Jonkun pitäisi alkaa pusaamaan kursseja joilla opetetaan että jos sä menet nettiin niin sulle tulee suru puseroon. Kursilla voisi olla jotain luonnetestejä joissa kävisi ilmi jos on niin erityisen superhyperherkkis ettei kestä yhtään mitään. Olenhan minäkin jutellut siitä kun 2003 sain tappouhkauksen. Tosin vänkyrän huumorintajuni vuoksi pidän sitä uhkausta sulkana hatussani, kun sen heitti uskovainen ideologisessa riidassa. Paitsi että eihän se mitään ideologiaa koskenut, ihan sitä että kumpi on paskatunkion kuninkaallinen eli saa hihhuloida foorumilla, ja kumpi ei. Tai niin minä sen ainakin koin, ja minultahan on aina palanut päre jos tuntuu netissä että joku yrittää estää minua kirjoittamasta silloin kun koen että minulla on siihen tasan yhtä suuri oikeus kuin sillä toisellakin.
Eli ymmärrän kuinka viheliäinen olo netissä voi tulla, mutta tosiaan tätä varten pitäisi ihmisiä valmentaa jo etukäteen. Ei laajoja massoja pysty sillä tavalla hallitsemaan että kaikki olisivat yhtä hymyä ja suloa. Ja jos ei siitä netissä olemisesta sitten vaan tule mitään, pitäisi opettaa myös vetäytymistapoja. Tai ylipäätään se ettei se ole häpeä häipyä jos vituttaa.