Kirjoittaja Aihe: Erityisherkkyys"  (Luettu 23170 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Safiiri

• Konkari
Vs: Erityisherkkyys"
« Vastaus #380 : ma 17.12.2018, 07:53:43 »

Minä en kuvittele, että maailma on minun. Mutta jatka ihmeessä...

Kukas se siellä edelleen luuraa, ellei se ole se "minä", joka ei kuvittele, tai kuvittelee, mutta takuulla et siitä minästäsi eroon pääse.

Ihan minästäsi kaikki juttusi tulee, vai kenen minästä niiden luulet tulevan..

juu kyllä minä olen minä, mutta EN kuvittele olevani myös koko maailma.

Aloin jo epäillä ettet tajua jokaisen ajatuksesi syntyvän omassa päässäsi, mutta hyvä, että jo tajusit missä se napa, eli keskus sijaitsee.

Vaikka aika moninainen jakomäkiläinen olisitkin..

On toi aika söpöä, kun jaksat uskoa lujasti siihen, että sun omat päähänpinttymäsi siitä, millaisia ajatusvirheita uskot muilla olevan, ovat totuus. Sitten kun / jos joku joskus onnistuu vääntämään riittävän rautalangasta, että sun otaksumat on harhaisia, ryhdyt onnittelemaan itseäsi siitä, miten oivallisesti olet saanut toisia ”opetettua”.

Vaikka minun ajatukseni syntyvät omassa päässäni, ei tämä todista, että niissä ajatuksissa pitäisin itseäni maailman napana. Vaikka tiedänkin, että tämä havaintojen ja ajatusten keskus, jonka itsekseni miellän on havaintojeni ja ajatusteni sijaintipaikka. Tosin napani ei ole minä, vaikka minulla napa onkin. Maailmakin taitaa olla ennemmin moninapainen kuin yhden navan ympärillä pyörivä. Vaikka kaikki ilmeisesti onkin alkanut yhdestä pisteestä jota singulariteetiksi kutsutaan.