Kirjoittaja Aihe: Joulukuusi  (Luettu 1577 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

socrates

• Vieras
Joulukuusi
« : la 17.12.2016, 13:28:37 »
No niin, tulipa kipaistua torilla ostamassa joulukuusi. Hinta oli odotetun suolainen €60,- mutta kuusi on todella säännöllisen muotoinen ja sopivan kokoinen. Myös sen verran kapearunkoinen, että poikkeuksellisesti sain sen sovitettua kuusenjalkaan ilman hankalia veisto-operaatioita.

Millaisen kuusen hankit jos hankit ja paljonko siitä pulitit?

socrates

• Vieras
Vs: Joulukuusi
« Vastaus #1 : to 14.12.2017, 14:35:54 »
€55,- maksoi tänä vuonna. Mökillähän noita olisi pilvin pimein, mutta kun ei saa kuljetettua.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #2 : to 14.12.2017, 14:51:14 »
Minulla oli muovinen kuusi (en muista enää mistä saatu) joka katosi siinä samalla kun katosivat kaikki muutkin joulukoristeet, todennäköisesti vuoden 1998 muutossa. Toka eksä vihasi joulukoristeita, vaikka muuten oli fanaattinen joulunviettäjä. Mutta en haluaisi uskoa että hän tahallaan ne hävitti. Siinä koristeläjässä oli mm. isävainajan äitivainajan joulukoristeita ja yksi tietty tonttu joka oli minulle lapsena rakas, ja olen ikuisesti katkera tuosta kadotuksesta mikä koitti. Sen jälkeen en ole koristeita itse ostanut uusia kuin yhden liaanin (tai mikä se nyt on, köynnös?) ja sekin on jossain päin varastoa enkä jaksa etsiä.

Jos minulla olisi jotain tontintynkää, suosisin elävän kuusen koristelua pihamaalla. Miksi tappaa puu muutaman päivän takia.

Poissa Milja

• Asiantuntija
  • Täysjäsen
  • Miljaa hyvä tulee
« Vastaus #3 : la 23.12.2017, 14:23:39 »
Ostin mustalaisilta. Jätesäkissä myivät laatukuusena, tuhat euroa maksoin. Kotona aukaisin ja ylivuotinen kuusenrankahan siellä oli.

Kyllä nyt harmittaa. Niin minä aina olen ihmisiin luottanut.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #4 : ti 26.12.2017, 17:16:43 »
Minulla oli muovinen kuusi (en muista enää mistä saatu) joka katosi siinä samalla kun katosivat kaikki muutkin joulukoristeet, todennäköisesti vuoden 1998 muutossa. Toka eksä vihasi joulukoristeita, vaikka muuten oli fanaattinen joulunviettäjä. Mutta en haluaisi uskoa että hän tahallaan ne hävitti. Siinä koristeläjässä oli mm. isävainajan äitivainajan joulukoristeita ja yksi tietty tonttu joka oli minulle lapsena rakas, ja olen ikuisesti katkera tuosta kadotuksesta mikä koitti. Sen jälkeen en ole koristeita itse ostanut uusia kuin yhden liaanin (tai mikä se nyt on, köynnös?) ja sekin on jossain päin varastoa enkä jaksa etsiä.

Jos minulla olisi jotain tontintynkää, suosisin elävän kuusen koristelua pihamaalla. Miksi tappaa puu muutaman päivän takia.
Jos on omaa metsää, niin siellä on luultavasti vaikka kuinka paljon kuusi, joiden kaataminen on metsänhoidollisesti tarpeen, kun kasvavat liian tiheässä. Sellaisen kuusen voi hyvin katkoa joulukuuseksi. Eihän ne vieri vieressä jaks kuitenkaan isoiksi kaikki kasv, vaan kuolevat muutoin itsekseen, kun elintila loppuu.

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #5 : ti 26.12.2017, 17:28:33 »

Jos on omaa metsää, niin siellä on luultavasti vaikka kuinka paljon kuusi, joiden kaataminen on metsänhoidollisesti tarpeen, kun kasvavat liian tiheässä. Sellaisen kuusen voi hyvin katkoa joulukuuseksi. Eihän ne vieri vieressä jaks kuitenkaan isoiksi kaikki kasv, vaan kuolevat muutoin itsekseen, kun elintila loppuu.

Joo, ja joulukuuseksi sopivat juuri sellaiset kuuset, jotka ovat jääneet kilpailussa hiukan alakynteen. Vauhdilla kasvaneissa kuusissa oksakiehkuroiden väli voi olla pitkälti puoli metriä, ja sellaista ei oikein käy koristella.

Omakotiasujalla voi sitten olla joulun jälkeen käyttöä havuille, ja rangalla voi vaikka tukea jotain rehua kasvimaalla jne. Ja voihan sen vain polttaakin.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #6 : ma 22.01.2018, 15:21:53 »

Socru

• Vieras
« Vastaus #7 : ti 18.12.2018, 12:29:35 »
Neljällä kympillä lähti cittarin edestä ihan hyvä kuusi.