Kirjoittaja Aihe: Kitaran rämpyttely  (Luettu 1831 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Einsten

• Konkari
Kitaran rämpyttely
« : ti 07.04.2015, 20:41:03 »
Mikäköhän siinä on, että aina sen jälkeen, kun on räplännyt itseään, huvittaa rämpyttää kitaraa? Ihme juttu.

Poissa Juha

• Konkari
Vs: Kitaran rämpyttely
« Vastaus #1 : ti 07.04.2015, 20:48:25 »

Enpä tiedä.

Sain lainaan kitaran ja viritin sen niin, että ohuin kieli meni poikki. Kävin tänään ostamassa kielen entisen tilalle.

Ensivaikutelma kitarasta on, että melko vaikea soitin.

Poissa Einsten

• Konkari
« Vastaus #2 : ti 07.04.2015, 23:46:11 »
Juha, mä oletin et sul olis ollu joku näkemys asiaan. Kannattaa muuten kerralla vaihtaa kaikki kielet, muuten soundi kärsii.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #3 : pe 01.05.2015, 00:03:00 »
Kantsii myös keskittää voimavarat siihen kitaran, eikä itsensä rämpyttelyyn, ettei tule finnejä.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #4 : su 03.05.2015, 01:09:42 »
Mitäs kitaroita teillä on? Itselläni on suht. halpa Admiran "Juanita"-malli, vähän romuttunut toki. Kivasti silti soi. ''
http://www.admira.es/en/guitarra/student/juanita

Sähkökitarana, jota on tullut kovin vähän soitettua on tuo Epiphonen SG-malli:
http://www.f-musiikki.fi/kitarat-ja-vahvistimet/sahkokitarat/epiphoneg400-pro-cherry-g400proch

Halpamalleja, mutta sopii huonolle kitaristille. Soitontaso ei vaadi parempia, vain perusmalleja.

Mutta mitäs soittimia teillä?
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #5 : ti 29.12.2015, 12:21:57 »

Sain ostettua vähän paremman kitaran, kun hinta oli kuitenkin vain 50e. Eilen testailin. Hyvä ääni. Melodioiden toistokyky on mitä on, vaikka on sopivaksi virutettu.

Jäin miettimään, että jos itse soittelee esim itseään varten lähinnä, niin jos ei soita jotain valmeita melodioita, vaan pyrkii löytämään sopivaa sointia itse, niin kannattaako hakea jotain kappaleita tai kuvioita erikseen, vai olisiko hyvä olla kiinnittymättä mihinkään, eli onko järkevää sittenkin vain rämpytellä?

Mitä siis lopultakin hakea kitarasta? Ei osaa ajatella.

Ihan jänskiä on vain painella kieliä kuten pianoa. Viisi porraskäytävää, ja jokaisella omat tasanteensa. Astelee ja pomppii, eikä ole ihan niin sidoksissa yksittäiseen tasanteeseen, eikä portaikkoon. Tosin ei aina kannata levittää haahuilua hajallekaan.

No, siinä alkumietteitä. Keväällä kokeilin sitä saatua kirppiskitaraa jonkin verran, etenkin kun oli kuumetta ja painajaisia.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #6 : to 31.12.2015, 01:12:01 »
Itse lähinnä opettelen netistä rock-riffejä ja komppausta, koska en sinänsä ymmärrä musiikin teoriaa ja nuotteja. Kitara on siitä hauska soitin, että siinä voi kehittyä hämmentävän pitkälle ymmärtämättä musiikista sinänsä hölkäsen pöläystä! Kunhan ymmärtää soinnut ja tabulatuurit, nuotteja ei tarvita.
goo

Poissa TSS

• Konkari
« Vastaus #7 : ti 30.01.2018, 08:00:42 »
Tarkoitus olisi opetella omaehtoisesti rämpyttelemään akustista kitaraa. Olen aivan alkutaipaleella, ja harjoitteluaikaakin on melko vähän. Olen aloittanut projektia opettelemalla sointuja youtube-videoista, ja tällä hetkellä osaan muutaman soinnun, ja yritän opetella vaihtamaan otetta sointujen välillä näppärästi.. Lisäksi minulla on yksi aloittelijan kitaransoitto-opas. On kellään vinkkejä tai omakohtaisia kokemuksia, joista voisi olla hyötyä tässä rämpyttelyprojektissa?

Tuohon Einstenin mainitsemaan ilmiöön en ole vielä päässyt tutustumaan.

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #8 : ti 30.01.2018, 18:29:30 »
Tarkoitus olisi opetella omaehtoisesti rämpyttelemään akustista kitaraa.

Nylon- vaiko teräskielistä? Ovat aika lailla eri instrumentteja, meinaan.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
« Vastaus #9 : ti 30.01.2018, 18:39:13 »
Minulla vasenkätinen Stagg -sähkökitara jossa on siis teräskielet. Mutta teen siitä akustista kun painan lavan kevyesti isoon pahvilaatikkoon. Jos paine jää hyvin kevyeksi niin kitaran ääneen syntyy (usein) makea särö.
En siis tarvi sähköä siinä.  Joskus sen sijaan olen laittanut johonkin kohtaan paperiarkin värisemään.

"Elisabet Rehn oli viimeinen oikea puolustusministeri jolla oli munat."  - Pasi Majuri US 30.9.18

Poissa TSS

• Konkari
« Vastaus #10 : ke 31.01.2018, 08:52:54 »
Tarkoitus olisi opetella omaehtoisesti rämpyttelemään akustista kitaraa.

Nylon- vaiko teräskielistä? Ovat aika lailla eri instrumentteja, meinaan.

Nylon.

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #11 : to 01.03.2018, 13:55:37 »

Viulu on kitaraan verrattuna vapaus. Heti pääsee mukaan. Eri juttu, miten vapautta käyttää, tai osaa käyttää.

Vapaus soittamiseen voi olla mitä on, kerrostalossa. En tiedä, kun ei naapurista kuulu, mutta se ei vielä paljoa todista mistään.

Eri soittimissa on puolensa. Kai se kitarakin voi syttyä, joskus enemmän. Kirppisjuttu tuli tänne tuotua.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #12 : su 11.03.2018, 11:58:34 »
 On kitaran rämpyttelyä ja Rämpyttelyä. Lohduttautua voi sillä, että ei pidä verrata itseään muihin, vaan kehitettävä omaa osaamistaan.

A-ha - Take On Me (Alexandr Misko) (Fingerstyle Guitar) (Youtube).
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao