Kirjoittaja Aihe: IRL ja Some  (Luettu 4977 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
Vs: IRL ja Some
« Vastaus #60 : su 02.07.2017, 18:24:09 »

Kaikki alkoi epämääräisillä oireilla. Aluksi huomasin, että ajatukseni alkoivat suuntautua toistuvasti tästä hetkestä toisaalle. Oli vaikea olla aidosti läsnä. Myös Ilo oli vaihtunut hetken tyydytykseen. Aloin tuntea kroonista riittämättömyyttä ja huonommuuden tunnetta. Niinpä minun oli ponnisteltava.

...

http://joonasmiettinen.vapaavuoro.uusisuomi.fi/kulttuuri/239544-internetista-sairastuneet

Kuvaavaa kerrontaa netin riskeistä. On tullut arveltua. Netti on jollain tapaa kuin kanssakulkija, jolle kerrotaan joskus tiiviisti asioita.

Itsellä huomasin samaa. Välineenä tämä on ok, ja jotta pysyisi, tulisi osallistua toisella tapaa.

Ei ihme, jos internetin suosikkipalvelut on juuri koukuttavia. Ne kalastaa heikommista kohdista. Ei ole netin vika. Samalla tapa voisi todeta kaupankäynnistä yleensä. Ei paljon uutisarvoa, ellei kertojan hörhöyspuoli kiinnostaisi.

Tarkentaisin, että kuvattu ongelma ei ole netin syytä vaan vain tiettyjen sovellusten kuten Facebook ja Instagram.

Anonyymilla keskustelupalstalla ei ole mitään tarvetta luoda elämästään kiiltokuvaa. Siksi se anonymiteetti on niin tärkeä.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Paikalla Juha

• Konkari
« Vastaus #61 : su 02.07.2017, 19:11:51 »
Anonyymilla keskustelupalstalla ei ole mitään tarvetta luoda elämästään kiiltokuvaa. Siksi se anonymiteetti on niin tärkeä.

Voi vaikuttaa joskus paljon tässä kohden.

Muuten kiva, että julkisuustouhuiluun liitetään hiukan realismia, eli vaikka sitä synkkyyttä ja kurjuutta. On idols-juttuja ja mitä lie, iltapäivälehtien lisäksi. Kun jokainen voi kokeilla itse, ja päätyä siihen, että EVVK, niin voi häipyä hohto monelta muultakin, joka on nostettu käytännön elämänarvona suurempaan osaan, kuin on järkevää. Kaikki kaivatut niukkuusjutut, ja ihmisten ihanteet ovat asioita, joista voi vedellä. Hyvä, jos kärsii inflaatiota, niin löytyy elämästä sellaista, millä voi olla arvoa, ja monella tavalla testattuna. Jos uutuudet yleensä on tätä luokkaa, etenkin porukkameiningeissä, niin ei ihme, että konservatiivisuus jyllää joskus vahvasti.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #62 : to 13.07.2017, 00:39:12 »

Voi vaikuttaa joskus paljon tässä kohden.

Muuten kiva, että julkisuustouhuiluun liitetään hiukan realismia, eli vaikka sitä synkkyyttä ja kurjuutta. On idols-juttuja ja mitä lie, iltapäivälehtien lisäksi. Kun jokainen voi kokeilla itse, ja päätyä siihen, että EVVK, niin voi häipyä hohto monelta muultakin, joka on nostettu käytännön elämänarvona suurempaan osaan, kuin on järkevää. Kaikki kaivatut niukkuusjutut, ja ihmisten ihanteet ovat asioita, joista voi vedellä. Hyvä, jos kärsii inflaatiota, niin löytyy elämästä sellaista, millä voi olla arvoa, ja monella tavalla testattuna. Jos uutuudet yleensä on tätä luokkaa, etenkin porukkameiningeissä, niin ei ihme, että konservatiivisuus jyllää joskus vahvasti.
Ei tässä anonyyminä ole hirveästi tarvetta päteä naisjutuilla tai muilla saavutuksillaan. Eihän niitä kukaan ole todistamassa. Voisihan sitä aina väittää, että olen kaatanut yli 20 naista tms.... Minusta vain on hienompaa pysyä nettihenkilönä, josta kukaan ei oikeasti tiedä juuri mitään.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #63 : pe 14.07.2017, 08:58:53 »
Toiselle 20 on suuri luku, toiselle pieni. Sellaisiakin ihmisiä on jotka ihan aidosti harmittelevat etteivät ole päässeet tiun yli. Ei sen takia että määrä olisi arvo sinänsä, vaan sen vuoksi että jos ei ole ollut pitkässä parisuhteessa (ainakaan pitkään aikaan), pieni määrä kertoo siitä että jossain on mättänyt. Että ihminen on ollut niin lannistunut ja nääkähtänyt ettei ole nauttinut elämästä, eikä ole antanut toisten ihmisten nauttia olemassaolostaan. Jos on hyvä olo, haluaa jakaa sitä oloa muillekin. Tosin en tiedä onko kuinka yleistä että paljon "kaatoja" tehnyt mies ajattelisi tuottaneensa paljon hyvää oloa naisille, vai ajatteleko hän vain omaa napaansa (tai paremminkin sitä elintään siellä alempana). Noh, en minäkään välttämättä ajattele että olenko vai enkö tuottanut iloa miehille. Vanhemmiten olen vähän alkanut ajattelemaan, kun sitä on tuntenut itsensä niin turhaksi ja yhdentekeväksi. Mutta kun ei vaan pysty ihan kaikkien kanssa...

Kaikki julkkis teki sitä sun tätä KOHU KOHU KOHU tuntuvat niin naurettavilta asioilta, koska kysymys on kumminkin vain ihmisistä. Ihan oikeasti: mitä helvetin merkitystä sillä on että joku Stiina Stara hässi, teki kersan, meni avioon, erosi, ja sama rundi toisen kerran toisen kanssa. Välillä tuli ehkä vähän turpaankin tai kompasteltiin ruusupuskaan, ja raastuvassa tavattiin. Lauma on nostanut jonkun yhdentekevyyden esille, tai pitää häntä nukkenaan jolla leikkiä barbileikkejää. Nyt tää tekis näin. Nyt noin. Nyt se styylaa. Ja miesbarbi kittaa viinaa tai tulee kaapista ulos.

Asioiden tietäminen ihmisistä on täysin yhdentekevää. Siinä mielessä minullekin on ihan se ja sama mitä tulen itsestäni hölöttäneeksi, koska se on vaan niin herttaisen yhdentekevää muille miten minun elämäni on mennyt ja mitä olen tehnyt. Kun kumminkin on jotain stalkkereitakin olemassa, en kerro niin paljoa että siitä jotenkin helposti lähtee haeskelemaan missä vaikutan varsinaisesti IRL. Uskon ettei asiaan tosissaan tietokone paukkuen paneutuvalle ole kauhean vaikeaa saada erinäisiä seikkoja selville, kun en ole ihan hysteerisenä "jälkiäni peitellyt", mutta onpahan itselläni edes näennäinen fiilis että ei tuohon kotinurkille tulla ihan välittömästi notkumaan.
Paska hyppy lattia koitukoon teidän kohtaloksenne, näin sanoo Herra.

Paikalla Brutto

• Konkari
« Vastaus #64 : pe 14.07.2017, 09:10:25 »
Kun kumminkin on jotain stalkkereitakin olemassa, en kerro niin paljoa että siitä jotenkin helposti lähtee haeskelemaan missä vaikutan varsinaisesti IRL. Uskon ettei asiaan tosissaan tietokone paukkuen paneutuvalle ole kauhean vaikeaa saada erinäisiä seikkoja selville, kun en ole ihan hysteerisenä "jälkiäni peitellyt", mutta onpahan itselläni edes näennäinen fiilis että ei tuohon kotinurkille tulla ihan välittömästi notkumaan.

Et ole todellakaan peitellyt. Olen käynyt jokusen kerran siinä vakiouimarantasi viereisellä työmaalla, mutta en ole halunnut tulla rannalle tervehtimään. Sen verran sinua tunnen, että pitäisit stalkkerina ja säikähtäisit kuoliaaksi. Tunnistaisin todennäköisesti bikineistä ja suusta :P Mutta anonyymitteettiä ei pidä koskaan rikkoa vasten toisen tahtoa.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #65 : pe 14.07.2017, 09:36:19 »
Kun kumminkin on jotain stalkkereitakin olemassa, en kerro niin paljoa että siitä jotenkin helposti lähtee haeskelemaan missä vaikutan varsinaisesti IRL. Uskon ettei asiaan tosissaan tietokone paukkuen paneutuvalle ole kauhean vaikeaa saada erinäisiä seikkoja selville, kun en ole ihan hysteerisenä "jälkiäni peitellyt", mutta onpahan itselläni edes näennäinen fiilis että ei tuohon kotinurkille tulla ihan välittömästi notkumaan.

Et ole todellakaan peitellyt. Olen käynyt jokusen kerran siinä vakiouimarantasi viereisellä työmaalla, mutta en ole halunnut tulla rannalle tervehtimään. Sen verran sinua tunnen, että pitäisit stalkkerina ja säikähtäisit kuoliaaksi. Tunnistaisin todennäköisesti bikineistä ja suusta :P Mutta anonyymitteettiä ei pidä koskaan rikkoa vasten toisen tahtoa.

