Kirjoittaja Aihe: Jatkumo uneksii  (Luettu 14024 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
Vs: Jatkumo uneksii
« Vastaus #120 : ti 13.02.2018, 10:18:42 »
Ketjun oletus ei ole rungimisunien raportointi, vaan ...

Pitäisikö avata ketju Jatkumo paneksii...? Siinä kukin voisi raportoida parhaat panojuttunsa.

Kuka uskaltaa avata? Erkki? Norma?

Meitsin jäljiltä matsku käsittelisi antiikin esihistoriaa. Ja ne arkeologiset kaivelut on jo niin moneen kertaan suoritettu ettei mitään uutta vanhaa tule enää mieleen. Erkki aktiivisena vulkaanona saanee vielä kertomattomia seikkailuita tai sikailuita itsestään tiristettyä?
Well I've been down so god damn long that it looks like up to me.
Well I've been down so very damn long that it looks like up to me.
Why don't one of you people come on and set me free?

- JM

socrates

• Vieras
« Vastaus #121 : to 15.02.2018, 09:59:58 »
Näin unta, että joku oli purkanut salille hommaamani ja suurella vaivalla kokoamani kaksi kahvakuulatelinettä. Ne oli jotenkin molemmat jaettu kahteen osaan ja siirretty eri paikkoihin. Kokosin ne uudestaan ja joku purki ne taas ja mietin, kokoanko ne vielä kerran.

Olin jo unohtanut unen, mutta se oli niin todentuntuinen, että yllätyin, kun näin telineet kunnossa.

socrates

• Vieras
« Vastaus #122 : pe 16.02.2018, 20:34:24 »
Näin unta, että olin tulossa joltain matkalta ja kun poistuin ratikasta kotini lähellä olevalla pysäkillä, matkatavarat jäivät jonkun sählingin takia ratikkaan.

Muistaakseni sain ne haettua jostain, mutta kun yritin päästä kotiin, katu oli tukossa valtavasta rakennusjätekasasta. Yritin tuloksetta kiivetä sen yli kun heräsin.

Paikalla Brutto

• Konkari
« Vastaus #123 : ma 12.03.2018, 05:53:16 »
Olipa ahdistava uni viime yönä. Äitini oli mennyt lupaamaan jollekin, että siirrän Hornetin lentämällä Suomesta jonnekin Afrikan tienoille. Äitini luottaa kykyihini enkä halunnut tuottaa hänelle pettymystä joten ilmoitin suorittavani tehtävän. Heti alkoi ahdistaa.

En ole ikinä lentänyt mitään laitetta itse, puhumattakaan että yksin. Mieleen alkoi nousta mahdollisia ongelmia: Miten Hornetilla navigoidaan? Entä jos eksyn Venäjän ilmatilaan ja he alkavat venäjäksi tivaamaan millä asioilla liikun? Onko koneessa aseet kiinni ja osaanko käyttää niitä? Miten noustaan ja laskeudutaan? Onko Hornetissa transponderi ja miten se kytketään? Yleensä en peru lupauksiani, mutta unessa jouduin sitäkin vaihtoehtoa harkitsemaan. Onneksi uni loppui ennen kuin pääsin ilmaan. Sotahan siitä olisi tullut.
« Viimeksi muokattu: ma 12.03.2018, 05:55:34 kirjoittanut Brutto »

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #124 : ma 12.03.2018, 06:36:36 »
Mielenkiintoinen uni Brutolla. Harvoin sitä pääsee Horneteilla lentelemään. No, ei päässyt Bruttokaan. Omissa "lentounissani" (joissa olen vain matkustajana) käy yleensä samalla tavalla, eli ilmaan ei päästä. Kaikki menee pieleen, eikä edes lentokentälle ehditä. Ja jos lentämään päädytään, lentokone on epämääräinen juuri ja juuri ilmassa pysyvä romukasa, jonka avoimesta takaosasta tippuu matkustajia tai jotain muuta kauheata tapahtuu.

Näin viime yönä monenlaisia painajaisia, joista yhdessä suvun nuorin oli popsinut pötkyn litium-pattereita, ja piti lähteä viemään häntä jonnekin. Kysymys kuului, mihin ja miten. Puoliunessa ajauduin erilaisiin "antipoliisipohdintoihin" ja ajattelin, että lähtisin viemään lasta sairaalaan autolla, koska se olisi nopein tapa. Matkalla poliisi pysäyttäisi ylinopeudesta, ja lapsi tämän takia kuolisi. Mieleeni tuli aikoinaan lehdessä ollut uutinen, jossa kirurgi hälytettiin sairaalaan kesken meneillään olevan vaativan leikkauksen, ja poliisit pysäyttivät hänet sakotettavaksi ylinopeudesta, eivätkä "nyt on kiire" -selitykset auttaneet. Potilas virui kuolemaisillaan letkuissa ja hengityskoneessa sisukset auki eikä kirurgia vain kuulunut paikalle. Poliisi on ystävä. 

Toisen unen juoni oli vähän samanlainen kuin aikoinaan TV-sarjassa "V". Ihmisen näköiset alienit olivat tulleet vierailulle ja esittivät ystäviä. Heidän todellinen tarkoituksensa oli tehdä etninen puhdistus ja valmistaa maa tuleville siirtolaisille. Eli nykyväestö oli tarkoitus tuhota kokonaan ja käyttää vieraslajin ravinnoksi. Sain vihiä asiasta, kun jossakin maaseudulla törmäsin teurastamoon, jonka lihakoukuissa roikkui ihmisiä, osa vielä elossa.

Muiden unieni aihe oli se, että omaisuuteni (jonka jätän tarkemmin yksilöimättä) oli tuhoutumassa jossakin, enkä pystynyt tekemään asian hyväksi mitään. Tämä on tilanne tosielämässkin, joten ei ihme, että se tulee uniinkin.

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #125 : ma 12.03.2018, 11:28:12 »

Eilen katselin leffaa: Nymphomaniac 1.

Päähenkilön isällä oli saattohoidossa unessa nousevia kauhukohtauksia. Noita on ollut minulla jo pienenä. Karmivia kokemuksena, ja myös sivusta seuraten, kun tietää omakohtaisesti, miltä tuntuvat.

Poissa TSS

• Konkari
« Vastaus #126 : ma 12.03.2018, 12:57:29 »
Kiipesin omituisen puisen hökkelitalon vintille pimeän aikaan. Vintillä oli kuollut mies. Peitin miehen viltillä. Vieressä oli joku arvoesine, jonka otin hylätystä hökkelistä mukaan. Kun olin lähtenyt kammottavasta hökkelistä, huomasin, että arvoesineessä, jonka otin, oli verta. Palasin taloon, ja huomasin, että miehessä oli verta, ja mies oli todennäköisesti murhattu kyseisellä esineellä. Jätin esineen vintille, ja myöhemmin tajusin, että siihen jäi sormenjälkeni, ja minua epäillään nyt todennäköisesti murhasta.

Kauhistuttava uni, jossa oli pelottava ja painostava tunnelma. En muistanut unta aamulla, mutta se palasi mieleeni ihan yhtäkkiä ruokapöydässä.

Poissa Faustinen

• Konkari
« Vastaus #127 : ma 12.03.2018, 16:03:55 »
Kiipesin omituisen puisen hökkelitalon vintille pimeän aikaan. Vintillä oli kuollut mies. Peitin miehen viltillä. Vieressä oli joku arvoesine, jonka otin hylätystä hökkelistä mukaan. Kun olin lähtenyt kammottavasta hökkelistä, huomasin, että arvoesineessä, jonka otin, oli verta. Palasin taloon, ja huomasin, että miehessä oli verta, ja mies oli todennäköisesti murhattu kyseisellä esineellä. Jätin esineen vintille, ja myöhemmin tajusin, että siihen jäi sormenjälkeni, ja minua epäillään nyt todennäköisesti murhasta.

Kauhistuttava uni, jossa oli pelottava ja painostava tunnelma. En muistanut unta aamulla, mutta se palasi mieleeni ihan yhtäkkiä ruokapöydässä.

Alitajunta viestii jonkinlaisesta syyllisyyden tunteesta. Olisiko se "työkaverin ihastus taustalla?

Saattaa olla jonkinlaista omaakin kiinnostuksen tunnetta ja tajunta muokkaa siihen syyllisyyttä.

Ehkä jokin suhde koetaan "kuolleeksi".

No laittaessasi tuon "unesi julki ehkä odotat jotain analyysia siihen, eli tuossa yksi.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #128 : ma 12.03.2018, 19:32:23 »
Ja jos lentämään päädytään, lentokone on epämääräinen juuri ja juuri ilmassa pysyvä romukasa, jonka avoimesta takaosasta tippuu matkustajia tai jotain muuta kauheata tapahtuu.

;D ;D ;D

Kuvaamasi lentävä romu toi mieleen jonkun todella halvan lentoyhtiön, jonka koneissa tosiaan saumat irvistelevät ja jonka lentoreitin varrella asuvat seuraavat yhtiön aikatauluja, jotta voivat suojautua sisätiloihin lentojen aikana, koska sieltä voi joku huonosti pukeutunut läskimooses mätkähtää päälle. Kukkapenkkejä ei kannata putoavien matkustajien takia laittaa eivätkä edes iltapäivälehdet uutisoi kyydistä pudonneista matkustajista, koska tapahtumat ovat niin arkipäiväisiä ja matkustaja-aines rahvaanomaista.
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa TSS

• Konkari
« Vastaus #129 : ma 12.03.2018, 19:42:51 »

Alitajunta viestii jonkinlaisesta syyllisyyden tunteesta. Olisiko se "työkaverin ihastus taustalla?

Saattaa olla jonkinlaista omaakin kiinnostuksen tunnetta ja tajunta muokkaa siihen syyllisyyttä.

Ehkä jokin suhde koetaan "kuolleeksi".

No laittaessasi tuon "unesi julki ehkä odotat jotain analyysia siihen, eli tuossa yksi.

Niin, tuon unen symboliikka aukeni itsellekin aika hyvin, kun kirjoitin sen. Tuntenen syyllisyyttä jostain tapahtumattomasta asiasta muunmuassa. Varmasti sekä puuhökkelillä ja vintillä, kuolleella miehellä että ottamallani ja palauttamallani arvoesineellä on myöskin symbolinen merkitys.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #130 : ma 09.04.2018, 12:20:38 »
Asuin vanhassa rakkaassa kodissani, joka esiintyy asuinpaikkanani yli 90 prosentissa näkemistäni unista. Kylään tuli yllättäen foorumeilta tuttu Hibiscus. Hän oli nuorehko, hyvin käyttäytyvä komea mies. Hänellä oli tummanharmaat kohtalaisen pitkät suorat hiukset. Hän oli hyvin paljon saman näköinen kuin näyttelijä Harmon nuorempana, mutta vanhemman Mark Harmonin värisillä hiuksilla ja pidemmällä suoralla tukalla.

https://i.pinimg.com/736x/ae/ea/bd/aeeabdc07e092af7695f0b48e4af4ee8--mark-harmon-beautiful-people.jpg

Vähän tätä tyyliä oleva tukka, mutta tummanharmaat ja jonkin verra pidemmät hiukset.

https://www.thewrap.com/wp-content/uploads/2018/01/Screen-Shot-2018-01-19-at-11.44.51-AM.png

Jostakin syystä luotin Hibiscukseen täysin niin kuin vanhaan hyvään ystävään ja päästin hänet tietokoneelleni, jota hän alkoi innokkaasti tutkia. Olin menossa itse nukkumaan talon toiseen päähän, ja jätin Hibiscuksen puuhailemaan omin päin. Jonkin ajan päästä aloin kuitenkin miettiä, olikohan sen järkevää. Joku perheestäni esitti nimittäin huolestuneen epäilyn, että enhän tunne tyyppiä ollenkaan, hänhän voi tehdä mitä tahansa. Niinpä hiivin katsomaan, mitä Hibiscus puuhailee. Näin kuinka Tietokoneen ruudulla pyöri parhaillaan ohjelma, joka näytti miten tiedostoja tuhoutuu. Delete, delete, delete... Hibiscus oli asentanut koneeseen viruksen, joka tuhosi koko elämäntyöni, kaiken mitä ikinä olin tietokoneella tehnyt. Valokuvat, videot, kirjoitukset, kaikki mahdolllinen hävisi. Virus levisi ulkopuolisille kovalevyillle ja sähköposteihin ja kaikkialle. Se tuhosi Google-tilini ja Youtube-videoni ja ylipäätään kaiken, mihin se pääsi käsiksi. Mitään ei ollut tehtävissä. Tässä vaiheessa heräsin.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
« Vastaus #131 : ma 09.04.2018, 12:45:21 »
Toissayönä tai -aamuna unessa olin bussissa kun se ajoi mutkassa suoraan tieltä ulos kohti pahaa penkkaa. Kumma etten heilunut ja huojunut vaan kaikki kävi yllättävän pehmeästi. Samaisena aamuna muuten näytään uutisoidun Kanadan bussionnettomuudessa 14 juniorin menehtyneen. Mutta itse sain tiedon tästä vasta illalla.

Eilen näin unta jostain gallupista ja Kepu teki yllättävän +1.5 %:n nousun.
Islamilaisen kulttuurin leviäminen eurooppaan, varsinkin Portugaliin ja Espanjaan, jätti lähtemättömät -  monessa mielessä positiiviset - jälkensä näiden maiden kulttuureihin. - ministeri Jaakko Iloniemi, Uhkakuvat, 2018 s. 38

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #132 : ma 09.04.2018, 13:31:42 »
Näin ynta, että menin työterveyslääkärille, koska piti olla joku tarkistus ja lisäksi korvaani särki. Odottelin aikani ja vihdoin minua tuli ohjaamaan joku eteenpäin. Yllätykseni oli suuri, kun minut ohjattiin huoneeseen, jossa ihmisiä istui pitkissä pöydissä, yhdestä pöydästä tehtiin minulle tilaa. Hämmentyneenä istuin tuoliin, jonka joku mies minulle veti esiin.

Paljastui, että kyseessä oli keskustelupiiri, aiheena työhyvinvointi ja stressin välttäminen. Joku vähän luennoi, ihmiset keskustelivat pienpiireissä ja minuakin vedettiin keskusteluun. Kuikuilin saadakseni katsekontaktin johonkin hoitajaan, sillä todellakin korvani oli kipeä ja toivoin, että sitä edes vilkaistaisiin.

Keskustelutilaisuus läheni loppuaan ja porukka intoili syömään lähdöstä, tietystihän minä  haluan tulla mukaan? Hoitajat kiirehtivät ulos huoneesta ja minä ymmärsin, että tämä käynti ei nyt korvakipuun auta.

Aamulla nauratti: taidan olla aika väsy kaikenmaan työhyvinvointia ja pyrkimyksiä sitä parantaa.

T: Xante

Poissa Vitel afGastro

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #133 : ma 09.04.2018, 14:05:37 »

Jostakin syystä luotin Hibiscukseen täysin niin kuin vanhaan hyvään ystävään ja päästin hänet tietokoneelleni, jota hän alkoi innokkaasti tutkia. Olin menossa itse nukkumaan talon toiseen päähän, ja jätin Hibiscuksen puuhailemaan omin päin. Jonkin ajan päästä aloin kuitenkin miettiä, olikohan sen järkevää. Joku perheestäni esitti nimittäin huolestuneen epäilyn, että enhän tunne tyyppiä ollenkaan, hänhän voi tehdä mitä tahansa. Niinpä hiivin katsomaan, mitä Hibiscus puuhailee. Näin kuinka Tietokoneen ruudulla pyöri parhaillaan ohjelma, joka näytti miten tiedostoja tuhoutuu. Delete, delete, delete... Hibiscus oli asentanut koneeseen viruksen, joka tuhosi koko elämäntyöni, kaiken mitä ikinä olin tietokoneella tehnyt. Valokuvat, videot, kirjoitukset, kaikki mahdolllinen hävisi. Virus levisi ulkopuolisille kovalevyillle ja sähköposteihin ja kaikkialle. Se tuhosi Google-tilini ja Youtube-videoni ja ylipäätään kaiken, mihin se pääsi käsiksi. Mitään ei ollut tehtävissä. Tässä vaiheessa heräsin.

Tutkin unienselityskirjojamme, mutta tälle painajaiselle en löytänyt tulkintaa. Tuskin pystymme nukkumaan muutamaan yöhön....  Ainakaan ilman rauhoittavia nektareita.

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
« Vastaus #134 : to 12.04.2018, 17:54:39 »
Herättyäni verenpaineet nousi tappiin, olin ihan aargh, vihainen!
  Nimittäin näin unta että pysäköin hiekkatielle ja lähdin jonnekin asioille, taeempana sivussa pellolla ladon tai rakennuksen  tuntumassa  sotapojat tulitti. Kertausharjoitukset vai mitkä lie. Katselin jossain välissä kiikarillakin sitä touhua.  Palasin autolle ja väki (katselijat?) lähti myös pois jalan ja autoillansa. Autoni oli jostain syystä oli ruskea datsun. Sen takapenkillä olin ehkä tavaroita järjestelemässä, kun ohjaajan paikalle ja muualle pelmahti istuen 3 nuorta poikasta. Minä istuin takana ja sanoin että minä muuten ajan. Häiskä edessä oli kumartuneena rattiin ja hamuili käsin tyhjää avainpaikkaa ja vaatikin avaimia. Minulla alkoi kuohahtaa. Sitten heräsin.
  Jäi kalavelkoja valveille. Suunnittelin mitä jatkoksi. Olisin lähtenyt kävelemään, koska silloinen kotipaikkani oli muutaman sadan metrin päässä ja jättänyt poikaset autoon ihmettelemään paikan tyhjentyessä väestä. Mennessäni olisi ottanut digikameralla kuvan tai kaksi ihan kaiken varalta että jos kostavat ilkivallalla.
Kaipailin vielä jotain nyrkkeilysäkkiä paineen purkuun.
Islamilaisen kulttuurin leviäminen eurooppaan, varsinkin Portugaliin ja Espanjaan, jätti lähtemättömät -  monessa mielessä positiiviset - jälkensä näiden maiden kulttuureihin. - ministeri Jaakko Iloniemi, Uhkakuvat, 2018 s. 38

socrates

• Vieras
« Vastaus #135 : ti 24.04.2018, 08:31:13 »
Näin unta, että juttelin jättiläisnaisen ja jonkun kolmannen, luultavasti edesmenneen äitini kanssa. Tai pikemminkin lähinnä kuuntelin heidän jutteluaan. En muista mitä he puhuivat, mutta yritin katsoa, onko jättiläisnaisella sormus nimettömässä. Ensin olin näkevinäni ettei ole, mutta vähän myöhemmin pettymyksekseni näin siinä hienon vihkisormuksen. Sitten heräsin.

Poissa Vitel afGastro

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #136 : ti 24.04.2018, 08:42:43 »

En ole kolmeen viikkoon syönyt vaaleaa leipää ja näin unta, että olin jossain tilaisuudessa, jossa välpalana tuotiin tarjolle erilaisia lämpimiä vehnäleipä; rievää, ohutleipiä, tee- ja naanleivän tyyppisiä litteitä leipiä ja pinottain ohuksi siivuiksi leikkattua emmentalia..... Kyllä maistui....

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #137 : pe 18.05.2018, 12:23:59 »
Näin viime yönä unta, että tulin foorumille, mutta foorumi oli kuin kirja. Kun kannen avasi, tuli tervetuloa-toivotus ja sen jälkeen jokainen foorumipäivä oli yksi sivu. Eli kaikki viestit, mitä yhden päivän aikana oli kirjoitettu, oli yhtenä sivuna. Kun viestiä klikkasi, pääsi koko ketjuun. Näin saatoin selailla kuin kirjaa foorumia taaksepäin, sitä en muista, kuinka monta sivuja oli!

Kaikkea tämäkin foorumi päähän jättää,

t. Xante

Paikalla Brutto

• Konkari
« Vastaus #138 : pe 25.05.2018, 07:39:35 »
Tapasin minäkin unessa jatkumolaisen.

Unessani olin poistumassa suuresta modernin taiteen näyttelystä ja aulassa päätin vielä käydä vessassa, vaikka ei ollut ihan välitöntä tarvettakaan. Löysin tiskin jossa luki, että WC-maksu 35 €. Pidin hintaa hieman korkeana ja ajattelin mielessäni, että vessan on parempi olla tosi hyvä. Lipunmyyjä kysyi tiskillä, että mihin olin ostamassa lippua? Vastasin närkästyneenä, että tuohon hintaan lipunmyyjän pitäisi jo itsekin tietää, mihin on lippua myymässä, saatana! Maksoin lipun kortilla.

Astuin vessan ovesta ja päädyin ulos pitkälle laiturille, jonka päässä varsinainen vessa sijaitsi. Vähän kuten Muumimaailman uimakoppi. Laiturilla jonotti väkeä vessaan. Edessäni seisovan naisen tunnistin jostakin syystä Anemoneksi. Ihmettelimme siinä jonottaessamme kristallinkirkasta vettä ja meren pohjaa, joka oli kivinen ja täysin puhdas. Missään ei näkynyt kasveja, levää tai kaloja. Laituri oli lämpökäsiteltyä haapaa, mitä pidin huonona ratkaisuna.

Jono laiturilla eteni hiljakseen ihmisten astuessa sisään vessaan. Hetken kuluttua kiinnitin ääneen huomiota siihen, että koppiin on mennyt jo useita ihmisiä, mutta kukaan ei ole tullut ulos. "Kuuluu asiaan", vastasi Anemone. Mielestäni moinen kummallisuus ei kuulunut lainkaan asiaan. Oliko kyseessä jiokin tilataideteos, jossa WC-asiakkaat olivat osa outoa installaatiota, sitä en jäänyt miettimään, vaan käännyin kannoillani laiturilla ja lähdin palaamaan näyttelytilaan. Mutta taidemuseorakennus kohosikin tolppien varassa keskeltä avomerta kuin öljynporauslautta, eikä sieltä ollut poispääsyä.

Heräsin ja menin omaan vessaan. Oven jätin varmuuden vuoksi auki.
« Viimeksi muokattu: pe 25.05.2018, 07:51:57 kirjoittanut Brutto »

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #139 : pe 25.05.2018, 16:45:14 »
Tapasin minäkin unessa jatkumolaisen...

Astuin vessan ovesta ja päädyin ulos pitkälle laiturille, jonka päässä varsinainen vessa sijaitsi. Vähän kuten Muumimaailman uimakoppi. Laiturilla jonotti väkeä vessaan. Edessäni seisovan naisen tunnistin jostakin syystä Anemoneksi. Ihmettelimme siinä jonottaessamme kristallinkirkasta vettä ja meren pohjaa, joka oli kivinen ja täysin puhdas. Missään ei näkynyt kasveja, levää tai kaloja. Laituri oli lämpökäsiteltyä haapaa, mitä pidin huonona ratkaisuna.

Vessajonossa! ;D Kyllä säkin meille tapaamispaikan järjestit!! Onneksi voitiin siinä sentään runollisesti katsella "kristallinkirkasta vettä ja meren pohjaa, joka oli kivinen ja täysin puhdas"...

..koppiin on mennyt jo useita ihmisiä, mutta kukaan ei ole tullut ulos. "Kuuluu asiaan", vastasi Anemone.  ;D ;D ;D

Melkein päästiin mystiseen pussauskoppiin, josta ei ole paluuta. Ensi kerralla enemmän yritystä sitten!
Minä tässä vain, anteeksi.