Kirjoittaja Aihe: Millä tavalla ihmisen saa esineellistää?  (Luettu 6175 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Safiiri

• Konkari
Vs: Millä tavalla ihmisen saa esineellistää?
« Vastaus #20 : ke 22.04.2015, 16:08:12 »
Kysyn uudelleen: keitä nämä feministit ovat, joita toistuvasti siteeraat?

Feministihän on kuka tahansa, joka keksii itseään feministiksi nimittää. Tällaisen nimeämisen tarkoituksena on lähes poikkeuksetta miesten sortaminen naisten etuja korostamalla ja miesten ongelmia väheksymällä.

Strategia on nerokas. Tekee suomalainen mies mitä tahansa, niin aina hän on syyllinen sukupuolensa edustajana, mutta feminismi-termin käyttöön ottava ei ole sen käytöstä minkäänlaisessa vastuussa, koska se voidaan kussakin tilanteessa määritellä uudestaan naisten etujen ajamiseksi.

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kulttuuri/feministit-voivat-nykyaan-olla-mita-mielta-vain-siksi-he-riitelevat-jatkuvasti-keskenaan/
http://tamapaiva.blogspot.fi/2014/06/tietaako-kukaan-mita-feminismi.html
http://www.miesasia.fi/2014/07/10-syyta-miksi-feminismi-ei-tarkoita.html

Olet nyt aivan hakoteillä. Feministejä ovat kaikki, joita joku toinen keksii sellaiseksi nimittää. He myös ovat kaikkea sitä, mitä tuo toinen keksii feministien ominaisuuksiksi ja mielipiteiksi nimetä.  Vastaavia käteviä nimikkeitä ovat vihervasuri, kukkahattutäti, suvis, mokuttaja jne. Ne voi useimmissa tapauksissa myös korvata toisillaan ilman, että lauseiden merkityssisältö muuttuu. Samoin näitä kaikkia ovat "ne siellä jossain". Oli tuo "jossain" sitten blogeissa, yleisessä keskustelussa, mediassa, paikassa tai ajassa x esitetyissä vaatimuksissa. Ainakin se jossain on Ruotsissa.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #21 : ke 22.04.2015, 16:42:59 »
Ja omia ajatuksia mistään ei tarvitse esittää, kun voi esittää näiden feministien ajatuksia ja vastustaa niitä, niin siinähän se älyllinen keskustelu sitten onkin.

T: Xante

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #22 : ke 22.04.2015, 16:56:29 »
Ja omia ajatuksia mistään ei tarvitse esittää, kun voi esittää näiden feministien ajatuksia ja vastustaa niitä, niin siinähän se älyllinen keskustelu sitten onkin.

Lisäksi, jos joku meneekin itseään feministiksi kutsumaan, hän on aivan vihoviimeinen henkilö, jolta niitä feminisyien näkemyksiä ja mielipiteitä kysytään. Tällainen feministi on ihminen, jolle voi kertoa, mitä mieltä feministit mistäkin on ja mitä kummallisia vaatimuksia heillä on. Mutta tällaisen feministin esittämät näkemykset eivät missään tapauksessa koskaan kuvasta feminismiä.

Poissa Gingston

• Seniori
« Vastaus #23 : ke 22.04.2015, 19:26:53 »
  Jos feminismistä haluaa puhua niin eikö kyse ole vain muotoilusta, jos kirjoittaisi vaikkapa feminismin ylilyönneistä niin se on jo paljon selkeämpi eikä itseään feministinä pitävän tarvitse välttämättä kokea että se koskisi häntä, ellei sitten koe väitettyä ylilyöntiä valheeksi, puolustettavaksi asiaksi tai joksikin.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #24 : ke 22.04.2015, 19:33:21 »
  Jos feminismistä haluaa puhua niin eikö kyse ole vain muotoilusta, jos kirjoittaisi vaikkapa feminismin ylilyönneistä niin se on jo paljon selkeämpi eikä itseään feministinä pitävän tarvitse välttämättä kokea että se koskisi häntä, ellei sitten koe väitettyä ylilyöntiä valheeksi, puolustettavaksi asiaksi tai joksikin.

Minkä tahansa asian ylilyönti on tietenkin - liikaa. Siksi feminismistä ksimiintyneet eivät voi puhua ylilyönneistä. Se olisi liian laimeaa.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #25 : to 23.04.2015, 08:18:40 »

Minkä tahansa asian ylilyönti on tietenkin - liikaa. Siksi feminismistä ksimiintyneet eivät voi puhua ylilyönneistä. Se olisi liian laimeaa.

Ja voisi puhua, ja olisi suotavaa puhua. Mutta kun eivät nämä, jotka kertoilevat joka lauseessa, miten asiat, joista he eivät pidä, halua tietenkään mitään asiallista keskustelua feminismistä. Kyllä se, miten ja mitä he haluavat feminismistä keskustella, tulee kovin nopeasti selväksi ja asiallinen keskustelu se ei ole.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #26 : to 23.04.2015, 10:17:18 »
Höh, eihän tämä AMOI:n feministi ollut kuka tahansa, vaan tämä tietty:

http://jatkumo.net/index.php?topic=384.msg10604#msg10604

Feminismiin ärsyyntymiseni johtuu siitä, että olen lukenut paljon Lilyn blogeja. Sivuston peruskäyttäjä on nuorehko koulutettu nainen, joka on avoimesti feministi tai feminismiin kallellaan. Kun aikani naisten kurjuudesta, miesten pahuudesta ja naiskuvan vinoutuneisuudesta kertovia postauksia luin, niin rupesi tuntumaan siltä, että kyseessä on uskonnon harjoittaminen eikä pyrkimys tarkastella todellisen maailman ilmiöitä. Tätä mielikuvaa vahvistivat havainnot siitä, että aina kun joku (nais)kirjoittaja uskalsi kyseenalaistaa feministien väitteet tai tarkastella asiaa jostain muusta näkökulmasta kuin naisten sortamisen vinkkelistä, oli vastaanotto yleensä nuiva.

Suomi on pieni kielialue, minkä vuoksi pieni ihmisjoukko pystyy luomaan nettiin näennäisesti ehjärajaisia ilmiöitä. Näiden ilmiöiden yksitotinen tulkinta kannattaa pyrkiä kyseenalaistamaan. Kun Googleen lykkää hakusanan "feminismi", olisi hyvä, että hakutulosten päällimmäisenä ei olisi pelkästään yhteen tulkintaan viittaavia näkemyksiä. Kannustan siis muitakin nillittämään. Maailma nyt ei vain toimi niin, että kun kypsästi ja nöyrästi kärsii, niin siitä palkitaan oikeudenmukaisuudella. Valitettavasti oikeutta eivät useinkaan saa ne, jotka sitä ansaitsevat, vaan ne, jotka sitä röyhkeimmin vaativat.
Well I've been down so god damn long that it looks like up to me.
Well I've been down so very damn long that it looks like up to me.
Why don't one of you people come on and set me free?

- JM

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #27 : to 23.04.2015, 10:27:18 »
Asioista kiukutellessa usein unohdetaan että mikä tahansa asia voi olla sekä ikävä että mukava, toivottu tai epätoivottu. Esim. jotkut nuoret miehet ja varsinkin homomiehet (kliseitä jos on uskominen) tälläävät itseään kuin viimeistä päivää ja ramppaavat mestoissa joissa voivat esitellä itseään. Eiköhän sitä 50-luvulla kammattu tukkaa jonkun rasvan kanssa ja laitettu tietynlaista takkia ja housua päälle jne. Ja jos mennää muutama vuosisata taapäin, niin oli peruukit ja puuterit rikkailla miehillä (taannoin lukemani mukaan osittain tämä muoti sai alkunsa siitä että kupan jäljet piti peittää...!)

Olisiko lie niin että nihilistisen sotilaallinen ja tylsä muoti miesten kohdalla sai alkunsa vasta kun kaikenlainen kansallisvaltiovouhotus sai jalansijaa, fasismi levisi kuin rutto ja sitä rataa? Palattiin muinaisroomalaisiin arvoihin. Sotiminen, kuri ja kaikki muu vastaava paska aina johtaa siihen että ihmisten pitää olla erottumatta, toistensa klooneja.

Hyvinvointiaikoina sensijaan alkaa monessakin ihmisessä viritä sellainen riikinkukkohenki ettei mitään rajaa. Tällätään sitä omaa kroppaa, laitetan kotia. Mennään kirkossa naimisiin vaikkei uskoisi yhtään mihinkään, kun prinsessa/prinssihäät on saatava.

