttakin toin vain laatikollisen (Nelosta).

Sikareitakin ostin, neljä askia Cohiban minejä ja kahdeksan kpl Davidoffin Churchillejä. Viime mainittu on suosikkini.

Ai niin, ostinhan minä vielä pullolllisen VAT 69:iä (Viski).
« Viimeksi muokattu: ke 13.04.2016, 13:05:53 kirjoittanut Renttu »
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Viljo Aabraham

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #8 : ke 13.04.2016, 16:56:16 »

Samainen juoma voitti juuri "alkoholikulttuurin MM-95:n" (YLE), kun Napue valittiin parhaaksi giniksi 150 vaihtoehdon joukosta International Wine and Spirits Competitionin Gin&Tonic -sarjassa.

Eli jos GT maistuu, on ilo että voi suosia suomalaista. Ja minulle maistuu. 4cl Napueta, maun mukaan Tonicia, kymmenkunta jäistä puolukkaa/karpaloa mukaan, jäitä lasiin ja parvekkeelle.

Kyllä on noilla Napuen mausteilla hintaa.... Esim. hyvään Silver Giniin verrattuna hinta kolminkertainen. Saavat Saudi-Arabian prinssit tehdä GT:nsä Napueen.

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Anemone

• Vieras
« Vastaus #9 : ke 13.04.2016, 17:21:43 »
Viiniä en juo juuri koskaan, paitsi milloin joskus kutsuilla on pakko kohteliaisuudesta juoda lasillinen. Itse en viiniä osta, en myöskään siideriä. Sangría sentään menettelee.

Tähän tuli talvella täydellinen muutos! Sain jouluna kylässä lasillisen oikeaa saksalaista Glühweinia, jota sitten ostin kotiinkin. Kun tuotetta ei pian enää saanut Alkosta (sesonki loppui), niin sekoittelin itse hehkuviinini punaviinistä ja kaupan glögistä tai "hehkumehusta". Nyt olen siirtymässä sangríaan...Onneksi halvat punaviinit kelpaavat sekoitteluun vallan mainiosti.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #10 : ke 13.04.2016, 17:32:58 »
Alkoholijuomaa tuo sekoituksesi on, mutta en kutsuisi sitä viiniksi.

Poissa ROOSTER

• Konkari
« Vastaus #11 : ke 13.04.2016, 18:01:47 »

Tosi hurjan olutsodan todellinen voittaja on Olvi, joka on onnistunut myymään private label-tuotteet niin S-Ryhmälle, kuin Keskollekin.

Taitaa se Lidlinkin kotimainen halpis olla samasta lähteestä.
Yleinen mielipide on aina väärässä

Poissa Viljo Aabraham

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #12 : ke 13.04.2016, 19:42:16 »

Sain jouluna kylässä lasillisen oikeaa saksalaista Glühweinia, jota sitten ostin kotiinkin. Kun tuotetta ei pian enää saanut Alkosta (sesonki loppui), niin sekoittelin itse hehkuviinini punaviinistä ja kaupan glögistä tai "hehkumehusta". Nyt olen siirtymässä sangríaan...

Keski-Euroopan joulumarkkinoilla - ainakin Prahassa ja muualla Tsekissä - saa glühweinin ohella myös samantyyppistä kuumaa ja mausteista Medovinaa, joka on valmistettu hunajasta. Hunajainen, erilainen maku, suurin osa sokerista on käytetty alkoholiksi.

Joulumarkkinolla käyskentely on ihan mukavaa, eikä tule kylmä eikä ikävä, kun kaikkialla on höyryäviä glühwein ja medovina-kojuja, joista mukillisen saa yleensä noin eurolla.

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa ROOSTER

• Konkari
« Vastaus #13 : ke 13.04.2016, 22:30:13 »
Vodkoista parasta on tähän mennessä ollut Katjusha

Yleinen mielipide on aina väärässä

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #14 : la 16.04.2016, 15:35:09 »
Vodkoista parasta on tähän mennessä ollut Katjusha
Olen boikotoinut venäläistä vodkaa, mutta ehkä kohta on aika taas heltyä. Olemme joskus olleet vodkan kanssa hyvät ystävät muutenkin,  mutta viimeisen 15 vuoden aikana välimme ovat viilenneet. Tilanne on täysin omaa syytäni (En juo enää lainkaan niin paljon väkeviä, kuin joskus ennen).

Absintin kanssa saattaa tapahtua vielä hassuja. Älkää muuten ikinä ostako sitä Alkossa myytävää absinttia, jonka etiketissä on kuva vanhasta miehestä. Se on niin surkeaa, että ei sitä voi mielestäni absintiksi sanoakaan.

Muoks: Jaa, että se Lidlinkin kotimainen olisi Olvin? Hyvä heille, ostan Lidlistä kulutuskeikyksi aina Nobelaneria.
« Viimeksi muokattu: la 16.04.2016, 15:37:10 kirjoittanut Renttu »

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #15 : la 21.05.2016, 13:25:02 »
Alkoholin vapauttamisessa otettiin askel oikeaan suuntaan, vaan vielä on paljon tehtävää: ravintoloiden alv alas, taksien alv alas, pitemmällä tähtäimellä viinit ja sitten väkevät ruokakauppoihin, ja kannabis Alkoon, yksinoikeudella.

Parhaimpina muutoksina pidän nyt näitä:

- Pienpanimoilla on nyt ulosmyyntioikeus, koskien myös vahvempia tuotteita.
- Ravintoloilla ulosmyyntioikeus (Koskien maitokauppavahvuuksia)
- Byrokratiaa karsitaan, eikä myyntialueita tarvitse tapahtumissa erikseen karsinoida.

Letkautus Sipilälle ja Keskustalle. Tosin olen sitä mieltä, että idioottimaisuutensa onkin tarvittaessa hyvä tunnustaa samalla, kun vaihtaa mielipiteensä parempaan. :)

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #16 : la 21.05.2016, 20:50:16 »
Kansanedustaja ottaa vastuun - "Estimme viinin päätymisen ruokakauppoihin" (Verkkouutiset). Eston takana olivat perussuomalaiset; käsittääkseni tämä Niikon Mikakin on joku kristillis-jeesustelija. Jeesus tosin väitetysti muutti veden viiniksi, joten huonostipa kristillisiä arvoja kannattavat idoliaan komppaavat. :)

Asia vain viivästyi, kyllä ne viiinitkin vielä ruokakauppoihin saadaan.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sie valkolaane!
« Vastaus #17 : su 22.05.2016, 00:18:11 »
Olipa yllättävä uutinen.
Missä kohu siellä punanenä persu.  
Missä punanenä persu siellä poliisi.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #18 : su 22.05.2016, 04:10:47 »
Olipa yllättävä uutinen.
No jopa sinua nyt vituttaa; no jopa sinun vitutuksesi ketään haittaa.

Sun luona on muuten hirvee dunkkis: teillä haisee eltaantunut mieshiki, sperma ja anaali. :)

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sie valkolaane!
« Vastaus #19 : ma 23.05.2016, 01:05:07 »
Tahan lisäksi tuossa on toinenkin autisti. Ei osaa lukea mieltä. Ja kuvittelee omaavansa paranormaaleja kykyjä? Hihuli?
Skepsis ry tarjoaa 30 000 €.

Niin se uutinen. Se oli yllättävä koska olin täysin unohtanut hihulisiiven Perussuomalaisista ja en tiennyt heidän kantaansa (hehän osaavat olla tekopyhiä jne kuten Soini*).

JK. SDP:n pari menevää/tulevaa ministeriä aikoo palauttaa tilanteen jos tulee evidenssiä että a-mopo karkasi kansan käsistä. Eli voidaan peruuttaa kuten se veroalekin. Punamullaltahan se onnistuu.

*JK2.  Rukoilukerhoa pitävä hihhuli Soini kehotti työläisiä juomaan ryyppynsä.
« Viimeksi muokattu: ma 23.05.2016, 01:26:23 kirjoittanut MrKAT »
Missä kohu siellä punanenä persu.  
Missä punanenä persu siellä poliisi.