Kirjoittaja Aihe: TV-nurkka  (Luettu 37163 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa a4

• Konkari
TV-nurkka
« : ma 23.02.2015, 19:55:58 »
eilen tuli hyvä scifielokuva In time neloselta. veikkaan että uusitaan vuoden aikana vielä enemmän kuin useasti. dementikkojen juhlaa on tv-tarjonta nykyään.
http://www.telsu.fi/elokuva:+in+time
ennakkoluuloni poikabändistä pääosaesittäjäksi tiensä löytänyttä justin timberlakea kohtaan karisivat iloisesti ja sinänsä selkeän yksinkertainen tarina tuo tehokkaasti esiin scifin potentiaalin etäännyttämisellä lätkäistä täysin tuore kermakakku katsojan omaan naamaan! ja vieläpä syyllistäen rakentavalla tavalla.

tuosta sain repäistyä myös elämänmyönteisen avatarin itselleni.

Poissa Hippi

• Konkari
Vs: TV-nurkka
« Vastaus #1 : ma 23.02.2015, 21:04:15 »

Avatarisi ei vain näyttäydy kovin elämänmyönteisenä, kun se on linkitetty netistä ja järjettömän suuri kuva. Se hidastaa sivun avautumista. Voisitko kopioida kuvan omalle koneellesi ja sieltä ladata sen foorumille, niin se käyttäytyisi ihmisiksi sivustolla. :)

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #2 : ma 23.02.2015, 21:09:47 »

Avatarisi ei vain näyttäydy kovin elämänmyönteisenä, kun se on linkitetty netistä ja järjettömän suuri kuva. Se hidastaa sivun avautumista. Voisitko kopioida kuvan omalle koneellesi ja sieltä ladata sen foorumille, niin se käyttäytyisi ihmisiksi sivustolla. :)
ahaa. kiitos vinkistä! teen tuon. pitäisiköhän tästä vinkata muitakin käyttäjiä?..

ps. tehty. miltäs nyt näyttää?
« Viimeksi muokattu: ma 23.02.2015, 21:12:27 kirjoittanut a4 »

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #3 : ma 23.02.2015, 21:14:31 »
Näyttää paremmalta. Kuva on heti valmis eikä enää valmistu rivi riviltä katsojan silmien alla. Kiitos :)

Paikalla Keijo Kullervo

• Konkari
  • Päivieni kertomaa
    • Kotisivuni
« Vastaus #4 : ma 23.02.2015, 22:00:44 »
Minua viehättää Doc Martin TV ykkösellä heti 17.00 jälkeen.

Hauska tosikko tohtori pani rehtorin paksuksi ja tuskailee viimeksi synnytyksen kestäessä...

Sopiva nuoremmillekin perheen katselijoille ja eläkeläisille, mutta jaksot ovat jo yli puolenvälin, jaksoja muistini mukaan 49 joten kimppuun vaan kuin sika limppuun?

Keijo Kullervo
« Viimeksi muokattu: ma 23.02.2015, 22:03:53 kirjoittanut Keijo Kullervo »
"Tie, totuus ja elämä."

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #5 : ma 23.02.2015, 22:14:47 »
Näyttää paremmalta. Kuva on heti valmis eikä enää valmistu rivi riviltä katsojan silmien alla. Kiitos :)
minulla on ihan samat fiilikset tv:n kuvan kanssa.

Hauska tosikko tohtori pani rehtorin paksuksi ja tuskailee viimeksi synnytyksen kestäessä...

Sopiva nuoremmillekin perheen katselijoille ja eläkeläisille, mutta jaksot ovat jo yli puolenvälin, jaksoja muistini mukaan 49 joten kimppuun vaan kuin sika limppuun?

Keijo Kullervo
laitetaan kärsän taakse. itse tykkään vähän paperisemmasta menosta ja meiningistä. katselen uusintoina konttorin jaksoja. ryhmädynamiikkaa parhaimmillaan. siitä sarjasta voisi joku admin ottaa vaikka opiksi kuinka paperifirmaa johdetaan! ja alaisillekin monta vinkkiä luvassa. tai ainakin lempinimeä.

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #6 : ma 23.02.2015, 22:19:27 »

Hauska tosikko tohtori ....nips

Ei ole tosikko, vaan sosiaalisesti kömpelö.