Nyt näkisin että jos ihminen itse on tyytyväinen ja haluaa muokata kehoaan ja elämäänsä kuin se olisi jonkinlainen "objekti", niin tehköön niin. Jos esineellistyminen on oma tavoite, niin samapa tuo. Se mikä tuntuu pahalta on se että tulee esineellistetyksi ulkopuolelta toisten taholta silloin kun ei sitä tahdo. Tai jos esineellistäjä on epämiellyttävä. Kyllähän se siis niin on että jos laitat ne tiukat farkut ja joku hyvännäköinen mies (sanon mies koska olen heteronainen) jää tuijottamaan perääsi, niin kivaltahan se tuntuu. Mutta sitten jos joku epäsiisti rantarosmo viskailee perään, tahi yrittää peräti käpälöidä, niin pahaltahan se tuntuu. Ihmistä, ainakin naista usein, loukkaa se että joku jonka kanssa hän ei halua mihinkään tekemisiin pyrkii iholle aivan kuin oltaisiin samaa sarjaa. Itseäni ainakin on monta kertaa tympäissyt kun yli 50-vuotiaat miehet ovat ottaneet nettideiteissä yhteyttä että olenko minä tosiaan muka joku viisikymppiseen vertautuva HAASKA että minun pitäisi niin vanha mies huolia. Jos tämä nyt kuulostaa kovin pinnalliselta ja omahyväiseltä, niin ihan sama! Oman ikäinen kyllä kelpaisi (jos ei ole antanut itsensä joutua pahasti hunningolle). Ihmisillä on näissä pariutumisjutuissa mielestäni oikeus haluta täsmälleen sitä mitä haluavat, mutta ei ole oikeutta tehdä itseään väkisin tykö ja pakottaa toista olemaan kanssaan. Tuo jälkimmäinen ei usein miehille oikein tunnu avautuvan. "Kun minä nyt katseeni tuon naisen perseeseen loin, niin hän minun." Ei ole.

Jos oikein tosissaan haetaan esine-vertausta, niin eihän lehdissä kaupoteltuja talojakaan kaikille olla tyrkyttämässä - ei niille joilla ei ole varaa maksaa.

::)

Biologis-psykologisesti naisten ja miesten välinen elämä on raaka peli. Mutta tietenkin jos ei olla ns. haku päällä, niin silloin voi hellittää ja ihan sama se on minkämoisia ihmisiä siinä ympärillä hilluu, kunhan heidän kanssaan on älyllisesti mielenkiintoista olla tekemisissä.

Kyllä aika ihmeellinen nihilisti ja lahkolainen saa tänäpänä olla jos ei muka yhtään kiinnosta se miltä oma itse näyttää...
Well I've been down so god damn long that it looks like up to me.
Well I've been down so very damn long that it looks like up to me.
Why don't one of you people come on and set me free?

- JM

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #28 : to 23.04.2015, 10:41:05 »
Höh, eihän tämä AMOI:n feministi ollut kuka tahansa, vaan tämä tietty:

http://jatkumo.net/index.php?topic=384.msg10604#msg10604

Feminismiin ärsyyntymiseni johtuu siitä, että olen lukenut paljon Lilyn blogeja. Sivuston peruskäyttäjä on nuorehko koulutettu nainen, joka on avoimesti feministi tai feminismiin kallellaan. Kun aikani naisten kurjuudesta, miesten pahuudesta ja naiskuvan vinoutuneisuudesta kertovia postauksia luin, niin rupesi tuntumaan siltä, että kyseessä on uskonnon harjoittaminen eikä pyrkimys tarkastella todellisen maailman ilmiöitä. Tätä mielikuvaa vahvistivat havainnot siitä, että aina kun joku (nais)kirjoittaja uskalsi kyseenalaistaa feministien väitteet tai tarkastella asiaa jostain muusta näkökulmasta kuin naisten sortamisen vinkkelistä, oli vastaanotto yleensä nuiva.

Suomi on pieni kielialue, minkä vuoksi pieni ihmisjoukko pystyy luomaan nettiin näennäisesti ehjärajaisia ilmiöitä. Näiden ilmiöiden yksitotinen tulkinta kannattaa pyrkiä kyseenalaistamaan. Kun Googleen lykkää hakusanan "feminismi", olisi hyvä, että hakutulosten päällimmäisenä ei olisi pelkästään yhteen tulkintaan viittaavia näkemyksiä. Kannustan siis muitakin nillittämään. Maailma nyt ei vain toimi niin, että kun kypsästi ja nöyrästi kärsii, niin siitä palkitaan oikeudenmukaisuudella. Valitettavasti oikeutta eivät useinkaan saa ne, jotka sitä ansaitsevat, vaan ne, jotka sitä röyhkeimmin vaativat.

Juu, mutta eipä sen jälkeen oikein tunnu kirjoittajan kanssa syntyvän sellaista keskustelua, jossa pohdittais, millainen feminismi olisi positiivista ja kannatettavaa. kirjoittajan ratkaisu ei tunnu olevan "tehkäämme parempaa feminismiä", vaan "luopukaa feminismistä, koska se on viallista".

Kun googlasin feminismin, niin jostain syystä ihan ensimmäisenä on Wikipedia, sitten hikipedia. Näitä väitettyjä ylilyöntiartikkeleita ei tullut ollenkaan ensimmäisinä hakutuloksina, mutta kylläkin parikin sellaista kirjoitusta, joissa tätä ylilyöntifeminismiä moititaan (Laasanen, Enbuske). Yksi haussa wsiintullut oli Emma Watsonin puheesta kirjoitettu juttu, jonka otsikkona "Feminsimis ei tarkoita miesvihaa". En siis pysty tämän kokeen perusteella allekirjoittamaan edes esitettyä väitettä, että radikaalifeminismi ja miesvihaa huokuvat ylilyönnit löisivät silmille. Täytyy olla aika hölmö, jos ottaa sen hikipedian jutun esimerkkinä feminismin vinoutuneisuudesta.

Poissa Anneli Mattila on ihqu!

• Täysjäsen
« Vastaus #29 : to 23.04.2015, 11:04:30 »
Juu, mutta eipä sen jälkeen oikein tunnu kirjoittajan kanssa syntyvän sellaista keskustelua, jossa pohdittais, millainen feminismi olisi positiivista ja kannatettavaa.

Mihin tarvitaan naisasialiikettä tai mihin tarvitaan miesasialiikettä? Miksi ihmisliike ei kelpaa? Minulle miehenä on hankalaa ajatella, että rupeaisin taistelemaan sukupuolena eduistani yhteiskunnassa. Tällainen vastakkainasettelu ei vain kiinnosta. Minua ei kiinnosta olla sorrettu eikä minua kiinnosta olla voittaja. Minua kiinnostaa se, että etsitään ratkaisuja käytännön ongelmiin.
EN OLE Anneli Mattila.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #30 : to 23.04.2015, 11:17:28 »
Juu, mutta eipä sen jälkeen oikein tunnu kirjoittajan kanssa syntyvän sellaista keskustelua, jossa pohdittais, millainen feminismi olisi positiivista ja kannatettavaa.

Mihin tarvitaan naisasialiikettä tai mihin tarvitaan miesasialiikettä? Miksi ihmisliike ei kelpaa? Minulle miehenä on hankalaa ajatella, että rupeaisin taistelemaan sukupuolena eduistani yhteiskunnassa. Tällainen vastakkainasettelu ei vain kiinnosta. Minua ei kiinnosta olla sorrettu eikä minua kiinnosta olla voittaja. Minua kiinnostaa se, että etsitään ratkaisuja käytännön ongelmiin.

No yksi käytännön ratkaisu on se, että puhut omana itsenäsi, omilla mielipiteilläsi asioista, jotka sinua kiinnostavat sen sijaan, että kerrot, mitä mielestäsi feministit näistä asioista ajattelevat ja vastustat sitten näitä omia ajatuksia siitä, mitä ajattelet heidän ajattelevan.

Näin saattaisi viritä aito keskustelu sinun ja toisten välillä, josta saattaisi tulla tulokseksi jopa jotain ihan rakentavia ajatuksia ja toimia.

• Täysjäsen
« Vastaus #31 : to 23.04.2015, 11:22:00 »
No yksi käytännön ratkaisu on se, että puhut omana itsenäsi, omilla mielipiteilläsi asioista, jotka sinua kiinnostavat sen sijaan, että kerrot, mitä mielestäsi feministit näistä asioista ajattelevat ja vastustat sitten näitä omia ajatuksia siitä, mitä ajattelet heidän ajattelevan.

Mitä jos kukaan nainen ei sanoisi olevansa feministi, koska mitään yhtä feminismiä ei ole. Sillähän päästäisiin koko tästä feminismikeskustelusta.

Ai niin, mutta kun naiset katsovat oikeudekseen yleistää ja vedota joukkoon sikäli kuin se heille sopii, mutta miehiltä yleistäminen kielletään.
EN OLE Anneli Mattila.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #32 : to 23.04.2015, 11:42:00 »

Eli haluaisit - oikeastaan aiemmista kommenteistasi poiketen - lakkauttaa kaiken feminismin. Tai ainakin koet sen turhaksi sen tarkemmasta sisällöstä riippumatta. Minusta tämä on hieman eri positio kuin tuo aiempi, jossa feminismi oli liian sitä ja liian tätä. Tämän näkemyksen mukaanhan feminismi millaisena tahansa on mielestäsi turhaa.

Xante on myös oikeassa siinä, että tapasi keskustella näiden feministien ajatuksista on ristiríidassa sen tavoitteen kanssa, että puhuisimme vain yksilöinä ja ihmisinä. Et voi vaatia meitä muita yksilöinä ja vain ihmisinä vastuuseen feministien ajatuksista. Keskustelu vain ihmisinä täytyy oll molemminpuolista, etkä voi ikäänkuin laittaa toisen osapuolen syyksi sitä, että itse valitset kommentointisi kohteeksi feminismin. Silloin pidätä otsellesi juuri pikeuden määritellä vastapuolen ismiksi. Riippumatta siitä, kuka sun kanssa keskustelee ja nimeääkö hän ajatteluaan ismillä vai ei.

Miksi feminismi - kysymykseen ne googletulokset antaa mm. vasemmistonuorten kannan:
Lainaus
Feminismi ja sukupuolten välinen tasa-arvo
Usein esitetään kysymys, miksi puhua feminismistä eikä sukupuolten välisestä tasa-arvosta tai pelkästään tasa-arvosta. Kyse on tietoisesta ratkaisusta, johon on useampia perusteluita.

Tasa-arvo on lattea ilmaisu; kukapa tänä päivänä vastustaisi tasa-arvoa? Tasa-arvo voi toteutua myös silloin, kun kaikki ovat yhtä alistettuja – se ei siis sisällä minkäänlaista lupausta ihmisten vapautumisesta. Toiseksi käsite sukupuolten välinen tasa-arvo olettaa lähtökohtaisesti, että sukupuolia olisi kaksi, mihin ilmaisu ”välinen” siis viittaa. Parempi ilmaisu onkin sukupuolinen tasa-arvo. Kolmanneksi tasa-arvopuhe ymmärretään esimerkiksi siten, että saavuttaakseen tasa-arvon miesten kanssa naisten olisi niin politiikassa kuin talouselämässä toimittava samalla tavoin kuin miehet ovat tähän asti pääsääntöisesti tehneet. Feminismi sen sijaan tarkoittaa vallitsevien käytös- ja toimintatapojen kyseenalaistamista. Feministit haluavat laittaa uusiksi sekä miesten että naisen roolit, ettei kenenkään nuttura kiristäisi tai kauluspaita kuristaisi.
http://www.vasemmistonuoret.fi/?/asiakirjat/feminismi/

Sivulla asiaa lainausta enemmänkin. Tämä on yksi selitys sille, miksi feminismi ajatellaan tarpeelliseksi. (Huomaa, etten nyt esitä tätä erityisesti omana kantanani, joten älä vaadi minua siitä tilille. Tätä voi vaikkapa käyttää keskustelun pohjana.)

• Täysjäsen
« Vastaus #33 : to 23.04.2015, 11:45:49 »
Xante on myös oikeassa siinä, että tapasi keskustella näiden feministien ajatuksista on ristiríidassa sen tavoitteen kanssa, että puhuisimme vain yksilöinä ja ihmisinä.

Kyllä minä suostun keskustelemaan ihmisistä yksilöinä, mutta te feministit ette. Jos teidän kanssanne haluaa keskustella, se on pakko tehdä sukupuolittuneesti.

Jos minä kysyn teiltä, ketkä ihmiset velvoitetaan Suomessa suorittamaan asevelvollisuus, niin te vastaatte, että miehet. Minä kyllä pystyn suhtautumaan ihmisiin ihmisinä ja yksilöinä. Te ette. Te haluatte pitää yllä sukupuolista jakoa ja sukupuolisia käytäntöjä.
EN OLE Anneli Mattila.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #34 : to 23.04.2015, 11:57:22 »
Xante on myös oikeassa siinä, että tapasi keskustella näiden feministien ajatuksista on ristiríidassa sen tavoitteen kanssa, että puhuisimme vain yksilöinä ja ihmisinä.

Kyllä minä suostun keskustelemaan ihmisistä yksilöinä, mutta te feministit ette. Jos teidän kanssanne haluaa keskustella, se on pakko tehdä sukupuolittuneesti.

Jos minä kysyn teiltä, ketkä ihmiset velvoitetaan Suomessa suorittamaan asevelvollisuus, niin te vastaatte, että miehet. Minä kyllä pystyn suhtautumaan ihmisiin ihmisinä ja yksilöinä. Te ette. Te haluatte pitää yllä sukupuolista jakoa ja sukupuolisia käytäntöjä.

Toi oli aikamoinen rimanlitus. Ensinnäkin - sinä nyt nimesit meidät feministeiksi. Eikö ihmiseltä ihmiselle - keskustelu edellytä tällaisen kysymistä yksilöltä itseltään? Sen lisäksi sinä itse kysyt j esität meidän (ns. feministien) vastauksen. Sen jälkeen tämän itse antamasi vastauksen perusteella toteat keskustelun ihmisinä meidän knssamme mahdottomaksi.

Sitäpitsi - naisten asevelvollisuutta vastustavat varsin voimakkkaasti armeijan kantahenkilökunta ja ammattisotilaat. He taas ovat pääsääntöisesti miehiä. Että eipä tuokaan kummallinen heitto nyt oikein osu maaliin.

• Täysjäsen
« Vastaus #35 : to 23.04.2015, 12:01:48 »
Toi oli aikamoinen rimanlitus. Ensinnäkin - sinä nyt nimesit meidät feministeiksi.

En yhtään ihmettele, jos tahdotte asemoida itsenne ei-mihinkään. Sehän on kätevä tapa käydä keskustelua, koska identiteetin muutoksella voi välttää vastapuolen argumentit. Tänään yhtä ja huomenna toista sen mukaan, mikä omaa etua ja näkemystä palvelee.

Lainaus
Sitäpitsi - naisten asevelvollisuutta vastustavat varsin voimakkkaasti armeijan kantahenkilökunta ja ammattisotilaat. He taas ovat pääsääntöisesti miehiä.

Mutta mitäpä jos antaisi kansan itsensä purkaa sukupuolittuneita käytäntöjä? Mutta ettehän te halua niitä purettavan, koska metsässä ryynääminen on ikävää.

Teillehän ongelmat eivät ole ongelmia. Vain naisten ongelmat ovat ongelmia.
EN OLE Anneli Mattila.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #36 : to 23.04.2015, 13:15:20 »

En yhtään ihmettele, jos tahdotte asemoida itsenne ei-mihinkään.

Etkö sä sitä juurikin penännyt? Siis nainenko saa mielestäsi olla jotain mieltä vain ismin puitteissa, vaan ei yksilönä ja ihmisenä? Yritäs nyt päättää, mitä mieltä sä olet. Ei se ole mikään kanta, että sinä koet jonkun mielipiteet feminismiksi, joten siksi voit yksipuolisesti syyttää näkemyksistä feminismiä.

Lainaus
Sehän on kätevä tapa käydä keskustelua, koska identiteetin muutoksella voi välttää vastapuolen argumentit. Tänään yhtä ja huomenna toista sen mukaan, mikä omaa etua ja näkemystä palvelee.

Mikä näkemys tässä nyt mielestäsi muuttui? Mikä näkemys on sellainen, jonka vaikkapa minä olen esittänyt, mutta josta nyt mielestäsi sanoudun irti? Ymmärtänet, että jos me ihmisenä ihmiselle ollaan puhumassa, kyse ei voi olla jonkun bloginpitäjän näkemyksestä, vaan minun.

Lainaus

Mutta mitäpä jos antaisi kansan itsensä purkaa sukupuolittuneita käytäntöjä? Mutta ettehän te halua niitä purettavan, koska metsässä ryynääminen on ikävää.

Olenko esittänyt, etten hyväksy naisten asevelvollisuutta? Mistä luulet tietäväsi kantani tähän? Minusta vain miehiä koskeva asevelvollisuus on ongelmallinen sukupuolisen tasa-arvon kannalta. Mutta jopa pelkällä kutsuntojen laajentamisella koko ikäluokkaan on aika iso hintalappu. Siksi olisikin syytä hieman tarkemmin esitellä, mitä velvollisuuden laajentaminen myös naisiin käytännössä tarkoittaisi. Lisättäisiinkö asepalvelukseen otettavien määrää? Siviilipalvelukseen ohjautuvien määrää? Pidettäiskö määrät samoina, mutta seula tiukempana? Miten sinun mielestäsi tämä toteutettaisiin? Olisivatko asekelvollisuuden kriteerit samat kuin nykyään - naisillekin? Olisiko se tasapuolista vai vahvoja ja isokokoisia naisia sorsivaa? Mistä saatais lisää sivaripaikkoja, kun nykyisetkään asevelvolliset ei tahdo sellaisia löytää?

Mun kanta ehkä kallistuu palkka-armeijamallin puoleen eli yleisen asevelvollisuuden poistaminen kaikille ratkaisisi tämän tasa-arvokysymyksenkin. Näin ajattelen monestakin syystä, en niinkään tai pelkästään siksi, että sillä naiset taas välttyisivät pakolta.

Lainaus
Teillehän ongelmat eivät ole ongelmia. Vain naisten ongelmat ovat ongelmia.

Miesten ongelmat ovat kyllä ihan oikeita ongelmia. Niiden ratkaisu vain ei mielestäni ole paluu perinteisiin sukupuolirooleihin ja feminismin lakkauttaminen. Minusta monet miesten ongelmat nimittäin johtuvat juuri perinteisestä miehen roolista.
« Viimeksi muokattu: to 23.04.2015, 14:15:01 kirjoittanut Safiiri »

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #37 : to 23.04.2015, 14:03:17 »

Mitä jos kukaan nainen ei sanoisi olevansa feministi, koska mitään yhtä feminismiä ei ole. Sillähän päästäisiin koko tästä feminismikeskustelusta.

Ai niin, mutta kun naiset katsovat oikeudekseen yleistää ja vedota joukkoon sikäli kuin se heille sopii, mutta miehiltä yleistäminen kielletään.

Ahaa, siis ongelma ei olekaan femimismi, vaan koko tämä feminismikeskustelu.

Mutta hyvä mies, sinähän pääset siitä ihan voimin irti ihan koska haluat! Tiesitkö, että sinun ei ole pakko kulkea ympäri palstaa julistamassa feministien sanomaa ja ajatuksia? Sinun ei tarvitse enää kertoa meille, mitä me, jotka emme ole edes feministeiksi julistautuneet, tulla kertomaan, mitä me ajattelemme ja mikä meille sopii.

Voit mennä vaikka kaljalle tai sen naisen luo, joka ei ole feminismistä kuullutkaan. Vapaus, se on sinun, veli!

T; Xante

• Täysjäsen
« Vastaus #38 : ti 28.04.2015, 10:45:13 »
Tuossa nyt on hyvä esimerkki siitä, että pahimmillaan femakot aiheuttavat muille naisille mielenterveysongelmia, koska kieltävät näiltä luontevat roolit. Tuossa nyt on sellainen itsensä esineellistävä nainen, jonka femakot tahtovat tuhota.

http://www.lily.fi/blogit/elamani-palasia/vahvistan-stereotypiaa-mutten-aio-pyytaa-sita-anteeksi
EN OLE Anneli Mattila.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #39 : ti 28.04.2015, 10:53:50 »
Tuossa nyt on hyvä esimerkki siitä, että pahimmillaan femakot aiheuttavat muille naisille mielenterveysongelmia, koska kieltävät näiltä luontevat roolit. Tuossa nyt on sellainen itsensä esineellistävä nainen, jonka femakot tahtovat tuhota.

http://www.lily.fi/blogit/elamani-palasia/vahvistan-stereotypiaa-mutten-aio-pyytaa-sita-anteeksi

miksi haluat viljellä tällaista feministin sterotypiaa? Vaadin vapautta jokaiselle olla juuri sellainen feministi kuin itsestä tuntuu. Jos tekee mieli meikata, pitää olla vapaus ilman, että täytyy luopua feminismistään. Jos haluaa olla pitkätukkainen tai seurata muotia, pitää saada silti kutsua itseään feministiksi. Annetaan kaikkien kukkien kukkai myös feministeissä! Alas stereotypiat! Tässäkin!