Kirjoittaja Aihe: Kokeiluja - kaiken maailman testejä  (Luettu 51363 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kopek

• Konkari
Vs: Kokeiluja - kaiken maailman testejä
« Vastaus #700 : to 06.12.2018, 01:54:39 »
Minkä ikäinen oikeasti olet? Tapasi käyttää kännykkää paljastaa totuuden – tee testi!

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/minka-ikainen-oikeasti-olet-tapasi-kayttaa-kannykkaa

Olet tomera tätikäyttäjä!

Et ole mikään eilisen teeren poika! Käytät luuriasi keski-ikäisellä itsevarmuudella ja harkintakyvyllä.

Luulin, että saan modernin nuorekkaan käyttäjän kuvauksen, mutta mitä vielä:

Olet mainio muinaisjäänne!
Puhelimen käyttö ei ole sinulle ihan ongelmaton juttu. Mieluiten käyttäisit edelleen perinteistä lankaluuria ja hoitaisit elämän muutkin hommat ihan muilla tavoilla kuin kännykällä.

Mutta hei, sehän ei ole yhtään huono! Viime aikoina älypuhelimen haitoista on puhuttu paljon. Ehkä oletkin aikaasi edellä?

Missähän vastasin väärin, kun noin älyttömän arvion sain. Muutamien kysymysten kohdalla ei ollut sopivaa vaihtoehtoa. Esimerkiksi kysymykseen "mikä taustakuva sinulla on" minulle sopiva vastaus olisi ollut "mikä ihmeen taustakuva".

Poissa Vatupassi

• Konkari
« Vastaus #701 : to 06.12.2018, 02:05:04 »
Minkä ikäinen oikeasti olet? Tapasi käyttää kännykkää paljastaa totuuden – tee testi!

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/minka-ikainen-oikeasti-olet-tapasi-kayttaa-kannykkaa

Et ole mikään eilisen teeren poika! Käytät luuriasi keski-ikäisellä itsevarmuudella ja harkintakyvyllä.

Puhelimen käyttö ei ole sinulle ihan ongelmaton juttu. Mieluiten käyttäisit edelleen perinteistä lankaluuria ja hoitaisit elämän muutkin hommat ihan muilla tavoilla kuin kännykällä.

Mutta hei, sehän ei ole yhtään huono! Viime aikoina älypuhelimen haitoista on puhuttu paljon. Ehkä oletkin aikaasi edellä?

Missähän vastasin väärin, kun noin älyttömän arvion sain. Muutamien kysymysten kohdalla ei ollut sopivaa vaihtoehtoa. Esimerkiksi kysymykseen "mikä taustakuva sinulla on" minulle sopiva vastaus olisi ollut "mikä ihmeen taustakuva".

----------
---------
------------Iloisten Yllätysten Aika, ei ole Vielä Kunolla alkanut! :D ;)

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #702 : to 06.12.2018, 03:16:58 »

Minulla on älymobiili vain työn puolesta eli pakottamana. En koe sitä omakseni. Käytän jonkin verran sen kameraa, minkä seurauksena taustakuvakysymykseen olisi pitänyt olla vastausvaihtoehto "taustakuvanani on itse kuvaamani valokuva". Selfieitä en ota milloinkaan. Enkä lataile sovelluksia. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Tuntemattomiin numeroihin on pakko vastata, koska joudun vastailemaan asiakaspuheluihin jonkin verran. Omalla tyhmäpuhelimella en tuntemattomille vastaa. Tosin ei niitä prepaid-liittymään tule juuri koskaan.

Eniten käyttämiäni toimintoja ja saitteja eivät ole some-sivut tai uutiset (pakosta jouduin valitsemaan uutiset). Muinaisjäänteenä tosin kuuntelen tietysti radiota. Mutta toisaalta, kuuntelen myös erittäin trendikkäästi podcasteja, myös ulkomaisia.

Minusta pikemmin kuin muinaisjäänne olen individualisti. On paljon massojen suosimia hömpötyksiä, jotka eivät minua kiinnosta pätkääkään. Kuten Facebook, Twitter jne.
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #703 : to 06.12.2018, 18:41:46 »
Yle: Testaa tietämyksesi Linnan juhlista pintaa syvemmältä

Kokonaispisteet 8 / 11

Kaikkien käyttäjien keskiarvo tästä on 5.7 / 11

Poissa Socru

• Konkari
  • Sokeri-isi
« Vastaus #704 : to 06.12.2018, 18:50:48 »
Yle: Testaa tietämyksesi Linnan juhlista pintaa syvemmältä

Kokonaispisteet 8 / 11

Kaikkien käyttäjien keskiarvo tästä on 5.7 / 11

5/11.
Kampin playboy  -  tennissukat ja tekohampaat.

Poissa Juha

• Vallitsevuudentutkija
  • Konkari
  • Tutkimuskohteena vallitseva todellisuus
« Vastaus #705 : to 06.12.2018, 21:22:48 »
Hahmotelmaa: http://jatkumo.net/index.php?action=profile;area=showposts;sa=messages;u=2
VTn pohjaa on tapahtuneessa, dokumentoidussa, koetussa, tuntemuksissa, arveluissa, ... ja myös näiden sijoittumisesta yleensäkin mahdolliseen, joka itsekkin samalla tarkentuu.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #706 : to 06.12.2018, 22:28:45 »
Siinä älykännykkäkyselyssä ei ollut lainkaan vaihtoehtoa että töpöttelee yhdellä etusormella niitä tekstejä, kuten itse teen. En kertakaikkiaan tajua mitään kahdella peukulla kirjoittelusta, enkä kahdella etusormellakaan. Monet ihmiset ovat valittaneet että kirjoitan liian nopeasti ja liikaa, eivätkä he ehdi edes vastata itse, kun operoin tietokoneen näppäimistöllä ja ilmeisesti vastapuolella on sitten älypuhelin käytössä. Minä puolestani jos tuherran sen puhelimen kanssa, niin kyllä se työstä käy. Varsinkin liikkuvassa bussissa. Oppii siinä kyllä vähentämään lörpöttelyä... Tulee tiiviimpää tekstiä.

Poissa Socru

• Konkari
  • Sokeri-isi
« Vastaus #707 : pe 07.12.2018, 15:13:20 »
Kampin playboy  -  tennissukat ja tekohampaat.

Poissa ROOSTER

• Konkari
Yleinen mielipide on aina väärässä

Poissa Vatupassi

• Konkari
« Vastaus #709 : pe 07.12.2018, 17:02:02 »
Hs, 5.12.2018 mielipide:Äidiksi tulo ilman vakituista työtä vaatii hullunrohkeutta

Nimimerkki Lapseton nainen kysyi, kuka uskaltaa tehdä lapsen, jos  vakituista työpaikkaa ei ole(hs.mielipidet30.11)
Hän nosti esille erittäin  tärkeän tärkeän asian.Tälläiset puheenvuorot ovat hyvin merkityksellisiä syntyvyyden laskua koskevassa
keskustelussa, jossa niin lapsilla kuin synnyttävillä naisillakin on väline-arvo!
Vaikka nuori nainen olisi työssään kuinka etevä arvostettu tahansa, hänen on turha odotella työ-virkasuhteen vakinaistamista ennen
kuin hän on turvallisesti jättänyt hedelmälliset vuodet taakseen.
Tämä osui kuluvan vuonna kohdalleni.Kun jäin äitiyslomalle arvostetusta ja keskisuuresta valtion organisaatiosta, minulla oli jo
suoritettuina kaksi maisterin tutkintoa sekä kahdeksan vuoden työkokemus valmistumiseni jälkeen.
Kerroin työn-antajalleni tarkasti , koska olen palaamassa töihin.Toisin kuin 97prosenttia suomalaisista ,jaoimme lapsen isän kanssa
vanhempain vapaan puoliksi,minkä lisäksi isä käyttää myös kaikki isyysvapaansa!

Poissa Vatupassi

• Konkari
« Vastaus #710 : pe 07.12.2018, 17:11:47 »
Jatko, Äidiksi tulo ilman vakituista työtä vaatii hullunrohkeutta,hs.5.12.2018

Kun lapseni oli hieman yli puolivuotias, palasin takaisin töihin ainoastaan sen vuoksi, että  voisin varmistaa, että minulla olisi
vielä työpaikka.Lyhyen poissa-oloni aikana olen kouluttanut,käynyt työpalavereissa, sekä kommentoinut minulle lähetettyjä asiakirjoja
ilman erillistä korvausta.Lisäksi olen pitänyt itseäni ajan tasalla alani tapahtumista.
Ja onneksi palasin. Etukäteen ajattelin, että kyllä kaikki järjestyy  enkä ole pitkään poissa.Kun palasin töihin, ennen raskautta luvattu
työn -vakinaistaminen lakaistiin maton alle,minut olisi vakinaistettu. Määrä-aikasen työsuhteen jatkuminenkaan ei ollut enää
läpihuuto juttu!
Jälkikäteen oma sinisilmäisyyteni hävettää. Olin ajatellut, ettei lapsen saamisella olisi suurta vaikutusta työsuhteeseeni.
Jos näin toimii suuri-arvostettu valtion työnantaja, jolle ei aiheudu erityistä taloudellista menetystä poissa-olostani, pienissä
ja keksisuurissa yrityksissä työskentelevät  naiset lienevät vieläkin ahtaammassa asemassa.

Poissa Vatupassi

• Konkari
« Vastaus #711 : pe 07.12.2018, 17:17:41 »
Mitä muuta olisin voinut tehdä kuin jättää lapsen hankkimatta
korkeampi kotihoidon tuki, tuhannen euron vauvaraha , maksuton esi-opetus tai lukiokirjat,suurempi lapsi-lisä eivät
mieltä lämmitä.Minulla on ollut vain yksi toive:että olisi edes työpaikka johon palata.

Työnantajien asenteisiin vaikuttaminen on keskeisessä asemassa, kun pohditaan syntyvyyttä.
Vaikka äidiksi tuleminen  houkuttelisi  koulutettuja naisia, vaatii hullunrohkeutta  riskeerata toimeentulo ja tulevaisuus  työ-elämässä.
Hedelmällisessä iässä olevista naisista ei saa tulla työ-elämän kakkosvakastia suomella ei ole siihen varaa!

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #712 : pe 07.12.2018, 17:44:48 »
Hs, 5.12.2018 mielipide:Äidiksi tulo ilman vakituista työtä vaatii hullunrohkeutta

Miksi tämä on Testi-ketjussa?
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Vatupassi

• Konkari
« Vastaus #713 : la 08.12.2018, 00:18:18 »

Miksi tämä on Testi-ketjussa?

----------
------------
----------Painovirhe-Paholainen, luin ,että tähän voi lähettää "erilaisia-Tekstejä, ei testejä!Lukuhäriö!

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #714 : la 08.12.2018, 10:00:14 »
Tämä nyt ei ihan varsinaisesti testi ole, mutta voihan sitä katsoa montako kohtaa kolahtaa:

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi_hyvin/psykologia/20_merkkia_joista_tiedat_olevasi_keski_ikainen?fbclid=IwAR0ez9nQtkgdjB0hzbRbDr19Py5fMOGlOZ7ZtCPZZUaqTsewgpeEYFongG8

20 merkkiä joista tiedät olevasi keski-ikäinen

En taida oikein pystyä laskemaan pointseja, kun ei ole lapsia, eikä enää vanhempiakaan. Puhelintahan meillä ei kotona ollut, joten muista siinä sitten kavereidenkaan puh.numeroa. Enkä ikinä ostanut irtokarkkeja "sekaisin", vaan valikoin tarkkaan mitä halusin. Ihme oletuksia että kaikki ovat tehneet täsmälleen samoin lapsuudessaan. Kyllä variaatioita oli jo 70-luvulla. Vai tarkoittiko tuo nyt sitä että ne karkit sitten menivät siellä pussissa sekaisin.  ::)

Mutta todellakin alokkaat näyttävät lapsilta. Ja ähkittyä tulee. Katson kuitenkin että opin sen tokalta eksältäni joka alkoi ähkimään jo kolmikymppisenä, ehkä sen takia että läskiintyi. (Tämä oli se hetero eksäni, ei se läski homo.)

Soveltaen saisin 14/20.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #715 : ti 11.12.2018, 10:07:42 »
Tulos:

Olet Huithapeli kädestä suuhun eläjä

Suhtaudut raha-asioihin aivan liian huolettomasti ja sinulla voi hyvinkin olla jo maksuhäiriömerkintä. Ikäisistäsi peräti 98 prosenttia on paremmin perillä omasta taloudestaan kuin sinä. Taloustaitosi eivät ole kovin hyvät, mutta onneksi niitä voi opetella.

https://yle.fi/uutiset/3-10541833

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #716 : ti 11.12.2018, 21:47:09 »
^"Olet Tilintarkastaja-roopeankka"  :)