Kirjoittaja Aihe: Uusi avioliittoaloite etenee  (Luettu 41685 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla Juuli Hukkaskukka 2

• Konkari
Vs: Uusi avioliittoaloite etenee
« Vastaus #2040 : to 12.10.2017, 16:25:48 »

Niissä kultuureissa oli muitakin outoja tapoja joita meillä ei ollut. Oli kannibalismi, elävältä hautaaminen, vaimon hautaaminen samalla  jos mies kuoli. Polttouhrit jumalilleen jne..
Olen sitä mieltä edelleenkin ettei täydellä järjellä varustettu ihminen halua muuttua vastakkaiseksi sukupuoleksi. Ei ainakaan jahnaa ees taas että ollako vai ei. Jos olla niin kumpi.
Minä muistan yhden tapauksen tästä mustaksi syntyneestä valkoisten vanhempien lapsesta. Silloin ei vissiin  ollut isyys-testejä...mitähän olisi julki tullut. Itse ne vanhemmat tässä tapauksessa levittivät tietoa lehdistölle, jopa Suomeen saakka.
Se olisi ollut  outoa jos joku ei olisi ihmetellyt.

Annat varmaan jonkin esimerkin heimosta jossa harrastettiin kannibalismia tai ihmusuhreja sekä "sukupuoletonta elämää" ja miten ne liittyvät toisiinsa? Ihmislihaa nauttinut alkaa menettää sukupuoli-identiteettiään?

Minä olen miespuolinen fysiikan perusteella, en kuitenkaan ensisijaisesti identifioi itseäni mieheksi. Vielä vähemmän naiseksikaan. Tiedostanpahan vain, että minulla on ominaisuuksia joita pidetään yleisesti joko miehisinä tai naisellisina, mutta ei haittaa. Olen enemmän ihminen kuin mies.
Esim.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kannibalismi#Kannibalismi_ihmisill.C3.A4
En ole puhunut mitään sukupuoli-identiteetin menetyksestä.
Ihmisiä ne on naisetkin.
 ::)

Kas, niin ovatkin. Miten lie tämä liittyi viestiini.

Jos jossain kulttuurissa ei ole niin tarkkoja sukupuolirajoja ollut ja samalla suunnalla maantieteellisesti on harrastettu myös kannibalismia tai ihmisuhreja niin sehän liittyi... ainakin johonkin.

Ja kun sanot:"Olen sitä mieltä edelleenkin ettei täydellä järjellä varustettu ihminen halua muuttua vastakkaiseksi sukupuoleksi. Ei ainakaan jahnaa ees taas että ollako vai ei. Jos olla niin kumpi." niin kutsuisin sitä sukuoli-identiteetin menetykseksi vaikka parempi sana kai olisi hämärtyminen tms. Sinä taisit tietysti vain kutsua sitä vähäjärkiseksi.

Kun puhuttin kulttuureista, jossa on harrastettu sukupuolenvaihtoa ihan noin vain niin kirjoitin mitä muutakin on harrastettu ihan noin vain eikä se välttämättä ole hyvä asia. Jopa ihmissyöntiä josta  en ole sanonut  sukupuolisuuden siitä syystä katoavan.  Nyt vain  jotkut eivät vaan tiedä tiedä  nämä eestaas seikkailijat mihin suuntaan pitäisi kallistua. Onhan se raja silloin hämärtynyt jos ei tiedä kumpi on. Vai miksi vaihtaa pois siitä miksi on aikonut.
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #2041 : to 12.10.2017, 16:27:28 »

Niissä kultuureissa oli muitakin outoja tapoja joita meillä ei ollut. Oli kannibalismi, elävältä hautaaminen, vaimon hautaaminen samalla  jos mies kuoli. Polttouhrit jumalilleen jne..
Olen sitä mieltä edelleenkin ettei täydellä järjellä varustettu ihminen halua muuttua vastakkaiseksi sukupuoleksi. Ei ainakaan jahnaa ees taas että ollako vai ei. Jos olla niin kumpi.
Minä muistan yhden tapauksen tästä mustaksi syntyneestä valkoisten vanhempien lapsesta. Silloin ei vissiin  ollut isyys-testejä...mitähän olisi julki tullut. Itse ne vanhemmat tässä tapauksessa levittivät tietoa lehdistölle, jopa Suomeen saakka.

Annat varmaan jonkin esimerkin heimosta jossa harrastettiin kannibalismia tai ihmusuhreja sekä "sukupuoletonta elämää" ja miten ne liittyvät toisiinsa? Ihmislihaa nauttinut alkaa menettää sukupuoli-identiteettiään?

Minä olen miespuolinen fysiikan perusteella, en kuitenkaan ensisijaisesti identifioi itseäni mieheksi. Vielä vähemmän naiseksikaan. Tiedostanpahan vain, että minulla on ominaisuuksia joita pidetään yleisesti joko miehisinä tai naisellisina, mutta ei haittaa. Olen enemmän ihminen kuin mies.
Esim.
Ihmisiä ne on naisetkin.

Kas, niin ovatkin. Miten lie tämä liittyi viestiini.

Jos jossain kulttuurissa ei ole niin tarkkoja sukupuolirajoja ollut ja samalla suunnalla maantieteellisesti on harrastettu myös kannibalismia tai ihmisuhreja niin sehän liittyi... ainakin johonkin.

Ja kun sanot:"Olen sitä mieltä edelleenkin ettei täydellä järjellä varustettu ihminen halua muuttua vastakkaiseksi sukupuoleksi. Ei ainakaan jahnaa ees taas että ollako vai ei. Jos olla niin kumpi." niin kutsuisin sitä sukuoli-identiteetin menetykseksi vaikka parempi sana kai olisi hämärtyminen tms. Sinä taisit tietysti vain kutsua sitä vähäjärkiseksi.

Kun puhuttin kulttuureista, jossa on harrastettu sukupuolenvaihtoa ihan noin vain niin kirjoitin mitä muutakin on harrastettu ihan noin vain eikä se välttämättä ole hyvä asia. Jopa ihmissyöntiä josta  en ole sanonut  sukupuolisuuden siitä syystä katoavan.  Nyt vain  jotkut eivät vaan tiedä tiedä  nämä eestaas seikkailijat mihin suuntaan pitäisi kallistua. Onhan se raja silloin hämärtynyt jos ei tiedä kumpi on. Vai miksi vaihtaa pois siitä miksi on aikonut.

Meidän länsimaisessa kulttuurissamme  harrastetaan kansanmurhia ja ihmisten kaasuttamista. Onko siis ajateltava, että kaikki muukin harrastamamme on luultavasti vahingollista?

• Konkari
« Vastaus #2042 : to 12.10.2017, 16:34:48 »

Esim.
Ihmisiä ne on naisetkin.

Niin että mitenkäs tämä kannibalismi ja sukupuoliroolin vaihtamisen mahdollisuus nyt sitten liittyivätkään yhteen? Jos meidän kulttuurissamme on jokin ikävä piirre, niin silläkö perusteella myös kaikki muut kulttuurissamme löydettävissä olevat tavat ja ilmiöt voidaan todistaa vahingollisiksi? Erikoinen ajatus, kun aivan täydellistä kulttuuria ei kaiketi ole ollenkaan missään koskaan ollut. Ilman ainuttakaan haitallista tai huonoa piirrettä.

Sulla on muuten aika selkeä tapa harrastaa ns. maalitolpan siirtämistä. Ensin sun mielestä sukupuolen vaihtamisen mahdollistavia kulttuureita ei pitänyt olla olemassakaan. Mutta kun niitä sitten olikin, niin ne eivät kelvanneetkaan, koska ne olikin ”huonoja kulttuureja”. Tällainen taktiikka nyt kuitenkin palvelee vain eräänlaisena itsepetoksen muotona, koska ei se meille muille oikein mee läpi.

Kun on puhuit että eräissä kulttuureissä on ihan noin vain tapana harrastaa vaihdosta, en muuten ole niitä kieltänyt olevan olemassa, äläpäs laittele ... maalitolppien siirtely.. suuhuni semmoista mitä en ole sanonut,  niin minä kirjoitin mitä muuta on jossain kulttuureissa myös on ihan noin vain tapana. Eikä se ole välttämättä hyvä asia. Eikä tietenkään se että  joukkomurhia tapahtuu koko maailmassa.
Minun puolestani  sukupuoltaan vaihtavat saavat seuhtoa ja vaihtaa miten vain mutta tiettyä mieltä siitä olen. Eikä lapsia näiden huomaan. Näin olen sanonut.
Oletko sinä Safiiri jo niin muuttunut että käytät itsestäsi muotoa "me".  Silläkös täällä puhutaan niistä kolmesta mahasta. ;D
« Viimeksi muokattu: to 12.10.2017, 18:07:57 kirjoittanut Juuli Hukkaskukka 2 »

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #2043 : pe 13.10.2017, 08:20:06 »

Esim.
Ihmisiä ne on naisetkin.

