Kirjoittaja Aihe: Terveys (yleisesti)  (Luettu 9016 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
Vs: Terveys (yleisesti)
« Vastaus #220 : la 12.05.2018, 16:48:50 »
Noinkohan noilla öljyillä voisi olla tuommoiset suojakertoimet kuin väitetään:

https://blogit.iltalehti.fi/anneli-paivansara/2015/05/24/myrkyttomat-taysin-luonnolliset-aurinkosuojat-keittiosi-kaapista/

Porkkanaöljy

Porkkanaöljyllä on erittäin suuri aurinkosuojakerroin, noin SPF 40. Siinä on myös paljon antioksidanttisia vaikutuksia, joten öljyä voidaan käyttää myös vahingoittuneelle iholle. Porkkanaöljy toimii myös itseruskettavan tavoin, kiitos oranssivivahteisen värinsä.

Avocadoöljy

Avocadoöljy vastaa jopa suojakerrointa 15. Se sisältää lisäksi iholle hyödyllisiä a-, d- ja e-vitamiineja, mitkä vähentävät vapaiden radikaalien haittoja. Lisäksi ne auttavat ihoa pysymään pehmeänä ja joustavana. Sopii erinomaisesti kuivalle iholle.

Ja mistä tuommoista porkkanaöljyä saa?

Suhtaudun epäillen noihin suojakertoimiin, joita nettiapteekit ja muut kauppiaat eivät tuotteelle lupaa. Näyttää siltä, että on kaupan ainakin kahdenlaisia tuotteita, porkkanaöljyä ja porkkanansiemenöljyä. Näistä ensimmäisessä on ainesosina myös mm. auringonkukkaöljyä. Siemenöljyt väitetään 100%:ksi. Siemenöljyt ovat kalliimpia.

http://www.rsecoshop.fi/fi/loelle/100-porkkanansiemenoljy.html
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
Vs: Terveys (yleisesti)
« Vastaus #221 : ma 21.05.2018, 00:49:42 »
Metrolla matkustellessa olen tutustunut itäisen Helsingin kulttuuriin. Yksi tapa, johon olen kiinnittänyt huomiota, on tuoremehun juominen suoraan litran tölkistä. Yleensä tätä harrastavat teinit tai nuoret aikuiset. Vaikuttaa siltä, että päivän aikana juodaan tällöin koko tölkillinen. Tuorein havaintoni oli parikymppinen skeittaaja. Taitavat monet nuoret yhä pitää mehuja terveellisinä. Ne eivät ole; paljon energiaa ja happamuudessaan haitallisia hampaille. Juomat eivät tutkitusti myöskään tuota kylläisyyden tunnetta.
Minä tässä vain, anteeksi.