Kirjoittaja Aihe: USA, USA, USA  (Luettu 27299 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Saares

• Konkari
Vs: USA, USA, USA
« Vastaus #540 : la 14.04.2018, 10:07:43 »
Meh.

Vastaan Saares sinuille yhdellä lauseella noihin sen jälkeen, kun ensin onnistut saamaan edes lainaukset kohdilleen.

Nimimerkki Saareksen viestihistoria on one-linereiden juhlaa.

Et tunnu löytävän vastauksia. Yritä edes tähän kysymykseen vastata: Miten erotat oikean ja väärän informaation somessa? Perääntyminen ylimielisen "minä vaan tiedän" asenteen taakse on toki vanhastaan tuttu pakoreitti.

Poissa ROOSTER

• Konkari
« Vastaus #541 : la 14.04.2018, 10:51:08 »
USA et al teki odotetun ja varoitetun iskun Syyriaan.

Luulen, että vielä tulee perään toinen isku, ehkä isompi.

Savun hälvettyä tarkistamme seuraukset maailmanpolitiikkaan.
Yleinen mielipide on aina väärässä

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #542 : la 14.04.2018, 15:00:15 »
Et tunnu löytävän vastauksia. Yritä edes tähän kysymykseen vastata: Miten erotat oikean ja väärän informaation somessa? Perääntyminen ylimielisen "minä vaan tiedän" asenteen taakse on toki vanhastaan tuttu pakoreitti.
Nokkelampi ymmärtäisi sanomattakin, että tässä ei ole kyse informaation totuudenmukaisuudesta. Verkostoa löytyvät ne samat tallenteet, joita käytettiin myös YK:lle todistusaineistona. Niiden näkymien perusteella voin väittää, että aine ei ollut sariinia. Sitähän tarina ei kerro, ovatko tallenteet täyttä lavastusta (En usko), tai kuka mahdollisesti kloriinia käyttikään. Minulla ei ole pienintäkään epäilystä, etteivätkö kapinallisetkin voisi myrkyttää tarvittaessa myös "omia" siviileitään, jos niikseen tulee. Siellä on myös useita muita toimijoita (Venäjä, Ranska, Yhdysvallat, Englanti, Saudi-Arabia, Iran...), jotka tekevät säännöllisesti likaisia temppujaan. Sitähän sota on. Kuolleiden naisten ja pienten lasten näyttäminen, sehän vasta vetoaakin hyviksiin.

Kun kyse on samasta informaatiosta, mitä käytettiin myös virallisina todisteina, niin niistä itse kukin tahoillaan päättelee. Kemiallisia aseita käyttäneestä tahosta tallenteet eivät todista mitään. En ylläty, jos et edelleenkään ymmärrä. Kirjoitinhan, että nokkelampi ymmärtäisi sanomattakin.
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #543 : la 14.04.2018, 15:10:26 »
Tilanne on nyt todella vaarallinen. Sopii miettiä myös, että mikäli Venäjä lähitulevaisuudessa romahtaa, romahtaako se enää toista kertaa sisäänpäin? Neuvostoliiton romahdus tapahtui sisäänpäin vain meistä katsoen (Bosnian sota oli ainoa jälkimaininki lähialueellamme), mutta toisaalla tapeltiin sen seurauksena sitäkin enemmän. Nurkkaan ajettu karhu on vaarallisin karhu. Pienen naapurivaltion ei kannattaisi hirveästi onnesta hihkua.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #544 : la 14.04.2018, 15:24:43 »
Syyrian sodassa on tähän mennessä kuollut jotain 450 00 - 500 000 ihmistä. Näistä kemiallisten aseiden osuus on "vain" joitakin satoja, ja niin kapinalliset kuin Syyrian armeijakin on tiettävästi käyttänyt ainakin kloriinia. Silti näitä kuolemia käytetään länsimaiden asukkaille ikään kuin oikeutuksena iskuille. Hohhhoijaa. Puoli miljoonaa ihmistä versus 150 ihmistä, siinäpä syytä ja oikeutusta kerrakseen.

Vähän kuin tappaisi puoli miljoonaa kärpästä lätkimällä ja ruhjomalla, mutta sitten 150 käropästä tapettiiinkin hönteismyrkyllä, ja se on nyt ihan helvetin pahasti tehty, hyi hyi! Täytyisi olla vain perustuhma, ja pitäytyä lätkimisessä ja ruhjomisessa!
« Viimeksi muokattu: la 14.04.2018, 15:29:04 kirjoittanut Renttu »

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #545 : la 14.04.2018, 16:36:50 »
Yle-Uutiset: "Venäjä sanoo yhä, että Douman kaasuisku oli väärennös."

Venäjän rooliin kuuluu tässä kohtaa sanoa näin, riippumatta totuudesta.

Euroopan rooliin kuuluu ottaa vastaan pakolaisvirrat ja muut seurannaisvaikutukset sen jälkeen kun nämä mielipuolet pommittavat koko alueen maan tasalle.

Business as usual!

Lisäys: Voisin rakennella vaikka millaisia hienoja tarinoita, joilla olisi loistava sisäinen logiikka. Sen sijaan heitän tähän veikkaukseni ns. Stetson-Harrison -menetelmää käyttäen: iskun takana on joku jihadistiporukka, kuten aikaisemmankin ("kauniit kuolleet vauvat" - Trumpin twiitti vuoden takaa). Tavoitteena on pitkittää konfliktia, koska Al-Assad on voittamassa ja sodan loppu häämöttää. Hölmö Trump kävelee ansaan, ja Venäjän näkökulmasta kyseessä on "lavastus" (koska USA tukee noita jihadisteja).

Koska ihminen on selvittänyt senkin mitä tapahtui maailmankaikkeuden syntyessä 14 miljardia vuotta sitten, ja että maamme pelastuu kun työttömiltä leikataan 5% tuloista, niin en millään jaksa uskoa, että totuutta kaasuiskun tekijästä ei tiedettäisi.

Sen paljastaminen paljastaisi taas paljon muutakin joten todistusaineisto pimitetään. Tärkeintä on, että pelin osapuolet sen tietävät.
http://www.meemi.fi/media/created/yx1q40.jpg
« Viimeksi muokattu: la 14.04.2018, 16:49:24 kirjoittanut a4 »

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #546 : la 14.04.2018, 21:18:09 »
USA et al teki odotetun ja varoitetun iskun Syyriaan.

Luulen, että vielä tulee perään toinen isku, ehkä isompi.

Vaikea kysymys tuo Syyria. Toisaalta Assadin hallinto on ainoa, joka oikeasti voi pitää maata koossa, vaikka onkin brutaali, kuten isänsä hallinto. Onko toinen vaihtoehto Syyrian hajoaminen ja jakautuminen eri enklaaveiksi, jopa eri valtioiksi? Voisi olla ihan järkevä ajatus, jos ihmisryhmät eivät tule toimeen toistensa kanssa. Fakta on vain se, että nuo Lähi-idän arabi"ruhtinaat" eivät kykene luomaan toimivia malleja. Mistä pitäisi mallia ottaa, Israelilta ei mallia saa toki ottaa... :-X
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Saares

• Konkari
« Vastaus #547 : la 14.04.2018, 22:53:43 »
Nokkelampi ymmärtäisi sanomattakin, että tässä ei ole kyse informaation totuudenmukaisuudesta. Verkostoa löytyvät ne samat tallenteet, joita käytettiin myös YK:lle todistusaineistona. Niiden näkymien perusteella voin väittää, että aine ei ollut sariinia. Sitähän tarina ei kerro, ovatko tallenteet täyttä lavastusta (En usko), tai kuka mahdollisesti kloriinia käyttikään. Minulla ei ole pienintäkään epäilystä, etteivätkö kapinallisetkin voisi myrkyttää tarvittaessa myös "omia" siviileitään, jos niikseen tulee. Siellä on myös useita muita toimijoita (Venäjä, Ranska, Yhdysvallat, Englanti, Saudi-Arabia, Iran...), jotka tekevät säännöllisesti likaisia temppujaan. Sitähän sota on. Kuolleiden naisten ja pienten lasten näyttäminen, sehän vasta vetoaakin hyviksiin.

Kun kyse on samasta informaatiosta, mitä käytettiin myös virallisina todisteina, niin niistä itse kukin tahoillaan päättelee. Kemiallisia aseita käyttäneestä tahosta tallenteet eivät todista mitään. En ylläty, jos et edelleenkään ymmärrä. Kirjoitinhan, että nokkelampi ymmärtäisi sanomattakin.
Olemme siis samaa mieltä ettei soteinformaatiota voi käyttää sellaisenaan todisteena jostakin. Muutoinkin kannattanee pitää pieni tuumaustauko tällaisten tapahtumien jälkeen eikä rynnätä näppäimistön kimppuun kun ei edes tiedetä mitä on tapahtunut. Todisteet tulevat sitten aikanaan jos tulevat. Pitäisi olla kaikille nokkelille itsestäänselvyyksiä. Aiheetta enempään.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #548 : su 15.04.2018, 05:50:28 »
Olemme siis
Tilanne ei ole hallussasi.
Lainaus käyttäjältä: Saares
Muutoinkin kannattanee
Kyllä sinun kannattaakin.
Lainaus käyttäjältä: Saares
Aiheetta enempään.
Kerro terveisiä. Omin jaloin tilanteesta pois kävely, se on lahja.

Poissa Saares

• Konkari
« Vastaus #549 : ma 16.04.2018, 19:27:59 »
Toista se on kun jää paikalleen tallomaan. Toivoen että kun tarpeeksi kauan maitoa talloo niin pääsee voin nosteessa pois pinteestä.
Palstalla on ollut kaikenlaista vääntöä. Taannoin oli käynnissä melko rumaksi mennyt Toopea halventavaa suoltavaa tekstiä. Kuka lie ollut asialla?

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #550 : ma 16.04.2018, 19:32:24 »
Kyynel.

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #551 : ti 17.04.2018, 10:33:45 »
Taannoin oli käynnissä melko rumaksi mennyt Toopea halventavaa suoltavaa tekstiä. Kuka lie ollut asialla?

En tiedä, mutta itse olen kirjoittanut halventavaa tekstiä Toopesta siitä saakka kun hän kieltäytyi oikaisemasta tarkoituksellista historianväärennystään, jossa esitti natsien uhrit tekijöinä ja uhrit natseina. Siihen nähden onkin ironista, miten VA on palstalla keksinyt liittää sosiaalidemokraatit kaikkeen mahdolliseen ääriajatteluun puolustaessaan 'demokraattisia arvoja' vasemmistolaista hapatusta vastaan. Kysyin näet Toopelta, miksi 30-luvun saksalaisissa valokuvissa näkyy tunnettuja sosiaalidemokraatteja matkalla keskitysleireille ensimmäisten mukana, jos kerran kansallissosialismi oli vasemmistolainen liike niin kuin Toope valehtelee. Minä halusin saada tähän kysymykseen selvyyden, mutta Toope kieltäytyi keskustelemasta päivänselvästä ongelmasta päättelyssään. Siitä pitäen olen pitänyt hänet estolistallani, koska en katso mielekkääksi verkkokeskustelua petkuttajan kanssa. Voin kyllä jatkopohdintoja varten kertoa, mistä kansallissosialismia koskeva suuri revisionistinen valhe on peräisin: amerikkalaisista oikeistopiireistä. Pitäisikö kysyä, miksi amerikkalainen oikeisto haluaa väärentää historiaa kannattajilleen ja onnistuu siinä?

Toopen kaltaiset nationalistit estävät järkevän puheen, koska heille totuus on aina pelkkä välinearvo kansakunnan arvovallan pönkittämiseksi. Toopen tapauksessa kansakunta sijaitsee tietysti jossain etelävaltiossa, missä ajetaan karjaa ja harjoitetaan libertaristista markkinataloutta, oli hänen haaveittensa shangri-la miten kuviteltu paikka hyvänsä. Yleensä se nationalisteille on nimenomaan kuviteltu paikka. Esimerkiksi Yhdysvalloissa Trumpin kannattajat haluavat palata myyttiseen amerikkaan, jota 'ei enää ole'*, jonka liberaalit ovat pilanneet.

Mitä amerikkalaisvastaisuuteen tulee, niin olen todennut sen ennenkin ja totean mielelläni uudelleenkin. Kritisoin amerikkalaisuutta ja amerikkalaisia siitä lähtökohdasta, että koen edelleen amerikkalaisuuden olevan länsimaisen kulttuurin kehto, ja jos kritiikki otetaan vakavasti on epäkohdat myös mahdollista korjata. Itse asiassa kritiikki ja kyky käsitellä sitä olivat kauan länsimaisen kulttuurin korkeimpia arvoja. Jos taas Yhdysvallat on hukassa, uhkaa meitäkin perikato (etenkin ympäristökysymysten kaltaisissa asioissa, jotka vaatisivat vielä jonain päivänä todellista kansainvälistä yhteistyötä keskenkasvuisen nahistelun sijaan).

Nationalismi on muuten käyttämässäni orwellilaisessa merkityksessä kieliopillisista syistä -mainitsemani kritiikin ja sen käsittelykyvyn kannalta- tietyssä mielessä länsivastaisuutta.

*Nostalgia on vaarallinen tunne politiikassa. Se perustuu tulevaisuuden, nykyisyyden ja menneisyyden keskinäistä suhdetta vääristävään itsepetokseen. Nostalgisointi toki koskee aika ajoin kaikkia poliittisia laitoja oikeistosta vasemmistoon. Ei ole niin etteikö välttämättä 'ennen ollut kaikki paremmin' vaan niin, että nykyisyyden siemenet oli kylvetty jo noissa premisseissä, ja siksi nykyiset ongelmamme ovat pohjimmiltaan perittyjä -ne eivät katoa tuijottamalla menneisyyteen.
« Viimeksi muokattu: ti 17.04.2018, 10:57:53 kirjoittanut Laika »
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa Saares

• Konkari
« Vastaus #552 : ti 17.04.2018, 11:16:47 »
Taannoin oli käynnissä melko rumaksi mennyt Toopea halventavaa suoltavaa tekstiä. Kuka lie ollut asialla?

En tiedä, mutta itse olen kirjoittanut halventavaa tekstiä Toopesta siitä saakka kun hän kieltäytyi oikaisemasta tarkoituksellista historianväärennystään, jossa esitti natsien uhrit tekijöinä ja uhrit natseina. Siihen nähden onkin ironista, miten VA on palstalla keksinyt liittää sosiaalidemokraatit kaikkeen mahdolliseen ääriajatteluun puolustaessaan 'demokraattisia arvoja' vasemmistolaista hapatusta vastaan. Kysyin näet Toopelta, miksi 30-luvun saksalaisissa valokuvissa näkyy tunnettuja sosiaalidemokraatteja matkalla keskitysleireille ensimmäisten mukana, jos kerran kansallissosialismi oli vasemmistolainen liike niin kuin Toope valehtelee. Minä halusin saada tähän kysymykseen selvyyden, mutta Toope kieltäytyi keskustelemasta päivänselvästä ongelmasta päättelyssään. Siitä pitäen olen pitänyt hänet estolistallani, koska en katso mielekkääksi verkkokeskustelua petkuttajan kanssa. Voin kyllä jatkopohdintoja varten kertoa, mistä kansallissosialismia koskeva suuri revisionistinen valhe on peräisin: amerikkalaisista oikeistopiireistä. Pitäisikö kysyä, miksi amerikkalainen oikeisto haluaa väärentää historiaa kannattajilleen ja onnistuu siinä?

Toopen kaltaiset nationalistit estävät järkevän puheen, koska heille totuus on aina pelkkä välinearvo kansakunnan arvovallan pönkittämiseksi. Toopen tapauksessa kansakunta sijaitsee tietysti jossain etelävaltiossa, missä ajetaan karjaa ja harjoitetaan libertaristista markkinataloutta, oli hänen haaveittensa shangri-la miten kuviteltu paikka hyvänsä. Yleensä se nationalisteille on nimenomaan kuviteltu paikka. Esimerkiksi Yhdysvalloissa Trumpin kannattajat haluavat palata myyttiseen amerikkaan, jota 'ei enää ole'*, jonka liberaalit ovat pilanneet.