Niin että mitenkäs tämä kannibalismi ja sukupuoliroolin vaihtamisen mahdollisuus nyt sitten liittyivätkään yhteen? Jos meidän kulttuurissamme on jokin ikävä piirre, niin silläkö perusteella myös kaikki muut kulttuurissamme löydettävissä olevat tavat ja ilmiöt voidaan todistaa vahingollisiksi? Erikoinen ajatus, kun aivan täydellistä kulttuuria ei kaiketi ole ollenkaan missään koskaan ollut. Ilman ainuttakaan haitallista tai huonoa piirrettä.

Sulla on muuten aika selkeä tapa harrastaa ns. maalitolpan siirtämistä. Ensin sun mielestä sukupuolen vaihtamisen mahdollistavia kulttuureita ei pitänyt olla olemassakaan. Mutta kun niitä sitten olikin, niin ne eivät kelvanneetkaan, koska ne olikin ”huonoja kulttuureja”. Tällainen taktiikka nyt kuitenkin palvelee vain eräänlaisena itsepetoksen muotona, koska ei se meille muille oikein mee läpi.

Kun on puhuit että eräissä kulttuureissä on ihan noin vain tapana harrastaa vaihdosta, en muuten ole niitä kieltänyt olevan olemassa, äläpäs laittele ... maalitolppien siirtely.. suuhuni semmoista mitä en ole sanonut,  niin minä kirjoitin mitä muuta on jossain kulttuureissa myös on ihan noin vain tapana. Eikä se ole välttämättä hyvä asia. Eikä tietenkään se että  joukkomurhia tapahtuu koko maailmassa.
Minun puolestani  sukupuoltaan vaihtavat saavat seuhtoa ja vaihtaa miten vain mutta tiettyä mieltä siitä olen. Eikä lapsia näiden huomaan. Näin olen sanonut.
Oletko sinä Safiiri jo niin muuttunut että käytät itsestäsi muotoa "me".  Silläkös täällä puhutaan niistä kolmesta mahasta. ;D

Kirjoiti näin: ”Missä kulttuureissa riitti vain ilmoitus että olenkin nainen tai mies. Sekö olisi hyvä malli nykyisinkin.”

Pahoittelut, jos ymmärsin viestisi väärin, mutta kyllä toi kuulostaa aika vahvasti siltä, että epäilet tällaisten; kulttuurien olemassaolo tai et ainakaan niiden olemassaolosta ole tietoinen. Luulisi, että muutoin olisit heti sanonut noiden kulttuurien olleen niin kamalia kannaibalismeineen kaikkineen, että ne ennemminkin todistavat mallin olevan huono. Lisäksi jatkoit selittämällä, miten hankalaa olis tuollaisten muutosten salliminen, kun henkilö voisi sellaisella konstilla sanoutua irti aiemmista teoistaan ja henkilöstään. Että tämä keino olisi se kalteva pinta, jonka avulla rikolliset luistelisivat vastuutaan pakoon kikkailemalla henkilöytensä muutoksilla. Tämäkään ei kuulosta siltä, että sun huoli oli ensisijaisesti noiden esimerkkikulttuurien muut huonot piirteet, joiden takia mallin ottaminen olisi huono idea.

Keskustelun sävy kyllä muuttuu varsin merkittävästi, jos nyt ryhdymmekin tarkastelemaan erilaisten kulttuuristen tapojen historiaa ja sitä, ovatko ne tulleet meille ”epäilyttäviä piirteitä” sisältäneistä kultttuureista. Millaista jälkeä onkaan saksalaisen kulttuurin ihailu tuonutkaan Suomeen? Saksalaisuuteen kuitenkin kuuluu mm. natsismi. Entäpä kristillinen kulttuuri, joka on tuottanut noitavainoja, väkisin käännyttämisiä ja rsitiretkien kaltaista järkyttävää toimintaa? Sanotuisimmeko irti moisesta huonosta kulttuurista tiukasti? Eurooppalainen kulttuuri tuotti siirtomaasysteemin ja johti aika rajuihin seuraamuksiin siirtomaissa. Seuraamuksiin, joista nämä maat joutuvat maksamaan edelleen. Amerikkalainen taas on vastuussa laajamittaisesta orjuuskulttuurista (intiaanien kohtelusta nyt puhumattakaan), eikä venäläinenkään kulttuuri pääse puhtain paperein siperiapassituksineen ja ilmiantomasiinoineen. Onkohan olemassakaan kulttuuria, josta mallin ottaminen ei olisi tällaisin perustein hyvin kyseenalaista?

