Kirjoittaja Aihe: Syyssää  (Luettu 1347 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
Vs: Syyssää
« Vastaus #20 : ma 22.10.2018, 15:39:57 »
Onko minulla harhoja vai kuulinko tosiaan ukkosen jyrinän?  :o
Well I've been down so god damn long that it looks like up to me.
Well I've been down so very damn long that it looks like up to me.
Why don't one of you people come on and set me free?

- JM

Poissa Socru

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #21 : ma 29.10.2018, 11:29:16 »
Ensilumi sataa parhaillaan Helsingissä. Ja aika sakeasti tulee. Saa nähdä miten fillarilla pääsee liikkumaan iltapäivällä.
Kampin playboy  -  tennissukat ja tekohampaat.

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #22 : ma 29.10.2018, 12:13:51 »
^Pari päivää kun odottaa, niin on taas juhannussää, +10. https://ilmatieteenlaitos.fi/saa/helsinki

Poissa Socru

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #23 : ti 30.10.2018, 18:30:02 »
Mökillä käymässä. Pahuksen kova Itätuuli, joka osuu suoraan rantaan ja rakennuksiin. Saunakin lämpeni huonosti ja siellä tuntui vetoa.

Huomenna kaadan puun. Toivottavasti ei tuule näin kovaa, tekee homman vaaralliseksi.

Poissa Valdemar Ala-Tuuhonen

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #24 : ti 30.10.2018, 18:49:30 »

^^
Ihan helvetin koleaa tuolla tuulessa..... Suosittelen kaatamaan myötätuuleen.

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #25 : ti 30.10.2018, 19:35:39 »
Uutisissa on kerrottu, että lunta on siellä ja lunta on täällä. Facebookissa ihmiset ovat esitelleet kuvia kotipihojensa lumimaisemista. Kerrankin voin olla tyytyväinen, koska lumipilvet ovat ohittaneet nämä seudut. Pystyin korjailemaan autoakin pihalla kuivassa säässä. Lumiloskassa se olisi ollut inhottavampaa. Ikävä kyllä, korjaaminen jatkuu.

Sen verran olen nähnyt lunta tänä syksynä, että sitä satoi yhtenä päivänä pari kolme viikkoa sitten. Jouduin kääntymään autolla takaisin, kun peräkärryn kanssa ajaminen oli niin epävarmaa. Mutta tulloinkin lumivyöhyke loppui kilometriä ennen talioamme, jonka pihaan ei siis vielä ole satanut lunta. No, joitakin vähäisiä hiutaleita on joskus tainnut tulla, mutta ei niin paljon, että maa olisi tullut valkoiseksi.

Poissa Socru

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #26 : ke 31.10.2018, 09:12:22 »

^^
Ihan helvetin koleaa tuolla tuulessa..... Suosittelen kaatamaan myötätuuleen.

VA.

Puu kaadettu, pilkottu ja pinottu ja Majuri edelleen hengissä. Tuuli laantunut ja muuttanut suuntaa niin, ettei osu pahasti tontille.

Paikalla Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #27 : su 18.11.2018, 18:36:46 »
Olin suunnitellut tänä viikonloppuna vielä piipahtavani mökillä. Olin kyllä jo puutarhavälineet ym. tarvikkeet kerännyt vajaan talvisäilöön, joten aivan pakko ei ollut mennä. Keittiössä oli kuitenkin vielä pieni roskapussi (paperijätettä lähinnä) ja pesemätön kahvikuppi. Ajatukseni oli nousta aikaisin, piipahtaa pesaisemassa kuppi ja nappaamassa roskat mukaan ja sitten mennä ulkoilualueelle katselemaan metsää. No, enpä jaksanut nousta aikaisin, joten ehdin mökille vain runsaaksi kolmeksi tunniksi ennen pimeän laskeutumista. Vaikkei ollut tarkoitus varsinaisesti ulkotöitä tehdä, niin tietysti sain heti hommia päähäni. Sahasin jasmiketta, josta olin aikaisemmin poistanut vanhoja rujoja runkoja. Nyt ilman lehtiä pensaan näki paremmin ja saatoin poistaa paksuja runkoja, jotka olin joutunut jättämään n. 60-70-senttisiksi. Nyt stumpit ovat siististi lähellä maan rajaa.

Merivesi oli matalalla, joten rantamatalikkomme oli monin paikoin kuivana. Hmmm...siis saapastellen pääsee siivoamaan ja raivaamaan. Meri oli tuonut rantaan myös levälauttoja, joita koko kesän naarasin kaislikosta. Hyvä, jos ne saa pois kaislikkoa rehevöittämästä. Kottikärrit esiin ja talikoimaan! Levitin leväkerroksen pihalle kuivaan paikkaan, jossa ei oikein mikään tahdo kasvaa. Jospa levä auttaisi parantamaan maata hieman. Kun alkoi hämärtää, niin vielä haravoin lehtiä rannassa. Oli jo pimeää kun kuskasin pois viimeisen kärrillisen. Aivan loistava ulkotyöpäivä tästä sukeutui. Aurinkokin paistoi enkä saanut viimasta päänsärkyä. Mutta mökkiympäristö siis taas aiheutti sen, että näin kaikenlaista tehtävää siellä ja täällä. Jäi ulkoilu metsässä tekemättä. Uskoinko metsäretkeen tosissani? :D

Marraskuu on aivan mainio kuukausi, jos on mahdollisuus päästä luontoon. Pimeäkin tuntui kivalta. Rauhalliselta. Mieleeni tulivat koulumatkat, jotka kulkivat pienen metsikön poikki. Koko syksyn ja talven sitä matkaa talsin pimeässä. Mistään kaamosmasennuksesta ei ollut tietoakaan. Eikä pimeä metsikkö pelottanut yhtään. Oli hauskaa ja mielenkiintoista nähdä sama maisema kaikkina vuodenaikoina. Muistan melkein vieläkin polun juurakot ja kivet. Ja miten kuusen oksista tippui vettä. Koulussa oli tylsää, mutta koulumatka oli elämyksiä täynnä.
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Socru

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #28 : su 18.11.2018, 18:41:38 »
^
Tulin juuri mökiltä ja merivesi tosiaan on hyvin alhaalla. Oli pirullinen homma saada vene vedettyä ylös ja käännettyä odottamaan kevättä.

Merilevä on hyvä lannoite, laitoin keväällä pari kurpitsan taimea lähes maatumattomaan leväkasaan ja kurpitsoita tuli niin pirusti.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #29 : ma 19.11.2018, 00:05:58 »
Olin suunnitellut tänä viikonloppuna vielä piipahtavani mökillä. Olin kyllä jo puutarhavälineet ym. tarvikkeet kerännyt vajaan talvisäilöön, joten aivan pakko ei ollut mennä. Keittiössä oli kuitenkin vielä pieni roskapussi (paperijätettä lähinnä) ja pesemätön kahvikuppi. Ajatukseni oli nousta aikaisin, piipahtaa pesaisemassa kuppi ja nappaamassa roskat mukaan ja sitten mennä ulkoilualueelle katselemaan metsää. No, enpä jaksanut nousta aikaisin, joten ehdin mökille vain runsaaksi kolmeksi tunniksi ennen pimeän laskeutumista. Vaikkei ollut tarkoitus varsinaisesti ulkotöitä tehdä, niin tietysti sain heti hommia päähäni. Sahasin jasmiketta, josta olin aikaisemmin poistanut vanhoja rujoja runkoja. Nyt ilman lehtiä pensaan näki paremmin ja saatoin poistaa paksuja runkoja, jotka olin joutunut jättämään n. 60-70-senttisiksi. Nyt stumpit ovat siististi lähellä maan rajaa.

Merivesi oli matalalla, joten rantamatalikkomme oli monin paikoin kuivana. Hmmm...siis saapastellen pääsee siivoamaan ja raivaamaan. Meri oli tuonut rantaan myös levälauttoja, joita koko kesän naarasin kaislikosta. Hyvä, jos ne saa pois kaislikkoa rehevöittämästä. Kottikärrit esiin ja talikoimaan! Levitin leväkerroksen pihalle kuivaan paikkaan, jossa ei oikein mikään tahdo kasvaa. Jospa levä auttaisi parantamaan maata hieman. Kun alkoi hämärtää, niin vielä haravoin lehtiä rannassa. Oli jo pimeää kun kuskasin pois viimeisen kärrillisen. Aivan loistava ulkotyöpäivä tästä sukeutui. Aurinkokin paistoi enkä saanut viimasta päänsärkyä. Mutta mökkiympäristö siis taas aiheutti sen, että näin kaikenlaista tehtävää siellä ja täällä. Jäi ulkoilu metsässä tekemättä. Uskoinko metsäretkeen tosissani? :D

Marraskuu on aivan mainio kuukausi, jos on mahdollisuus päästä luontoon. Pimeäkin tuntui kivalta. Rauhalliselta. Mieleeni tulivat koulumatkat, jotka kulkivat pienen metsikön poikki. Koko syksyn ja talven sitä matkaa talsin pimeässä. Mistään kaamosmasennuksesta ei ollut tietoakaan. Eikä pimeä metsikkö pelottanut yhtään. Oli hauskaa ja mielenkiintoista nähdä sama maisema kaikkina vuodenaikoina. Muistan melkein vieläkin polun juurakot ja kivet. Ja miten kuusen oksista tippui vettä. Koulussa oli tylsää, mutta koulumatka oli elämyksiä täynnä.
Et sitten kaamosmasennusta koe, kun itse tappelen asian kanssa kerrostaloihmisenä. Heräät töihin, on pimeää. Tulet töistä, on pimeää. Aurinkoa näin viime kesänä.
Vedän vitamiineja. En todellakaan nauti tästä vuodenajasta. Kunnon talvikin olisi parempi, vaikka sekin vähän hatuttaa.
Orhina sitten keväällä!
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo