Kirjoittaja Aihe: Mitä tekisit 90 miljoonalla eurolla ?  (Luettu 16040 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa IkuistaKierrätystä

• Täysjäsen
Vs: Mitä tekisit 90 miljoonalla eurolla ?
« Vastaus #20 : su 03.05.2015, 01:34:15 »
Hakeutuisi sellaiselle kurssille jossa opetetaan käyttämään mielikuvitusta.

:)

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #21 : su 03.05.2015, 08:37:50 »
 Niin, eihän niitä rahoja nyt tyystin käyttämättäkään kai voisi jättää, jos potti osuisi kohdalle. Se, mitä sanoin aikaisemmin, etten tarvitse mitään pitänee paikkansa. Joskus olen sanonut, että pidän työstäni niin, että se voisi olla yhtä hyvin harrastus, joten sitä en ainakaan näillä näkymin jättäisi. Jos jostain syystä polttaisin päreeni nykyiseen työpaikkaan, ostaisin pienen kukkakaupan hyvältä liikepaikalta ja menisin sinne apulaiseksi. Varsinaisen liikkeenhoidon jättäisin ammattilaiselle.

Lapsilleni laittaisin pienen rahavirran niin, että pärjäisivät taloudellisesti hiukan mukavammin. Nyt ovat kaikki melkoisen tiukoilla. Väittäisinpä, että potti ei saisi minun päätäni sekoamaan, mutta miten estää se, ette lasteni päät menisi perinnöstä sekaisin sitten, kun sen aika koittaa. Onko muuta keinoa, kuin huolehtia siitä, että perintö jää riittävän pieneksi? Tuosta muistui mieleeni miten vanhin tyttäreni suuttui ja mökötti minulle monta päivää ollessaan noin kymmenen vuoden ikäinen. Lotossa oli jättipotti ja arvontaa odotellessamme tyttäreni kysyi: ”Jos voitat, niin annatko kymppitonnin minulle karkkirahaksi?” Sanoin, että sen todellakaan anna. Tästä valtava suuttumus ja sättiminen, miten olin typerä, pihi, ilkeä ja vaikka mitä. Tuossa puhuimme rahasta, jota ei ollut. Hänen suhteensa rahaan on säilynyt hyvinkin samanlaisena ja pelkäänpä, että raha voisi tuottaa meille pahimmillaan jopa välirikon, jos en olisi hänen mielestään riittävän antelias.

Irrottaisin ehkä jonkinlaisen osuuden perillisilleni jaettavaksi ja toisen osuuden sijoitettavaksi siten, että siitä tulisi kohtuullisen tasainen tuotto. En ole tarkemmin perillä, mutta eikös rikkaat säätiöi rahansa? Tuosta sitten voisi jakaa apurahoja lääketieteen tutkimukseen ja ehkä johonkin muuhun. En kyllä osaa sanoa mihin muuhun. Vaatisi miettimistä pitempään.

Mutta nyt pitää vielä tarkistaa, missä pelissä se potti on jaossa ja laittaa kuponki vetämään.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #22 : su 03.05.2015, 12:09:37 »
Minä teen aina lotto- ja muutkin kupongit porukkalottoina jne., vähintään 5 hengen porukkana.
Jos sattuu isompi voitto, voittokuponkeja voi ilman veroseuraamuksia jakaa perillisille.
Pienemmät voiton kuitataan seuraavan kupongin maksamiseen.

90 miljoonasta jäisi itselle pakostikin niin paljon että perinnöksi menee paljon.

Paikalla MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
« Vastaus #23 : su 03.05.2015, 12:59:11 »
Mutta nyt pitää vielä tarkistaa, missä pelissä se potti on jaossa ja laittaa kuponki vetämään.
Eurojackpot.
Arvotaan perjantai-iltaisin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Eurojackpot

Hävinneetkin rahat menee hyväntekeväisyyteen: nuorisotyöhön, urheiluun, tieteisiin ja taiteisiin.
Missä kohu siellä persu.                    Estolistallani ovat (eivät näy selaimellani):
Missä persu siellä poliisi.                    VA, Saares, Toope.

Poissa Gingston

• Seniori
« Vastaus #24 : su 03.05.2015, 13:00:45 »
Eurojackpot.
Arvotaan perjantai-iltaisin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Eurojackpot

Hävinneetkin rahat menee hyväntekeväisyyteen: nuorisotyöhön, urheiluun, tieteisiin ja taiteisiin.