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #2044 : pe 13.10.2017, 08:38:11 »
Onko kukaan miettinyt mitä tapahtuisi jos ihminen saisi vaihtaa nimiään, jopa useastikin?
Voisiko tämä vertautua sukupuolenvaihtamisiin, niiden keskeyttämisiin ja takaisin muuttamisiin?
Miten tässä vertailussa pitäisi suhtautua pakkosterilointeihin?
Miten kauneusleikkaukset ja tatuoinnit vertautuvat näihin?

Voisiko kyseessä olla ikäpolvikysymys jossa tatuoitujakaan ihmisiä ei enää pidetä automaattisesti eikä edes todennäköisesti rikollisina tai merityöntekijöinä saati merimiehinä?
« Viimeksi muokattu: pe 13.10.2017, 08:55:33 kirjoittanut a4 »

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #2045 : pe 13.10.2017, 08:54:15 »
Onko kukaan miettinyt mitä tapahtuisi jos ihminen saisi vaihtaa nimiään, jopa useastikin?
Voisiko tämä vertautua sukupuolenvaihtamisiin, niiden keskeyttämisiin ja takaisin muuttamisiin?
Miten tässä vertailussa pitäisi suhtautua pakkosterilointeihin?
Miten kauneusleikkaukset ja tatuoinnit vertautuvat näihin?

Voisiko kyseessä olla ikäpolvikysymys jossa tatuoitujakaan ihmisiä ei enää pidetä automaattisesti eikä edes todennäköisesti rikollisina tai merihenkilöinä saati merimiehinä?

Eihän tässä tarvitse niin kauheesti yrittää kuvitella. Nimen vaihtamistahan on Suomessa huomattavasti helpotettu. Se ei ole enää ollenkaan mahdotonta. Toisaalta sukunimettömyys on niinkin lähihistoriaa, että mun isoisä aikoinaan joutui valitsemaan itselleen sukunimen, kun sukunimilaki tuli voimaan. Ihmisillä on tässä hirveesti ”likinäköisyyttä”. Ihan lähihistoria on kuin sitä ei oliskaan. Juuri siksi, että ihmisistä tyypillisesti olisi monella tavoin ikävää ja häiritsevää elää väärällä sukupuolella, ei mitään erityistä eestaasvalssia olisi sukupuolen vaihtamisesta tulossa. Hyvät hyssykät sentään - eihän ihmiset oikein haluais ees vaihtaa puhelinnumeroaan, joten sen säilyttämisen mahdollisuus taitseltiin aikoinaan läpi ja irti sen liitos operaattoriin. Sukupuoltako muka sitten muokkailtais eestaas ihan viikottain? Juu, en usko.

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #2046 : pe 13.10.2017, 10:05:13 »

Olen sitä mieltä, ettei nykytekniikalla vielä edes pystytä muuttamaan ketään selkeästi jommankumman sukupuolen omaavaa ihmistä aidosti toisen sukupuoliseksi. Kiveksiä ei tietääkseni pystytä korvaamaan munasarjoilla, tai päinvastoin, kromosomitkin kaiketi pysyvät ennallaan.

Vähemmän oleellisia merkkejä voidaan muuttaa toisennäköisiksi leikkauksilla ja hormonikäsittelyillä. Teknisesti voitaisiin varmaan parimetrinen mieskin lyhentää alaraajoistaan naisille ominaisemman pituiseksi. Pukeutumistyylejä, rooliesityksiä ja henkilöpapereita voi luoda helpostikin.

Jos joku luonnostaan omistaa molempien sukupuolten vehkeet, ei itselläni ole ongelma myöntää niiden olevan hänellä olemassa. Puutarhani kasveistakin suuri osa omistaa sekä heteet että emit. Olisi valheellista väittää, että ne ovat vain jompaakumpaa sukupuolta. Tyrnipensaani sen sijaan ovat joko naaraita tai koiraita. En silti pidä mahdottomana, vaikka jossakin olisi olemassa kaksineuvoinenkin tyrnipensas. Muuntelu on osa luontoa.

« Viimeksi muokattu: pe 13.10.2017, 10:35:29 kirjoittanut drontti »

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #2047 : pe 13.10.2017, 10:14:01 »

Olen sitä mieltä, ettei nykytekniikalla vielä edes pystytä muuttamaan ketään selkeästi jommankumman sukupuolen omaavaa ihmistä aidosti toisen sukupuoliseksi. Kiveksiä ei tietääkseni pystytä korvaamaan munasarjoilla, tai päinvastoin, kromosomitkin kaiketi pysyvät ennallaan.

Vähemmän oleellisia merkkejä voidaan muuttaa toisennäköisiksi leikkauksilla ja hormonikäsittelyillä. Teknisesti voitaisiin varmaan parimetrinen mieskin lyhentää alaraajoistaan naisille ominaisemman pituiseksi. Pukeutumistyylejä, rooliesityksiä ja henkilöpapereita voi luoda helpostikin.

Jos joku luonnostaan omistaa molempien sukupuolten vehkeet, ei itselläni ole ongelma myöntää niiden olevan hänellä olemassa. Puutarhani kasveistakin suuri osa omistaa sekä heteet että emit. Olisi valheellista väittää, että ne ovat vain yhtä sukupuolta. Tyrnipensaani sen sijaan ovat joko naaraita tai koiraita. En silti pidä mahdottomana, vaikka jossakin olisi olemassa kaksineuvoinenkin tyrnipensas. Muuntelu on osa luontoa.

Luonto toimii tarkoituksenmukaisesti ja perimän monipuolisuuden vahvistumisessa on hyvä olla kaksi sukupuolta. Ilmeisesti nisäkkäiden suvunjatkumisessa ei ole muita tapoja, vaikka Mariaa on perinteisesti epäilty.

Poissa drontti

• Konkari
« Vastaus #2048 : pe 13.10.2017, 10:42:59 »

Jos haluaa esiintyä tietyn henkilön henkilötunnuksella, niin tunnus on tarve tietää, olipa tunnus mitä muotoa tahansa.

Kelvollisia henkilötunnuksia on helppo generoida, jos ei väliä, kenen käytössä tunnus on. Vastakin henkilötunnukseen varmasti leivotaan tarkistussääntö.

PS. Se on tietenkin väärin että aikaisempi henkilöllisyys piilotetaan muuttamalla henkilötunnus sukupuolenvaihdoksessa. Henkilötunnus saisi pysyä muuttamatta. Muutoshankkeella tavoitellaan sitäkin. Sen ohella että varaudutaan Suomen väestöräjähdykseen.

Julkisuudessa on tosiaan esitetty, että henkilötunnuksista olisi tulossa pulaa. Ei Suomessa kuitenkaan kovin montaa sataa lasta päivittäin synny, ja tuskinpa kantaväestö nykyisillä kepeillä ja porkkanoilla alkaa väestöräjähtää. Ehkä tässä ollaan varautumassa siihen, että puoli Afrikkaa siirtyy Suomeen "työvoimapulaa" helpottamaan.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #2049 : pe 13.10.2017, 10:56:44 »
Minun puolestani  sukupuoltaan vaihtavat saavat seuhtoa ja vaihtaa miten vain mutta tiettyä mieltä siitä olen.

Olet Juuli kertaakaan tullut ajatelleeksi, että ellei yhteiskunnassamme, kulttuurissamme, olisi tätä tiukkaa kahden sukupuolen asetelmaa (jota sinäkin tässä edustat), lähes pakollista valintaa, ei olisi tarvetta seuhtoa ja viuhtoa, vaan ihmisen olisi helpompaa elää näiden välillä, valitsematta?

T: Xante

• Konkari
« Vastaus #2050 : pe 13.10.2017, 10:58:30 »

Jos joku luonnostaan omistaa molempien sukupuolten vehkeet, ei itselläni ole ongelma myöntää niiden olevan hänellä olemassa. Puutarhani kasveistakin suuri osa omistaa sekä heteet että emit. Olisi valheellista väittää, että ne ovat vain jompaakumpaa sukupuolta. Tyrnipensaani sen sijaan ovat joko naaraita tai koiraita. En silti pidä mahdottomana, vaikka jossakin olisi olemassa kaksineuvoinenkin tyrnipensas. Muuntelu on osa luontoa.

Samaa mieltä, keskeneräiseksi jää touhu. Kuinkahan kesken se jää kun välillä keskeytetään ja aletaan , mies siis, odottamaan lasta.
Nyt verrataan taas.  Nyt loikataan kokonaan toiseen malliin, kasveihin. Tyrnipensas on joko naaras tai koiras, mutta osa kasveista omistaa heteet sekä emit.
Ei ihminen ole kasvi. Kastemato muistaakseni lisääntyy jakautumalla eikä ihminen ole matokaan.
Vai onko joku.
« Viimeksi muokattu: pe 13.10.2017, 11:12:26 kirjoittanut Juuli Hukkaskukka 2 »

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #2051 : pe 13.10.2017, 11:03:54 »
Minun puolestani  sukupuoltaan vaihtavat saavat seuhtoa ja vaihtaa miten vain mutta tiettyä mieltä siitä olen.

Olet Juuli kertaakaan tullut ajatelleeksi, että ellei yhteiskunnassamme, kulttuurissamme, olisi tätä tiukkaa kahden sukupuolen asetelmaa (jota sinäkin tässä edustat), lähes pakollista valintaa, ei olisi tarvetta seuhtoa ja viuhtoa, vaan ihmisen olisi helpompaa elää näiden välillä, valitsematta?

Mielipide ilmapiiri on eri asia kuin se luonnon luoma olento ja siinä olet oikeassa ettei se tiukkana ole tarkoituksen mukaista.
Pelkän aatteellisuuden ajaminen ei taida silti olla kovin fiksua.

Eihän kannata pyrkiä muuttamaan ihmisten luontaisia ominaisuuksia ja syyllistää heteroita, siitä, että ovat heteroita.

• Konkari
« Vastaus #2052 : pe 13.10.2017, 11:09:26 »

Oletko, xante sinä tullut ajatelleeeksi mihin johtaa tämä touhu. Meillä on esim. naisia jotka tahtovat mieheksi ja yhtäkkiä keskeytetään touhu ja aletaan odottamaan lasta. Koskaan muuttamalla ei pystytä luomaan kokonaan uutta naista tai miestä.  Säilytetään kuitenkin joko naisen tai miehen vehkeet. Siltäkö varalta jossei ollakaan uuteen olomuotoon tyytyväisiä. Tosi sekavaa.
Miksi Luoja loi meidät miehiksi ja naisiksi. Raja on jossain vedettävä.

• Konkari
« Vastaus #2053 : pe 13.10.2017, 11:31:11 »
Eikä heitä kukaan pakota vaihtamaan.  Aina on ollut lesboja ja homoja. Heidän oma valintansa on sukupuolen muuttaminen. Pitävät lisäksi mahdottoman vouhotuksen asiasta. Pitäiskö meidän heteroidenkin koht`puoliin lähteä marssille.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #2054 : pe 13.10.2017, 11:35:11 »

Oletko, xante sinä tullut ajatelleeeksi mihin johtaa tämä touhu. Meillä on esim. naisia jotka tahtovat mieheksi ja yhtäkkiä keskeytetään touhu ja aletaan odottamaan lasta. Koskaan muuttamalla ei pystytä luomaan kokonaan uutta naista tai miestä.  Säilytetään kuitenkin joko naisen tai miehen vehkeet. Siltäkö varalta jossei ollakaan uuteen olomuotoon tyytyväisiä. Tosi sekavaa.

En usko Luojaan enkä luojaan, joten sikäli tähän viittaava argumentointi ei voi olla minulle merkittävää. Minä olen ajatellut, että touhu johtaa siihen, että koska yhteiskunta hyväksyy ihmisen, ihmisen on helpompi hyväksyä itsensä. Lisäksi olen ajatellut, että itsensä hyväksyvä ihminen on onnellisempi ja siten myös vanhempana parempi kuin itseään inhoava, katkera ihminen. Lisäksi luulen, että rakkaus lapseen on vanhemman kaikkein tärkein ominaisuus, ei se, mikä hän oletettu sukupuolensa on.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #2055 : pe 13.10.2017, 11:41:32 »

En usko Luojaan enkä luojaan, joten sikäli tähän viittaava argumentointi ei voi olla minulle merkittävää. Minä olen ajatellut, että touhu johtaa siihen, että koska yhteiskunta hyväksyy ihmisen, ihmisen on helpompi hyväksyä itsensä. Lisäksi olen ajatellut, että itsensä hyväksyvä ihminen on onnellisempi ja siten myös vanhempana parempi kuin itseään inhoava, katkera ihminen. Lisäksi luulen, että rakkaus lapseen on vanhemman kaikkein tärkein ominaisuus, ei se, mikä hän oletettu sukupuolensa on.

Kannattaisi uskoa luojaan, siis luontoon, tuskin xantippakaan on siitä erillinen.

Vai liekö hän luonut itsensä.?

• Konkari
« Vastaus #2056 : pe 13.10.2017, 13:02:09 »

Uskotko todella että muutos haluamakseen saa enemmän hyväksyntää eli on pist iin päälle. Miten se muuttaa niitä joka on arvostelleet homona tai lesbona syntymistä. Tottakai se tietoon tulee että Matista tuli Maija. Ihan samanlailla, entistä enemmän puhutaan. Eikä nuo julkisuudessa esiintyneet maijamatit tai päinvastoin mitenkään erityisen katkerilta tunnu. Ei ennen muuttumistaan eikä jälkeen.
Olisiko jonkinmoiseen luomistapahtumaan syytä uskoa, ei me tyhjästä tänne putkahdettu. Vaikka sitten evoluutioon. Joka sekin on muuntumista, uuden syntymistä.

Poissa mikainen

• Konkari
« Vastaus #2057 : pe 13.10.2017, 13:05:25 »

Mielipide ilmapiiri on eri asia kuin se luonnon luoma olento ja siinä olet oikeassa ettei se tiukkana ole tarkoituksen mukaista.

Eihän kannata pyrkiä muuttamaan ihmisten luontaisia ominaisuuksia ja syyllistää heteroita, siitä, että ovat heteroita.

Saisiko jonkin esimerkin tapauksesta jossa heteroa on syyllistetty heteroudesta?

• Konkari
« Vastaus #2058 : pe 13.10.2017, 13:30:17 »

Saisiko jonkin esimerkin tapauksesta jossa heteroa on syyllistetty heteroudesta?

Miksi ? Hehän ovat enemmistön mielestä alkuperäinen ihmisen muoto. Ja useamman eläimenkin. He, nämä mattimaijat itse haluavat, osa ainakin muuttua siihen sukupuoleen, mitä itse uskovat  tarkoitetun olevansa.  Osa taas takaisinkin. Ja heteroita on ihan surutta tapettu, kaasutettu ja ties mitä siinä kuin mattimaijojakin. Toinen toistamme katsomatta sukupuoleen tai sen muuttumiseen.
« Viimeksi muokattu: pe 13.10.2017, 13:47:31 kirjoittanut Juuli Hukkaskukka 2 »

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #2059 : pe 13.10.2017, 15:14:14 »

Uskotko todella että muutos haluamakseen saa enemmän hyväksyntää eli on pist iin päälle. Miten se muuttaa niitä joka on arvostelleet homona tai lesbona syntymistä. Tottakai se tietoon tulee että Matista tuli Maija. Ihan samanlailla, entistä enemmän puhutaan. Eikä nuo julkisuudessa esiintyneet maijamatit tai päinvastoin mitenkään erityisen katkerilta tunnu. Ei ennen muuttumistaan eikä jälkeen.
Olisiko jonkinmoiseen luomistapahtumaan syytä uskoa, ei me tyhjästä tänne putkahdettu. Vaikka sitten evoluutioon. Joka sekin on muuntumista, uuden syntymistä.

Olen erittäin tietoinen siitä, että ihmisten ajatuksia homoutta, lesboutta, transseksuaalisuutta hyväksyvämmäksi on erittäin vaikea muuttaa. Siitä huolimatta tulen vastakin esittämään vastineeksi omat ajatukseni.

En usko luomistapahtumiin, enkä usko evolutioonkaan, koska se ei mielestäni ole mikään uskon asia, kuten tieteelliset käsitykset eivät yleensä ole.