Kirjoittaja Aihe: Oscar-gaala  (Luettu 611 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ei kukaan

• Täysjäsen
Oscar-gaala
« : ma 23.02.2015, 00:49:50 »
Ilmoitusluontoisesti harvoille hereillä oleville, niin Oscar-gaala 2015 näkyy tänä yönä suorana Yle Teemalta. Punainen matto alkaa klo 2:00. Areenan kautta ei näy sopimussyistä johtuen suorana. Tallenteena tulee Areenaan myöhemmin, tekstitysten kera.

Viime vuosina on tullut valvottua, tilaisuuden tullen. Live-lähetyksissä on aina oma taikansa. Muuten tuskin tulisi itse seurattua. :)

Paikalla wade

• Konkari
Vs: Oscar-gaala
« Vastaus #1 : ti 24.02.2015, 13:15:32 »
Minua häiritsee Oscareissa se, kuinka tuulinen instituutio on kyseessä: nytkin hetki palkintogaalan jälkeen oltiin pettyneitä kovasti laskeneeseen tv-yleisölukemaan. Tämä pakottaa keksimään tapoja lisätä mielenkiintoa Oscareita kohtaan. Muutama vuosi sitten oltiin tällä tiellä lisäämällä Oscar-ehdokkaiden määrää tuntuvasti, jotta yhä useamman suosikkielokuva olisi mahdollisten palkittavien joukossa.

Liika alisteisuus pyrkimyksille säilyttää kova suosio syö minun silmissäni gaalan kiinnostavuutta ja uskottavuutta. Esimerkiksi enennekin kritisoitu ehdokas- ja voittajavalinta tuntuu entistä epäilyttävämmältä, kun koko ajan mielessä on se mikä elokuvista on ansainnut huomionsa, mikä on nostettu esiin jotta katsojaluvut vain eivät notkahtaisi.

Milloin gaala siirtyy asettamaan ehdolle suoraan kuusi kansainvälisesti eniten myynyttä elokuvaa vuosittain? Parhaiden näyttelijöiden ehdokkuudet voisivat määräytyä Forbesin "parhaiten palkattujen" näyttelijöiden ja näyttelijättärien mukaan. Voittajat nettiäänestyksellä?