Puhumattakaan pääpalkinnosta, hyväntekeväisyyttä sekin. ;)

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #25 : su 03.05.2015, 14:29:50 »
Etsisi 300 vapaaehtoista naista, jakaisi heidät 15 ryhmään ja ryhmät 15 suomen pienimpään kylään. Saisi jokaisen kanssa yhden lapsen ja perustaisi jalkapallojoukkueet, joille oma sarja 20 vuoden päästä isoine stadioineen.

:)

Ehdottomasti paras idea!

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #26 : su 03.05.2015, 15:08:49 »
Kilpisjärvelle antaisin rahat koulun rakentamiseen palaneen tilalle, jotta pääsevät heti rakentamisen alkuun.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1430612040620.html

Radion uutisissa kosketti haastateltu koulun johtajaopettaja, joka ei vähäänkään ruikuttanut. Hän sanoi, että uusi koulu rakennetaan vanhan tilalle ja rahat kaivetaan vaikka .... en muista sanontaa, mutta hyvä ilmaisu se oli. Lähimpään muuhun kouluun on 200 kilometriä, joten koulukyyti ei tule kysymykseen, mutta tämä loppukevät kyllä selvitään joillan väistötiloilla. Onneksi on niin vähän kevättä jäljellä enää.

No, saa nuo rahat muutenkin, mutta silti :)

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #27 : ke 06.05.2015, 20:09:19 »
Raha tuo huolia. Alkaa ahdistaa jo pelkkä spekulatiivinen pohdiskelu, mitä tuollaisella rahalla tekisi, vaikka sitä ei saakaan. Oleellista kai olisi luoda järjestely, joka takaisi pääoman säilymisen, vaikka ylijäämällä vähän humputtelisikin. Jos pelkästään alkaa tuhlata, niin suurta summaa ei olekaan, etteikö sitä saisi menemään. Mitä isommat rahat, sitä suurempaa tuhlaus. Linna sieltä, saari täältä, lentokone tuolta, hups, mihinkäs ne rahat menivätkään. Omaisuuden ylläpitäminenkin maksaa.

Todennäköisesti yrittäisin saada konkurssissa menetetyn kotini takaisin tavalla tai toisella. Se voisi tulla kalliiksi. En alkaisi elää leveästi. Kunnostelisin rempallaan olevat paikat. Miettisin hyviä sijoituskohteita. Kysyisin, mitä mieltä perhe ja suku ovat.

Luulen, että välttäisin "äkkirikastuneen syndrooman" eli pakonomaisen tarpeen levennellä rahoilla ja näyttää kaikille, kuinka rikkaita sitä oikein ollaan. Rahan saaminen olisi vain paluuta kohti entistä aikaa ennen konkurssia ja sukumme köyhtymistä. Ei 90 miljoonaa euroa nyt vielä mikään järisyttävän suuri summa ole. Kun lähdetään investoimaan teollisuuteen, se on nopeasti käytetty. Oikeasti rikkaille ulkomaisille henkilöille se on pikkuraha. Eihän sillä saa kuin rupsahtaneen autolautan.

Rahassa on se ongelma, että kun sitä saa enemmän, uusia mielitekoja alkaa myös nousta, kun uudet asiat ovat tavoitettavissa. Tavallinen ihminen ei haaveile linnoista ja kartanoista ja yksityisistä saarista Karibialla. Mutta kun on rahaa, alkaa miettiä, että mikä ettei. Sellainenhan olisi kiva.

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #28 : ke 06.05.2015, 20:57:57 »
Tavallinen ihminen ei haaveile linnoista ja kartanoista ja yksityisistä saarista Karibialla. Mutta kun on rahaa, alkaa miettiä, että mikä ettei. Sellainenhan olisi kiva.

Ai, sinäkin katsoit eilen telkkarista tuosta yksityisestä saaresta Karibialla? Tosiaan sitä katsoessa kävi mielessä, jotta minkähän hintainen sellainen saari olisi. Heti perään tuli kysymykset: Siellä taitaa olla sietämättömän kuuma? Toimiikohan siellä netti? Onkohan pitkäkin kauppamatka paatilla käydä ruokaa hakemassa? Mitenhän käy, kun hurrikaani pyyhkäisee yli? jne. Kaunista siellä kyllä olisi.

Nyt kun olen tarkemmin miettinyt, niin olisi yksi, jonka haluaisin. Puutarha tai edes sellainen takapiha, johon voisi istutella sekä kukkia että jotain suuhunpantavaa. Aikaisemmin en ole halunnut omakotitaloa tai rivaria, kun niissä on käsittääkseni huoltohommia enemmän kuin mihin minun taitoni riittävät. Tuo päävoitto mahdollistaisi kyllä sen, että tekisi huoltosopimuksen jonkun firman kanssa, joten sen puoleen puutarhallisen asumuksen hankinta olisi ehkä se, minkä oikeasti voisin toteuttaa. Tähänkin liittyisi vielä yksi lisäehto, mutta jääköön se nyt minun omaksi salaisuudeksi :)

Mutta en todellakaan lähtisi kiertämään muailmoo, hankkisi autoa, venettä, kesämökkiä, linnoista ja saarista puhumattakaan. Enhän matkustele nytkään enkä ole tullut autoa hankkineeksi. Eivät kiinnosta. Mökki rantasaunoineen olisi ihan kiva juttu, jos se olisi vartin kävelymatkan päässä ja kirkasvetisen syvän järven rannalla, mutta kun yleensä ei ole. Viihdyn kotona liiankin hyvin, joten en tarvitse tekosyitä päästäkseni sieltä pois ja sitähän nuo matkat ja mökit ovat.

Paikalla MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
« Vastaus #29 : ke 06.05.2015, 21:49:10 »
Raha tuo huolia. Alkaa ahdistaa jo pelkkä spekulatiivinen pohdiskelu, mitä tuollaisella rahalla tekisi, vaikka sitä ei saakaan.
Useimmat voittajat taitaa kyllä sanoa, että "raha rauhoittaa".."huolet vähenee".
Missä kohu siellä persu.                    Estolistallani ovat (eivät näy selaimellani):
Missä persu siellä poliisi.                    VA, Saares, Toope.

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #30 : ke 06.05.2015, 22:05:03 »
Hankkisin kurdeille ohjuksia ja raskasta tykistöä, perustaisin yleissivistävää koulutusta edistävän säätiön ja ottaisin kummilapsia afrikasta. Vähintään puolet summasta lahjoittaisin eläinsuojelutyöhön ja palkkaisin lobbarin informoimaan poliitikkoja eurooppalaisen tuotantoeläimen oloista ja etologian moderneista tuloksista.

Sitten tajuaisin, ettei summa riittäisi tavoitteiden toteuttamiseen, mutta voisinpahan kuolla vanhana paremmalla omatunnolla.
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa Heijastus

• Täysjäsen
  • Heijastus-Viesti
« Vastaus #31 : to 07.05.2015, 00:16:32 »
Varmasti enemmän kuin 90 centillä.
Tuo kiimainen lapsi syntyi kynttilöiden hehkuun

Renttu

• Vieras
« Vastaus #32 : to 07.05.2015, 00:31:40 »
Hankkisin kurdeille ohjuksia ja raskasta tykistöä, perustaisin yleissivistävää koulutusta edistävän säätiön ja ottaisin kummilapsia afrikasta. Vähintään puolet summasta lahjoittaisin eläinsuojelutyöhön ja palkkaisin lobbarin informoimaan poliitikkoja eurooppalaisen tuotantoeläimen oloista ja etologian moderneista tuloksista.

Sitten tajuaisin, ettei summa riittäisi tavoitteiden toteuttamiseen, mutta voisinpahan kuolla vanhana paremmalla omatunnolla.
Joutuisit miettimään "vain" kurdien avustamisen uudestaan. 90 miljoonalla ei vielä montaa tykkiä ja ohjusta osteta.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #33 : to 07.05.2015, 21:39:57 »

Ai, sinäkin katsoit eilen telkkarista tuosta yksityisestä saaresta Karibialla?

En tullut katsoneeksi. Yleensäkin televisiota tulee katsottua aika vähän.

Omaisuus kertoo ihmisestä. Osittain siksihän omaisuutta hankitaan, että näytettäisiin muille, että näin hyvin meillä menee. Harva tavallinen ihminen oikeasti tarvitsee mitään katumaastureita ja vastaavaa. Kuitenkin niitä ostetaan, koska täytyyhän naapureille näyttää, ettei olla heitä huonompia.

Lehdessä oli artikkeli "kesäauton" hankkimisesta. Toimittajien mielestä muutama tonni on sopiva hinta tilapäisestä kesäautosta (vertailun vuoksi: varsinaiset tämänhetkiset käyttöautoni ovat maksaneet 1000 euroa ja 1100 euroa). Jutussa kysyttiin muutamilta ihmisiltä, millaisen kesäauton he hankkisivat. Liikenneministeri Kyllönen olisi ostanut Renault Meganen. Auton valinta osoittanee, millainen katastrofi Vasemmistoliiton johtama talouspolitiikka olisi Suomelle.

Edellä mainittu auto on roikkunut jo yli kymmenen vuotta lehdissä silloin tällöin julkaistun autojen vikatilaston viimeisellä rivillä. Olen ihmetellyt, voiko jokin auto oikeasti olla niin huono. Nyt tiedän, että voi. Ostin nimittäin käytetyn Renault Meganen elokuussa 2013. Luettelosta tulisi lyhyempi, jos kertoisin, mikä siinä toimi, kuin jos alkaisin luetella sen vikoja. Autoa työnnettiin ja vedettiin, ja sen kanssa jännitettiin, päästäänkö perille vai. Joskus päästiin, ja joskus piti jäädä yöksi matkan varrelle. Sain ajettua autolla puolen vuoden aikana vaivoin noin 11000 kilometriä eli vajaan öljynvaihtovälin. Kunnostukset katsastusta varten olisivat maksaneet moninkertaisesti sen, mitä olin autosta maksanut, joten oli aika etsiä toinen kulkuneuvo. Renault oli taloudellisessa mielessä loppuun ajettu. Teknisestihän autoa tietenkin voi korjata loputtomiin, jos haluaa. Matkamittari näytti noin 260000 kilometriä. Vertailun vuoksi, ajoin Nissan Micralla yli 590000 kilometriä. Auto olisi ollut vielä korjattavissa noin 600 euron kustannuksin, mutta korjaus jäi tekemättä. En pitäisi 700000 kilometriäkään mahdottomana lukemana.

Lipsahti taas vähän sivuun aiheesta. Se, mitä ei näy edellä olevassa kappaleessa, on noin 45 minuutin taustatyö eli valokuvien ja videoiden selaaminen ja yhden kuvan muokkaaminen – aineiston, jota ei kuitenkaan esitetä.

En jaksa enää kirjoittaa varsinaisesta aiheesta. Tuo oli olevinaan vain johdanto siihen.

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #34 : to 07.05.2015, 22:03:30 »
Omaisuus kertoo ihmisestä. Osittain siksihän omaisuutta hankitaan, että näytettäisiin muille, että näin hyvin meillä menee. Harva tavallinen ihminen oikeasti tarvitsee mitään katumaastureita ja vastaavaa. Kuitenkin niitä ostetaan, koska täytyyhän naapureille näyttää, ettei olla heitä huonompia.

Oikeasti minulla on todellisia vaikeuksia ymmärtää tuota väittämää, eli jotain hankittaisiin naapureiden vuoksi. Kuka ihme voisi olla kiinnostunut minusta niin paljon, että äimistelisi omaisuuttani? Ei kukaan!

Asunnon olen hankkinut pelkästään siksi, että se luo turvallisuuden tunnetta. Ei ole pelkoa, että joku myy asunnon alta ja haluaa sen omaan käyttöönsä, kuten voi käydä vuokralla asujalle. Muuta "näkyvää" ei ole, mutta en usko, että kukaan on huomannut autottomuuttani tai sitä, etten tee lomamatkoja tai käytä merkkivaatteita. Ei ole rahasta kiinni, vaan en vain noita halua. Ei minua vähääkään kiinnosta, mitä joku naapuri ehkä asiasta ajattelee. En myöskään minä ole kiinnostunut jostain naapurin autosta tai muusta vastaavasta.

Yhtä kummallisia taitaa olla tuttavapiirini, sillä hyvin vähän jos ollenkaan meillä on mitään puhetta mistään roinan omistamisesta.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #35 : to 07.05.2015, 23:23:58 »

Oikeasti minulla on todellisia vaikeuksia ymmärtää tuota väittämää, eli jotain hankittaisiin naapureiden vuoksi. Kuka ihme voisi olla kiinnostunut minusta niin paljon, että äimistelisi omaisuuttani? Ei kukaan!

"More than 1.5 million people across the country would upgrade their car if they thought that their neighbour's vehicle was worth more than theirs, according to a new survey."

http://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-1694148/Do-you-try-to-beat-your-neighbours-car.html

Autot alkavat olla sen verran arkipäiväisiä asioita, ettei niillä välttämättä käydä kilpavarustelua naapureita vastaan. Kukin ajaa, millä ajaa. Mutta on muita asioita. Miksihän matkaltakin pitää lähettää kuvia ja tarinaa Facebookiin – siksi tietenkin, että herätettäisiin toisissa kateuden tunnetta, mikä saa oman tilanteen vaikuttamaan entistä nautittavammalta.

Arvaan jo etukäteen, että edellä esittämäni väite kiistetään jyrkästi. Ei pidä paikkaansa, mitä minä oikein kuvittelen. Ei se pidäkään tietoisella tasolla paikkaansa. Piilotajunnan tasolla motiivit voivat kuitenkin olla tämän tyyppisiä. Halutaan näyttää muille. Halutaan korostaa omia hyviä puolia, jotta oma asema säilyisi vähintään ennallaan ellei vähän paranisikin. Tätähän koko elämä on. Suureen kysymykseen, mikä on elämän tarkoitus, yksinkertainen vastaus on menestyminen yleisessä elämänkilpailussa.

Kilpailu - jos sitä jollakin tasolla käydään - ei välttämättä ole tietoista. Sitä ei ehkä ajatella. Siitä tosiasiasta, että lähes kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta järjestetään kilpailuja, voi tehdä sen johtopäätöksen, että ihmiset ovat kilpailuhenkisiä. Sen näkee siitäkin, miten suuresti voittajat nauttivat voitoistaan ja häviäjät murjottavat tappiotaan. Ihmiset nauttivat menestymisestä ja siitä, että he eivät ole huonoimpia. Myös kateus on osoitus kilpailullisuudesta. Kateushan tarkoittaa katkeruutta siitä, että joku on saanut epäoikeutettua etua suhteessa kadehtijaan. Miksi tällaisesta asiasta välitettäisiin – jos meneillään ei olisi huomaamaton ja tiedostamaton kilpailu?

Ihmiset voivat käydä hiljaista kilpailua arkielämässään miettimättä koko asiaa. Kilpailu (anteeksi sanan toistaminen näin usein) aktivoituu kriisinä, kun asetelmissa tapahtuu suuria yhtäkkisiä muutoksia. Huomataan, että on pudottu kelkasta, ja jotain on tehtävä. Ja pian.

Jos jollakin alueella ei ole mitään mahdollisuuksia menestyä, tämä alue jätetään syrjään ja etsitään toisia alueita, joilla mahdollisuudet ovat paremmat. Minulla esimerkiksi ei ole taloudellisista syistä johtuen mahdollisuuksia menestyä uusilla autoilla käytävässä varustelukisassa. Tästä syystä uudet autot eivät edes kiinnosta. Keksin itselleni todisteita siitä, että uuden auton ostaminen on itse asiassa  typerää, koska auto menettää nopeasti arvonsa, ja rahalle saa kaikkiaankin vain vähän vastinetta. Ketä kiinnostaa jokin tusina-auto Opel Astra tai Toyota Corolla. Vaikka se olisi uusi, siinä ei ole minkäänlaista statusta. Ei omistajaa tulla haastattelemaan lehteen auton takia. Mutta jos saman summan panee johonkin harvinaiseen antiikkiautoon, voi päästäkin hyvällä tuurilla julkisuuteen.

Itse asiassa ainoa kerta, jolloin minua koskaan on haastateltu televisioon, johtui omistamastani kulkuneuvosta – vanhasta ja rupsahtaneesta eikä edes uuden auton hintaisesta. Yleensäkin vuosien varrella saamani vaatimaton julkisuus (lehtijuttuja ja radiohaastatteluja) on ollut seurausta omistamistani asioista – ei siitä, että minä ihmisenä ketään kiinnostaisin. Jos uudella autolla haluaa julkisuuteen, sen pitää olla Ferrari tai Lamborghini – eli todella kallis auto.

P.S. Autoista puheen ollen löysin Youtubesta videon lähes samanlaisesta ja jopa saman värisestä autosta, jollainen isoisälläni aikoinaan oli, ja jonka kyydissä minäkin sain olla. Pääsisipä vielä kerran tuollaisen kyytiin (tai ajamaan!). Videon auto on kohtuullisen hyvän näköinen päältä, mutta pahasti rupsahtanut sisältä.

https://vimeo.com/40272875

http://matka1954.blogspot.fi/

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #36 : pe 08.05.2015, 08:46:38 »
Kilpailu - jos sitä jollakin tasolla käydään - ei välttämättä ole tietoista. Sitä ei ehkä ajatella. Siitä tosiasiasta, että lähes kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta järjestetään kilpailuja, voi tehdä sen johtopäätöksen, että ihmiset ovat kilpailuhenkisiä. Sen näkee siitäkin, miten suuresti voittajat nauttivat voitoistaan ja häviäjät murjottavat tappiotaan. Ihmiset nauttivat menestymisestä ja siitä, että he eivät ole huonoimpia. Myös kateus on osoitus kilpailullisuudesta. Kateushan tarkoittaa katkeruutta siitä, että joku on saanut epäoikeutettua etua suhteessa kadehtijaan. Miksi tällaisesta asiasta välitettäisiin – jos meneillään ei olisi huomaamaton ja tiedostamaton kilpailu?

Itse olen kilpailuhenkinen. Olen nuoruudessani ollut aktiiviurheilija ja tiedän millainen ponnistelu sillä saralla tarvitaan menestymisen saavuttamiseksi. Luulenpa, että tuo kokemus on kasvattanut minua siihen suuntaan, etten kadehdi menestyjää, vaan olen jopa iloinen hänen puolestaan. Samoin osaan tuntea suurta myötätuntoa pettymyksen kokenutta kohtaan. Monesti olen kyynelehtinyt sekä voittajan että hävinneen rinnalla. Tämä ei koske pelkästään urheilua vaan myös monia muitakin elämänaloja. Nykyisin vain tuo kilpailuhenkisyyteni kohdistuu omiin tekemisiini. Mihin ryhdynkin, tahdon tehdä mahdollisimman hyvin.

No, kuten huomaat, en osaa puhua kuin omasta puolestani ja siitä, miten itse koen nuo tilanteet. Tämän vuoksi minun hyvin vaikea ymmärtää niin yleiseksi väitettyä kateutta ja sen aiheuttamaan pahaa oloa, joka saattaa ajaa ihmiset jopa itselleen epäedullisiin tekoihin.

Tottahan minultakin jotain haluamaani puuttuu, mutta ne ovat pääasiassa sellaisia, joille vaan ei voi mitään - eivät ole rahalla hankittavissa. Lauluäänen puutettani olen harmitellut aina, sillä musiikki on minulle hyvin tärkeää. Puute ei ole kuitenkaan estänyt minua nauttimasta muiden kauniista laulusta ja saamasta kuuntelusta hyvää oloa itselleni.

Ei kai ihminen, joka on tyytyväinen elämäänsä ja siihen, mitä hänellä on, voi olla friikki poikkeustapaus?

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #37 : pe 08.05.2015, 09:07:30 »
Talven synkeinä hetkinä tuli katseltua karibian saarilla myynnissä olevia kiinteistöjä. En minä kokonaista saarta olisi halunnut ostaa; pienen talon ja sen ympärille puutarhapläntin. Nyt kevään koitettua haaveilu ja surffailu on siirtynyt kotimaan kohteisiin.

Perusvarallisuus antaa turvaa. Se antaa mahdollisuuden tehdä niitä asioita, jotka ovat itselle oikeasti tärkeitä, kun kaikki tarmo ei mene seuraavan aterian kokoon raapimiseen.

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #38 : pe 08.05.2015, 09:11:41 »
Kyllähän minäkin huokailen noita Karbian sinisiä vesiä ja aurinkoa, mutta lähinnä niiden kauneuden vuoksi.

Erilaisia päiväunia ja kuvitelmia voi harrastaa surutta, mutta en minä ainakaan sellaisia vakavissani ajattele :)

Poissa Muisto Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #39 : pe 08.05.2015, 12:06:08 »
"Voitin lotossa viitisenkymmentä euroa pari kierrosta sitten. Oli viisi oikein. Jos olisi ollut kuusi oikein, olisin voittanut noin 2500 euroa.

Jos olisin voittanut päävoiton, kyllä 'köyhiä sukulaisia' olisi riittänyt enkä oikein haluaisi oikein 'kiertää muailmaakaan' pahemmiten.

Keijo Kullervo

PS. Olen siis tyytyväinen, että en tule voittamaan 90 miljoonaa euroa joka on jaossa jossakin?"
« Viimeksi muokattu: to 28.05.2015, 16:18:20 kirjoittanut Keijo Kullervo »
"Tie, Totuus ja Elämä."

Usko, Toivo ja Rakkaus

Isä, Poika ja Pyhä Henki