Bikineistä ja suusta, jotenkin alkoi naurattamaan tämä.  ;D Ehkä olin minä, ehkä en, sovitaan näin. Uimarantoja joilla oleilen on kuitenkin hemmetin paljon ja joskus minua on tunnistettu sieltäkin missä en ole käynyt koskaan tai sinä päivänä. Bikineitäkin on läjä.

Deittimiehistä yksi tunnisti minut kerran rannalla, oltiin kirjoitettu s-postia. Tapaaminen sai hänet jälkikäteen kirjoittamaan uudelleen, mutta tälläkin kertaa se vaan sitten lässähti. Joidenkin kanssa ei ikinä saada moottoria käymään ja hyrräämään. On vain molemminpuolinen apaattisuus, väsähtäneisyys ja lässähtäneisyys. Yksi toinen puolestaan kertoi jälkikäteen nähneensä minut rannalla. On FB-kaverinani, mutta en osaa ajatella häntä "siinä mielessä" kun vaikuttaa olevan sen verran ujo etten jaksa alkaa työstämään hänen kanssaan yhtään mitään.

Muut tunnistamiset ovatkin sitten olleet lähinnä kiusallisia ilmoituksia kasvottomista nettideittisaittiprofiileista tyyliin "olen nähnyt sinut siellä-ja-siellä". Ne todella ottavat aivoon.

Paikalla Brutto

• Konkari
« Vastaus #66 : pe 14.07.2017, 10:00:48 »

Ehkä olin minä, ehkä en, sovitaan näin.

Sovitaan, vaikka en ole koskaan siellä rannalla asti käynytkään. Tarkoitus oli vain vahvistaa se mitä itsekin totesit - jos joku haluaisi sinut löytää IRL, niin se ei olisi vaikeaa. Minulta menisi siihen ehkä tunti. Mutta itsekään en suosi irl-kohtaamisia sillä tavallaan ne rikkovat taian. Anonyymifoorumin viehätys piilee pitkälti juuri siinä, ettei tiedä kenen kanssa oikeasti keskustelee.

Täytyy kuitenkin  tunnustaa, että Kopekin henkilöllisyyden selvitin joskus Näkökulmalla koska epäilin häntä erääksi tuttavakseni. Ei ollut, joten unohdin nimen samantien. Enkä epäile, etteikö joku olisi joskus selvittänyt minunkin henkilöllisyyteni.

Paikalla socrates

• Konkari
  • Piilorunkkujen tarkkailija
« Vastaus #67 : pe 14.07.2017, 10:14:35 »
Minulla ei ole mitään hajua kenenkään muun jatkumolaisen henkilöllisyydestä kuin Juhan.

Normasta ei ole mitään käsitystä edes asuinpaikkakunnasta. Joskus luulin, että aika korvessa, mutta ilmeisesti ei.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #68 : pe 14.07.2017, 10:15:19 »

Ehkä olin minä, ehkä en, sovitaan näin.

Sovitaan, vaikka en ole koskaan siellä rannalla asti käynytkään. Tarkoitus oli vain vahvistaa se mitä itsekin totesit - jos joku haluaisi sinut löytää IRL, niin se ei olisi vaikeaa. Minulta menisi siihen ehkä tunti. Mutta itsekään en suosi irl-kohtaamisia sillä tavallaan ne rikkovat taian. Anonyymifoorumin viehätys piilee pitkälti juuri siinä, ettei tiedä kenen kanssa oikeasti keskustelee.

Täytyy kuitenkin  tunnustaa, että Kopekin henkilöllisyyden selvitin joskus Näkökulmalla koska epäilin häntä erääksi tuttavakseni. Ei ollut, joten unohdin nimen samantien. Enkä epäile, etteikö joku olisi joskus selvittänyt minunkin henkilöllisyyteni.

Juha selvitti minun henkilöllisyyteni vuosia sitten. En muista olenko täällä maininnut. Minulla oli tuolloin maksullinen keskustelufoorumi, ja yhtäkkiä tilan tarjoava taho laittoi minulle s-postia että olemme nyt laittaneet tietonne WHO IS -palveluun, voitte sieltä tarkistaa ne. Katsoin että siellä sitä oli meitsin nimi, osoite, puh.numero ja s-posti kaiken kansan pällisteltävänä ko. saitin ylläpitäjän ominaisuudessa, jos vaan hoksasi palvelua käyttää. Tsekkasin tietysti itsekin mm. Näkökulman ylläpitäjät, mutta eihän ne nimet minulle tietenkään mitään sanoneet. Juha oli tsekannut minut.

Olin kuitenkin tuosta aivan hysteerinen että kaikki tietoni olivat tarjolla, ja ilmoitin taholle jolta nettitilaa ostin etten halua tämmöistä, vain anonyymin s-postin saa jättää yhteystiedoiksi. Näin tapahtuikin. Juhasta ei tarvinnut huolta kantaa (ja toivon ettei hän koskaan sekoa niin että alkaa juttelemaan kaikelle kansalle asioita joita on saanut tietoonsa, jos ne muistaa!) Mutta huoletti yksi Pöllölän perhe joka oli siihen aikaan kintereilläni ja ne kusipäät eivät kyllä takuulla kaihtaneet hankkia tietoonsa kaikkea mahdollista infoa minkä vain jostakin löysivät. Se että miten he sitä tietoa olisivat käyttäneet onkin sitten eri asia, tuskinpa muuhun kuin uhitteluun. Tämän porukan yksi jäsen oli ujuttautunut erään suuren keskustelufoorumin valvojaksi, ja saatuaan toisella foorumilla tietää mistä asioista olen kiinnostunut, oli heistä joku sitten rynnännyt välittömästi kytikseen sellaiselle palstalle missä niistä asioista puhutaan. Tietystihän minä siellä juttelin, ja tuota kautta valvojana toimiva tyyppi sai tietää IP:ni ja kas kummaa kun kohta ilmestyi tuon foorumin tietylle palstalle missä käsitellään paikkakuntien omie asioita aivan ihmeellistä vittuilua. Eli nuo kusipäät saivat paikkakuntani selville tuotakin kautta.

Vaatii kyllä tietynlaista mielenlaatua päivystää jollakin foorumilla vartavasten sen vuoksi että olisikohan siellä joku tyyppi jota inhoaa. Se taas ei vaadi kummoistakaan oivalluskykyä että missä joku saattaa tietyistä asioista puhua, kun Suomessa on tai ainakin oli tuolloin vuosikymmen sitten ne tietyt fooruminsa joilla "kaikki" pyörivät. Ja yleensä muutama ns. nettihullu (=paljon nettiin kirjoittava ihminen) yleensä päätyy yksille ja samoille foorumeille toisten samanmoisten kanssa.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #69 : pe 14.07.2017, 10:16:57 »
Minulla ei ole mitään hajua kenenkään muun jatkumolaisen henkilöllisyydestä kuin Juhan.

Normasta ei ole mitään käsitystä edes asuinpaikkakunnasta. Joskus luulin, että aika korvessa, mutta ilmeisesti ei.

Jotakuinkin sekä että. Minulla on käytössäni sekä maaseutua että kaupunkeja.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #70 : pe 14.07.2017, 11:05:22 »
Ihmisten asiat kiinnostavat toisia ihmisiä, jos tällainen kökkö sanonta sallitaan, kun en parempaakaan keksinyt. Tähänhän iltapäivälehtien ja naistenlehtien ja monien muidenkin lehtien koko olemassaolo perustuu.

En lue edellä mainittuja lehtiä enkä ylipäätään ole kiinnostunut ihmisistä, olivatpa he julkkiksia tai vähemmän julkkiksia. Minua kiinostavat enemmän yhteiskunnalliset ilmiöt ja muut isommat asiat kuin jonkun yksilön elämä. Tietenkin nämä liittyvät toisiinsa siten, että yksilöiden elämästähän yhteiskuntakin koostuu.

Poikkeus edellä mainittuun kiinnostumattomuuteen on se, että kuuntelen mielelläni radiosta erilaisia elämänkertatarinoita, joissa ihmiset kertovat elämästään, tai joissa kerrotaan joidenkin historian henkilöiden elämästä. Näihin tarinoihin liittyy nimittäin mielenkiintoista ajankuvaa, eli ne kertovat tavallaan paljon enemmän kuin pelkästään tietyn yksilön elämästä.

Mitä foorumeihin tulee, niin myönnän, että minua kiinnostaisi tietää hieman enemmän muista kirjoittajista kuin mitä tiedän. En tarkoita, että haluaisin tietää ihmisten nimet. Auttaisi kuitenkin hahmottamaan kirjoittajien mielipiteitä asioista, jos tietäisi edes millä alalla he toimivat tai ovat toimineet, jos ei nyt aivan tarkkaa ammattia tietäisi. Samoin asuinpaikkakunta tai ainakin maakunta tai muu asumiseen viittaava tieto olisi kiinnostava tietää. Muutama kirjoittaja näistä asioista on suoraan tai epäsuoraan kertonut, mutta osa ei anna vihjettäkään. Heidän viestinsä tulevat kuin mustasta pilvestä. 

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #71 : pe 14.07.2017, 11:25:03 »
Juontunee varttiautistisuudestani, että ihmiset persoonina kiinnostavat minua vähemmän kuin asiat, tai se mitä ihmiset ovat saaneet aikaan. Joku tosi harva fanitukseni kohde on jonkin verran kiinnostanut ihmisenä, esim. Kate Bush. Hänen kohdallaan ei tarvinnut pettyä, on sortin New Age -ihminen, tunteellinen sun muuta - minun on hyvin helppo samaistua häneen. Mutta muutama muu on aiheuttanut pettymyksen (Einstein vaimonhakkaajana, iänikuinen esimerkkini) tai vierauden tunteita, joten en ole kauhean innostunut tietämään kaikista kaikkea. Luin Rammsteinista kirjoitetun kirjan, enkä tiedä oliko se nyt ihan hirveän tärkeä juttu minulle. Lähinnä kirjasta jäi mieleen se anekdootti minkä täällä jo mainitsinkin, eli että jätkät esittivät mistään mitään tietämättömiä käytettyään Riefenstahlin filmiä cover-videonsa Stripped kuvituksena... Kieltämättä huvittavaa. Jos ihmiset ovat niin typeriä että jaksavat täristä jonkun Riefenstahlin natsiuksilla, niin haistakoo hoo moilanen.  ;D

Ihminen josta todella kiinnostuisin ja jota lähtisin oikein tosissani harrastamaan olisikin sitten vain ja ainoastaan elämänkumppanini. Potentiaalisistakin tyypeistä olen tavannut pyrkiä tekemään nataali- eli syntymäkartan. Mutta kyllästyin jo siihenkin kun siitä oli tavattomasti vaivaa ja sitten kerta toisensa jälkeen osoittautui ettei se tyyppi, jonka syntymäkartasta olin planeetat sun muut rojut tsekkaillut, tulekaan jäämään elämääni. Tällainen astrologisen kartan teko on tietysti monille täyttä hölynpölyä, ja voi - mielestäni ihan ymmärrettävistä syistä - sanoa etten ilmeisesti kestä olla niin lähellä ihmisiä että selvittäisin millaisia he oikeasti ovat, kun pitää ennemmin ottaa tuota välimatkaa ja näperrellä jonkun höhhönhöön parissa. Jonkun mielestä voisi ihan mainiosti iskeä vaikka tarot-kortit pöytään ja katsoa sieltä millainen se toinen ihminen on olevinaa. (Oikeastihan se mitä saisi tulokseksi olisi se mitä omassa itsessään toisesta ajattelee, osin tiedostamattaankin.)

Omassa tapauksessani koulutus tai ammatti ei kerro yhtikäs mitään. Minä nyt en vaan kertakaikkiaan ole ihminen joka kiinnostuu vain niistä asioista jotka kuuluvat varsinaisten virallisten opintojeni piiriin, tai työelämään. Olen moneen kertaan sanonut että en ole pitkälle koulutettu, ja olen kai maininnut että keskiasteen koulutus takana. Tät's it. Yhtä hyvin voisi yrittää määritellä minua ihmisenä sen perusteella minkä väriset housut sattuu olemaan tällä hetkellä jalassani, kuin koulutus- ja työtaustani. Aika usein jos vähänkin pidempään kirjoittelen jonkun ihmisen kanssa ja tulen leuhkineeksi että on sitä romaanikin kirjoitettu, tuntuu että toinen osapuoli saa siitä ikäänkuin kopin ja määrityn jatkossa kirjoittajaksi. Ja sehän vallan sopii, vaikka toki aina korostankin etten mitään ole julkaissut.

Seutu jolla asun ei oikeastaan ole salailemisen väärti millään tavoin, vaikkei PK-seutu olekaan. Mutta tuntuu vaan jotenkin vapauttavammalta kuvitella ettei sitä kaikki arvaa. Johtuu osittain siitä että kun netissä on tullut joitakin aivan umpikaheleita ja kusipäisiä ihmisiä vastaan, kummallisen moni on sattunut olemaan juurikin tältä seudulta. En tiedä miksi koko maan pipipäät päätyvät tänne, vai ovatko alunperinkin tänne syntyneet. Ei kai se mikään ihme ole sitten että tästä paskapääläjästä en miestäkään löydä.

Ja minä tarkoitan nyt tosi ilkeitä ihmisiä, tai miehiä. Niistä kun on netissä juteltu naisten kanssa niin välillä on osoittautunut että sama ukko on kiusannut useampaa nettinaista.

Paikalla Brutto

• Konkari
« Vastaus #72 : pe 14.07.2017, 11:38:23 »
Seutu jolla asun ei oikeastaan ole salailemisen väärti millään tavoin, vaikkei PK-seutu olekaan. Mutta tuntuu vaan jotenkin vapauttavammalta kuvitella ettei sitä kaikki arvaa.

Tarkkaa asuinpaikkaa vaikea arvata ellei ole itse usein liikkunut siellä ja tunne viestihistoriaa melko pitkältä ajalta.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #73 : pe 14.07.2017, 12:04:57 »
Seutu jolla asun ei oikeastaan ole salailemisen väärti millään tavoin, vaikkei PK-seutu olekaan. Mutta tuntuu vaan jotenkin vapauttavammalta kuvitella ettei sitä kaikki arvaa.

Jos asuisin jossakin suuressa tai keskikokoisessa kaupungissa, en kokisi ongelmaksi kertoa, mikä se kaupunki on. Luottaisin, ettei kukaan kuitenkaan tunne minua kymmenien tuhansien asukkaiden joukosta. Minua ei tunneta toisaalta nykyisellä paikkakunnallanikaan, joka ei ole suuri eikä keskikokoinen eikä edes pieni kaupunki. Voisin siis tämänkin nimen kertoa. Koska kuitenkin olen kirjoitellut vuosien mittaan erilaisia yksityisluonteisia asioita, en sittenkään halua mainita paikkakunnan nimeä. Ei täällä nimittäin kovin monta sellaista perhettä asu, jotka ovat muuttaneet sukunsa tekemän konkurssin koettuaan ja kodin menetettyään "pakolaisiksi" tähän kuntaan. Eli vähän liikaa on tullut annettua vihjeitä. En ajattele niinkään itseäni, koska olen täydellinen nobody, vaan eräiden muiden henkilöiden työpaikkoja, toimeentuloa ja niin edelleen eli viime kädessä rahaa.

Sen verran voin antaa vihjeitä aivan härnäysmielessä, että asun ja vaikutan (vaikka taas tälläkin hetkellä kirjoitan tätä Helsingissä, joka näyttää olevan kolmas kotipaikkakuntani) enimmäkseen Helsinki-Utsjoki -linjan itäpuolella ja Vaasa-Joensuu -linjan pohjoispuolella. Eli aika periferiassa. En ole kuitenkaan henkisessä mielessä paikkakuntasidonnainen. En koe mitään erityistä paikkakuntaa kotipaikkakunnakseni.

Vaikka edelleen oleilen paljon "konkurssipaikkakunnalla" (näin taas viime yönä aiheeseen liittyvää epämiellyttävää unta - varmaan jo kymmenestuhannes tätä lajia), joka on entinen kotikuntani, en koe sitä enää kotiseudukseni. En todellakaan. Joskus tuntuu, että jos minun pitäisi nimetä Suomesta kunta, joka tuhotaan ydinpommilla, tuon paikkakunnan nimi tulisi suustani kuin automaatista. Sen verran katkeria ajatuksia minulla siitä on. Se ei ole siis enää kotikuntani. Toisaalta myöskään nykyinen virallinen asuinkuntani ei ole sitä. Olen täysin vieras siellä. Sukujuureni ja kulttuurilliset juureni eivät ole siellä, enkä ole mitään uusiakaan sidonnaisuuksia kehittänyt. Naapuria saatan juuri ja juuri tervehtiä postilaatikolla, mutta siinä kaikki.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #74 : pe 14.07.2017, 13:36:47 »

Tarkkaa asuinpaikkaa vaikea arvata ellei ole itse usein liikkunut siellä ja tunne viestihistoriaa melko pitkältä ajalta.

Ja kaikkein tarkinta tuskin arvaisit sinäkään, jos nyt olet minut oikeasti nähnyt. Paitsi jos lähdet vartavasten seuraamaan ja tsekkaat kaikki useammat bussit joita käytän. Niitäkin kun usein tapaa olla liuta.

Tyypit joista olen eniten netissä ahdistunut ovatkin sitten sattuneet näkemään minut vaikkapa bussipysäkillä josta voi päätellä minusta enemmän. Tuntuu niin vittumaiselta että pakkohan siellä lemmon pysäkillä on seistä jököttää, ja sitten tulee nettideittisaitin kautta jotain omahyväisen tietäväisiä raportteja että näin(päs) sinut siellä niin. No vautsi vau, olipa uroteko.  :P

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #75 : pe 14.07.2017, 13:45:18 »
Kopek, et pidäkään ilmoituksia itsestäni deittisaiteilla. Niillä saiteilla pyörii niin ihme väkeä että parempi kun ei ihan älyttömän helpoksi tee jäljitettävyyttään eri saittien välillä. Se nyt vielä puuttuisi että minulta virtuaalirukkaset saanut jäppinen alkaisi tällä foorumilla riehumaan. Oma toleranssini olisi tasan nolla. Kiekukoot ne kukot ennemmin siellä tahoillaan.

Eräällä foorumilla yksi vanhempi mies alkoi käyttäytymään minua kohtaan perin kummallisesti. Kokoajan jotenkin helvetin tietäväinen ja ikään kuin tunnettaisiin. Koska olimme erinäisistä samoista asioista kiinnostuneita, suostuin s-postin vaihtoon hänen kanssaan. Sepäs olikin kokemus. Mies sai aina välillä raivareita, haukkui pataluhaksi, veti viinaa ja tabuja. Lopulta selvisi että hän luuli ihan oikeasti että olen yksi nainen jonka kanssa hän oli ollut tekemisissä 10 v sitten. Seuraavaksi hän luuli että olen yksi nainen jonka kanssa hän on keskustellu (tapellut?) jollain keskustelufoorumilla, ja kolmanneksi hän luuli että olen tuo em. nainen ja se em. nainen, eli siis minä, on sitten kumminkin se tuttu 10 v takaa. Oliko sekavaa? No oli. Lopulta laitoin hänelle kasvokuvani, mitä en ikinä tee jos kyseessä ei ole miehenhaku, jotta se mökellys loppuisi. Pelkäsin näet että hän alkaa kurmuuttamaan minua siellä foorumillakin. Noh, siitä kuvasta hän sitten loihe lausumaan että näytän mieheltä ja porsaalta. Olin aivan lyöty ja loukkaantunut. Mourusin siitä asiasta siellä foorumillakin. Kun nyt kumminkin paljon nuorempi olin, oletin että tulisi joku kohteliaisuus ennemmin (vaikken missinaama olekaan), ja ennenkaikkea pahoittelut että hän oli luullut minut tutukseen jota en ole. Mutta hänpä olikin luullut että laitoin jonkun toisen ihmisen, kaverini, kuvan hänelle. Ja siksi sitä kuvaa saattoi haukkua kun se en ollut muka minä.

Lopuksi sain sitten jotenkin puhuttua hänelle järkeä ja osoitettua erinäisistä seikoista etten todellakaan voi olla se joksi hän minua luulee. Selvisi että mieheltä näytin kuulema sen takia että näytin häneltä itseltään nuorempana - me itseasiassa olisimme käyneet sukulaisista ulkonäkömme perusteella. Porsaaksi hän oli nimitellyt sen vuoksi että se yksi nettinainen joksi hän minua luuli käytti tiettyä sikaan viittaavaa nimimerkkiä (tai näin oletan, sitä hän ei tainnut selventää itse).

Aikaan se s-postisuhde sitten hiipui pois, mutta kyllähän siinä taas kerran sellainen olo tuli että olenko tosiaan tällainen kynnysmatto että annan pyyhkiä itseeni paskaiset jalat mennen tullen. Pelätessäni että seuraa jotain vieläkin pahempaa siedän huonoa käytöstä ja yritän selittää, selventää ja selitellä asioita niin että joku - kuka kulloinkin - leppyisi. Mutta minusta on aina tuntunut siltä että minulla ei ole oikeutta suuttua vaikka miten loukattaisiin. Ei ottaa nokkiini, ei ylipäätään käyttäytyä kuin normaali nainen länsimaissa. Kotoahan tämäkin luulo tietysti tulee.

Paikalla Brutto

• Konkari
« Vastaus #76 : pe 14.07.2017, 13:49:42 »

Ja kaikkein tarkinta tuskin arvaisit sinäkään, jos nyt olet minut oikeasti nähnyt.

En ole sinua tietääkseni ikinä luonnossa nähnyt. Olen nähnyt vain bikinikuvat ja suukuvan enkä niiden perusteella tunnistaisi sinua ainakaan vaatteet päällä :).

Sitä kaikkein tarkinta paikkaa en pystyisi tietenkään arvaamaan, mutta todennäköisesti pystyisin päättelemään sen. En tietenkään kerro julkisesti miten.

Poissa Norma B

• Konkari
« Vastaus #77 : pe 14.07.2017, 13:56:12 »

Ja kaikkein tarkinta tuskin arvaisit sinäkään, jos nyt olet minut oikeasti nähnyt.

En ole sinua tietääkseni ikinä luonnossa nähnyt. Olen nähnyt vain bikinikuvat ja suukuvan enkä niiden perusteella tunnistaisi sinua ainakaan vaatteet päällä :).

Sitä kaikkein tarkinta paikkaa en pystyisi tietenkään arvaamaan, mutta todennäköisesti pystyisin päättelemään sen. En tietenkään kerro julkisesti miten.

Meneehän jännäksi, kun ei minulla otsaläskissä kyllä kotiosoitetta ole.  ;D Pitää varmaan ottaa tuo suukuva pois varmuuden vuoksi vastaisuuden varalle. Itse en kyllä tunnistaisi ketään suusta. Minullakin sen verran peruspallinaama että vääriäkin havaintoja välillä on tullut, eli on nähty kuvani ja kuviteltu minut jonnekin missä en ole. Itseasiassa 80-luvun lopulla minulla oli soluasunnossa naapurina tyttö joka näytti minulta, mutta omasi erivärisen tukan. Silloinen miesystäväni ryntäsi joku kerta sinne käymään kun itse olin toisaalla, ja oli luullut sitä naapuriani minuksi. Ei nyt sentään halaamaan rynnännyt kai, tai ei ainakaan myöntänyt.

Paikalla Juha

• Konkari
« Vastaus #78 : su 06.08.2017, 09:48:06 »
Juha selvitti minun henkilöllisyyteni vuosia sitten. En muista olenko täällä maininnut. Minulla oli tuolloin maksullinen keskustelufoorumi, ja yhtäkkiä tilan tarjoava taho laittoi minulle s-postia että olemme nyt laittaneet tietonne WHO IS -palveluun, voitte sieltä tarkistaa ne. Katsoin että siellä sitä oli meitsin nimi, osoite, puh.numero ja s-posti kaiken kansan pällisteltävänä ko. saitin ylläpitäjän ominaisuudessa, jos vaan hoksasi palvelua käyttää. Tsekkasin tietysti itsekin mm. Näkökulman ylläpitäjät, mutta eihän ne nimet minulle tietenkään mitään sanoneet. Juha oli tsekannut minut.

En muista miten episodi meni. Omat tietonikin näin netistä yllätyksenä. Saitinpitäjän tiedot voi piilottaa, maksusta, ja pidin sitä vedätyksenä, joten en lähtenyt mukaan maksuleikkiin. Ylläpitäjän nimi- ja yhteys-tietojen näkyminen on riski, samoin kuin yleensäkin omien tietojen antaminen nettiin. Jos oletus on, että riski kuuluu ylläpitäjälle, niin ok, mutta jos riskittömyyden saa rahalla, ja siitä joutuu maksamaan, niin tuntuu vähän epäeettiseltä ratkaisulta, jota en lähtisi tukemaan panoksellani, vaikka menisi omaan piikkiin turvallisuusriski.

Paikalla Juha

• Konkari
« Vastaus #79 : su 06.08.2017, 10:01:20 »
Mitä foorumeihin tulee, niin myönnän, että minua kiinnostaisi tietää hieman enemmän muista kirjoittajista kuin mitä tiedän. En tarkoita, että haluaisin tietää ihmisten nimet. Auttaisi kuitenkin hahmottamaan kirjoittajien mielipiteitä asioista, jos tietäisi edes millä alalla he toimivat tai ovat toimineet, jos ei nyt aivan tarkkaa ammattia tietäisi. Samoin asuinpaikkakunta tai ainakin maakunta tai muu asumiseen viittaava tieto olisi kiinnostava tietää. Muutama kirjoittaja näistä asioista on suoraan tai epäsuoraan kertonut, mutta osa ei anna vihjettäkään. Heidän viestinsä tulevat kuin mustasta pilvestä.

Voisin ajatella päätyväni samankaltaisen kirjoittamiseen.

Pidän kokonaiskuvista. Jos niitä ei ole, on tuntemus se, ettei todellisuudentajuttomuudesta ole oikein mahdollisuus päästä eroon. Erilaista tietoa tulisi olla kattavasti kirjoittajista, jos kirjoittajien kirjoituksia ja ajattelua ylipäätään lukee, joitain ajattelunosia koskien. Tiedonpalat vailla kokonaisuuden tajuamista on yhtä labyrinttiä. Itseään ei kannata sekoittaa tuollaisella aineksella, jota ei voi lyödä koherenttiin kasaan, missään vaiheessa. Kirjoittajista tarvitsee saada kunnon kokonaiskuvia sen takia, että ilmaisut tulee helposti ymmärrettäväksi, ja kommunikaatio kulkee, ja voi olla tehokasta, ja mennä kohden laatua. Ei ihmeempää, jos keskustelu on se juttu.

Esim Norman tietoja en muista, asuinpaikan suurinpiirtein senhetkisenä, ja todennäköisesti etunimen, tosin sattuneesta syystä, tosin ihan varma en ole tästä. Nämä tiedot voi kuulla, mutta jos kokonaisuuteen ei synny selkeyttä, voi tiedot olla muotoutumatta mitenkään omaan kokonaistilanteeseen. Näin muussakin.

Nyt kun olen 44, niin elämästä on tullut tehtyä jonkin verran enemmän inventaaria. Toteamukseni on ollut, että elämä on täysin hakusessa, enkä osaa ennustaa, saako tästä koskaan mitään otetta, että olo vakiintuisi jotenkin.

Eilen olin juhlissa, ja tuli mieleen ihmisiin ja sosiaalisuuteen liittyen se, että jospa terveen ihmisen tuntee juuri sosiaalisesta suuntautumisesta. Assit ja sinnepäin olevat ovat mukana tasolla, joka jää kapeammaksi. Terävyyttä voi olla erilaisena, ääripäässä savant-tyyppisenä, mutta laaja-alaisempi liittymä ja surffailu sidosverkoissa olisi palikkatasoisempaa.

En osaa sanoa EMsta kattavasti, joten jäi ihan ihmettelyksi.