Kirjoittaja Aihe: Saunaketju  (Luettu 8567 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
Vs: Saunaketju
« Vastaus #40 : ke 28.10.2015, 18:17:49 »
älä nyt kuitenkaan muutaman kiusaajan takia lopeta keskustelua asiallisempien ihmisten kanssa.

minun havaintojeni mukaan juuri ne asialliset ovat Keijoa kritisoineet.
Mutta...ehkä a4 listaa ne joiden kanssa mielestäsi KK:n sopii keskustella.

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #41 : ke 28.10.2015, 20:42:45 »
älä nyt kuitenkaan muutaman kiusaajan takia lopeta keskustelua asiallisempien ihmisten kanssa.

itse ymmärrän asiallisella keskustelulla sitä että keskustellaan maltillisesti asioista, ei agressiivisesti henkilöistä.

siksi listaan vain nämä asiat.

lisäksi jokaisella meillä on huonoja ja hyviä päiviä, eri ikäkausia ja vaivoja jotka muuttavat alati käytöstämme suuntaan jos toiseenkin.
joidenkin väitteiden mukaan jopa psykopaattisia piirteitä esiintyy meissä kaikissa ihmisissä eri asteisina ja sopivissa olosuhteissa. skaala lienee yhtä liukuva kuin meidän kaikkien ihmisten homouden asteessakin.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #42 : ke 28.10.2015, 20:55:36 »

itse ymmärrän asiallisella keskustelulla sitä että keskustellaan maltillisesti asioista, ei agressiivisesti henkilöistä.

siksi listaan vain nämä asiat.

Kun annat KK:lle ohjeen keskustella asiallisempien ihmisten kanssa, sinun tulisi kyllä ottaa huomioon KK:n mahdollisuudet arvioida asiallisuus ja antaa tarkempia ohjeita.
Muuten käy helposti niin, että KK keskustelee epäasiallisten ihmisten kanssa.

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #43 : ke 28.10.2015, 21:40:17 »

Kun annat KK:lle ohjeen keskustella asiallisempien ihmisten kanssa, sinun tulisi kyllä ottaa huomioon KK:n mahdollisuudet arvioida asiallisuus ja antaa tarkempia ohjeita.
Muuten käy helposti niin, että KK keskustelee epäasiallisten ihmisten kanssa.
kuten sanoin, asiakeskustelu tähtää asioista keskusteluun, ei henkilöistä jonain muuttumattomina kohteina.
keskustelemalla asiallisesti asioista, asiat selviävät asiallisesti. muuta ei tarvita.

ohjeiden antaminen ei ole vastavuoroista asiakeskustelua, vaan lähempänä komentelua, ohjaamista tai opettamista.
siksi vain ehdotin tai kannustin, ainakin omasta mielestäni. "saat toki" voi äkkiseltään kuulostaa joltain luvan antamiselta, mutta on enemmänkin sananvapaudellinen ja humanistinen kannustus.

kieli on aina kovin hienovarainen työkalu ja toki usein joudun poistelemaan tai korjailemaan epäonnistuneita muotoilujani. joka päivä.

Poissa Muisto Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #44 : pe 30.10.2015, 15:25:04 »
En kirjoittanut tähän ketjuun ennen kuin sain varmuuden saunan ovista:
http://eristyslasit.fi/wp-content/uploads/2011/01/lasirikot.pdf

Kysyin tänään Lauritsalan Uimahallin remonttimieheltä ja Hän kertoi seuraavaa:

"Uimahalleissa kuin myös kaikissa virallisen valvojan vastuualueilla olevissa laitoksissa saunojen ovissa on käytettävä turvalasia joka oven särkyessä pitää sirpaleet kalvoissa kiinni."

"Samoin kuntopuolella peileissä on oltava kalvo takana ettei vahingoittuessaan aiheuta kuntoilijoille ruumiin vammaa..."

Keijo Kullervo

Ps. Yksityisissä saunoissa on olemassa myös laseja jotka särkyessään leviävät ympäri saunan lattioille pieninä murusina.
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #45 : pe 30.10.2015, 15:50:04 »

"Uimahalleissa kuin myös kaikissa virallisen valvojan vastuualueilla olevissa laitoksissa saunojen ovissa on käytettävä turvalasia joka oven särkyessä pitää sirpaleet kalvoissa kiinni."

Jos näin on niin miksi siellä Lauritsalassa saivat asentaa puuoven vaikka pykälät vaativat lasiovia?
Ja tuo oli varmuudella hankkimasi lausunto.

Poissa Vanha natsi

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #46 : pe 30.10.2015, 15:58:52 »

.....

Ainakaan muutama vuosi sitten ei Helsingissä eikä Heinolassa uimahalleissa ollut laminoituja saunanovia: Saunan ovi räjähti käsiin uimahallissa
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288336425976.html

Virallisen valvojan laitoksista - enkä lottokoneesta osaa sanoa....

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Muisto Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #47 : pe 30.10.2015, 16:02:23 »

Jos näin on niin miksi siellä Lauritsalassa saivat asentaa puuoven vaikka pykälät vaativat lasiovia?
Ja tuo oli varmuudella hankkimasi lausunto.

Väliaikaisratkaisu... Lasioven tilaamisessa meni aikaa...

Nyt Lauritsalan saunassa miesten puolellakin on turvalasiovi...

Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki

Rasti ruutuun

• Vieras
« Vastaus #48 : pe 30.10.2015, 17:40:58 »

"Samoin kuntopuolella peileissä on oltava kalvo takana ettei vahingoittuessaan aiheuta kuntoilijoille ruumiin vammaa..."

Keijo Kullervo

Ps. Yksityisissä saunoissa on olemassa myös laseja jotka särkyessään leviävät ympäri saunan lattioille pieninä murusina.

Kerrotko linkin kyseiseen määräykseen, koska en itse sellaista ole löytänyt.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #49 : pe 30.10.2015, 18:15:37 »
Kiinnostuin tuosta KK:n väitteestä.
Täällä kerrotaan näin:

Kaikissa lasirakenteissa (mm. ikkunat, ovet ja valokatteet) on otettava rikkoutuminen huomioon. Mikäli rakenne rikkoutuu, ei se saa aiheuttaa putoamisvaaraa, eikä putoilevat sirpaleet haavoittumisvaaraa. Ns. turvalasina voidaankin käyttää joko lankalasia, laminoitua lasia tai karkaistua lasia. Lasipinnan tulee kestää tavanomaiset kuormat, jollei lasia ole varustettu tarkoituksenmukaisella törmäysesteellä.
....
Saunan ja pesutilojen kokolasiset ovet ovat aina karkaistuja.

Mutta Lauritsalassa virallinen valvoja saattaa ottaa huomioon höperöt kuljeksijat ja vaatia panssariovet tms.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #50 : pe 30.10.2015, 18:18:03 »
On makuasia pitääkö saunomisesta vai ei. Minä pidän ja minulle sopii sekasaunominenkin oikein hyvin. Ymmärrrän kyllä senkin, että vanhat pienisiittimiset biseksuaali- tai homomiehet haluavat saunoa yksin.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #51 : pe 30.10.2015, 18:23:31 »

Sinä taidat olla omasta mielestäsi ainoa asiallinen kirjoittaja. Minun mielstäni sinä olet omituinen seniili huru-ukko, joka häärii muutaman tämänkin foorumin jäsenten kimpussa jatkuvasti ja olet erityisesti solvannut Keijo Kullervoa.

Rasti ruutuun

• Vieras
« Vastaus #52 : pe 30.10.2015, 18:42:44 »

Sinä taidat olla omasta mielestäsi ainoa asiallinen kirjoittaja. Minun mielstäni sinä olet omituinen seniili huru-ukko, joka häärii muutaman tämänkin foorumin jäsenten kimpussa jatkuvasti ja olet erityisesti solvannut Keijo Kullervoa.

