Kirjoittaja Aihe: Keskustelua keskustelusta ja keskustelijoista (nro 12)  (Luettu 22924 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Xantippa

• Konkari
Vs: Keskustelua keskustelusta ja keskustelijoista (nro 12)
« Vastaus #1180 : su 30.12.2018, 13:16:06 »
Ainut, miten käsittääkseni Lenny voi onnistua, on esiintymällä uskottavasti Juhana.

Tämä taas viittaa identiteettivarkauteen.

No ei ainostaan viittaa, vaan on sitä. Mutta kun en käsitä, miten muutoin tämä suunnitelma "kaverille kanssa" voitaisiin toteuttaa.

Tosin myönnän, että en ole laisinkaan varma, mikä soiton sisältö tulee olemaan, eli mitä aioitaan kysellä.

T: Xante

Poissa Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #1181 : su 30.12.2018, 13:23:03 »
Ei heidän tarvitse kertoa minulle yhtään mitään. Minä sen sijaan kerron, että heidän asiakkaansa on ongelmissa ja kehoitan heitä itse selvittämään ongelman. Annan heille tarvittavat tiedot että voivat ihan itse selvittää. On olemassa mahdollisuus, että heidän asiakastietonsa on hakkeroitu. Ja niin pois päin, kyllä se rupeaa kiinnostamaan.

En ole siis vaatimassa yhtään mitään palvelua itselleni toisen nimissä.

Voin tarvittaessa mennä niin monta pykälää ylös esimiesketjussa kuin tarvitaan. Kyllä jossakin kohtaa löytyy sellainen henkilö jota kiinnostaa. Ja se henkilö on varmasti suomalainen ja osaa sitten tarvittaessa vaikka ottaa yhteyttä Juhaan.

Juha, asiakasnumero tms. saattaa myös olla avuksi. En itse laittaisi mitään tällaisia tietoja tähän ketjuun, mutta omapa on ratkaisusi.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #1182 : su 30.12.2018, 13:26:03 »
Siis monennen kerran: en tunne yhtään firmaa, joka alkaa keskustelemaan asiakkaansa laskuista, maksuista, mahdollisista maksuhäiriöistä, virheellisistä kirjauksista, oikeastaan mistään, mikä laskuun liittyy, jonkun täysin ulkopuolisen kanssa. Näin siitä huolimatta, että tällä täysin ulkopuolisella olisi jostakin syystä hallussaan asiakkaan laskun tietoja.
Juuri tuon kaltaisia asioita olen omaiseni puolesta hoitanut vuosikausia, laskujen maksun lisäksi esimerkiksi maksuhäiriöiden selvittämisiä laskujen lähettäjien ja perintätoimiston kanssa sähköpostitse ja puhelimitse. Nyt en muista, miten varmistivat oikeuteni (vaativatko valtakirjaa vai ei), mutta aina asia jotenkin hoitui. Jos en ihan väärin muista niin vain kerran jouduin toimittamaan valtakirjan jonnekin taholle. Laskun numero, (perintätoimiston) asianumero tms. laskun tiedot tietty auttoivat asiaa. Ja edellisessä Lennyn viestissä mainittu asiakasnumerokin.

Jos lasku on mennyt perintään, kannattaa varmistaa sähköpostitse perintätoimistosta aina, että maksu on tilitetty sille alkuperäiselle laskun lähettäjälle.
« Viimeksi muokattu: su 30.12.2018, 13:29:34 kirjoittanut kertsi »

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1183 : su 30.12.2018, 13:32:36 »
Ei heidän tarvitse kertoa minulle yhtään mitään. Minä sen sijaan kerron, että heidän asiakkaansa on ongelmissa ja kehoitan heitä itse selvittämään ongelman. Annan heille tarvittavat tiedot että voivat ihan itse selvittää. On olemassa mahdollisuus, että heidän asiakastietonsa on hakkeroitu. Ja niin pois päin, kyllä se rupeaa kiinnostamaan.

Voin tarvittaessa mennä niin monta pykälää ylös esimiesketjussa kuin tarvitaan. Kyllä jossakin kohtaa löytyy sellainen henkilö jota kiinnostaa. Ja se henkilö on varmasti suomalainen ja osaa sitten tarvittaessa vaikka ottaa yhteyttä Juhaan.

Juha, asiakasnumero tms. saattaa myös olla avuksi. En itse laittaisi mitään tällaisia tietoja tähän ketjuun, mutta omapa on ratkaisusi.

Itseäni aina hirvittää kaikkien asioiden selvittely ja en uskaltaisi olla avoimesti vihainen, vaikka olisinkin ja syytäkin olisi. Mutta nyt kun sinä et ole Juha, niin sinähän voit esiintyä niin kiukkuisena kuin suinkin huvittaa ilman että Juhan (josko arka kuten minäkin) tarvitsee pelätä että asia jotenkin hänelle kostautuu. Olen toisinaan huomannut että "aggressiivisia sivullisia" palvellaan varsin hätäiseen... Joskus ärsyttänytkin kun esim. sairaalan osastolle tulee joku äijä joka rähjää vihaisena, ja se varsinainen potilas on hänen vaimonsa. Mutta niin vain auliisti ryntäävät hoitsut palvelemaan mahdollisimman nopeasti, kun haluavat sen kuumakallen paikalta hittoon pois riehumasta. Eihän se toisia potilaita kohtaan oikein ole että jonkun kärttyisen omaisen takia yksi saa nopeampaa palvelua, mutta toisaalta potilaalle itselleen on hyötyä siitä että on se rähjäpetteri asioita nopeuttamassa...

Joten tosi hyvä jos Juhan puolesta potkiskelet persauksille.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #1184 : su 30.12.2018, 13:40:30 »

No, onnea matkaan. Ainakin meillä varmaan asiakaspalvelija toistaisi ystävällisesti niin monta kertaa kuin tarpeellista, että asiakkaan on valitettavasti otettava itse yhteyttä, tässä tapauksessa emme voi muutoin auttaa. Ylöspäin pykäliä sitten asiakkaan kanssa.

Oikeasti ymmärrän tämän asian niin, että Juha on käyttänyt väärää viitenumeroa. Jos näin, ei ole kyllä muuta mahdollisuutta kuin että hän itse selvittää asian firman kanssa.

T; Xante

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #1185 : su 30.12.2018, 13:45:57 »
Siis monennen kerran: en tunne yhtään firmaa, joka alkaa keskustelemaan asiakkaansa laskuista, maksuista, mahdollisista maksuhäiriöistä, virheellisistä kirjauksista, oikeastaan mistään, mikä laskuun liittyy, jonkun täysin ulkopuolisen kanssa. Näin siitä huolimatta, että tällä täysin ulkopuolisella olisi jostakin syystä hallussaan asiakkaan laskun tietoja.
Juuri tuon kaltaisia asioita olen omaiseni puolesta hoitanut vuosikausia, laskujen maksun lisäksi esimerkiksi maksuhäiriöiden selvittämisiä laskujen lähettäjien ja perintätoimiston kanssa sähköpostitse ja puhelimitse. Nyt en muista, miten varmistivat oikeuteni (vaativatko valtakirjaa vai ei), mutta aina asia jotenkin hoitui. Jos en ihan väärin muista niin vain kerran jouduin toimittamaan valtakirjan jonnekin taholle. Laskun numero, (perintätoimiston) asianumero tms. laskun tiedot tietty auttoivat asiaa. Ja edellisessä Lennyn viestissä mainittu asiakasnumerokin.

Jos lasku on mennyt perintään, kannattaa varmistaa sähköpostitse perintätoimistosta aina, että maksu on tilitetty sille alkuperäiselle laskun lähettäjälle.

Sinulla on omaisesi tilinkäyttöoikeus ja niin, olet hänen omaisensa. Tämä on vähän eri asia kuin täysin ventovieraan alkaa selvittelemään asioita.

Ihan oikeasti: ajatelkaa nyt sitä asiakaspalvelijaparkaa. Mistä hän tietää, millaisin motiivein joku sivullinen ottaa asiaan kantaa?

Jotenkin tuntuu todella oudolta, että olen ainut, ilmeisesti, joka näin ajattelee ;D

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #1186 : su 30.12.2018, 13:46:44 »
Itse kun joskus olen naputellut viitenumeron väärin verkkopankissa, tulee heti ilmoitus että väärä numero, eikä homma etene mihinkään suuntaan. En tiedä voiko väärä numero mennä läpi jos toisena osapuolena on ulkomaalainen taho? Vähän epäilyttää että menisi nykyaikana. Eli tuskinpa tässä ongelma on Juhan suunnalla, jos et, Xante, tarkoittanut sitä että Juhalle on laitettu väärä viitenumero palveluntarjoajan taholta?

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #1187 : su 30.12.2018, 13:54:51 »
Itse kun joskus olen naputellut viitenumeron väärin verkkopankissa, tulee heti ilmoitus että väärä numero, eikä homma etene mihinkään suuntaan. En tiedä voiko väärä numero mennä läpi jos toisena osapuolena on ulkomaalainen taho? Vähän epäilyttää että menisi nykyaikana. Eli tuskinpa tässä ongelma on Juhan suunnalla, jos et, Xante, tarkoittanut sitä että Juhalle on laitettu väärä viitenumero palveluntarjoajan taholta?

En tiedä, Juhan viestit asiaa koskien eivät ole olleet kovin selkeitä. Olipa nyt kumminkin vika aivan missä tahansa, laskussa itsessään, viitenumeroissa, kirjauksissa, inhimillisissä erehdyksissä tai tekniikassa, en näe mitään muuta keinoa kuin asiakkaan itse selvittää asia.

Ainakin meille soitto: "kaverin laskussa on jotain vikaa, onkos teillä ehkä asiakaskanta hakkeroitu" ei herättäisi luottamusta tälläisen tahon kanssa keskustelemaan.

En väitä, että ongelma on Juhan suunnalla. Väitän, että Juha on nyt ainut, joka voi asiaan puuttua ja sen ratkaista.

Pidän ihan oikeasti outona ajatusta, että esimerkiksi mihinkään asiaan, joka koskee sopimustani jonkun palveluntarjoajan kanssa, voisi täältä puuttua kuka tahansa teistä muista. Saatika, että palveluntarjoajani alkaisi pomoporrasta myöten kanssanne keskustelemaan ja puimaan.

Poissa mikainen

• Konkari
« Vastaus #1188 : su 30.12.2018, 13:59:29 »

Sinulla on omaisesi tilinkäyttöoikeus ja niin, olet hänen omaisensa. Tämä on vähän eri asia kuin täysin ventovieraan alkaa selvittelemään asioita.

Ihan oikeasti: ajatelkaa nyt sitä asiakaspalvelijaparkaa. Mistä hän tietää, millaisin motiivein joku sivullinen ottaa asiaan kantaa?

Jotenkin tuntuu todella oudolta, että olen ainut, ilmeisesti, joka näin ajattelee ;D

No et ole. Mutta jos joku ottaisi yhteyttä ja kertoisi vain, että jonkun asiakkaani laskutustiedoissa on jokin häikkä niin vastaisin kiitos ja tarkistaisin itsekseni asian.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #1189 : su 30.12.2018, 14:08:05 »
Itse olen pystynyt hoitamaan  dementoituneen omaiseni raha-asioita aika pitkälle (pelkän tilinkäyttöoikeuden kautta, ilman valtakirjaa), avaamaan ja sulkemaan sähköliittymän yms. ihan puhelimitse, joten ehkä kannattaa yrittää puhelimitse ekana. Kerran tai pari on pyydetty (vieressäni istunut) omaiseni puhelimeen.
Tämä ei liity aiheeseen, mutta en malta olla esittämättä näkemystäni siitä, että julkisen edunvalvojan asiakkuutta kannattaa yrittää välttää niin pitkälle kuin mahdollista. Tämän mielipiteen esitän edunvalvojan toimistossa muutaman kuukauden työskennelleenä ja systeemiin ja tapauksiin tutustuneena.
Kiitokset vinkistä.

Onneksi tämä asia on nyt (ainakin jotenkin) hoidossa. Eräs toinen omainen otti edunvalvojuuden hoitaakseen. Minulla on edelleenkin tilikäyttöoikeus, ja jotain kummallisia laskuja on omaiseni tililtä lähtenyt. En saanut edunvalvojalta muuta kommenttia kyselyyni mitä laskut koskivat kuin että asia on ok. Nyt pähkäilen, ilmoittaako maistraatille, että syynäisivät tarkemmin tilitapahtumat. Satutko tietämään, voiko maistraatille tehdä sellaisen pyynnön ilman, että asia käy ilmi edunvalvojalle? En haluaisi pilata välejäni häneen. Asia ahdistaa kamalasti.

Mutta joo, yleisistä edunvalvojista olen lukenut, että heillä voi olla todella paljon asiakkaita, olikohan eräällä peräti 90. Ei siinä paljon asiakkaan asioita hoidella.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #1190 : su 30.12.2018, 14:10:50 »

No et ole. Mutta jos joku ottaisi yhteyttä ja kertoisi vain, että jonkun asiakkaani laskutustiedoissa on jokin häikkä niin vastaisin kiitos ja tarkistaisin itsekseni asian.

Toki. Mutta siis mitään takuitahan ei tästä ole. Lisäksi jos tilanne on kuten näyttää, että vastaanottava asiakaspalvelija lähettää selvityspyynnön jonnekin ulkoistettuun palvelukeskukseen, niin nollapisteessä ollaan.

Jotenkin tämä asia hermostuttaa minua sikälikin, että koko asia on aika sekava. Mutta sellaistahan elämä on, suurista asioista kuten tämä foorumi tod näk jää suurimmat mysteerit!

Poissa Juha

• Konkari
  • Back
« Vastaus #1191 : su 30.12.2018, 14:26:35 »

Tilannetta on paljon problematiosoitu, täällä.

Aika normaalia elämää, toisaalta, vaikka hiukan keskivertoa oudompaa, tässä mielessä. Onko?

Tällainen on kuitenkin tätä hetkeä. Kivaa osallistumista siten tämäkin. Vähän vaihtelua, ja "konkreettisempaa".

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #1192 : su 30.12.2018, 14:28:10 »

Tilannetta on paljon problematiosoitu, täällä.

Aika normaalia elämää, toisaalta, vaikka hiukan keskivertoa oudompaa, tässä mielessä. Onko?

Tällainen on kuitenkin tätä hetkeä. Kivaa osallistumista siten tämäkin. Vähän vaihtelua, ja "konkreettisempaa".

Juu ja vaikka ehkä muulta näyttää, ei tietenkään tarkoitus lytätä:-) eli ei yrittäminen mitään ainakaan haittaa.

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #1193 : su 30.12.2018, 14:52:15 »

Kuinkahan monta kertaa Xanten täytyy tuo lukea ymmärtääkseen.

"Heidän" ei tarvitse kertoa Juhan asiakkaadusta mitään, ei paljastaa muuta kuin uskovat että on olemassa asiakas jola on kuvailtu ongelma. Hän saattaa olla Juha.
Heillä on varmaan Juhan asiakastiedot joilla hoitaa asiaa.

Poissa Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #1194 : su 30.12.2018, 14:54:30 »

No, onnea matkaan. Ainakin meillä varmaan asiakaspalvelija toistaisi ystävällisesti niin monta kertaa kuin tarpeellista, että asiakkaan on valitettavasti otettava itse yhteyttä, tässä tapauksessa emme voi muutoin auttaa. Ylöspäin pykäliä sitten asiakkaan kanssa.

Oikeasti ymmärrän tämän asian niin, että Juha on käyttänyt väärää viitenumeroa. Jos näin, ei ole kyllä muuta mahdollisuutta kuin että hän itse selvittää asian firman kanssa.

T; Xante

Vähin mitä se teidän luupääasiakaspalvelukin voi tehdä on kertoa numero ja kellonaika mistä saa kiinni suomenkielisen asiakaspalvelun. Sekin jo auttaisi Juhaa.

Eli:

1. Joko he selvittävät asian itsekseen tai minun avullani
2. Antavat sellaiset yhteystiedot josta Juha saa suomekielistä apua
« Viimeksi muokattu: su 30.12.2018, 14:59:04 kirjoittanut Big Data Lenny »

Poissa pimpelis pompelis

• Konkari
  • Etevä ajattelija
« Vastaus #1195 : su 30.12.2018, 14:58:20 »
Mutta jos joku ottaisi yhteyttä ja kertoisi vain, että jonkun asiakkaani laskutustiedoissa on jokin häikkä niin vastaisin kiitos ja tarkistaisin itsekseni asian.

Jos tämä joku lisäksi kertoisi kuka asiakas on kyseessä ja mikä häikkä on, pitäisin sitä apuna.
Tästähän BDL:n tarjoamassa toiminnassa on kysymys.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #1196 : su 30.12.2018, 15:00:56 »

Vähin mitä se teidän luupääasiakaspalvelukin voi tehdä on kertoa numero ja kellonaika mistä saa kiinni suomenkielisen asiakaspalvelun. Sekin jo auttaisi Juhaa.

Toki. Suomessa meillä kyllä vastataan jo heti suomeksi. Tosin tuolle firmalle voi näemmä jo lähettää ainakin suomeksi spostia, lisäksi heillä on Jaskankin antama puhelinnumero, joka käsittääkseni palvelee suomeksi arkipäivisin.

Mutta olettaisin suomenkieliseen spostiin vastattavan suomeksi.

https://www.ovh-hosting.fi/tuki/asiakaspalvelu/uusi-asiakas.xml

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #1197 : su 30.12.2018, 15:02:03 »
Norma on minun mielestäni vain sellainen ihminen, joka ei viihdy yksin omassa lokerossaan tekemättä mitään.

Norma on vain hieman turhautunut, koska hän ei koskaan löytänyt sitä rikasta prinssiä rinnalleen.

Ainakin itse annan Norman puuhastella omia asioitaan aivan omassa rauhassaan Foorumilla.

Ompahan hänellä kuitenkin täällä jotakin ajankulua ja socru antaa sitten ohjeita nivelien hoitoon, niin ei tarvitse mennä kyselemään terveyskeskukselta, että miksi ei kantturat kestä ja maha on aina kuralla ?

Anna sitten kanssa. Ihme tyyli, joko nuoleskelemassa tai vittuilemassa. Ihmisiin voi suhtautua neutraalistikin. Ja mahani ei ole todellakaan kuralla.  >:( Lieköhän ignoren paikka...

Omasta mielestäni postaukseni ovat hyvinkin myönteisiä ilmapiirin keskitasoon verrattuna.

Sinuakin olen yrittänyt työntää elämässäsi eteenpäin avoimin sydämin ja toivonut, että löytäisit sen lopullisen kultaisen prinssisi vaikka jostakin lähietäisyydeltä.
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa Juha

• Konkari
  • Back
« Vastaus #1198 : su 30.12.2018, 16:20:59 »

Jos ylläpidän Jatkumo.net-foorumia, ja omista KO domainen, toistaiseksi, niin palveluntarjoaja varmasti osaa jäljittää asiakkaansa.

Poissa Juha

• Konkari
  • Back
« Vastaus #1199 : su 30.12.2018, 16:24:41 »

Vaikka kyseessä olisi viitenumerovirhe, niin sitä luokkaa on asiankäsittely, ettei jatkoa voi ajatella, ellei asianhoitelu tunnu sujuvammalta. Tämä on se tärkein juttu, eivät yksittäiset virheet tai ongelmat. Ne vain mittaavat epäsuorasti sen, missä on toimintavalmius yrityksen kanssa.