Kirjoittaja Aihe: Havaintoja ulkonäöstä: paras ikä  (Luettu 4751 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anemone

• Vieras
Havaintoja ulkonäöstä: paras ikä
« : ti 26.05.2015, 15:37:08 »
Minusta on mielenkiintoista tarkastella muutoksia ihmisten ulkonäössä. Esimerkiksi Verstaan musa-ketjussa mainitsemani amerikkalainen laulaja Billy Paul on vanhana ukkona tullut paremman näköiseksi kuin nuorena. Yleisempää varmaankin on ränsistyä iän myötä, mutta joidenkin ulkonäöllinen kukoistus osuu keski-ikään ja joidenkin vanhuuteen. Jotkut ovat maailman suloisimpia lapsia, vaan sitten aikuisina ehkä ihan keskivertoja. Esim. Sauli Niinistö oli suorastaan huvittavan enkelikiharainen lapsi. Kuvia löytyy kuvahaulla "Sauli Niinistö" lapsena. Omassakin kehityksessäni olen havainnut parempia ja huonompia kausia. Koskaan en ole ollut luokan paras "missi", mutta näin keski-iässä havainnut ottaneeni monet aiemmin loistaneet kiinni ja mennyt joistakin ohikin. Nuorena tietysti kaikki ovat hehkeitä, mutta ei siitä silloin osannut nauttia. Kaikenlaisia vikoja mukamas siinä ja tässä kohtaa, huoh!

Kertokaapa tyypeistä joiden "ulkonäkö parhaimmillaan"-kausi on yllättänyt.

Paikalla Toope

• Konkari
« Viimeksi muokattu: ti 26.05.2015, 22:38:39 kirjoittanut Toope »
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Anemone

• Vieras
Vs: Havaintoja ulkonäöstä: paras ikä
« Vastaus #2 : ti 26.05.2015, 23:10:44 »
Kuin tilauksesta aiheeseen liittyen näin Jarkko Niemisen haastattelun Ranskan avoimista ja hän näytti ainakin kuvaushetkellä vallinneessa valossa ja kuvakulmassa karismaattiselta elokuvatähdeltä. Jarkon ulkonäkö on aina olut ihan hyvä, muttei erityisen persoonallinen. Ehkä jokin pieni muutos on tapahtunut, koska koin silmäkulmien terävöityneen. Hän toi mieleen Åke Lindmanin ja Ville Virtasen tyyppiset hahmot.

Urheiluruutu; lähetyksen ensimmäinen uutinen.
http://areena.yle.fi/1-2443949?autoplay=true

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #3 : la 11.07.2015, 18:42:15 »
Parhaimmalta ja eniten itseltään näyttää oikein vanhat ihmiset. Siinä näkyy elämä, historia ja aika tavalla, jota ei voi jäljitellä.

https://pixabay.com/fi/vanha-mies-muotokuva-kasvot-696884/

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #4 : ti 09.05.2017, 16:48:03 »
Anna-Leena Härkönen on aikuisena paljon paremman näköinen kuin vauvanpyöreyttä kasvoillaan.

Minä tässä vain, anteeksi.

Paikalla Toope

• Konkari
« Vastaus #5 : ke 10.05.2017, 01:18:58 »
Jos ja kun väestön keski-ikä nousee länsimaissa, muuttuvatko kauneusihanteetkin? Nykyisinhän kauneusihanne on aika paljon tuolla 20-ikävuoden tasolla, tosin muotimaailmassa jopa nuorempaa. Tulevaisuudessa ihmisten keski-ikä (mediaani) tulee olemaan jotain 40-vuotta. Miksi tuo varakkaampi vanhempi väestö haluaisi 20-vuotiaiden edustavan sitä ihannekauneutta? Miesten kohdallahan tätä ilmiötä on. Monet Hollywoodmiesnäyttelijät eivät ole mitään niin nuoria, vaan varsin kypsiä äijiä. Naisnäyttelijöiden kohdalla nuoruus on vielä aika normi. 40-vuotias naisnäyttelijä usein saa jo isoäitirooleja.

Mutta tuo voi muuttua, vähitellen.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Paikalla Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #6 : ke 10.05.2017, 10:21:56 »
Paras ikä per yksilö varmaan voi vaihdella kovastikin. Mutta pääsääntöisesti en itse kykene pitämään 20-vuotiaita järin kauniina. Varsinkin armeijakamppeissa miehet eivät eroa millään tavalla toisistaan, ja naisista, vaikka olisivat missejä, tulee mieleen sanat "tusinatuote" ja "pala pullataikinaa". Jälkimmäisellä en tarkoita lihavuutta, vaan sitä että on jotenkin... öö... persoonaton. Vähän vaikea kuvailla. Jokatapauksessa kaksivitoset kummankin sukupuolen kohdalla alkavat olemaan minusta jees, heissä on jo persoonaa ja lapsenomaisuus on jäänyt pois.