Sinä taas olet ansioitunut melkein kaikkien foorumin jäsenten kritisoijana.

Rasti ruutuun

• Vieras
« Vastaus #53 : pe 30.10.2015, 18:46:04 »
On makuasia pitääkö saunomisesta vai ei. Minä pidän ja minulle sopii sekasaunominenkin oikein hyvin. Ymmärrrän kyllä senkin, että vanhat pienisiittimiset biseksuaali- tai homomiehet haluavat saunoa yksin.

Mahtaako se sinunkaan siittimesi mitta riittää edes maailman pisimpien siittimien keskimittaan? :)
Minulla riittää.... :)

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #54 : pe 30.10.2015, 18:52:18 »

Keijo Kullervo

Kerrotko linkin kyseiseen määräykseen, koska en itse sellaista ole löytänyt.
minä löysin. kerron sen sinulle tässä:

Kysyin tänään Lauritsalan Uimahallin remonttimieheltä ja Hän kertoi seuraavaa

itseäni enemmänkin ihmetyttää se, miksi kysyit nettilinkkiä tällaiseen tietolähteeseen?

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #55 : pe 30.10.2015, 19:00:11 »
Kiinnostuin tuosta KK:n väitteestä.
Täällä kerrotaan näin:

Kaikissa lasirakenteissa (mm. ikkunat, ovet ja valokatteet) on otettava rikkoutuminen huomioon. Mikäli rakenne rikkoutuu, ei se saa aiheuttaa putoamisvaaraa, eikä putoilevat sirpaleet haavoittumisvaaraa. Ns. turvalasina voidaankin käyttää joko lankalasia, laminoitua lasia tai karkaistua lasia. Lasipinnan tulee kestää tavanomaiset kuormat, jollei lasia ole varustettu tarkoituksenmukaisella törmäysesteellä.
....
Saunan ja pesutilojen kokolasiset ovet ovat aina karkaistuja.

Mutta Lauritsalassa virallinen valvoja saattaa ottaa huomioon höperöt kuljeksijat ja vaatia panssariovet tms.
käsittääkseni väite tuli Lauritsalan Uimahallin remonttimieheltä ja Hän kertoi seuraavaa.

miksi lainasit toisaalta tänne saman mitä aiemmin jo sanottiin: ..on käytettävä turvalasia.. ja miten boldauksesi liittyy tähän muuten kuin teknisenä tarkennuksena?
halusitko tukea Lauritsalan Uimahallin remonttimiehen väitettä vai esittää jotain selväsanaista kritiikkiä johonkin?

socrates

• Vieras
« Vastaus #56 : pe 30.10.2015, 19:00:53 »
Tapasin sattumalta lasitusliikkeen omistajan ja yleisissä saunoissa on kuulemma karkaistu tai laminoitu riippuen oven muusta rakenteesta.

socrates

• Vieras
« Vastaus #57 : pe 30.10.2015, 19:02:33 »

Mahtaako se sinunkaan siittimesi mitta riittää edes maailman pisimpien siittimien keskimittaan? :)

Ei korvessa ole kyrvällä pahemmin käyttöä.

Rasti ruutuun

• Vieras
« Vastaus #58 : pe 30.10.2015, 19:18:50 »

Juu ei, mutta kotona ollessa kylläkin.

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #59 : pe 30.10.2015, 20:03:20 »

Siittimen ongelmia

-  hibsulla on pieni siitin,
  -  mut jos lisää haluut, laita liitin,

- pitkä siit tuloo, sano, että neuvost kiitin
  - muijalles toteet: - nytkö riitin
...........

by Reinholdt JR, siis se nuorempi, iltatuimiin 30.10.2015

Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely