Kirjoittaja Aihe: Terveys (yleisesti)  (Luettu 19740 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
Vs: Terveys (yleisesti)
« Vastaus #280 : ke 14.11.2018, 09:58:31 »
Luin eräästä ryhmästä ihmisten kokemuksia influenssarokotteen oton jälkeen:

- viikon 39 asteen kuumeessa

- käsi ei nouse sivulle ja nukkunut lähes koko vuorokauden läpi

- oli kipeä koko talven

Jep jep. Ikinä en ota infl.rokotetta. Ja tuo ei ollut mikään huuhaaryhmä.

Poissa Muisto Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #281 : ke 14.11.2018, 10:37:55 »
Itse otan influenssarokotteen - mahdollisesti huomenna jo...

Kaikki on toiminut mallikkaasti, paitsi sinä vuonna, kun annettiin täällä Lappeenrannassa sika- sekä influenssa rokote muutaman  viikon välein.
Sikaflunssa piikin vaikutukset eivät olleet loppunneet kun heti perään tuli influenssa piikki ja podin keuhkokuumeesta lähtien kolmisen kuukautta oireita.

Tiedän, että erilaista ns. ilmaa on influenssa rokoteista, mutta eläkeläisenä aion ottaa ko. piikin niin kauan kuin on tarpeen.

Muisto Keijo Kullervo

PS. Onkohan kaikilla tiedossa, että nuhan ja alkaneen flunssan aikaan ei voi influenssapiikiä lainkaan ottaa?
« Viimeksi muokattu: pe 16.11.2018, 10:36:32 kirjoittanut Muisto Keijo Kullervo »
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #282 : ke 14.11.2018, 10:43:41 »
Jos on jo tarpeeksi sairauksia muutenkin, niin itse ainakin koen asian niin ettei ole mitään tarvetta hankkiutua vartavasten vieläkin sairaammaksi. Vaikuttaa nuo infl.rokotteet olevan sellainen arpajainen että sieltä voi tulla ihan mitä vaan.

Poissa Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #283 : ke 14.11.2018, 11:03:11 »

- oli kipeä koko talven

Popparit esille ja odottelemaan MrKAT:n lausuntoa tilanteesta.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #284 : ke 14.11.2018, 14:36:51 »
Mulla oli kerran kaksi influenssaa samanaikaisesti, sekä mahaflunssa että se räkätautiflunssa. Oli siinä aika avuton olo, kun piti yskiä vain pöntöllä istuen.

Jos mulla olisi astma, tai krooninen yskä syksyisin - tai jokin vakavanpuoleinen perussairaus (verisuoni- maksa- yms. sairaudet, diabetes jne.), tai jos olisin yli 65-vuotias - ottaisin rokotteen ilman muuta.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sie valkolaane!
« Vastaus #285 : ke 14.11.2018, 18:49:06 »

- oli kipeä koko talven

Popparit esille ja odottelemaan MrKAT:n lausuntoa tilanteesta.
Ensin piti googlata mitä tarkoittaa "popparit". Ai. Ihan uppoouto ravinto meikäläiselle..

Pitäisikö mun huolestua noista rokottamattomista? Ei yksittäisten takia. Influenssain leviämiskyky on yleensä sen verran alhainen että jo 50-70% rokotekattavuus riittäisi laumasuojaksi.  Pääasia että rokottaa lapset ja armeija-alokkaat.
  Itse kävin jo viikko sitten kausi-infl.rokotuksessa, eikä juuri mitään oireita, ainakaan kädessä, mitä nyt jotain pientä kuumeen värinää meinasi illalla jonkun minuutin. Seuraavan päivän lihasvoimistelun kuitenkin jätin väliin ihan varmuuden vuoksi, eli otin rennosti.
Missä kohu siellä punanenä persu.  
Missä punanenä persu siellä poliisi.

Poissa Valdemar Ala-Tuuhonen

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #286 : ke 14.11.2018, 19:19:37 »

- oli kipeä koko talven

Minusta näytti rokotusta ottaessa, että lähes puolet porukasta oli sellaisia, joilla ei käsi tai jalka tms. ole nousut enää aikoihin. Ei sivulle eikä varsinkaan eteen.

Heil! Päätän raporttini tervauskeskuksesta tähän,
VA.
« Viimeksi muokattu: ke 14.11.2018, 19:22:47 kirjoittanut Valtteri Ala-Knaapi-Pesonen »
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #287 : to 15.11.2018, 23:58:14 »

- oli kipeä koko talven

Jep. Ja sitten kannattaa ottaa noi mainitsemasi, ja niiden (oletettavasti hyvin pienet)  todennäköisyydet huomioon, ja verrata niitä influenssan itsensä vakaviin ja jopa kuolemaan johtaviin jälkitauteihin kuten esimerkiksi bakteerikeuhkokuumeeseen, pneumokokin aiheuttamaan verenmyrkytykseen eli sepsikseen, sydänlihaksen tulehdukseen tai aivokalvontulehdukseen ja näiden todennäköisyyksiin. Ja vähemmän vakaviin jälkitauteihin kuten poskiontelotulehduksiin ja välikorvatulehduksiin. Eli verrata rokottamisen riskien esiintymistiheyttä ja vakavuutta vastaaviin riskeihin silloin kun ei rokoteta ja satutaan saamaan influenssa jälkitauteineen.
Influenssa (Duodecim)
« Viimeksi muokattu: pe 16.11.2018, 00:00:56 kirjoittanut kertsi »

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #288 : pe 16.11.2018, 10:34:51 »
Eräällä taholla infl.piikistä puhuttaessa on kertynyt vain lisää siitä ikäviä seuraamuksia saaneita.

Minun järjelläni ei vaan pysty tekemään niin että ottaa riskin koko talven sairaana olemisesta että saisi muutaman prosentin varmuisen suojan jotain rajumpaa tautia vastaan. Jos se suoja olisi 100 % ja kattaisi kaikki virukset, niin sitten ehkä.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #289 : pe 16.11.2018, 14:49:37 »
Koko talven sairaana olemista voi kyllä verrata perustellusti (ks. ed. viestini) esimerkiksi kuoleman riskiin jälkitaudeista.

Eli riskejä kannattaa kyllä suhteuttaa vähän toisella lailla, AINAKIN, jos on jokin immuunipuolustusta tai yleistä terveyttä tai yleiskuntoa heikentävä perussairaus. Mutta en tässä yritä myydä sulle mitään, ja sullahan ei taida mitään sen tyyppistä perussairautta edes olla (jos astmaa ei lasketa?), vaan pelkkä taipumus yskään, joka jatkuu turhan pitkään.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #290 : pe 16.11.2018, 16:01:28 »
Vähän luulen että kun yläasteelta asti olen yskinyt homeiden takia, niin se on tehnyt kitusistani niin jumalattoman superärtyvät että kaikki mahdollinen ja mahdoton shaisse aiheuttaa ylimitoitetun yskänkutinan akuutisti ja kroonisesti. 2010 alkoi yskittämään siitepölytkin ja samana kesänä se meni sellaiseksi etten pystynyt enää edes syömään ilman että yskittää siihen perään, joskus pitkäänkin.

Ilman tuota saatanan yskää tuskin olisi astmaakaan puhjennut. Noin kun luen astmaatikkojen juttuja niin vaikuttaa ettei minulla ole ollenkaan pahimmasta päästä se sairaus, enimmäkseen ei edes keskivaikeakaan. Monilla on älyttömät lääkearsenaalit ja minä porskutin taas yhden allergiakauden pelkän antihistamiinin varassa. Viimeaikoina on taas yskittänyt jkv kun on ollut sen verran lämmintä että homeet hilluvat.

Mutta ei tosiaan monikaan ole päässyt näin helpolla. Yksi ainoa tuhdimpi astmakohtaus (homeaikaan) ja yksi melkein kohtaus saunassa jonkun ääliön kemikaalisuihkeen takia.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #291 : pe 16.11.2018, 21:45:09 »
Vähän luulen että kun yläasteelta asti olen yskinyt homeiden takia, niin se on tehnyt kitusistani niin jumalattoman superärtyvät että kaikki mahdollinen ja mahdoton shaisse aiheuttaa ylimitoitetun yskänkutinan akuutisti ja kroonisesti. 2010 alkoi yskittämään siitepölytkin ja samana kesänä se meni sellaiseksi etten pystynyt enää edes syömään ilman että yskittää siihen perään, joskus pitkäänkin...