Olen katsonut sarjan kaikki tähän mennessä esitetyt jaksot ja kyllä ne muut hahmot siinä enemmän naurattaa kuin tohtori, jota kohtaan ainakin minä tunnen pikemminkin myötätuntoa.

Poissa Vatupassi

• Konkari
« Vastaus #7 : ti 24.02.2015, 21:17:16 »
 :)ihania kisuleita niitä lisää, jos löydän you-tubesta laitan  jossain välissä kissavideon!

Poissa MrKAT

• Konkari
« Vastaus #8 : pe 27.02.2015, 01:26:37 »

Hauska tosikko tohtori ....nips

Ei ole tosikko, vaan sosiaalisesti kömpelö.

Olen katsonut sarjan kaikki tähän mennessä esitetyt jaksot ja kyllä ne muut hahmot siinä enemmän naurattaa kuin tohtori, jota kohtaan ainakin minä tunnen pikemminkin myötätuntoa.
Jaaha, minun pitäisi alkaa katsomaan tuota sarjaa. Ei vain teidän kehunna vaan sukulaisen..minun.. takia. Hän sanoi että Doc Martin on kuten minä. (!)

Poissa Sini

• Täysjäsen
« Vastaus #9 : ke 04.03.2015, 05:27:17 »
Sunnuntaina alkoi MTV3:lla Tähdet, tähdet-laulukilpailu. Kymmenen laulajaa, jotka esittävät kymmenen erilaista genreä. Joka kerta yksi kilpailija putoaa. Teräsbetonin poika, Jarkko Aholako oli nimi? oli kyllä paras. Myös Laura Voutilainen oli taitava. Krista on myös suosikkini.

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #10 : to 05.03.2015, 22:50:42 »
Telkkari on pariin kertaan jäänyt muun katsomisen jäljiltä FOX:lle, joka on lähettänyt kaiketi aika hiljattain alkanutta tosiTV -sarjaa puhelinmyyjistä:

##### puhelinmyyjät!
21:55 - 22:50
Maunulasta Malagaan. Toimistolla myydään seksivälineitä puhelimitse ja vietetään outoa Espanja-päivää. Mykkyrää tarvitaan kun Malagan yksikkö on häätöuhan alla. Miksu matkustaa Espanjaan Henkan sotkuja paikkailemaan.

Vaikea kuvitella, että tuollaisesta säheltämisestä maksetaan jollekin palkkaakin. Porukka on noin 20-30 vuoden ikäisiä nuoria ja muutama "johtaja ja päällikkö" näyttäisi olevan jokseekin pysyviä hahmoja ohjelmassa. Niitä puhelinmyyjiä näyttää taustalla olevan hyvä joukko. Johtaja yrittää asiallinen pomo ja pitää firmaa vauhdissa, mutta samalla hän tekee aika hulluja juttuja viihdyttääkseen työntekijöitään, kun "eihän tällaista paskahommaa kukaan jaksa tehdä".

Yleensä tosiTV-ohjelmat ei minua kiinnosta, mutta tuo on jo niin hullu, että hulluudessaan se on jotenkin vangitseva :D

Paikalla Norma B

• Konkari
« Vastaus #11 : pe 06.03.2015, 11:01:45 »
The Walking Dead on jännä sarja, aiheuttaa itsessäni jumalatonta turhautumista ja kammoa sitä kohtaan että kyynisyys miehen tiellä pitää, mutta eihän sarjan tai elokuvan tietenkään tarvitse olla mitään ihqua lääp-lääpiä että se olisi hyvä. Nyt jotenkin alkoi pitkästä aikaa enemmän kiinnostamaankin, kun ollaan siinä vaiheessa että monessa litkussa lionneet tyypit ovat nyt päässeet ulkoa kylmästä sisään lämpimään, yhteisöön jonka jäsenet ovat säilyttäneet ihmismäiset olosuhteet koko helvetin irrallaan olon ajan.

Ja siinäpä se sitten nähdäänkin miten "turvassa" möllöttäneet kermaperseet nyt ovat sitten niin kovin "myö tiietään kaikesta kaikki", nokka pystyssä, ärsyttäviä virnuilijoita. Vähän kuin kohtaisi nykypäivän länkkärin eli oman itsensä silmästä silmään. Joudun jälleen miettimään yhdeltä kantilta sitä että mikä on kovuuden merkitys. Onneksi kysymys on vain fiktiosta...

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #12 : su 08.03.2015, 23:54:16 »
Hienoa, että Shield-sarja alkoi uudestaan, taas? Kanava 6 (vai 5?) lähetti tuota puoli vuotta ja nyt taas aloitti uudestaan. Samoin "Kylmä rinki"- sarjaa alettiin lähettää keskeltä, 4:n tuotantokauden jaksoilla. Hienoa, jos tuollaisia sarjoja uusitaan, mutta mieluummin alusta lähtien.

Toivottavasti "Sons of Anarchy" jatkuu MTV3:lla (vai Subilla), sille kun on tehty jatkoa.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Hippi

• Konkari
« Vastaus #13 : ma 09.03.2015, 07:21:44 »
Minusta on aika ärsyttävää tuo, että sarjoja esitetään ristiin rastiin eri kanavilla ja missä mitäkin tuotantokautta. En ole koskaan tullut panneeksi merkille, monesko tuotantokausi on ollut menossa, kun olen katsellut jotain sarjaa. Joten, jos ohjelmatiedoissa kerrotaan "alkaa xx tuotantokauden uudet jaksot", kuvittelen näytettävän jaksoja, joita aikaisemmin ei ole esitetty. Mutta hetkessä selviääkin, että nämähän on nähty jo aikoja sitten. "Uudet jaksot" tarkoittikin, että juuri tällä kanavalla niitä ei (ehkä) ole näytetty vielä, ainakaan kovin montaa kertaa  ::)

Viime vuosien uusista sarjoista Kosto on ollut jossain määrin poikkeava, vaikka juoni-idea ei kaikkein tuoreimpia ollutkaan. Siinä nuori nainen kostaa isänsä kuoleman aiheuttaneille henkilöille perheensä perheensä kokemat vääryydet, jotka tapahtuivat päähenkilön ollessa pieni tyttö. Nyt aikuiseksi kasvettuaan hän väärän nimen turvin soluttautuu tuon ilkiösuvun piireihin hyvin valmentautuneena ja valmennettuna kostoon. Lähistöllä on nörtti, joka tuntee naisen taustan ja on aikanaan tytön isälle luvannut pitää huolta tytöstä. Rahaa kaikilla tuntuu olevan rajattomasti ja sitä käytetään surutta koston apuvälineenä. Kostoa ei kuitenkaan haettu suoraan listimällä ihmisiä hengiltä, vaan nokkelilla juonilla saatettiin ihmiset itse "ampumaan itseään jalkaan" ja tuhoamaan itse itsensä.

Sarjaa mainostettiin aluksi 10-osaisena sarjana ja olin siinä uskossa, että osia on todellakin vain kymmenen, mutta petyin pahasti, sillä viimeisen osan lopussa kaikki jätettiin auki. Toisen ja kolmannenkin tuotantokauden katsoin, mutta niissä juonenkäänteet menivät jo niin sekaviksi, että en oikein jaksanut innostua salaliittojen uusimmista käänteistä. Nyt ilmeisesti vieläkin pyöriviä neljännen kauden jaksoja en ole enää viitsinyt edes katsoa.

Tuo olisi ollut ihan hyvä sarja, jos tyttö olisi kostonsa saanut päätökseen viimeistään toisen kauden lopussa.

Poissa mikainen

• Konkari
« Vastaus #14 : ma 09.03.2015, 09:57:22 »

Viime vuosien uusista sarjoista Kosto on ollut jossain määrin poikkeava, vaikka juoni-idea ei kaikkein tuoreimpia ollutkaan. Siinä nuori nainen kostaa isänsä kuoleman aiheuttaneille henkilöille perheensä perheensä kokemat vääryydet, jotka tapahtuivat päähenkilön ollessa pieni tyttö. Nyt aikuiseksi kasvettuaan hän väärän nimen turvin soluttautuu tuon ilkiösuvun piireihin hyvin valmentautuneena ja valmennettuna kostoon. Lähistöllä on nörtti, joka tuntee naisen taustan ja on aikanaan tytön isälle luvannut pitää huolta tytöstä. Rahaa kaikilla tuntuu olevan rajattomasti ja sitä käytetään surutta koston apuvälineenä. Kostoa ei kuitenkaan haettu suoraan listimällä ihmisiä hengiltä, vaan nokkelilla juonilla saatettiin ihmiset itse "ampumaan itseään jalkaan" ja tuhoamaan itse itsensä.

Sarjaa mainostettiin aluksi 10-osaisena sarjana ja olin siinä uskossa, että osia on todellakin vain kymmenen, mutta petyin pahasti, sillä viimeisen osan lopussa kaikki jätettiin auki. Toisen ja kolmannenkin tuotantokauden katsoin, mutta niissä juonenkäänteet menivät jo niin sekaviksi, että en oikein jaksanut innostua salaliittojen uusimmista käänteistä. Nyt ilmeisesti vieläkin pyöriviä neljännen kauden jaksoja en ole enää viitsinyt edes katsoa.

Tuo olisi ollut ihan hyvä sarja, jos tyttö olisi kostonsa saanut päätökseen viimeistään toisen kauden lopussa.

Tämä on ongelma monessa sarjassa missä on jonkinlainen jatkuva tarina. Tarinaa jatketaan niin kauan kun katsojaluvut sallivat ja käsikirjoittajat sitten epätoivoisesti yrittävät keksiä käänteitä. Lost on hyvä esimerkki. Ei mikään helppo tehtävä saada 100 jaksoa laadukasta tavaraa joka pitää katsojan mielenkiinnon yllä. Toisaalta sitten voivat loppua kuin seinään kun tv-pomot niin katsovat ja tarina jää kesken. Deadwood esimerkiksi.

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #15 : ma 09.03.2015, 10:15:11 »
Tarinaa jatketaan niin kauan kun katsojaluvut sallivat ja käsikirjoittajat sitten epätoivoisesti yrittävät keksiä käänteitä.

Babylon 5 suunniteltiin 5-vuotiseksi ja 5-vuotisena se pysyi. Tulos oli loistava. Siitä tulikin mieleen, ettei taaskaan Suomen televisiossa ole yhtään (uutta) scifi-sarjaa, Star Trekin sadas uusinta taitaa olla ainoa tällä hetkellä pyörivä genreen kuuluva sarja.

Poissa mikainen

• Konkari
« Vastaus #16 : ma 09.03.2015, 14:52:38 »
Tarinaa jatketaan niin kauan kun katsojaluvut sallivat ja käsikirjoittajat sitten epätoivoisesti yrittävät keksiä käänteitä.

Babylon 5 suunniteltiin 5-vuotiseksi ja 5-vuotisena se pysyi. Tulos oli loistava. Siitä tulikin mieleen, ettei taaskaan Suomen televisiossa ole yhtään (uutta) scifi-sarjaa, Star Trekin sadas uusinta taitaa olla ainoa tällä hetkellä pyörivä genreen kuuluva sarja.

Niinpä. Vaihtaisivat edes johonkin toiseen Star Trekiin välillä.

Poissa Ellinsipsi

• Jäsen
  • Haise vaan ihan itteksesi
« Vastaus #17 : ma 09.03.2015, 15:28:54 »
Hollywood tuubaa, ei selvinpäin katso Erkkikään, eilen just ohikulkiessani kysyin, Rintamäkeläiset saisi tulla uusintana.  8)
Onni on mysteeri siinä kuin uskontokin eikä sitä koskaan pitäisi järkeistää

Poissa Ellinsipsi

• Jäsen
  • Haise vaan ihan itteksesi
« Vastaus #18 : ma 09.03.2015, 15:31:07 »
Fakta homma oli jotenkin erikoinen, senkin voisi kattoo toistamiseen.
Onni on mysteeri siinä kuin uskontokin eikä sitä koskaan pitäisi järkeistää

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #19 : ma 09.03.2015, 22:41:20 »

Babylon 5 suunniteltiin 5-vuotiseksi ja 5-vuotisena se pysyi. Tulos oli loistava.

Mutta miksei tuota sarjaa uusita? Minustakin oli loistava ainakin 3-4 kauteen, lopussa tökki.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo