Kirjoittaja Aihe: Tietokone- ja nettinurkka  (Luettu 51242 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
Vs: Tietokone- ja nettinurkka
« Vastaus #780 : to 26.04.2018, 16:24:59 »
Tällainen on rajusti uudistunut Gmail

Muutokset koskevat ennen kaikkea sen selaimella käytettävää web-versiota. Osa uudistuksista ei ole heti käytettävissä, mutta voit päästä kokeilemaan jo uutta Gmailia parilla klikkauksella.

Jokaisen viestin voi myös varustaa kaksivaiheisella tunnistuksella, jossa vastaanottajan pitää tunnistautua tekstiviestin kautta lähetettävällä koodilla ennen viestin lukemista. Luottamuksellinen tila ei kuitenkaan ole heti käytettävissä. Se tulee lähiviikkoina...

entistä näkyvämmät ja värikoodatut varoitukset huijaussähköposteista...

Sähköpostit on varustettu uudella, viestit tilapäisesti piilottavalla torkkunapilla...

Toinen uusi toiminto muistuttelee käyttäjää viesteistä, jotka ovat jääneet lukematta. Toiminto korostaa viestejä, jotka Gmail tulkitsee kiireellisiksi. Tällaiset muistutukset on toisaalta helppo kokea myös ärsyttävinä...

Uudistuksia on monia muitakin. Yksi kätevimmistä on se, että sähköpostien liitteitä ei enää tarvitse etsiä keskustelujen keskeltä. Liitteet näkyvät heti aloitusnäkymässä sähköpostiotsikoiden alla.

Gmail sai myös uuden sivupalkin oikeaan reunaan. Palkki päästää nopeasti esimerkiksi kalenteriin ja on tarkoitettu päivän suunnitteluun ja muistiinpanojen tekemiseen.

Gmailin mobiiliversio näyttelee paljolti statistin roolia muutoksissa, mutta yksi selvä uudistus koskee mobiilia. Googlen tekoäly päättelee, mistä viesteistä annetaan käyttäjille kiireellinen ilmoitus ja mitkä viestit kestävät aikaa. Googlen mukaan muutos vähentää ilmoituksia 97 prosentilla vanhasta.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000005656941.html
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #781 : pe 27.04.2018, 22:41:43 »

Itse olen kiroillut verkkopankkien kanssa kun maksun suorittaminen ei onnistu jos lomakkeella esiintyy tavallisia erikoismerkkejä eikä verkkopankki edes osaa neuvoa mitä pitää muuttaa.

Terveyttä koskevien tietojen katoaminen näppäimistöltäkin löytyviä merkkejä käytettäessä on tietenkin aivan anteeksiantamatonta. Ala-arvoisesti testattu. Ihmisiä voi kuolla terveystietojen puutteen vioksi.

On kyllä ajan henki, että kyhätään järjestelmiä kasaan ja jälkikäteen katstaan mitä ilmenneitä vikoja saadaan joskus korjatuksi.
Kyllä ne vanhuksetkin oppivat käyttämään noita sovelluksia, ihan tosi!
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #782 : pe 27.04.2018, 23:06:19 »

Tässäkin asiassa olet väärässä.

Minä olen tietenkin etuoikeutetussa asemassa, kun olen ikäni tietojärjestelmiä rakentanut.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #783 : la 28.04.2018, 18:34:17 »
Minä olen tietenkin etuoikeutetussa asemassa, kun olen ikäni tietojärjestelmiä rakentanut.
Veikkaanpa yleisemminkin, että Nixdorf+Xerox+Vic20+C64+Amiga+PC (Ms-Dos) aikakauden läpi kahlanneet osasivat jo nuorina enemmän, kuin nuoret keskimäärin tällä hetkellä. Noiden koneiden ja käyttöjärjestelmien kanssa täytyi lähtökohtaisesti opetella ja oppia tietämään, mitä tapahtuu ja miksi. Käyttö vaati osaamista, nykyisin applikaatiopohjaisuus ja täysin graafiset käyttöliittymät eivät liiemmin osaamista edellytä. Sen takia en oikein edes käsitä, mitä esimerkiksi peruskouluissa tehdään tableteilla. Niitä oppii käyttämään todella nopeasti, eikä niiden ympärille voi oikein mitään aikaa kestävää osaamista luoda.

Koodaaminen on itsessään niin helppoa, että sitä voi ryhtyä opettamaan lapsille jo, ennen kuin osaavat lukea. Usein paras koodari onkin vain se, joka on nopein koodari. Isommissa firmoissa on edelleen koodien puhtaaksikirjoittajia, jotka eivät välttämättä ole sen osaamattomampia kuin koodin luojakaan, vain vähän hitaampia.
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Vanha aatami

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #784 : la 28.04.2018, 18:56:20 »

Itse olen kiroillut verkkopankkien kanssa kun maksun suorittaminen ei onnistu jos lomakkeella esiintyy tavallisia erikoismerkkejä eikä verkkopankki edes osaa neuvoa mitä pitää muuttaa.

Terveyttä koskevien tietojen katoaminen näppäimistöltäkin löytyviä merkkejä käytettäessä on tietenkin aivan anteeksiantamatonta. Ala-arvoisesti testattu. Ihmisiä voi kuolla terveystietojen puutteen vioksi.

On kyllä ajan henki, että kyhätään järjestelmiä kasaan ja jälkikäteen katstaan mitä ilmenneitä vikoja saadaan joskus korjatuksi.
Kyllä ne vanhuksetkin oppivat käyttämään noita sovelluksia, ihan tosi!

Teille idiooteille se on vaikeaa. Mutta ainahan on mahdollista pyytää Jeesukselta tai neitsyt Marialta apua rukouksessa.

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa ROOSTER

• Konkari
« Vastaus #785 : to 17.05.2018, 08:51:40 »
Nyt saa auttaa!

Etsinnässä on 20"-32" Android käyttöjärjestelmällä varustettu kosketusnäyttötietokone.

Saa olla käytettykin jos lähes uudenveroinen. Hinta mielellään alle 1000€.

Mistä löytyy?
Yleinen mielipide on aina väärässä

Poissa Muisto Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #786 : la 19.05.2018, 07:37:47 »
Kannattaa pyytää ammattitaitoiselta väeltä apua pulmiin:

Oli sähköpostiongelma asennuksessa jota en ymmärtänyt korjata. Menin Saimaanharjun PC liikkeeseen ja homma hoitui viidessä minuutissa (sanotaankin ja itse koen olevani juuri tällainen: "Viiden markan suutari tekee kymmenen markan vahingon.").

Koko homma hoitui viidellä eurolla kuntoon.

En ole koskaan käynyt mitään tietokonekurssia. Usein sen johdosta - itseopiskelu - on sellaista, että jää valtavaa tietämättömyyttä pienissäkin asioissa jotka saa korjattua vaivoin.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, totuus ja elämä."

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #787 : su 20.05.2018, 09:17:42 »
Klikkasin jotain Youtube-linkkiä ja Youtube-sivulle päädyttyäni yhtäkkiä tulee ilmoitus että Youtube pyytää lupaa laittaa työpöytäilmoituksia. Mitä helvettiä? Minkä ihmeen takia? (En antanut lupaa, tietenkään.)
"The artist is the true seer and prophet of his century, the justifier of life and as such, of course, a revolutionary far more fundamental in his penetration of the social mask of his day than any fanatic idealist spilling blood over the pavement in the name simply of another unnatural mask."

JC