Oli miten oli, oikein taitava valokuvaaja saa minkä tahansa ikäisen ihmisen näyttämään mielenkiintoiselta.
Tapa itsesi - luonto kiittää luonnonystävää.

Poissa Rampsi

• Konkari
« Vastaus #7 : to 11.05.2017, 02:01:21 »
Minä olenn 48 ja KANIS!!!
Vopi vitti minkä teki Ruzlanas!!!

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #8 : to 11.05.2017, 08:07:06 »
Paras ikä per yksilö varmaan voi vaihdella kovastikin. Mutta pääsääntöisesti en itse kykene pitämään 20-vuotiaita järin kauniina. Varsinkin armeijakamppeissa miehet eivät eroa millään tavalla toisistaan, ja naisista, vaikka olisivat missejä, tulee mieleen sanat "tusinatuote" ja "pala pullataikinaa". Jälkimmäisellä en tarkoita lihavuutta, vaan sitä että on jotenkin... öö... persoonaton. Vähän vaikea kuvailla. Jokatapauksessa kaksivitoset kummankin sukupuolen kohdalla alkavat olemaan minusta jees, heissä on jo persoonaa ja lapsenomaisuus on jäänyt pois.

Oli miten oli, oikein taitava valokuvaaja saa minkä tahansa ikäisen ihmisen näyttämään mielenkiintoiselta.

Tämäpä totta ja näin olen ajatellut aina. Muistan, kun olin parikymppinen ja eräs erittäin ulkonäkökeskeinen työkaveri tyrkytti minulle nuoruuden kuviaan katseltavaksi, että katsopa, näin kaunis minä olen ollut ja sanoin vilpittömästi, että paremman näköinen sinä nyt olet. Juuri tuosta syystä, varmaan, mitä Norma sanot. Hän varmaan luuli minun imartelevan, mutta oikeasti ajattelin noin.

Olisiko niin, että nuori voi kyllä olla satumaisen kaunis, mutta vanhempi on vaan paremman näköinen:-).

T: Xante

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #9 : ma 15.05.2017, 20:23:47 »
Tellervo Koivisto ei onnistu helposti olemaan edukseen valokuvissa. Tässä on mielestäni kuvaaja onnistunut:

Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Rampsi

• Konkari
« Vastaus #10 : ti 16.05.2017, 17:18:15 »
Minä olrren 65 ja rakastan Ruzaa!!
Vopi vitti minkä teki Ruzlanas!!!

Paikalla Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #11 : pe 14.07.2017, 14:09:58 »
https://www.radionova.fi/uutiset/ilmiot/a-147312

Tuoreen tutkimuksen mukaan nainen, joka on lähes alipainoinen, on miesten mielestä viehättävin. Tällaiseen lopputulokseen tulivat tutkijat, jotka kysyivät 10 eri maassa asuvilta miehiltä, millainen nainen on heistä viehättävä.

- Tulos ei sinällään ole kovin yllättävä, sillä hoikkuus on runsaasti esillä muun muassa mediassa ja muodissa, tutkija Lobke Vaanholt kertoo.

Tutkimukseen osallistuneiden miesten tuli pisteyttää erilaisia naisvartaloita kuvien perusteella. Kuvat tuli laittaa järjestykseen viehättävyyden perusteella. Naiset, joiden painoindeksi oli 19, olivat monellä viehättävimpiä. Näin siis oli Teksasista Pekingiin saakka.

Testin perustella naisen viehättävyys laskee sitä mukaan, kun painoindeksi nousee. Syynä tähän on tutkijoiden mukaan se, että hoikkuus symboloi usein nuoruutta. Tyypillisin painoindeksi 18-20-vuotiaalla naisella on 17 ja 20 välillä. Normaalipaino sijoittuu asteikolla 20-25 välille.

Ja minä kun en oikein tätä tutkimusta niele. Kun katselee "lapsenpyöreitä" öpaut 17 - 22-vuotiaita naisia, niin ei takuulla ole yleisin painoindeksi joku ruippaiset 17 - 20. Taikka pirustako minä tiedän, kuulostaa vaan aikas alhaiselta kun tietää miten pyöreähköjä tuon ikäisistä löytyy. Enkä tarkoita edes läskejä, vaan pyöreitä. Kai se lapsenpyöreyskin jotain painaa, vai jotain mystistä painotonta materiaako se on?

No, en tiedä sitten. Tällä hetkellä oma painoindeksini on öpaut 22,5. Sattumalta kaksi eri nettideittimiestä on sanonut tänä vuonna että minun pitäisi olla lihavampi. Minun, jota kiukuttaa se että en onnistu painamaan alle 62 kg, vaan painan (vaihtelevan määrän) enemmän. Taitaa kumpikin olla pyöreiden naisten perään. Minun olisi turha alkaa itseäni vartavasten lihottamaan, koska minulle ei tule valtavia daisareita. Läski vain asettuu nahkan alle tasaisehkona kerroksena ympäri kehoni. Jonkin verran enempi alavatsaan ja reisiin (ei kumma kyllä viimevuosina niinkään persauksiin, mutta ehkä jatkuva liikunta jotenkin mureuttaa sitä ahteria niin että sinne ei kerry), tyypillisen päärynämallin mukaan. Joka on turvallisempi tapa lihoa kuin omenamalli.

Mutta oli miten oli. Kummat miehet ovat oikeassa, ne jotka hakevat alipainoista, vai ne jotka sanovat että "naisessa pitää olla jotain mistä ottaa kiinni"?

Poissa mikainen

• Konkari
« Vastaus #12 : pe 14.07.2017, 14:20:54 »
https://www.radionova.fi/uutiset/ilmiot/a-147312

Tuoreen tutkimuksen mukaan nainen, joka on lähes alipainoinen, on miesten mielestä viehättävin. Tällaiseen lopputulokseen tulivat tutkijat, jotka kysyivät 10 eri maassa asuvilta miehiltä, millainen nainen on heistä viehättävä.

- Tulos ei sinällään ole kovin yllättävä, sillä hoikkuus on runsaasti esillä muun muassa mediassa ja muodissa, tutkija Lobke Vaanholt kertoo.

Tutkimukseen osallistuneiden miesten tuli pisteyttää erilaisia naisvartaloita kuvien perusteella. Kuvat tuli laittaa järjestykseen viehättävyyden perusteella. Naiset, joiden painoindeksi oli 19, olivat monellä viehättävimpiä. Näin siis oli Teksasista Pekingiin saakka.

Testin perustella naisen viehättävyys laskee sitä mukaan, kun painoindeksi nousee. Syynä tähän on tutkijoiden mukaan se, että hoikkuus symboloi usein nuoruutta. Tyypillisin painoindeksi 18-20-vuotiaalla naisella on 17 ja 20 välillä. Normaalipaino sijoittuu asteikolla 20-25 välille.

Ja minä kun en oikein tätä tutkimusta niele. Kun katselee "lapsenpyöreitä" öpaut 17 - 22-vuotiaita naisia, niin ei takuulla ole yleisin painoindeksi joku ruippaiset 17 - 20. Taikka pirustako minä tiedän, kuulostaa vaan aikas alhaiselta kun tietää miten pyöreähköjä tuon ikäisistä löytyy. Enkä tarkoita edes läskejä, vaan pyöreitä. Kai se lapsenpyöreyskin jotain painaa, vai jotain mystistä painotonta materiaako se on?

No, en tiedä sitten. Tällä hetkellä oma painoindeksini on öpaut 22,5. Sattumalta kaksi eri nettideittimiestä on sanonut tänä vuonna että minun pitäisi olla lihavampi. Minun, jota kiukuttaa se että en onnistu painamaan alle 62 kg, vaan painan (vaihtelevan määrän) enemmän. Taitaa kumpikin olla pyöreiden naisten perään. Minun olisi turha alkaa itseäni vartavasten lihottamaan, koska minulle ei tule valtavia daisareita. Läski vain asettuu nahkan alle tasaisehkona kerroksena ympäri kehoni. Jonkin verran enempi alavatsaan ja reisiin (ei kumma kyllä viimevuosina niinkään persauksiin, mutta ehkä jatkuva liikunta jotenkin mureuttaa sitä ahteria niin että sinne ei kerry), tyypillisen päärynämallin mukaan. Joka on turvallisempi tapa lihoa kuin omenamalli.

Mutta oli miten oli. Kummat miehet ovat oikeassa, ne jotka hakevat alipainoista, vai ne jotka sanovat että "naisessa pitää olla jotain mistä ottaa kiinni"?

Kaikki ovat oikeassa. Itseä miellyttää eniten Marilyn-painoinen eli sopusuhtainen.

socrates

• Vieras
« Vastaus #13 : pe 14.07.2017, 14:21:11 »
Eipä nainen voi liian laiha olla, jos nyt ihan anorektikot lasketaan pois.

