Kirjoittaja Aihe: Keskustelua keskustelusta ja keskustelijoista (nro 12)  (Luettu 17697 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Safiiri

• Konkari
Vs: Keskustelua keskustelusta ja keskustelijoista (nro 12)
« Vastaus #40 : ke 28.03.2018, 11:09:35 »

Tunnettu tosiasia on, että muurahainen yksinkertaistaa organisaation sisäisiä ratkaisumalleja ja osaa näin avustaa myös elokuvanteossa.

Muurahaiset muutoinkin ovat aivan aliarvostettuja, esim. ihmiseen verraten. Onhan niiden väkiluku noin 10**16 henkeä ja yhteispainokin 15 miljoonaa tonnia.

Muurahaisista olen sellaisenkin pohdinnan kuullut, että pitäisikö oikeastaan pitää koko muurahaisyhteiskuntaa yhtenä muurahaisyksilönä.

Hibbu

• Vieras
« Vastaus #41 : la 31.03.2018, 12:14:05 »
Jaska ja Sepe taitavat olla ryömineet koloihinsa, kun eivät nyt saa solvata minua rauhassa. VA sen sijaan jaksaa edelleen, vaikka joutuu hakkaamaan puupäätään tyhjän autotallin oveen.

Poissa Valdemar Ala-Tuuhonen

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #42 : la 31.03.2018, 12:53:09 »

VA sen sijaan jaksaa edelleen, vaikka joutuu hakkaamaan puupäätään tyhjän autotallin oveen.

Olinkin juuri menossa talliin, joka on liiankin täynnä kun mukaavussyistä olen siellä toista autoa pitänyt. Toivottavasti ei tarvitse ovea hakata, vaan aukeaa edelleen tulla radio-ohjaimella.

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Hibbu

• Vieras
« Vastaus #43 : la 31.03.2018, 13:02:58 »

VA sen sijaan jaksaa edelleen, vaikka joutuu hakkaamaan puupäätään tyhjän autotallin oveen.

Olinkin juuri menossa talliin, joka on liiankin täynnä kun mukaavussyistä olen siellä toista autoa pitänyt. Toivottavasti ei tarvitse ovea hakata, vaan aukeaa edelleen tulla radio-ohjaimella.

VA.

Itsekehu haisee mädälle, vaikkei sinulla ole ainoatakaan katsastettua autoa, eikä kauko-ohjattavaa autotallin ovea. Kohta kerrot, että tallissasi on Rolls Royce ja ulkona Lamborghini. Luuletko, että joku uskoo sosiaalipummin valheitasi patologinen valehtelija korkeasti sivistynyt reservin upseeri?

• Konkari
« Vastaus #44 : la 31.03.2018, 13:07:54 »

Itsekehu haisee mädälle, vaikkei sinulla ole ainoatakaan katsastettua autoa,.....

Niin uusia autoja ei tarvitse katsastaa kolmeen vuoteen.

VA.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #45 : la 31.03.2018, 13:29:52 »
Eräällä foorumilla eräs kirjoittaja kommentoi viestejäni pelkästään asian vierestä nälvimällä ja henkilöäni pilkkaamalla. Jossakin vaiheessa päätin, että en noteeraa hänen viestejään mitenkään. En vastaa niihin, ja jos mahdollista, en edes lue niitä. Tästä päätökestäni, josta olen järkkymättä pitänyt kiinni, taitaa olla pian kaksi vuotta.

Sen verran olen foorumia selatessani hänen viestejään nähnyt, että tiedän hänen edelleenkin osoittavan kommenttejani minulle ja esittävän kysymyksiä. Hän näyttää olevan hidas reagoimaan siihen, että en vastaa. En ole foorumilla kertonut sanallakaan siitä, että olisin jonkinlaisen "ignoroimispäätöksen" edellä mainitun kirjoittajan suhteen tehnyt. En vain ole kommentoinut hänen kirjoituksiaan enkä vastannut hänen kysymyksiinsä enkä edes lukenut, mitä hän kirjoittaa (joitakin vahingossa näkemiäni pieniä vilauksia lukuun ottamatta).

Ja arvatkaapa mitä. Tuon tyypin kirjoitukset - olkoot ne mitä solvauksia tahansa - eivät vaikuta minuun enää millään tavalla. Ongelma on poistunut. Tuota tyyppiä ei tavallaan enää ole minun maailmassani.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #46 : la 31.03.2018, 14:29:52 »
En ole foorumilla kertonut sanallakaan siitä, että olisin jonkinlaisen "ignoroimispäätöksen" edellä mainitun kirjoittajan suhteen tehnyt. En vain ole kommentoinut hänen kirjoituksiaan enkä vastannut hänen kysymyksiinsä enkä edes lukenut, mitä hän kirjoittaa (joitakin vahingossa näkemiäni pieniä vilauksia lukuun ottamatta).

Ja arvatkaapa mitä. Tuon tyypin kirjoitukset - olkoot ne mitä solvauksia tahansa - eivät vaikuta minuun enää millään tavalla. Ongelma on poistunut. Tuota tyyppiä ei tavallaan enää ole minun maailmassani.

Minulla on sama periaate. En ilmoittele ignoroimisistani, vaan en vain lue enkä vastaa henkilöille, jotka päätän sivuuttaa. Sivuutetut eivät tunnu ignorointia aina huomaavan, mutta se on samantekevää, sillä itse saa heistä rauhan joka tapauksessa.
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #47 : su 01.04.2018, 09:16:16 »
Jos joku jatkaa mussuttaa kaksi vuotta vaikka ei saa mitään reaktiota irti, niin lanttuvikainenhan hän on. Ja hullujen kanssa ei kannata kinkeröidä. Jos itse pystyisin pitämään siitä aina kiinni, tai varsinkin jos olisin aikoinaan pystynyt jokuseen kertaan, niin netissä ei ikinä olisi mitään ongelmia. Paitsi tietysti omasta takaa oman kaalin kanssa, mutta onhan sekin vähemmän ongelmaa kuin ehdointahdoin hankkia niitä yrittämällä pärjätä jonkun kakopään kanssa.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sie valkolaane!
« Vastaus #48 : su 01.04.2018, 15:20:19 »
Big Data Lenny ja Topi ovat foorumitasoa pelastava öljykerros.
He tasoittavat äärilaineita ja muuttavat keskusteluilmapiiriä asiallisempaan suuntaan.

Missä kohu siellä punanenä persu.  
Missä punanenä persu siellä poliisi.

• Konkari
« Vastaus #49 : su 01.04.2018, 15:49:04 »
Big Data Lenny ja Topi ovat foorumitasoa pelastava öljykerros.

Eiköhän panna palamaan.....

VA.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sie valkolaane!
« Vastaus #50 : su 01.04.2018, 15:56:59 »
Ei ne syty kun ne on ekologisempaa ruokaöljyä jonka leimahduspiste on yli 300 C:n.
Ainoastaan sisällämme voimma polttaa kun mutustelemme heidän uusia argumenttejaan..
Missä kohu siellä punanenä persu.  
Missä punanenä persu siellä poliisi.

Paikalla Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #51 : ti 10.04.2018, 17:07:29 »
Palstalla on nyt selvästi kevättä ilmassa ja pörriäisiä päässä! Ihanat sharia -ja raiskausketjut piristävät aurinkoista kevätpäivää. Aaah! Uuuh!

• Konkari
« Vastaus #52 : ti 10.04.2018, 17:21:36 »
Ei ne syty kun ne on ekologisempaa ruokaöljyä jonka leimahduspiste on yli 300 C:n.
Ainoastaan sisällämme voimma polttaa kun mutustelemme heidän uusia argumenttejaan..

"Öljykerrospelastajasi" ovat apinoita, jotka ovat tottuneet palmuöljyyn, jonka leimahduspiste on vain 160 oC.

Palamaan!

VA.

Hibbu

• Vieras
« Vastaus #53 : ti 10.04.2018, 17:52:22 »
Kaksi piilorunkkua Jaska ja Sepe näkyvät taas leikkivän piilosilla oloa.

Poissa Juha

• Konkari
  • Back
« Vastaus #54 : ti 10.04.2018, 23:14:32 »
Palstalla on nyt selvästi kevättä ilmassa ja pörriäisiä päässä! Ihanat sharia -ja raiskausketjut piristävät aurinkoista kevätpäivää. Aaah! Uuuh!

Itsestäni tuntuu, että viime aikoina oivaltanut paljon, aivan eri tavoin. Monesta kirjoittanut foorumille, yrittäen välttää spämmäysvaikutusta.

Sitä en tiedä, mitä muut ajattelee kirjoituksistani.

Poissa Juuli

• Konkari
  • Hukkaskukka
« Vastaus #55 : ti 10.04.2018, 23:29:21 »

Itsestäni tuntuu, että viime aikoina oivaltanut paljon, aivan eri tavoin. Monesta kirjoittanut foorumille, yrittäen välttää spämmäysvaikutusta.

Sitä en tiedä, mitä muut ajattelee kirjoituksistani.

Kun minä olen yksi muista niin ajattelen että hyvin on mennyt. Ketään et ole heittänyt kivellä. Parjaamiseenkaan et ole sortunut.
Tuon foton otin viime syksynä salaa.
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #56 : to 19.04.2018, 20:44:25 »
Big Data Lennyn varauksellisuus ihmisestä laumaeläimenä muistutti minua eräästä käsitteestä, joka olisi pitänyt opettaa teille jo kauan sitten. Tarkoitan käsitettä triviokratia. Löydätte aiheesta googlaamalla sanan triviocracy - se kuvaa Jatkumon yleistä mentaliteettia erittäin hyvin. Triviokratia viittaa sellaiseen organisaatioon, jossa käydään jatkuvasti kovia vääntöjä mitättömistä asioista. Siihen liittyy oleellisesti Sayren laki (Wikipedia), jonka voi suomentaa vapaasti näin:

"Kamppailun intensiteetti on kääntäen verrannollinen asioiden tärkeyteen".

Jatkumo ei ole organisaatio sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta surkeastikin ylläpidetyllä foorumilla on sentään olemassa rakenne. Jatkumon tapauksessa rakenne on foorumin aluejako Toriin, Temppeliin, Akatemiaan jne. Vaikka foorumia ei johdeta eikä hallinnoida, eikä se ole mikään organisaatio tai instituutio, niin triviokratia luonnehtii yksittäisenä terminä sen ilmentymistä kaikkein parhaimmin.

Näitä foorumin irrationaalisimpia tapauksia olen lisännyt estolistalleni jo reilun satsin, mutta ilmiö näkyy siitä huolimatta edelleen. Sekin on kyllä totta, että mikään organisaatio ei pääse irrationaalisuudesta absoluuttisesti eroon, missään.

"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Juha

• Konkari
  • Back
« Vastaus #57 : to 19.04.2018, 20:47:09 »

Tosta samaa mieltä.

Triviokratia ei ole ongelma, mutta jos siihen liittyy sitkeyttä, ja pitäytymishalua vähän yli kaiken, niin sitten kyllä tahmaa pahasti.

Sinällään yksinkertaiset asiatasot eivät ole aina ongelma, koska niihin voi liittyä etenevyyttä. Hyväkin taso paikallaan polkevana on menneisyyttä, ajastaan.

Paikalla Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #58 : pe 20.04.2018, 04:52:31 »
"Kamppailun intensiteetti on kääntäen verrannollinen asioiden tärkeyteen".

No mutta pitääkö tämä nyt edes paikkaansa? Jatkumolla ylivoimaisesti suurin osa keskusteluista pörrää maahanmuuton ja seksin ympärillä tavalla tai toisella. Eikö ne sitten nimenomaan ole monien mielestä tärkeitä? Oletat ilmeisesti, että asioiden tärkeysjärjestys ei ole nyt oikea, että Jatkumo elää väärässä tärkeyden tietoisuudessa.

Asialle ei oikeastaan voi mitään muuta kuin sitkeästi availla ketjuja niistä aiheista jotka itse kokee tärkeäksi, ja yrittää johdatella keskustelua oikeaksi katsomaansa suuntaan. Onnea yritykselle.

Jatkumon keskustelut voisi tiivistää jonkinlaiseksi Godwinin laiksi: todennäköisyys sille, että mikä hyvänsä uusi ketju muuttuu jo ensimmäisellä sivulla koskemaan joko 1) mamuja 2) seksiä, parisuhdetta, raiskaamista, silpomista, islamia (takaisinkytkentä kohtaan 1) 3) hibiksen ja VA:n vuohidialogia  4) toopeilua on 1. Tästä myös seuraa, että mitään aihejakoa ei ole eikä tarvita. Yhtä hyvin Jatkumo voisi olla yksi iso striimi, johon sitten heitellään kommenttia.

Paikalla Xantippa

• Konkari
« Vastaus #59 : pe 20.04.2018, 08:01:29 »
BD Lenny on oikeassa. Lisäisin tähän kuitenkin vielä sen, että täällä ollaan tuntevinaan kaikki keskustelijat ja tiedetään heistä asioita, joita ei ole olemassakaan. Mistään yleisluontoisesta ei voi keskustella, koska sellaista ei ole: mielipiteesi lisätään heti profiiliisi, sitä varmemmin, mitä negatiivisemmin asia voidaan tulkita, vrt. vuohikeskustelu.

T: Xante

Muoksis: maailmassa olisi montakin mielenkiintoista asiaa ja ilmiötä, joskus jotain omassa elämässäkin tapahtuvaa, joista mielellään keskustelisi. Se vaan kuitenkaan ei onnistu täällä.
« Viimeksi muokattu: pe 20.04.2018, 08:29:02 kirjoittanut Xantippa »