Olen tuollaista havainnut muissa ihmisissä. Omassa nykyduunipaikassa monet valittavat sisäilmasta, monet kröhivät ja niiskuttavat. Itse en juuri, mutta voin olla vain poikkeustapaus, jolle noita oireita ei tule niin helposti. Joillekin selvästi tulee helpommin oireita. Kansantautihan tuo sisäilmaongelma on, niin yleistä. >:( Terveisiä rakennusfirmoille.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #292 : la 17.11.2018, 10:23:50 »
Vähän luulen että kun yläasteelta asti olen yskinyt homeiden takia, niin se on tehnyt kitusistani niin jumalattoman superärtyvät että kaikki mahdollinen ja mahdoton shaisse aiheuttaa ylimitoitetun yskänkutinan akuutisti ja kroonisesti. 2010 alkoi yskittämään siitepölytkin ja samana kesänä se meni sellaiseksi etten pystynyt enää edes syömään ilman että yskittää siihen perään, joskus pitkäänkin...

Olen tuollaista havainnut muissa ihmisissä. Omassa nykyduunipaikassa monet valittavat sisäilmasta, monet kröhivät ja niiskuttavat. Itse en juuri, mutta voin olla vain poikkeustapaus, jolle noita oireita ei tule niin helposti. Joillekin selvästi tulee helpommin oireita. Kansantautihan tuo sisäilmaongelma on, niin yleistä. >:( Terveisiä rakennusfirmoille.

Omalla kohdallani on kyse ihan luonnonhomeille allergisoitumisesta, tai näin ainakin uskon. Nimittäin kun 2003 olin ihan tööt ja sain se astmadiagnoosin, oli teksti-tv:n tiedotuksen mukaan ilmassa runsaasti Cladosporium- ja Alternaria-homeita. Välttämättä kyse ei ole nimenomaan noista, mutta jostain tuohon samaan aikaan ilmassa pölisevästä homeesta. Sitä on ihan normaalisti metsissä ja se alkaa sitten tekemään itiötä vuoden mittaan enempi tai vähempi, sen mukaan kuin miten kosteaa tai lämmintä on. Eikä siitä sillä eroon pääse että oleilisi sisätiloissa, koska kyseessä lienee kaikista pienikokoisin allergeeni joka mahtuu tunkeutumaan kaikkialle.

Kun yläasteella aloin yskimään, meillä oli johonkin ihme puuparakkiin laitetut luokat. En tiedä onko rakennus ollut sairas. Joku ilmamittaus siellä kerran tehtiin ja käsittääkseni siinä ei havaittu mitään poikkeavaa. En ole varma. Toisaalta syksyllä 1997 ja 1998 opiskelin yhdessä laitoksessa jossa huhuttiin olevan hometta. Ehkä se on jotenkin altistanut minua niin että 2003 olinkin sitten jo sippi. Mene tiedä. Noissa homehommeleissa varmaankin ristiherkistyy erittäin herkästi lähes kaikelle mahdolliselle vähänkin homeita tai sieniä muistuttavalle. Ja kun ne homeitiöt ovat niin pikkuriikkisiä, niin autoimmuunisairauksia pukkaava keho ei kertakaikkiaan osaa erottaa niitä oikeasti haitallisista bakteereista joita vastaan pitäisi puolustautua yskän, nenänvuodon ja lämmönlykkäämisen perinteisin menetelmin. (Pientä kuumeiluahan minulla 2003 olikin juuri ennen kuin diagnoosin sain.)

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #293 : la 17.11.2018, 11:50:40 »
Norma, en muista onko jo mainittu, mutta homeallergia voi oireilla nivelissäkin:
Nivelkipujen takana voi olla hometalo - tunnista oireet (Iltalehti)

Selittäisikö tää sun syksyisen oireilusi, onko homeita ilmassa jo kesän lopulla?

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #294 : la 17.11.2018, 11:52:36 »
En muista onko jo mainittu, mutta homeallergia voi oireilla nivelissäkin:
Nivelkipujen takana voi olla hometalo - tunnista oireet (Iltalehti)

On joo. Kyllähän se muuten sopisi kuvaan, mutta kun tosiaan olen ollut allerginen iät ajat, niin miksi nyt, ja sitten toisaalta ei kai se niin pahaksi menisi että alkaa seisominenkin sattua ja turpoaa pläskit siitä lumpioiden ympäriltä. (Ja sitten toisaalta ei turvonnut minkään muun nivelen kohdalta.)

Plus nyt on ollut tosi vähän homettä tänä syksynä, minkä olen huomannut siitä että saatoin lopettaa antihistamiinin harvinaisen aikaisessa vaiheessa.