Hoikkuus ja sirous ovat naisessa must. Kovin roteva nainen ei nappaa, vaikkei olisi varsinaisesti lihava. Eräs urheilupiireistä tuttu nainen oli kuulemma valitellut ettei miesten kanssa järjesty treffejä enkä oikeastaan ihmettele, kun se on meikäläistä 10 kiloa painavampi ja paljon vahvempi. Menee liikaa homostelun puolelle.

Paikalla TSS

• Konkari
« Vastaus #14 : pe 14.07.2017, 14:29:31 »
Kyllä mun havaintojen perusteella nuoret naiset ovat pääsääntöisesti hoikkia ja hoikkuus on uskottavasti nuoruuden oninaisuus, jotä iän kertyminen uhkaa. Ei minusta myöskään 17 -> ole enää lapsenpyöreitä, se pyöreys loppuu jo muutaman vuoden iässä... Ovat vaan vielä sen verran kiinteitä, että kaikki on kohdallaan, mikä vanhemmalle ehkä näyttäytyy pyöreytenä...

Kyl musta tuntuu, että itsekin näytin paremmalta n. 4kg sitten. Nyt pitää joko totutella tähän läskimpään kroppaan, tai alkaa tekemään jotain. Se on tuo työelämä niin paljon vähemmän kuluttavaa kun kotiäitiys, että tässä kohtaa niitä kiloja näköjään alkaa tulla, kun ei sitten raskis lasten luota kovin usein päivän päätteeksi vielä johonkin liikuumaan lähteä. Täydellisen ulkonäön tavoittelu onkin onneksi mun kohdalla jo mennyttä, nykyään riittäisi, kun kroppa voisi fyysisesti hyvin.

Paikalla Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #15 : pe 14.07.2017, 15:00:23 »
Omiin silmiini jotkut sanoisiko vaikkapa 22-vuotiaat ovat vielä lapsenpyöreitä. On pullaposket ja jotenkin persevä olemus, vaikkei takalisto ole iso. Joitakin vuosia myöhemmin naisilla asettuu ne lihat kehossa sopusuhtaisemmin. Mutta sitten alkaakin tietysti jo naama ikääntyä. Eli kun keho alkaisi olemaan vautsi vau, niin naama ei enää. Mutta kaikkeahan ei voi saada.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #16 : pe 14.07.2017, 15:38:59 »
Eipä nainen voi liian laiha olla, jos nyt ihan anorektikot lasketaan pois.

Hoikkuus ja sirous ovat naisessa must. Kovin roteva nainen ei nappaa, vaikkei olisi varsinaisesti lihava. Eräs urheilupiireistä tuttu nainen oli kuulemma valitellut ettei miesten kanssa järjesty treffejä enkä oikeastaan ihmettele, kun se on meikäläistä 10 kiloa painavampi ja paljon vahvempi. Menee liikaa homostelun puolelle.
Sekin on miehestä kiinni. Jotkut miehet tykkää lihaksikkaista naisista. En tiedä kuin yleisesti. Oma arvaukseni on, että 8-9 miestä 10:sta ei tykkää kovin lihaksikkaista naisista, mutta saa kyllä kumota, jos jollakulla on tietoa asiasta.

Ja ei kaikki naisetkaan puolestaan tykkää lihaksikkaista miehistä, tai ainakaan semmoisista kaapinkokoisista hormonipihveistä.

Ikääntyessä muuten lihasten erottuvuus taitaa kasvaa?
« Viimeksi muokattu: pe 14.07.2017, 15:42:36 kirjoittanut kertsi »

Paikalla Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #17 : pe 14.07.2017, 15:41:10 »
Yksi mies ihaili Xenan esittäjää että on semmoinen roppa että synnyttäessäkin kersa syöksyy kerran rutistaen sieltä toosasta veks.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #18 : pe 14.07.2017, 15:41:35 »
Mitä tulee ikääntymiseen, niin ehkä ikääntyessä tulee enemmän esiin se, kuka ihminen oikein on. Ehkä jopa luonteenpiirteet alkavat näkyä silloin - naurunrypyt, katkerat juonteet, otsankurtistukset? Eletty elämä.

Paikalla Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #19 : pe 14.07.2017, 15:45:01 »
Naamasta voi näkyä jopa mitä kieltä puhuu. Eri kielet vääntävät turpavärkkiä erilaisiin asentoihin, ja tietyissä asennoissa tulee tietyt rypyt ja juonteet. Mikäköhän kieli kuluttaa naamaa vähiten?