Kirjoittaja Aihe: TV-nurkka  (Luettu 74623 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
Vs: TV-nurkka
« Vastaus #940 : la 19.05.2018, 22:24:27 »
Olisit vain suoraan myöntänyt olleesi väärässä.
Minkä suhteen? Minä lähden tästä ryyppäämään, eli en jää odottamaan vastausta.

Asia on juuri kuten sivupersoonani Tyler Durden tuumii, elokuvassa Fight Club. Varastetaan plastiikkakirurgian poliklinikoilta niiden roskiksista rasvaimupussit, tehdään niiden sisällöstä saippuaa, ja myydään sitten kovalla hinnalla rikkaille ämmille niiden omat perseet takaisin, muhoho! Nämä sinun jutskasi ovat henkisellä tasollaan samaa rasvaimun tuotosta, ja minä juuri myin siitä tehtyä saippuaa sinulle itsellesi takaisin, muhoho!

Palaa lässyttämään Michael Penttilästä, jahka vitutukseltasi ehdit. Michael Penttiläkin on maailman tärkein ja kiinnostavin  asia! :)
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #941 : la 19.05.2018, 23:14:37 »
Olisit vain suoraan myöntänyt olleesi väärässä.
Minkä suhteen? Minä lähden tästä ryyppäämään, eli en jää odottamaan vastausta.

Asia on juuri kuten sivupersoonani Tyler Durden tuumii, elokuvassa Fight Club. Varastetaan plastiikkakirurgian poliklinikoilta niiden roskiksista rasvaimupussit, tehdään niiden sisällöstä saippuaa, ja myydään sitten kovalla hinnalla rikkaille ämmille niiden omat perseet takaisin, muhoho! Nämä sinun jutskasi ovat henkisellä tasollaan samaa rasvaimun tuotosta, ja minä juuri myin siitä tehtyä saippuaa sinulle itsellesi takaisin, muhoho!

Palaa lässyttämään Michael Penttilästä, jahka vitutukseltasi ehdit. Michael Penttiläkin on maailman tärkein ja kiinnostavin  asia! :)

Olen pahoillani, että sinua alkoi vituttaa.
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #942 : su 20.05.2018, 09:26:58 »
Oli tullut jemmattua boksiin mukamas kaksikin Legion-sarjan jaksoa. Olin ne tallentanut koska tv-lehdessä sanottiin ohjelmatiedoissa että Legion. Boksin EPG-luetteloa en voinut katsoa,  koska minulla muutama kanava jumittaa niin että jäätyy (kaatuu) koko boksi jos sitä listaa yrittää käyttää tallentaessa. Tämän vuoksi joudun noiden kanavien kohdalla naputtelemaan tallennustiedot vähän kuin videolle muinoin tallentaessa piti. Fox-kanava on yksi noista rasittavista näppäiltävistä.

Niin tahi noin, niin sitten kun aloin viimein katselemaan noita "kahta viimeisintä Legion-jaksoa", niin eihän siellä boksissa saatana mitään Legionia ole, vaan Numbersia on mätkitty sen sijasta.  >:( Jälleen kerran on siis jenkkityyliin ilmeisesti jätetty sarja kauden puolivälistä kesken, jatkuu sitten joskus kun jatkuu. Ja jos en hoksaa että jatkuu, niin taas pitää heittäytyä puuhiin joita ei saisi pieni ihminen puuhastella. Mutta kenen syy...?

Tämä Legionin 2. kausi tosin ei oikein ole koukuttanut sillä tavalla kuin eka kausi. Tuntuu että siinä vain märehditään ja murehditaan kokoajan.
"The artist is the true seer and prophet of his century, the justifier of life and as such, of course, a revolutionary far more fundamental in his penetration of the social mask of his day than any fanatic idealist spilling blood over the pavement in the name simply of another unnatural mask."

JC

Poissa J

• Matkaaja
  • Seniori
  • -Rajaton kulkija-
    • ScoMy WebSite
« Vastaus #943 : su 20.05.2018, 11:22:06 »
Itselleni kävi samanlainen tilanne, että edelliset kaksi Legion-jaksoa oli boksiin ajastettuna, mutta tulikin jotain ihan muuta. Fox-kanava on näköjään kesän ajaksi päättänyt mielivaltaisesti rukkailla ohjelma-aikojaan. Ihmetyttää vain, miksi nämä muutokset tietoineen eivät ole ohjelmaoppaisiin asti päätyneet.

Tosin, sain yhden kakkoskauden jakson 7/11 osa 15; tallennettua 19.5. klo 00.30 alkavana ajankohtana, jota en ollut vielä ehtinyt näkemään. Mutta jos näitä jaksoja näin satunnaisesti ripotellaan miten sattuu, niin aika sekavaksi menee nämä tallennustouhut. Eikä tälläinen järjestely ollut ensimmäinen, tai varmasti viimeinenkään kerta, kun näin tapahtuu näillä kyseisillä ilmaiskanavilla.

- Mielestäni Legionin paras terä on todellakin vähän kadonnut siitä, mitä ensimmäinen kausi tuoreudessaan tarjosi. Mutta ehkä tämänkin kauden katsoo hammasta purren loppuun, jos vaan saavat näytettyä ne neljä viimeistä jaksoa jossain vaiheessa?! 
« Viimeksi muokattu: su 20.05.2018, 12:08:41 kirjoittanut J »
-Vaeltajan mieli harhailee-

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #944 : su 20.05.2018, 13:03:24 »
Vai on niitä piiloteltukin vielä kaiken kukkuraksi jonnekin.  >:( No, jos kyllästyn tähän touhuun ja pelleilyyn, niin kai se on sitten taas mentävä "kuullun ymmärtämis" -harjoittelun puolelle... Ekakin kausi meni semmoiseksi, kun missasin ensimmäisiä jaksoja.
"The artist is the true seer and prophet of his century, the justifier of life and as such, of course, a revolutionary far more fundamental in his penetration of the social mask of his day than any fanatic idealist spilling blood over the pavement in the name simply of another unnatural mask."

JC

Poissa J

• Matkaaja
  • Seniori
  • -Rajaton kulkija-
    • ScoMy WebSite
« Vastaus #945 : su 20.05.2018, 13:23:04 »
Tosiaankin, ihan vahingossa löysin Fox-kanavan ohjelmatiedoista kyseisen jakson, jonka sitten laitoin tallennukseen. Oliko sitten jo uusintalähetys, kun niitä näköjään näytetään uudelleen eri aikoina. Tälläisellä toiminnalla kyllä ei palvella vakituisia katsojia, vaan aiheutetaan pikemminkin vain haittaa niille, jotka näitä sarjoja ajastavat kovalevyilleen.

Kyllähän nuo ohjelmanmuutokset ovat välillä sen laatuista pelleilyä, ettei paremmasta väliä. Koskaan ei voi olla täysin varma, saako jonkun sarjan jakson tallennettua, kun esitysajat eivät enää noudata mitään tiettyä johdonmukaisuutta. Pitää vaan olla koko ajan tarkkana, ettei joku jakso jää purkittamatta. Tuskin edes reklamaatio kanavan ohjelmakoordinaattoreille auttaisi asiaa, joten näillä kuvioilla varmasti toistaiseksi mennään.
-Vaeltajan mieli harhailee-

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #946 : su 20.05.2018, 13:35:14 »
Taloudesta löytyy kaapelioperaattorin tallennuspalvelu. Erittäin kätevä ja varsin luotettavakin. suurin murhe ollut että jossain vaiheessa tallensi yllättäen ja pyytämättä kaikki junior masterchef chefit; niitä sitten poistettiin oikein urakalla.

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #947 : la 26.05.2018, 10:05:49 »
Tällä viikolla päättyvät Pressiklubi ja Uutisvuoto.
Pressiklubissa ajankohtaista pöhinää Ps-ideologin piiskaamana.
https://areena.yle.fi/1-4276825

Poissa Muisto Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #948 : la 26.05.2018, 10:54:55 »
Eipä voi kuin valittaa elokuvantekijöiden huonoa tekniikan osaamista äänen käytössä?

TV sarjassa Karppi taustamusiikki on niin kovalla, että jotta.
Lisäksi:

Näyttelijät puhuvat niin epäselvästi, usein taustamusiikin kanssa, että puhe on puuroa jota ei saa niellyksi ja ymmärretyksi lainkaan.

Tämä sarja ei ole poikkeus suomalaisesta elokuvaosaamisesta (pitääpä katsoa TV ohjelmatarjonnasta tekstiteeveeltä, olisiko suomen kielen tekstitystä ko. ohjelmassa. Teksti tv sivu 334).

Muisto Keijo Kullervo

Finnsatissa - eri HD versio - löytyy kyllä tekstitys tekstikanavalta 334, mutta...

Kuva leikkautuu puolta pienemmäksi - toiselle puoliskolle tekstitys ja toiselle puolelle kuva joka on kavennettu versio kokokuvasta?

Pitääpä katso Topfieldistä kotonta joka on kotona - HD - versio, miten kuvakulma asettuu...

Aika näyttää... Muistaakseni Karppia on vielä jakso jääljellä.

Muisto Keijo Kullervo

PS. Kävin kotonakaupungissa ja Topfieldissä näkyy tekstitys normaalisti Karpissa... Pitänee ostaa HD valmiuksilla varustettuja systeemejä parin vuoden sisällä?

« Viimeksi muokattu: su 27.05.2018, 18:51:52 kirjoittanut Muisto Keijo Kullervo »
"Tie, totuus ja elämä."

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #949 : la 26.05.2018, 14:51:42 »
Eipä voi kuin valittaa elokuvantekijöiden huonoa tekniikan osaamista äänen käytössä?

TV sarjassa Karppi taustamusiikki on niin kovalla, että jotta.
Lisäksi:

Näyttelijät puhuvat niin epäselvästi, usein taustamusiikin kanssa, että puhe on puuroa jota ei saa niellyksi ja ymmärretyksi lainkaan.

Tämä sarja ei ole poikkeus suomalaisesta elokuvaosaamisesta (pitääpä katsoa TV ohjelmatarjonnasta tekstiteeveeltä, olisiko suomen kielen tekstitystä ko. ohjelmassa. Teksti tv sivu 334).

Muisto Keijo Kullervo

Finnsatissa - eri HD versio - löytyy kyllä tekstitys tekstikanavalta 334, mutta...

Kuva leikkautuu puolta pienemmäksi - toiselle puoliskolle tekstitys ja toiselle puolelle kuva joka on kavennettu versio kokokuvasta?

Pitääpä katso Topfieldistä kotonta joka on kotona - HD - versio, miten kuvakulma asettuu...

Aika näyttää... Muistaakseni Karppia on vielä jakso jääljellä.

Muisto Keijo Kullervo
Yle areenasta voi katsoa ihan kaikki jaksot. Myös tekstityksen kanssa ja terävällä kuvalla.
Tämän allekirjoitan.
https://areena.yle.fi/1-4254834

Allekirjoittanut on nauttinut kansalaisluottamuksen lisäksi muitakin Areenan ohjelmia tänään jo heti aamusta:
https://areena.yle.fi/1-4408712
Kolmannessa jaksossa oli hauskoja paloja kommuunielämisestä, Teheranilaisesta discosta ja elokuvasta jonka näytöksiin piti säännöllisesti varata ambulanssi paareineen.

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #950 : la 26.05.2018, 17:58:25 »
Susipalatsi uusintana Areenalta.
Herkullista keskiaikaista ihmissuhdedraamaa.
https://areena.yle.fi/1-2700742

(1. jaksossa 6 tuntia esitysaikaa jäljellä nyt, AD2018 26.5. klo 17:58
 Noin 500 vuotta sarjassa dramatisoiduista tapahtumista)
« Viimeksi muokattu: la 26.05.2018, 18:03:24 kirjoittanut a4 »

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #951 : la 26.05.2018, 19:58:55 »
Minua ei vituttanut lainkaan enkä ole pahoillani, että brittiläinen eliittikakakara Harry lienee kuninkaallinen äpärä - ja sekös mahdollisuus sinua rahvasta suomalaista pottunokkaa ja lyhytsäärtä jostain kumman syystä vituttaa. Että mitä vittua sulle, vaan ei mulle. :)

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #952 : su 27.05.2018, 17:16:12 »
Kaksiosainen aika hyvin tehty dokkari kirjailija Jack Londonista:
https://areena.yle.fi/1-3882504

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #953 : su 27.05.2018, 18:32:34 »
Minua ei vituttanut lainkaan enkä ole pahoillani, että brittiläinen eliittikakakara Harry lienee kuninkaallinen äpärä - ja sekös mahdollisuus sinua rahvasta suomalaista pottunokkaa ja lyhytsäärtä jostain kumman syystä vituttaa. Että mitä vittua sulle, vaan ei mulle. :)

Sokea Reettakin Renttukin näkee, että Harry on ehtaa kuninkaallista verta.

Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #954 : su 27.05.2018, 21:39:10 »
Sokea Reettakin Renttukin näkee, että Harry on ehtaa kuninkaallista verta.
Asia ei juurikaan kiinnosta minua. Enemmän Harryssa on yhdennäköisyyttä Jamesiin kuin Charlesiin, mutta toisaalta: Dianan veli on punahiuksinen ja sinisilmäinen, eli Dianan suvun  puolelta selittyisi myös Harryn ilmiasu. Tämä oli osaltani tässä.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
« Vastaus #955 : ma 28.05.2018, 01:37:01 »
Neloselta tuli Interstellar, tähtimualiman scifi. Täytyy tunnustaa että pitkästä aikaa edes joku elokuva jännitti ja piti otteessaan. Loppupuolella tuli joitain muistumayhtymiä Kubrikin Avaruus2001:een.
  Ennakko-odotukset ei olleet korkealla varsinkin kun yksi tähtiharrastaja-fyysikko oli silloin aikoinaan ensi-ilta teatterissa katsottuaan tylyttänyt meille sitä.
  Loppupuolella tuntui että tuli tuhtia tavaraa - repivää tunnetta ja järkeilyä ja aikahyppyä - hiukan jöötinä peräkkäin että 2-osaisena sarjana olisi ehtinyt paremmin niellä ja mietiskellä sitä. Tai siihen olisi riittänyt jos ne 4-5 pitkää mainossatsia olisi pantu yhdeksi ½ tunnin "tauoksi".
"Kannatan ehdottomasti maahanmuuton lisäämistä" - Esko Valtaoja, TS 4.8.2015

Poissa Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #956 : ma 28.05.2018, 03:34:02 »

Poissa Brutto

• Konkari
« Vastaus #957 : ma 28.05.2018, 09:17:19 »
Westworld oli valtava pettymys. Kaikkien odotusten jälkeen se osoittautui suorastaan kömpelöksi Netflixin Black Mirror:iin verrattuna. Ehkä kiinnitin huomiota liikaa sen "filosofisiin" ulottuvuuksiin, jotka eivät sitten lopulta puhutelleet. En jaksanut katsoa edes loppuun asti.

Sama kokemus. Ennakko-odotukset olivat korkealla, joita imdb:ssa saamansa 9.1 arvosana ei yhtään vähentänyt. Sarjan 1. tuotantokausi on nyt jaksoa vaille katsottu, mutta saa oikein pakottaa itsensä katsomaan sen viimeisen jakson. Kauden alussa yritin vain katsoa eteenpäin olettaen, että paremmaksi muuttuu, mutta päinvastoin kävi. Syvempään analyysiin ehtimättä sarja tuntuu jotenkin ontolta. Ehkä syynä on mm. jotenkin yksipuoliset eivätkä riittävän syvät henkilöhahmot. Tarina herättää myös jatkuvia kysymyksiä, ja tulee fiilis, onko edes tekijöillä vastauksia. Voi ollakin, mutta jotain onttoutta välittyy katsojalle. Sarjassa on myös makuuni liikaa actionia, tai sitä ei ole onnistuttu esittämään niin, että se olisi kiinnostavaa minulle. Tuskin tulen katsomaan sarjan toista tuotantokautta.

Minulla taas ei ollut mitään ennakko-odotuksia. Aloitin sarjan katsomisen summassa tyyliin mikä hitto tämäkin mahtaa olla, vilkaisenpa sitäkin. Ensimmäinen kausi yllätti positiivisesti. Toisin kuin Lenny ja TSS, olen itse jonkin sortin ihmisvihaaja, jolle sarjan perusasetelma tarjoaa herkullisen tilaisuuden vahvistaa maailmankuvaansa. Kun ihmiseltä poistetaan ulkoiset yhteisön asettamat raja-aidat, ihmisestä tulee helposti murhaava ja raiskaava peto. Tai ei tule, vaan tuo peto pääsee vapaaksi. Ihminen itse ei pysty petoaan pidättelemään.

Mielnkiintoa herätti myös pohdinta, kenelle oikeastaan kuuluu ihmisoikeudet. Pitääkö olla syntynyt ihmiseksi vai riittääkö että tuntee ja ajattelee kuin ihminen? Kuten sanottu, sarjan perusasetelma ja sen ympärille rakennettu tarina saivat kiinnostumaan. Hyviä roolisuorituksiakin löytyi. Romantiikkaa olisi voinut olla enemmänkin.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #958 : ma 28.05.2018, 09:28:14 »
Susipalatsi uusintana Areenalta.
Herkullista keskiaikaista ihmissuhdedraamaa.
https://areena.yle.fi/1-2700742

(1. jaksossa 6 tuntia esitysaikaa jäljellä nyt, AD2018 26.5. klo 17:58
 Noin 500 vuotta sarjassa dramatisoiduista tapahtumista)
Näköjään löytyy muualta netistä tuon ensimmäinen jakso. Onkohan DailyMotion ihan laillinen saitti? Voiko sinne laillisesti linkata, ja onko katselu laillista?

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #959 : ma 28.05.2018, 09:58:53 »
^
James Hewitt (Dianan sivusuhde) on edelleen spekulaatioiden kohde. Windsorin suvussa ei ole punahiuksisia, virallinen isäkin on tummahiuksinen.

Renttu se jaksaa näitä juoruja, jotka on kumottu ajat sitten. Ja tässä tulee Rentulle uutisia: hiusten väri voi periytyä myös äidin suvusta!!

T: Xante