Kirjoittaja Aihe: Keskustelua keskustelusta ja keskustelijoista (nro 12)  (Luettu 22937 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
Vs: Keskustelua keskustelusta ja keskustelijoista (nro 12)
« Vastaus #1220 : ma 31.12.2018, 10:57:45 »
^ Ei, en Jaska mennyt jäsenluetteloon, vaan klikkasin nimeäsi tämän keskustelun edellisen sivun alkupuolella. Sieltä näkee jäsentiedot. (Rentunkin jäsentiedot näkyvät sitä kautta, vaan ei jäsenluettelon kautta.)
Kiitos tiedosta. Tuon kautta saa bannatun nimen viimeisen tunnuksen (käyttäjänumeron, ei tunnuksena käytetyn merkkijonon, jos se on usealla jäsenellä) viestitkin listattua.

Kyllä tässä vahvistuu käsitys, että ulos-takaisin sisään -harrastukseen pontimena on ollut vaikeuttaa vanhojen viestien löytymistä.

Mielenkiintoista seurata missä kulkee nyt toisista kirjoittajista negatiivisesti kirjoittanisen bannausraja. Soisin asiasta henkiösolvaustasolle siirron ("pers") kuuluvan huomioitaviin, jos kirjoituskieltoja jaellaan.
« Viimeksi muokattu: ma 31.12.2018, 11:12:49 kirjoittanut Jaska Jokunen »
Hän on täällä tänään

Poissa Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #1221 : ma 31.12.2018, 11:43:41 »
Juha hei. Nyt joko annat ne tiedot joita pyysin YV:llä, tai sitten minä nostan kädet pystyyn.

Poissa Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #1222 : ma 31.12.2018, 11:55:17 »
Juha, asiakasnumero tms. saattaa myös olla avuksi. En itse laittaisi mitään tällaisia tietoja tähän ketjuun, mutta omapa on ratkaisusi.

Jos ylläpidän Jatkumo.net-foorumia, ja omista KO domainen, toistaiseksi, niin palveluntarjoaja varmasti osaa jäljittää asiakkaansa.

Asia ei mene näin. Sinä et voi päättää mitä tietoja he tarvitsevat. He päättävät.

Sellainen mielikuva jäi, että heille sopii ihan hyvin että asioitasi hoitaa joku muu, mutta he tarvitsevat jonkinlaisen vakuuden siitä, että asioita hoidetaan sinun luvallasi. Yleisesti tiedossa olevat tiedot kuten sähköpostiosoite eivät riitä.

On täysin normaali käytäntö, että asiakaspavelussa halutaan esim. asiakasnumero, laskun numero tms. Yritä ymmärtää, että tarvitsen noita tietoja, muuten tämä ei voi edetä!
« Viimeksi muokattu: ma 31.12.2018, 12:43:59 kirjoittanut Big Data Lenny »

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1223 : ma 31.12.2018, 12:37:28 »
^ Ei, en Jaska mennyt jäsenluetteloon, vaan klikkasin nimeäsi tämän keskustelun edellisen sivun alkupuolella. Sieltä näkee jäsentiedot. (Rentunkin jäsentiedot näkyvät sitä kautta, vaan ei jäsenluettelon kautta.)
Kiitos tiedosta. Tuon kautta saa bannatun nimen viimeisen tunnuksen (käyttäjänumeron, ei tunnuksena käytetyn merkkijonon, jos se on usealla jäsenellä) viestitkin listattua.

Kyllä tässä vahvistuu käsitys, että ulos-takaisin sisään -harrastukseen pontimena on ollut vaikeuttaa vanhojen viestien löytymistä.

Mielenkiintoista seurata missä kulkee nyt toisista kirjoittajista negatiivisesti kirjoittanisen bannausraja. Soisin asiasta henkiösolvaustasolle siirron ("pers") kuuluvan huomioitaviin, jos kirjoituskieltoja jaellaan.

Itse olen olettanut että tuo sisään-ulos on sitä varten että saisi yllätettyä ignoroijat. Se ignorointihan pitää näemmä ottaa uusiksijokaisen uuden profiilin myötä.

Kyllä banneista pitäisi joku selkeä taulukko vaikka laatia. Nythän tässä tulee sellainen olo että äärimmäisyydestä toiseen.

Poissa Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #1224 : ma 31.12.2018, 12:43:33 »
Juha, häivyn n. klo 14, joten pistä ne tiedot YV:llä tai sitten unohdetaan koko juttu.

Poissa Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #1225 : ma 31.12.2018, 13:34:24 »
No niin, se siitä sitten. Minulla ei ole enää aikaa tähän touhuun tänään.

Yhteenvetona: yritin jo varmistaa eilen Juhalta, että minulla olisi kaikki tarvittavat tiedot (tiedän, että ne tarvitsevat mm. asiakasnumeroa, kuten kaikki muutkin vastaavat asiaspalvelut). Juha ei suostunut tätä antamaan, vaan "palveluntarjoaja varmasti osaa jäljittää asiakkaansa".

Tänään hän ei ole toistuvasta pyynnöstäni huolimatta antanut tietoja.

Asiakaspavelu oli oikein ystävällistä ja minulle tuli sellainen kuva, että he kyllä selvittävät asian kunhan saavat tarvittavat tiedot.

Olen mielestäni nyt tehnyt kaiken mitä pystyn.

Hyvää Uutta Vuotta!

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #1226 : ma 31.12.2018, 13:46:36 »

Annoin Lynnylle sähköpostin.

Jaskan jäähy tuli kielteisestä kielenkäytöstä. Sofistikoitunut tapa käyttää negativismia.

Kun muutosta on ja halutaan, siitä tulee pitää kiinni. Muuten muutos takaisin entiseen.

Minusta voisit antaa lyhyempiäkin porttikieltoja.

Siksi, että jotkut pahankuriset yksilöt (Jaskan jäähy oli kyllä tuomarivirhe) alkaisivat uskomaan.

Joku tunnin, taikka viidentoista minuutin porttikielto tuntuisi kuin sivalluksena poskelle.

Näyttäisit, että kyllä täältä lähtee tarpeen tullen. Olisit Ukkonen ja Salama samassa persoonassa.

Muuten jäsenistö pitää sinua vain löllönä ja kaiken sietävänä.
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa Juha

• Konkari
  • Back
« Vastaus #1227 : ma 31.12.2018, 13:57:43 »
Juha hei. Nyt joko annat ne tiedot joita pyysin YV:llä, tai sitten minä nostan kädet pystyyn.

Sähköpostin pitäisi riittää. Tulisi riittää myös ilman sähköpostia.

Vaikuttaa vedätykseltä. Ei tällä tavalla voi jatkaa.

Kiitos avusta, Lenny.

Poissa Juha

• Konkari
  • Back
« Vastaus #1228 : ma 31.12.2018, 14:11:39 »

Nettikommunikointiin ei vastata,
vaika viestit englanniksi,
eikä OVHlle pääse puhelimellakaan paraikaa.

Poissa Juha

• Konkari
  • Back
« Vastaus #1229 : ma 31.12.2018, 14:20:08 »
Muuten jäsenistö pitää sinua vain löllönä ja kaiken sietävänä.

Nykyään toimin, ihan reiluun tyyliin.

Jos tulee selkeitä virheitä, ylilyöntejä, niin perustelut riittää, jos tarvitsee muuttaa päätöksiä.

Poissa Juha

• Konkari
  • Back
« Vastaus #1230 : ma 31.12.2018, 14:25:30 »

Jatkumo menee kiinni aivan kohta, ellei palveluntarjoaja tee maksuun liittyviä ratkaisuja, tai ei kykene. Ei varmasti kykene, jos ei ole tavoitettavissa, ja pitää sitä esteenä kykenemiselle.

Laitan foorumin sulkutilaan. Voitte jatkaa juttelua vaikka Lennyn mestassa. Luovun ylläpidosta.

Jos foorumi ei mene kiinni, ja palvelin säilyy seuraavan vuoden jälkeen, niin voin palata hoitamaan asiaa siihen saakka, kunnes saitti on varmasti avoinna. Deadline täytyy olla siirretty kahdella kuulla, eli tietämättömyystilassa en palaa avaamaan foorumia.

JuhaSamyn blogilla voitte myös miettiä, jos joku haluaa jatkaa projektia. Outomaa on, ja Mäksyn foorumi.

Jään odottelemaan, mitä tuleman pitää. Jatkan ylläpidossa, jos saittia ei laiteta kiinni.

Laitan sulkutilan päälle 15.00.

Poissa Brutto

• Konkari
« Vastaus #1231 : ma 31.12.2018, 14:31:38 »
Eli Outomaako varalaskupaikkana?

Poissa Juha

• Konkari
  • Back
« Vastaus #1232 : ma 31.12.2018, 14:34:01 »
Eli Outomaako varalaskupaikkana?

Yhteisö voi itse päättää. Miten haluaakin. Päätän itse vain omasta toimesta, enkä tiedä siitä vielä mitään.

Sulkutila on parempi tosiaan, koska palveluntarjoaja voi katkaista foorumin milloin vain. Ehkä ei ennen klo 15 tänään.

Turha roikkua foorumilla, jonka tilanne epäselvä. Parempi käyttää aika toisin.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #1233 : ma 31.12.2018, 14:34:47 »
Mikä on Lennyn mesta?

Poissa Juha

• Konkari
  • Back
« Vastaus #1234 : ma 31.12.2018, 14:36:47 »
Mikä on Lennyn mesta?

https://etherpad.wikimedia.org/p/Jatkumo.NET

Jatkumo.NET -domainia ei voi jatkaa pariin kuukauteen, koska se on omistuksessani. Sen jälkeen domain menee myyntiin, ja on vapaa.

Suositeltavinta on jatkaa muuna kuin Jatkumona, jos joku ottaa ylläpidon omiin nimiinsä.

En voi itse pitää hallussa jatkumon domainia, koska maksu ei tässä näköjään merkitse.
« Viimeksi muokattu: ma 31.12.2018, 14:39:14 kirjoittanut Juha »

Poissa Admin

• Ylläpitäjä
  • Seniori
« Vastaus #1235 : ma 31.12.2018, 14:45:57 »

Muistakaahan ottaa foorumin viesteistä varmuuskopiot:

http://jatkumo.net/kylki/lataus/

Ei vie älyttömästi tilaa, kun on pakattukin tuo paketti.
Jos ilmenee nimittelyä, tai epäkunnioittavaa käytöstä, ilmoitta asiasta yhteisölle, ja tarvittaessa ylläpidolle.
Admin on ylläpitonikki. Tavallinen nikkini on Juha.

Poissa Admin

• Ylläpitäjä
  • Seniori
« Vastaus #1236 : ma 31.12.2018, 14:51:47 »

Vain neljä jäsentä minun lisäksi ottanut varmuuskopiot. Saatatte kaivata omia viestejänne, ja keskustelujakin!

1   Admin   1546090983   29.12.2018
2   Juha   1546091122   29.12.2018
170   Big Data Lenny   1546097911   29.12.2018
148   Hänen pyhyytensä   1546098721   29.12.2018
7   Jaska Jokunen   1546121854   30.12.2018
8   Kopek   1546260453   31.12.2018

Jos ilmenee nimittelyä, tai epäkunnioittavaa käytöstä, ilmoitta asiasta yhteisölle, ja tarvittaessa ylläpidolle.
Admin on ylläpitonikki. Tavallinen nikkini on Juha.

Poissa urogallus

• Konkari
« Vastaus #1237 : ma 31.12.2018, 14:54:53 »

Vain neljä jäsentä minun lisäksi ottanut varmuuskopiot. Saatatte kaivata omia viestejänne, ja keskustelujakin!

Ei. En tule kaipaamaan. :)

Miten minä olen muistavinani, että joskus aiemminkin on foorumi meinannut sulkeutua tähän tapaan? Nyt sitten ilmeisesti on tosi kyseessä.

Poissa Juha

• Konkari
  • Back
« Vastaus #1238 : ma 31.12.2018, 14:57:06 »
Miten minä olen muistavinani, että joskus aiemminkin on foorumi meinannut sulkeutua tähän tapaan? Nyt sitten ilmeisesti on tosi kyseessä.

Tästä on selostettu aika seikkaperäisesti vaihtoehdot.

Jos palvelin saa 2 kuukautta jatkoaikaa, voin avata foorumin. Toisaalta kun ihmiset ovat muualla, niin onko kovin tarpeen. Ehkä ei.

Muuta en osaa itse sanoa.

Liika vekslaaminen voisi itsessään olla syy lopettaa, tai pistää selkeä tauko, ennenkuin on jatkuvuutta odotettavissa. Ehkä tästä voi tämän oppia.

Poissa Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #1239 : ma 31.12.2018, 14:58:55 »
Juha olet itse tämän aiheuttanut! Et suostu antamaan asiakasnumeroasi! Ilmeisesti et sitä myöskään anna sille asiakaspavelulle?

Toisin sanoen hyvän naiset ja herrat, Juha ei vain halua enää ylläpitää tätä paikkaa joten hän on kaiken avun ulottumattomissa.