Kirjoittaja Aihe: Kuolleita  (Luettu 16223 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
Vs: Kuolleita
« Vastaus #380 : ke 11.10.2017, 13:41:19 »
Merkittävä mediakentän vaikuttaja Niklas Herlin on kuollut 53-vuotiaana.

Niklas oli Herlinin sisarusparven kiinnostavin hahmo. Sisäiset ristiriidat lienevät kuluttaneet hänen elinvoimansa hieman turhan varhaiseen kuolemaan. (juu, tiedetään, että hän "lääkitsi" itseään ainakin alkoholilla, mutta niin tekee moni muukin, joten ei siitä sen enempää.) Jään Niklaksen hahmoa, huomioita ja kannanottoja kaipaamaan, vaikken varmasti ollut aina samaa mieltä. Taidepiireissä tiemme ovat joskus sivunneet.

Mihinköhän on kuollut. Muistan kuinka hän jossain haastattelussa sanoi osuvasti, että ikääntyessä arvostus elämää kohtaan laskee. Liekö sitten laskenut liikaa...

Edit: Sairauskohtaukseen näyttää kuolleen. Ei oman käden kautta.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #381 : ke 11.10.2017, 13:48:29 »
^Voi fuck! Mies parhaassa iässään. Hänellä oli kirjailellisesti varaa kulkea omia polkujaan ja niin hän usein tekikin.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #382 : ke 11.10.2017, 13:52:40 »
(Kumma yhteensattuma, että juuri eilen puhuin erään ystäväni kanssa Herlineistä, mutta kyseessä oli tosin lähinnä eräs toinen suvun jäsen. Ei, en pidä tätä minään enteenä tms. yliluonnollisena. Aiheuttipa vain pienen lisävärin yllättyneisyyteeni.)
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Roger C

• Konkari
  • BEWARE
« Vastaus #383 : ke 11.10.2017, 14:10:49 »
Niklaksen kaltaisia tarvittaisiin enemmän.

Nyt heitä on yksi vähemmän.

RIP

Paikalla socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #384 : ke 11.10.2017, 18:36:01 »
Niklas Herlin hakattiin ja ryöstettiin Kiasman takana 2010, missä hajosi vasen polvi. Oikea meni pari kk myöhemmin, kun kompuroi Ranskassa. Toipui kai niistä kohtalaisesti, mutta jotenkin tulee mieleen Harri Holkeri, joka joutui kummalliseen alamäkeen sen jälkeen kun pakoon juossut myymälävaras mursi hänen lonkkansa.

Haukkui edesmenneen isänsä niin perusteellisesti etten moista ole ikinä nähnyt.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #385 : ke 11.10.2017, 18:39:09 »
Niklas Herlin hakattiin ja ryöstettiin Kiasman takana 2010, missä hajosi vasen polvi. Oikea meni pari kk myöhemmin, kun kompuroi Ranskassa. Toipui kai niistä kohtalaisesti, mutta jotenkin tulee mieleen Harri Holkeri, joka joutui kummalliseen alamäkeen sen jälkeen kun pakoon juossut myymälävaras mursi hänen lonkkansa.

Kremppoja NH:lla taisi olla melkoisesti, eikä suu tainnut olla tuohesta.

Itselleni polvien rikkoutuminen olisi varmaan aivan hirvittävä isku, kun olen tottunut siihen että kroppa toimii. Ei varmaan naurattanut Nikuakaan.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #386 : ke 11.10.2017, 20:22:43 »

Lonkkamurtuma on vanhalle ihmiselle kova koettelemus.

Itselle tuli jalkansa teloneista henkilöistä mieleen Remu Aaltonen, joka päättää esiintymisensä Viimeinen Keikka -konsertilla 20.1.2018. Vaikka nyt tulikin tänne kuolleiden ketjuun, niin ei pidetä tätä minään enteenä. Mitään sellaista en toivo.

Legendaarinen Remu Aaltonen paljastaa Ylen haastattelussa aikovansa jättää keikkalavat lopullisesti taakseen. Ensi tammikuussa tasan 70 vuotta täyttävä rumpalimestari katsoo kyseisen merkkipaalun olevan mitä mainioin hetki kapuloiden naulaan ripustamiseen.

”Rock’n’roll on ollut mun elämä tähän asti. Nyt kun tulee seitsemänkymppiä kelloon, ajattelin, että mikään ei ole ikuista. Jokaisella asialla on määrätty aikansa. Tämä saa olla nyt tässä ja muut saavat hoitaa loput. Olen oman osani tehnyt. Olen taikauskoinen ja seiska on määrätyllä lailla erikoinen luku”, Aaltonen toteaa.

http://www.soundi.fi/uutiset/remu-aaltonen-hyvastelee-keikka-areenat-tama-saa-olla-nyt-tassa-ja-muut-saavat-hoitaa-loput/
« Viimeksi muokattu: ke 11.10.2017, 20:33:36 kirjoittanut Anemone 2.0 »

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #387 : ke 11.10.2017, 22:51:45 »
Nuorena lähti Herlin, osanottoni siitä omaisille ja kavereille.

Hän kyllä olisi voinut luoda tuosta Uusi Suomi-mediasta jotain paljon parempaakin. Itse lopetin lukemisen siinä vaiheessa kun anonyymikommentointi kiellettiin Huuskon kautta... ;) Julkaisusta tuli ihan sisäpiirivitsi, eikä sellainen liberaali julkaisu, mitä ilmeisesti tarkoitettiin.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Roger C

• Konkari
  • BEWARE
« Vastaus #388 : to 12.10.2017, 10:11:07 »
Nuorena lähti Herlin, osanottoni siitä omaisille ja kavereille.

Hän kyllä olisi voinut luoda tuosta Uusi Suomi-mediasta jotain paljon parempaakin. Itse lopetin lukemisen siinä vaiheessa kun anonyymikommentointi kiellettiin Huuskon kautta... ;) Julkaisusta tuli ihan sisäpiirivitsi, eikä sellainen liberaali julkaisu, mitä ilmeisesti tarkoitettiin.

Minäkin kirjoittelin siellä, kunnes tuli facebook- tai vastaava kirjautuminen pakolliseksi. Sinä ja kaverisi sen aiheuttivat, ei liberaalius sitä tarkoita, että kirjoitetaan aina vaan samaa, aiheesta riippumatta. Teillä oli mahdollisuus ja se meni ohi. Huuskolla on toki hiukan merkillinen ja superherkkä linja.

Mielestäni Niklas teki sen minkä voi ja antoi hyvän alun. Hänellähän oli paljon projekteja.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #389 : to 12.10.2017, 11:40:23 »
Minäkin kirjoittelin siellä, kunnes tuli facebook- tai vastaava kirjautuminen pakolliseksi.

Kirjautuminen kommenttiosassa on ärsyttävää ja vielä ärsyttävämpää, jos se vaatii Facebook-tilin. Ei oo, ei tuu. Jos halua olisi, niin niitä kommentteja voisi seuloa robotilla.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #390 : to 12.10.2017, 11:44:37 »
Kirjailija Pentti Holappa on kuollut. Holapan vuonna 1998 ilmestynyt romaani Ystävän muotokuva voitti Finlandia-palkinnon.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #391 : to 12.10.2017, 12:11:58 »
Merkittävä mediakentän vaikuttaja Niklas Herlin on kuollut 53-vuotiaana.

Hän oli harvinaislaatuinen ihminen.

Monesta niin sanotaan, joskus kevein perustein, mutta Nizzassa Ranskan Rivieralla tiistaina 53-vuotiaana menehtynyt Niklas Herlin jos kuka oli jopa harvinaisen harvinaislaatuinen ihminen.

Sukutaustansa kautta Niklas Herlin (18.11.1963–10.10.2017) oli miljardööri, Alma Median ja Cargotecin suuromistajia ja Suomen rikkaimpia ihmisiä. Hän oli myös humanisti: kustantaja, tietokirjailija ja sanomalehtimies eli toimittaja.

Toimittaja hän oli loppuun asti, sydämeltään, sydämen toimittaja...
sosiaalinen, karismaattinen, ahkera ja taloustoimittajana täysverinen ammattilainen...

Työtoverit muistavat kaksijakoisen ihmisen. Niko oli hauska ja sanavalmis, ja välillä piikikäs. Hän oli erittäin herkkä, mutta saattoi olla kova. Hän oli äärimmäisen lojaali läheisilleen ja ystävilleen. Tuki ja suojeli. Hän halusi tulla hyväksytyksi omana itsenään, omine kykyineen, ei rahojensa takia. Hän halusi olla oikeudenmukainen...

Nikon elämäntapa ei perustunut klassiseen ruokaympyrään. Tuttavallisesti hän luonnehti itseään ”astmaattiseksi juopoksi ketjupolttajaksi”. Camelit kärysivät kuin pensaspalossa ja kipujen ja särkyjen vuoksi Niko käytti lääkkeitä. Lonkkanivel ja polvilumpio olivat kokeneet kovia, mikä haittasi Nikon ainoaa kuntoiluharrastusta, kävelemistä.

Kohtalon ivaa oli joutua Helsingissä romanikerjäläisten ryöstön ja pahoinpitelyn uhriksi, vaikka Nikon ulkoinen habitus oli kosmisen kaukana miljardööristä: kuluneet kasvot ja nahkarotsi, mustat farkut ja buutsit...

Toukokuussa 2007 Niko osti oikeudet Uusi Suomi -lehden nimeen ja samana syksynä, Aleksis Kiven päivänä, alkoi ilmestyä verkkolehti Uusi Suomi.

Tasan kymmenen vuotta myöhemmin, jälleen Aleksis Kiven päivänä, Nikon elämä päättyi.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005405033.html

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #392 : to 12.10.2017, 12:18:56 »
Niklaksen suurin pettymys varmaan oli, kun Antti valittiin häntä ennen Herlinin dynastian johtajaksi.
Hieman salakähmäisesti, toki rahnaa kyllä riitti, eikä ehkä olisi siihen hommaan ollut kauhean innostunutkaan, mutta se miten se tehtiin sapetti varmaan.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #393 : to 12.10.2017, 17:25:59 »
Niklas Herlin tunnettiin myös kehitysvammaisten lasten hoidon tukijana. Hänellä itsellään oli kehitysvammainen lapsi. Ilmaisi selvästi kritiikkinsä kilpailutuksen tuomille haitoille kehitysvammaisten hoidossa.

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #394 : to 12.10.2017, 20:03:03 »
Kirjailija Pentti Holappa on kuollut.

Kuvittelin, että PH olisi jo ollut kuollut. Tiesin hänet nimeltä, mutta en ole lukenut yhtään hänen kirjaansa. Hyllystä löytyy yksi, mutta se on perintökirja eikä itse hommaamani. Hyllyssäni on monia lukemattomia kirjoja.

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #395 : pe 13.10.2017, 17:06:36 »

Löytäisitkö jostakin hänen isälleen esittämänsä haukkumiset ?

Tässä isänä jo itse olen varuillani.

Pojastako se polvi aina  pahenee ?
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #396 : pe 13.10.2017, 23:30:26 »
Niklas Herlin...haukkui edesmenneen isänsä niin perusteellisesti etten moista ole ikinä nähnyt.

Löytäisitkö jostakin hänen isälleen esittämänsä haukkumiset ?

Tässä isänä jo itse olen varuillani.

Pojastako se polvi aina  pahenee ?

Tuskin polvi aina pahenee. Heiluriliikettä pikemminkin. Vähän ikävää panna Niklaksen haukkumista tähän muisteluketjuun, mutta hän itse ei kaiketi olisi tätäkään puolta itsestään halunnut peitellä, joten:

Arvostan isääni ja olen hänelle kiitollinen yhdestä asiasta. Olin siskojeni ja veljieni tapaan taloudellisesti riippumaton heti täysi-ikäiseksi tultuani. Tätä päätöstään isä todennäköisesti katui. Hän ei pitänyt ihmisistä, joita ei voinut hyppyyttää pillinsä mukaan.

Ihmisenä isäni oli kusipää, ihmishirviö, pahinta laatua oleva sika, joka olisi pitänyt steriloida hyvissä ajoin. On yhteiskunnallisesti vaarallista, kun hulluimmat levittävät sairaita geenejään.

Kun isäni elämäkertaa aloiteltiin vuonna 2007, minulta pyydettiin haastattelua kirjaan. Kieltäydyin ehdottomasti. Minulla kun ei ole yhtään hyvää sanaa sanottavana isästäni, joka oli pelkkä pystyyn nostettu paska. Luulin, että tekeillä on joku "normaali" yritysjohtajaelämäkerta, jossa edesmennyttä öykkäriä kehutaan. Myöhemmin suostuin, kun kuulin, että kirjassa on tilaa myös totuudelle. Sitten mentiin ja sitten mentiin koko volyymilla.

Sankareista tulee legendoja, vaikka sankaritarinoilla ei ole pohjaa. Toisin kuin luullaan, isäni ei ollut hyvä purjehtija, mutta hän oli hyvä johtaja, joka sai kasaan hyvän miehistön. Hän ei ollut päättäväinen yritysjohtaja vaan päinvastoin, ihminen, joka ei kyennyt tekemään päätöksiä. Hän ei ollut nokkela maanviljelyksen edelläkävijä vaan päinvastoin, täysin kädetön viljelijä. Pekka Herlin ampui kohtuullisesti, mutta ei osannut metsästää.

Pekka Herlin lötisi jotakin perheyritysten merkityksestä, mutta hänellä ei ollut minkäänlaisia perhearvoja. Koska hän oli yleensä humalassa, hän halveksui sukulaisiaan humalassa. Harvoina selvinä hetkinään hän halveksui sukulaisia, minut mukaan lukien, ihan selvään päähän. Sukulaisiaankin enemmän isäni inhosi naapureita.

http://niklasherlin.puheenvuoro.uusisuomi.fi/42757-pahan-ihmisen-seurassa

Poissa Roger C

• Konkari
  • BEWARE
« Vastaus #397 : pe 13.10.2017, 23:54:22 »
Niklaksen veli Antti, jonka kanssa ei ollut enää isän omaisuudenjakotempun jälkeen välilöissä ollenkaan, kertoi muistosanoissaan Niklaksen olleen ennenkaikkea rehellinen ja oikeudenmukainen.

Lainaus
Kaksi sanaa kuvaa Nikoa ja hänen ajatteluaan hyvin. Ne ovat rehellisyys ja oikeudenmukaisuus.
https://www.hs.fi/talous/art-2000005404354.html

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #398 : la 14.10.2017, 17:20:10 »
Perinteikäs suomalainen huumori- ja kuvasivusto Naurunappula on lopettanut toimintansa.

Vuonna 2007 perustettu sivusto ehti kunnioitettavaan kymmenen vuoden ikään. Sen sisältö oli käyttäjien lataamia ja usein myös itse tekemiä kuvia ja videoita. Sivustolla oli paljon etenkin ”paint-taidetta” eli Windowsin Paint-ohjelmalla piirrettyjä kuvia.

Syyksi sivuston lopettamiselle kerrotaan, että ”viimeisinä vuosina sivusto ei ole pystynyt vastaamaan koventuneeseen kilpailuun ja käyttäjien kasvaviin tarpeisiin haluamallamme tavalla”.
– Naurunappula, ja ennen kaikkea sen aktiiviset käyttäjät, ovat epäilemättä jättäneet oman painavan jälkensä suomalaiseen Internet-kulttuurihistoriaan. Sivustolla on koettu monenlaisia tapahtumasarjoja, joita voi kaikkia ajan kultaamana muistella lämmöllä, sivuston ylläpito kirjoittaa.

Toistaiseksi Naurunappula on ”arkistotilassa”, eikä sinne voi lisätä enää uutta sisältöä. Vanhaa sisältöä on edelleen mahdollista selata.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000005409073.html

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #399 : pe 20.10.2017, 23:08:31 »
Säveltäjä Toni Edelmann on kuollut 71-vuotiaana. Joo, Samulin faija, siis.

Edelmann teki pitkän uran musiikin parissa ja sävelsi muun muassa laulelma- ja kuoromusiikkia, elokuva-, tv- ja teatterisävellyksiä sekä instrumentaalimusiikkia ja freejazzia.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000005417472.html