Mitä amerikkalaisvastaisuuteen tulee, niin olen todennut sen ennenkin ja totean mielelläni uudelleenkin. Kritisoin amerikkalaisuutta ja amerikkalaisia siitä lähtökohdasta, että koen edelleen amerikkalaisuuden olevan länsimaisen kulttuurin kehto, ja jos kritiikki otetaan vakavasti on epäkohdat myös mahdollista korjata. Itse asiassa kritiikki ja kyky käsitellä sitä olivat kauan länsimaisen kulttuurin korkeimpia arvoja. Jos taas Yhdysvallat on hukassa, uhkaa meitäkin perikato (etenkin ympäristökysymysten kaltaisissa asioissa, jotka vaatisivat vielä jonain päivänä todellista kansainvälistä yhteistyötä keskenkasvuisen nahistelun sijaan).

Nationalismi on muuten käyttämässäni orwellilaisessa merkityksessä kieliopillisista syistä -mainitsemani kritiikin ja sen käsittelykyvyn kannalta- tietyssä mielessä länsivastaisuutta.

*Nostalgia on vaarallinen tunne politiikassa. Se perustuu tulevaisuuden, nykyisyyden ja menneisyyden keskinäistä suhdetta vääristävään itsepetokseen. Nostalgisointi toki koskee aika ajoin kaikkia poliittisia laitoja oikeistosta vasemmistoon. Ei ole niin etteikö välttämättä 'ennen ollut kaikki paremmin' vaan niin, että nykyisyyden siemenet oli kylvetty jo noissa premisseissä, ja siksi nykyiset ongelmamme ovat pohjimmiltaan perittyjä -ne eivät katoa tuijottamalla menneisyyteen.

Poissa Saares

• Konkari
« Vastaus #553 : ti 17.04.2018, 11:28:16 »
Tällöin tälläkin palstalla esiintyvä "asiantuntija" käytti toista nimimerkkiä yrittäessään sotkea keskustelua. Käytti siis Pietarin trollitehtaan keinoja.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #554 : ti 17.04.2018, 22:41:30 »
Tällöin tälläkin palstalla esiintyvä "asiantuntija" käytti toista nimimerkkiä yrittäessään sotkea keskustelua. Käytti siis Pietarin trollitehtaan keinoja.
Putinin trolli on toki kovin trendikäs haukkumasana nykyisin, mutta kai noita syytöksiä pitäisi pystyä vähän perustelemaankin?

Kopekin kirjoitus on tosin vähän epäkesko, enhän itse ole puolustanut kansallissosialisteja yhtään enempää kuin neuvostososialisteja. Olen puolustanut länsimaista demokratiaa, sen puutteista huolimatta, koska on parempi malli. Ei täydellinen, vain parempi.

Jotkut haluavat vain vetää kaikista mielipiteistä ääritulkintoja, kuten esim. seuraavassa.
Jordan B. Petersonin kommenttia. Hän repii aika loistavasti vasurien arvoliberaaleja käsityksiä irti Brittiläisen TV: haastattelussa:
https://www.facebook.com/PaivanByrokraatti/posts/866956510156812
Tuo haastattelu kannattaa kuunnella. Jordan Petersonilla oikeasti on asiaa!
« Viimeksi muokattu: ti 17.04.2018, 22:52:10 kirjoittanut Toope »
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #555 : ti 17.04.2018, 23:52:52 »
Kas, pikkukikkeli kävi viuhahtamassa. Hih.
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #556 : ti 17.04.2018, 23:53:30 »
Mustia miehiä kohdeltiin epäkunnioittavasti, joten nyt on Starbucks polvillaan. Itse pääjohtaja joutui laskeutumaan korkeuksistaan ja pyytämään anteeksi. Eikä sekään riittänyt. Kahviloissa koulutetaan myyjiä kunnioittamaan vastedes mustia asikkaita.

Starbucks to shut over 8,000 US cafes for race training

http://www.bbc.com/news/business-43803756

Jos valkoista miestä olisi kohdeltu huonosti, ketä kiinnostaisi? Oma vika.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #557 : ti 17.04.2018, 23:56:35 »
Kopekin kirjoitus on tosin vähän epäkesko, enhän itse ole puolustanut kansallissosialisteja yhtään enempää kuin neuvostososialisteja. Olen puolustanut länsimaista demokratiaa, sen puutteista huolimatta, koska on parempi malli. Ei täydellinen, vain parempi.

Uteliaisuudesta kysyisin, mihin kirjoitukseen tuossa viitataan.

Paikalla mikainen

• Konkari
« Vastaus #558 : ke 18.04.2018, 09:25:38 »
Mustia miehiä kohdeltiin epäkunnioittavasti, joten nyt on Starbucks polvillaan. Itse pääjohtaja joutui laskeutumaan korkeuksistaan ja pyytämään anteeksi. Eikä sekään riittänyt. Kahviloissa koulutetaan myyjiä kunnioittamaan vastedes mustia asikkaita.

Starbucks to shut over 8,000 US cafes for race training

http://www.bbc.com/news/business-43803756

Jos valkoista miestä olisi kohdeltu huonosti, ketä kiinnostaisi? Oma vika.

Siis nytkö sinua ei haittaakaan, että poliisi tuli ja vei kaverit koska istuivat kahvilassa tilaamatta mitään?

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #559 : ke 18.04.2018, 12:26:30 »

Siis nytkö sinua ei haittaakaan, että poliisi tuli ja vei kaverit koska istuivat kahvilassa tilaamatta mitään?

En ole kirjoittanut haittaamisesta. Kirjoitin vain, että asiasta tuli suuri kohu, ja kahvilaketju joutui nöyrtymään. Samalla esitin epäilyn, että jos valkoista ihmistä olisi kohdeltu samalla tavalla, tapaus ei olisi kenties saanut aikaan samanlaista julkista kohua ja reaktiota.

En ole lukenut uutisia tarkkaan, eikä niissä taideta aivan kaikkea kertoakaan. Onko kertomus tasapuolinen, sitäkään en tiedä.

Objektiivisia tosiasioita tuntematta voisin kuvitella, että tilanne on mennyt niin, että kahvilassa istuvia miehiä on kehotettu poistumaan, koska he eivät osta mitään. Jos he olisivat poistuneet, mitään "tapausta" ei olisi kehittynyt. Oletettavasti he eivät kuitenkaan poistuneet. Ehkä he aloittivat myös jonkilainen "rähäkän" siitä, että heitä kehotettiin poistumaan. Ja tämän johdosta paikalle kutsuttiin poliisi, joka vei miehet. Epäilen, että sama olisi voinut tapahtua myös valkoihoisille miehille.

En ota kantaa asiaan tämän kummemmin, koska en tiedä sen yksityiskohtia. Jos olisin ollut kahvilan henkilökuntaa, en olisi käskenyt miehiä poistumaan. Olen yleensäkin hienotunteinen enkä halua loukata ketään. Enkä olisi pyytänyt poliiseja paikalle. Sen verran olen allerginen kaikenlaisille pyssymiehille.

Omien vähäisten kokemusteni ja kuulemisieni ja TV:stä näkemäni perusteella on saanut käsityksen, että Yhdysvalloissa kaiken maailman vähäpätöisissä vartijoissa ja muissa valtaa käyttävissä henkilöissä on tärkeileviä "pikkunatseja", jotka simputtavat ihmisiä aina, kun tilaisuus tulee. Ehkä he kokevat oman asemansa niin vähäiseksi, että he kompensoivat omaa surkeuttaan käyttämällä valtaa muita kohtaan. Univormuöykkäröinti nostaa näiden mitättömyyksien itsetuntoa. Ehkä Starbucksin pienipalkkainen henkilökunta on ollut tällaisen vallankäyttömahdollisuuden äärellä ja käyttänyt sitä. Mutta miksi mustat miehet vastustivat vallankäyttöä? Ehkä heidän itsetuntoaan nosti se, että he voivat käyttää etnisen asemansa tuomaa vastavaltaa ja kokeilla, kuka tapauksessa lopulta voittaa. On olemassa muitakin teorioita, mutta ehkä niistä myöhemmin..