Kirjoittaja Aihe: IRL ja Some  (Luettu 4978 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Konkari
Vs: IRL ja Some
« Vastaus #80 : su 06.08.2017, 10:11:50 »
Juha selvitti minun henkilöllisyyteni vuosia sitten. En muista olenko täällä maininnut. Minulla oli tuolloin maksullinen keskustelufoorumi, ja yhtäkkiä tilan tarjoava taho laittoi minulle s-postia että olemme nyt laittaneet tietonne WHO IS -palveluun, voitte sieltä tarkistaa ne. Katsoin että siellä sitä oli meitsin nimi, osoite, puh.numero ja s-posti kaiken kansan pällisteltävänä ko. saitin ylläpitäjän ominaisuudessa, jos vaan hoksasi palvelua käyttää. Tsekkasin tietysti itsekin mm. Näkökulman ylläpitäjät, mutta eihän ne nimet minulle tietenkään mitään sanoneet. Juha oli tsekannut minut.

En muista miten episodi meni. Omat tietonikin näin netistä yllätyksenä. Saitinpitäjän tiedot voi piilottaa, maksusta, ja pidin sitä vedätyksenä, joten en lähtenyt mukaan maksuleikkiin. Ylläpitäjän nimi- ja yhteys-tietojen näkyminen on riski, samoin kuin yleensäkin omien tietojen antaminen nettiin. Jos oletus on, että riski kuuluu ylläpitäjälle, niin ok, mutta jos riskittömyyden saa rahalla, ja siitä joutuu maksamaan, niin tuntuu vähän epäeettiseltä ratkaisulta, jota en lähtisi tukemaan panoksellani, vaikka menisi omaan piikkiin turvallisuusriski.

Minulta ei sentään rahaa kupattu, ihan ottivat ne tiedot pois kun hysteerisenä ilmoitin että ne pois. Pidin sitten itseäni jälleen kerran ihan tyhmänä kun en sitäkään tiennyt että jos perustaa nettifoorumin, niin kaikki mahdolliset tiedot laitetaan esille nettiin WHOIS-palveluun. Mutta kuka helvetti tuonkin voisi tietää? Ei semmoista tietoa missään mainita silloin kun sitä foorumia pusaa. Minulle ainakaan osunut silmään. Ja ei semmoisessa mitään järkeäkään ole. Yhteystiedoksi välttää aivan mainiosti joku anonyymi s-posti, vaikka sellainen foorumin nimen sisältävä.

Oli kyllä yksi karmeimpia kokemuksia mitä minulle on netissä vuosien varrella vastaan osunut.
Paska hyppy lattia koitukoon teidän kohtaloksenne, näin sanoo Herra.