Kirjoittaja Aihe: Seksuaalinen häirintä ja häiriköinti (nro 4)  (Luettu 22655 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
Vs: Seksuaalinen häirintä ja häiriköinti (nro 4)
« Vastaus #940 : ti 09.10.2018, 21:03:39 »
En valehtele.
Valehteletpa hyvinkin, sinä oman elämäsi paskakanootti.
Lainaus käyttäjältä: a4
Louhimiehen kohdalla ei ole puhuttu kaiketi seksuaalisesta ahdistelusta mutta hänet on silti yhdistetty metoo-ilmiöön.
"Kaiketi". Juurihan esitit, että "vanhan liiton mies" jäi "housut kintuissa kiinni". Louhimies mustamaalattiin ja nöyryytettiin koko kansan edessä, vaikka hän ei ollut ahdistellut ketään, ja hänen käyttämät rankatkin ohjausmetodit (Elokuvien aiheiden ja teemojen mukaisesti) koskivat tasapuolisesti kaikkia, ei vain naisnäyttelijöitä. Se, että kuvaukset ovat rankkoja on ollut myös valmiiksi jokaisen näyttelijän tiedossa, kun sopimuksia on allekirjoitettu. Ketään ei olla rooliinsa pakotettu, ihan näyttelijöiden itse valitsemia. Julkinen nöyryytyskin tehtiin vasta vuosien jälkeen - siis sen jälkeen, kun Louhimiehen elokuvien ansiosta oltiin saavutettu tähteys, ja ura vakaalla pohjalla. Jos itse joutuisin liian koville, en myöskään menisi sen päälle toista tai kolmatta kertaa uudelleen saman ohjaajan ohjattavaksi, ja sen jälkeen julkisuuteen itkemään.

Louhimies ei jäänyt housut kintuissa kiinni mistään - ei sen enempää ahdistelusta kuin siitä, että kyseessä olisi ollut jokin tuore asia.
Toksista maskuliinisuutta on muunkinlaista kuin vain seksuaalista.
Jos maskuliinisuudesta kirjoittaminen edellyttäisi, että pitäisi ensin löytyä miestä siitä kirjoittamaan, niin tyhjää olisi jokaisella rivilläsi. Jos tässä toksiineja haetaan, niin toksinen feminiinisyys on Suomessa suurempi ongelma.

Varsinainen paskanjauhannan edelläkävijä.
« Viimeksi muokattu: ti 09.10.2018, 21:34:10 kirjoittanut Renttu »
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #941 : ti 09.10.2018, 22:52:37 »
Mikä Kavanaughissa on, mikä Toopea miellyttää?
Ei sinänsä mikään. On vain mies, jota kohtaan syytökset kaatuivat, siksi on pätevä valittu virkaan.
Ei tuomita väitteiden perusteella, tuomitaan vain todisteiden perusteella!

Kyse on vain lähinnä siitä länsimaisen oikeuskäytännön periaatteesta, että ihminen on syytön, ellei häntä vastaan ole esitetty todisteita väärinkäytöksistä. Kavanaugh on juuri tuollainen, jota kohtaan esitettiin syytteitä, eikä todisteita. Siksi on täysin 100%:n oikeutettu virkanimitykseensä, koska perättömät syytökset eivät saa ratkaista. Kuvitteleeko joku, että todistamattomien syytöksien perusteella ohitettu virkanimitys olisi ollut jotain muuta, kuin hirvittävä oikeusmurha?

Henkilö olisi tuomittu ilman todisteita, verenhimoisen median vainon vuoksi? Tällaisia oikeusmurhia on tapahtunut Suomessakin, mutta ei luojan kiitos USA:n oikeusjärjestelmässä. Koska heillä systeemi toimii paremmin kuin meillä...
« Viimeksi muokattu: ti 09.10.2018, 22:58:23 kirjoittanut Toope »
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa a4

• Konkari
« Vastaus #942 : ti 09.10.2018, 23:18:16 »
En valehtele.
Valehteletpa hyvinkin, sinä oman elämäsi paskakanootti.
Louhimiehen kohdalla ei ole puhuttu kaiketi seksuaalisesta ahdistelusta mutta hänet on silti yhdistetty metoo-ilmiöön.
"Kaiketi". Juurihan esitit, että "vanhan liiton mies" jäi "housut kintuissa kiinni". Louhimies mustamaalattiin ja nöyryytettiin koko kansan edessä, vaikka hän ei ollut ahdistellut ketään, ja hänen käyttämät rankatkin ohjausmetodit (Elokuvien aiheiden ja teemojen mukaisesti) koskivat tasapuolisesti kaikkia, ei vain naisnäyttelijöitä. Se, että kuvaukset ovat rankkoja on ollut myös valmiiksi jokaisen näyttelijän tiedossa, kun sopimuksia on allekirjoitettu. Ketään ei olla rooliinsa pakotettu, ihan näyttelijöiden itse valitsemia. Julkinen nöyryytyskin tehtiin vasta vuosien jälkeen - siis sen jälkeen, kun Louhimiehen elokuvien ansiosta oltiin saavutettu tähteys, ja ura vakaalla pohjalla. Jos itse joutuisin liian koville, en myöskään menisi sen päälle toista tai kolmatta kertaa uudelleen saman ohjaajan ohjattavaksi, ja sen jälkeen julkisuuteen itkemään.

Louhimies ei jäänyt housut kintuissa kiinni mistään - ei sen enempää ahdistelusta kuin siitä, että kyseessä olisi ollut jokin tuore asia.
Toksista maskuliinisuutta on muunkinlaista kuin vain seksuaalista.
Jos maskuliinisuudesta kirjoittaminen edellyttäisi, että pitäisi ensin löytyä miestä siitä kirjoittamaan, niin tyhjää olisi jokaisella rivilläsi. Jos tässä toksiineja haetaan, niin toksinen feminiinisyys on Suomessa suurempi ongelma.

Varsinainen paskanjauhannan edelläkävijä.
En valehtele. olen ymmärtänyt että Louhimiestä ei ole syytetty seksuaalisesta häirinnästä tai ahdistelusta, mutta hänet on esiinnostettu liitettynä yleisemmin vallankäytön suhteen metoo-ilmiöön, jossa erityisesti naiset ovat rohkaistuneet nostamaan julkiseen keskusteluun vanhentuneet valtarakenteet ja niistä aiheutuvat ihmisoikeusongelmat ja vallan väärinkäytökset.
Olenko väärässä?
Ehkä olen ymmärtänyt jotain tuosta väärin ja silloin toivon tietojeni oikaisua, mutta tietoisesti valehdellut en kuitenkaan ole.

Tarkennatko vielä, että mihin viestiin viittaat tuolla väitteelläsi että esitin muotoilun "housut kintuissa kiinni"?
Riippuu näet kontekstista, saatko sen näyttämään retoriselta yritykseltä vihjailla jonkun harjoittamasta seksuaalisesta häirinnästä.

Jos viittasit tähän lausesseeni: Louhimies ei jääne ainoaksi vanhan liiton edustajaksi joka jäi kiinni kuin lehmipoika liikennepoliisille, niin myönnän käyttäneeni huonoa vertausta ja huonoa huumoria. Olen pahoillani.

Vanhan liiton rankat metodit, valtarakenteet, ihmissuhteet ovat korvautumassa sukupuolesta riippumatta sensitiivisemmillä, empaattisemmilla, ihmisoikeuksia kunnioittavammilla tavoilla - siitä on ollut kysymys laajemmassa mielessä myös metoossa.
« Viimeksi muokattu: ke 10.10.2018, 08:16:47 kirjoittanut a4 »

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #943 : pe 12.10.2018, 07:57:28 »
Poikien hyväksikäyttö on vaan eri juttu.

Kyseinen opettaja oli oikein rehtorin puhuttelussakin useita kertoja ollut, että hyi ja hui sentään!

Miettikääpä taas, jos kyseessä olisi miesopettaja. Miten asiasta silloin uutisoitaisiin?

Tämä opettaja on varman internethuhun mukaan ollut erittäin hyvä ja mukavana pidetty opettaja - vaikka oppilaiden keskenkin on tiedetty, että "jotain" on meneillään. Mut vastaavat miesopet, ne on kyllä hirviöitä! Ihaneriasia!

Kukaan ei käsittääkseni ole puolustanut tätä naispopettajaa ja pitänyt hänen toimintaansa ihan mitättömänä asiana. Rakennat ihan oman olkiukon tästä. Miesopettajiakin ON jäänyt kiinni tällaisesta ja siltikään tapauksista ei ole revitty mitään valtaisia otsikoita. On myös hieman omituista samaan aikaan sekä valittaa, että tällaisia tapauksia käsitellään julkisuudessa ihan väärin ja ihmiset ristiinnaulitaan aivan tarpeettoman suurta kärsimystä heille ja heidän läheisilleen aiheuttaen. Mutta toisaalta olla tuohduksissaan, jos näin sitten ei tehdäkään.

Eipä se naisopettajakaan saanut erityisen helläkätistä kohtelua somessa, jonka hermoromahdus lähti videona julkisesti kiertämään oppilaiden ikuistettua tilanteen luokassa. Minusta tuossa tapauksessa se ihmetys kohdistuu juuri siihen, ettei asia - vaikkapa rehtorin kuulemista vinkeistä huolimatta -tullut aiemmin esille ja siihen ei kunnolla puututtu. Siten se ”konna” opettajan lisäksi on keississä juuri työyhteisön ja esimiehen kyvyttömyys havaita ja toimia. Se myös on itse asiassa se ”konna”, jonka toimintaa tosiaan on syytä tarkastella, koska parempien toimintamallien ja työkalujen ja käytäntöjen löytäminen olisi tapa tehdä vastaaviin tilanteisiin puuttuminen toimivammaksi. Turha toivoa, ettei koskaan kukaan ole ”konnamainen”. Yhteisössä käytössä olevien toimintamallien kehittäminen tekee kuitenkin konnamaisuuksien harjoittamisen vaikeammaksi, nostaa paljastumisen riskiä ja myös ohjaa välttämään konnuutta. Mitä parempi on yhteisön sisäinen toimintakulttuuri, sitä pienempi on väärinkäytösten riski. Sitä suurempi on paljastumisen riski. Tätä asiaa ei voida ratkaista vain erottamalla ja rankaisemalla pahantekijöitä. Sellaisia tulee aina uusia - jolloin myös tulee uusia uhrejakin.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #944 : pe 12.10.2018, 12:40:55 »
Karen White: Transgender prisoner jailed for life for sexually assaulting female inmates and raping two other women (Independent).

Nyt kaikki sosiaalisoturit barrikadeille, transgender sai vankilaraiskauksista elinkautisen! Hehän ovat vain myönteisesti erityisiä ja todella fantsuja ihmisiä, kuten tv-sarjat ja seksuaalisten vähemmistöjen järjestöt meille niin kiihkeästi koittavat opettaa. Taas sorretaan ja syrjitään!

Suomessa sentään kohkataan vielä miesten puolella uimahalleissa työskentelevistä naissiivoojista, ja naisten alastonuinneissa läsnä olevista uimahallien miestyöntekijöistä, mutta sukupuoltaan naiseksi vaihtanut raiskari vankilan naissiivessä on jo todella lystikästä kamaa!

Poissa Topi

• Konkari
« Vastaus #945 : pe 12.10.2018, 13:10:38 »
Lynzy Lab – Scary Time for Boys

Kiva biisi ja ihan hyvä sarkastinen kommentti nimenomaan jenkkimeininkiin. Mikä vitun Jordan Peterson onkaan ja kaikenlaista vielä typerämpää rutinaa. Onneksi varsinkaan täällä (eikä kyllä sielläkään) ole ihan tuollaista, mutta pidän silti ihan hyvänä ja provosoivana tekstinä.

EDIT: Muuten toi teksti pitäis olla helppo mutta "slide into the DMs" on kai joku viittaus tässä siihen, että kun mies mielestään itsevarmasti ja smoothisti ottaa netissä  (Instragram? En tiedä, en käytä) kontaktia, naisena on oltava tietyllä tapaa kohtelias tai suvaittava sitä lähentelyä. Kuulostaa kyllä melkoiselta vammailulta koko touhu kaikin puolin. Kyllähän käytöstapoja edellytetään ihan samalla tavalla miehiltäkin, mutta joo.
« Viimeksi muokattu: pe 12.10.2018, 13:24:10 kirjoittanut Topi »

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #946 : pe 12.10.2018, 13:20:38 »
^
Tuo on helppo kuitata kehottamalla naisia miettimään vain kaikkia niitä kertoja, jolloin miehet eivät heitä ahdistele tai häiritse. Olen varma, että varsinkin Suomessa häiriöttömät tilanteet peittoavat mennen tullen ja vielä palatessa ne häiintätilanteet. Poikia ja miehiä häiritään siinä missä naisiakin, mutta moni mies ei välttämättä miellä tilanteita samalla tavalla häiritseviksi kuin naiset, eikä meitä varsinaisesti pelota niissä tilanteissa. Mutta nythän meille opetetaan myös, että naiset ovat varsinaisia supernaisia ja pystyvät fyysisestikin kaikessa samaan, kuin miehet keskimäärin. Elokuvissa ja tv-sarjoissa näemme tämän tästä, miten fyysisesti hento mutta silti jännästi härän voimat omaava kaunis nainen pieksee raavaita miehiä, kuin heinää. Että voimaantumista nyt vain kaikille naisille! :)

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #947 : pe 12.10.2018, 13:35:02 »
Satunnaisen miehen riski joutua fyysisen väkivallan kohteeksi ja uhriksi on moninkertainen verrattuna satunnaisen naisen tulla raiskatuksi. Ei sekään fakta sarkastisesti akustista kitaraa rämpyttämällä muuksi muutu. Päähuomioni ja painopisteeni näissäkin asioissa on lähes kategorisesti miesten murheissa ja ongelmissa, koska miesten asiat ovat monin tavoin niin paljon huonommin, kuin naisten. En ole sori siitä lainkaan! Jos Liisan sormi on pipi mutta Topin käsi puolestaan poikki, niin Topi on minun maailmassani oikeutetumpi pikaiseen hoitoon, Liisa saa resurssienkin puutteessa hieman odottaa. Nythän resurssit ovat lähes kokonaan naisille varattuja. Tas-arvoon todellakin on pitkä matka!

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #948 : pe 12.10.2018, 13:57:31 »
Satunnaisen miehen riski joutua fyysisen väkivallan kohteeksi ja uhriksi on moninkertainen verrattuna satunnaisen naisen tulla raiskatuksi. Ei sekään fakta sarkastisesti akustista kitaraa rämpyttämällä muuksi muutu. Päähuomioni ja painopisteeni näissäkin asioissa on lähes kategorisesti miesten murheissa ja ongelmissa, koska miesten asiat ovat monin tavoin niin paljon huonommin, kuin naisten. En ole sori siitä lainkaan! Jos Liisan sormi on pipi mutta Topin käsi puolestaan poikki, niin Topi on minun maailmassani oikeutetumpi pikaiseen hoitoon, Liisa saa resurssienkin puutteessa hieman odottaa. Nythän resurssit ovat lähes kokonaan naisille varattuja. Tas-arvoon todellakin on pitkä matka!

Sinun asiasi ovat selvästi huonommin kuin naisten asiat yleensä. Olet saanut tuon retostelevan luonteesi takia jatkuvasti kaduilla ja nakkikioskin jonossa turpaasi. Minä en ole saanut kertaakaan, vaikka olen usein liikkunut Helsingin keskustassa öiseen aikaan. Kuinka muuten"opintosi" sujuvat, kun sinulla on aikaa pilvin pimein kirjoittaa misogyynistä saastaasi päivät pitkät? Paskat sinä opiskelet yhtään mitään, etkä käy luennoilla. Olet yrittänyt luoda itsestäsi sivistyneen ja älykkään hahmon, mutta olet epäonnistunut surkeasti.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #949 : pe 12.10.2018, 14:14:32 »
Täytyy toisaalta olla vain hyvillään, sillä feministisen lässytyksen omaksuneet ja naisasioista murehtivat miehet osaltaan vain parantavat - entisestään - asemaani naismarkkinoilla. Pidän näitä valkoista ritaria leikkiviä lieroja vain nice guy-mentaliteetin kulttuurievoluution seuraavana askeleena. Nice guyt ovat juuri niitä, jotka valittavat, miksi naiset aina rakastuvat meihin renttuihin. Nice guyt kuvittelevat olevansa niin paljon parempia, ja naiset eivät muka vain "näe" heidän upeuttaan. Todellisuudessa he ovat ihan perseestä. He pyrkivät ujuttautumaan naisten elämään ja teeskentelevät naisille olevansa vain kavereita, vaikka todellisuudessa heidän tekisi vähintään mieli panna sitä naista. Tyypillisesti kuitenkin tavoittelevat lieron mentaliteetillaan parisuhdetta, ja esiintyvät muka herrasmiehinä. Sitten nainen kuitenkin ihastuu ja rakastuu meihin renttuihin, koska me olemme avoimia ja suoria, ja teemme pelimme heti selväksi. Tässä mitään kavereita olla, tunnen sinua kohtaan aitoa ja vilpitöntä halua! Näin nainen voi myös itse harkita ja valita, antaako pahalle pikkusormen, vai ei. Tässä tilanteessa viimeistään se kivaksi kaveriksi itseään luuleva näyttää todellisen luonteensa, ja todelliset motiivinsa. Sitten ressukat katkeroituvat vain lisää - ja kuvittelevat vain entistä enemmän olevansa joitain hyviä, rehtejä tyyppejä!

Hahah! Sillä välin minä nussin niiden naisten kanssa toisiltamme aivojamme pellolle. Että tattista vaan, arovstan aina sitä, kun kilpakumppanini soidinmenoissa on osoittanut, että ei näitä leikkejä kestä. :)

Poissa Topi

• Konkari
« Vastaus #950 : pe 12.10.2018, 14:30:16 »
Satunnaisen miehen riski joutua fyysisen väkivallan kohteeksi ja uhriksi on moninkertainen verrattuna satunnaisen naisen tulla raiskatuksi.

En kiistä, mutta tässä on hankalaa se, miten näitä edes mitataan. Veikkaisin että miehet ja naiset ilmoittavat asioista eri kynnyksellä ja jäsentävät kenties eri tavalla, mikä edes lasketaan väkivallaksi. Ja minkälainen uhka koetaan traumatisoivaksi tai rasitteeksi.

Jos esimerkiksi lasketaan kaikki lapsuuden selkäsaunat, lasten keskinäiset käsiksi käymiset ja aivan kaikki koko elämän varrelta, tuskin kukaan tai aniharva luullakseni selviää elämästä joutumatta missään vaiheessa "väkivallan uhriksi".

Myös siinä on se, että traumatisoivaa on sellainen yllättävä, mistä kokee, ettei sitä voi itse mitenkään hallita eikä sillä ole mitään yhteyttä omaan toimintaan. Tiedän että voisin miehenä tietyssä seurassa tai käyttäytymällä itse provosoivasti saada aika helvetin helposti turpaani. Se tieto ei ahdista kovinkaan paljoa, enkä koe että olisin jatkuvasti alttiina kenenkään raivonpuuskille tai huonolle käytökselle.

Jos esimerkiksi pyöräilen kadulla keskellä päivää noudattaen liikennesääntöjä ja riittävää varovaisuutta, ja yhtäkkiä joku hyppää kimppuuni ilman mitään selitystä tai ennakkovaroitusta, kaataa pyörän ja alkaa leipoa lättyyn, tämä olisi aivan saatanan traumatisoivaa ja riski joutua tällaisen väkivallan kohteeksi on minusta melko pieni.

Jos taas lasketaan kaikki tilanteet joissa on jotakin tönimistä tai painia tai jotakin, kyllä sellaisia tulee varmaan aika monelle, yleensä tuttavien kesken ja sillä tavalla, ettei siinä nyt ihan niin hirveätä pelkoa edes liity koko tilanteeseen.

Se mikä siinä on traumatisoivaa tai pelottavaa ei minun mielestäni liity kovinkaan läheisesti siihen, miten yleistä jokin tilastollisesti katsoen on. Siihen vaikuttaa paljon enemmän se, kokeeko että voi itse vaikuttaa asiaan, hahmottaako, miten suuri jokin riski on, pääseekö tilanteesta halutessaan pois ja niin edelleen.

Luulen että raiskatuksi joutumisen pelossa suuri tekijä on se, että se on vähän niin kuin tuo pyöräilyesimerkkini. Ei ole olemassa jotakin räkäistä lähiöpubia tai järjestäytyneiden raiskareiden porukkaa, jossa se raiskauksen riski konkretisoituu, vaan siihen riittää provokaatioksi se, että väärässä paikassa väärään aikaan ja käyttäytyy ihan normaalisti ja hyvin. Tai näin kuvittelen, että siitä ajatellaan.

Minä ainakin koen, että jos joku mies käyttäytyy aggressiivisesti tai on kännissä tai jotain, sitä on mahdollista varoa, ja minulla on aika paljon mahdollisuuksia itse pienetää väkivallan kohtaamisen riskiä elämässäni. Kuvittelen että ehkä naisena seksuaalisen väkivallan riski ei ole samalla tavalla tai ainakaan yhtä helposti nähtävissä ja eriteltävissä kaikesta sinällään ihan normaalista, joka tekee siitä tietyssä mielessä pelottavamman asian.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #951 : pe 12.10.2018, 14:43:13 »
Se mikä siinä on traumatisoivaa tai pelottavaa ei minun mielestäni liity kovinkaan läheisesti siihen, miten yleistä jokin tilastollisesti katsoen on. Siihen vaikuttaa paljon enemmän se, kokeeko että voi itse vaikuttaa asiaan, hahmottaako, miten suuri jokin riski on, pääseekö tilanteesta halutessaan pois ja niin edelleen.
Juuri tämä kokemuksellisuus tässä nyt on se määräävin tekijä ja samalla se, mikä asiassa hiertää. Se, että joku nyt vain kokee milloin minkäkin asian niin häiritseväksi, että tarvitaan poliiseja, käräjiä ja terapeutteja vaikuttaisi olevan naisasiamaisen laajentamisen kohteena. Mentaliteetin mukaan suureksi paruksi riittää jo sekin, jos joku satunnainen katsoo sinua kadulla "väärällä" tai epämiellyttävällä tavalla. Ikään kuin elämässä ei saisi vahingossakaan sattua mitään, mitä ei itse voi kontrolloida. Vaan elämä nyt kertakaikkiaan vain ei mene niin, ja silloin on parempi luottaa erinäisiin todennäköisyyksiin. On todennäköisempää, että tulen mahdollisen ryöstön kohteeksi, jos lähden yön pikkutunneilla hortoilemaan jonkin valaisemattoman ja huonomaineisen alueen halki sen sijaan, että otan hyvin valaistun mutta pidemmän reitin, tai tilaan taksin. Joillekin naisille tämä todennäköisyyksien miettiminen ei muka käy alkuunkaan, ja joka semmoiseen viittaa, on tietysti sovinisti, misogyyni ja sika!

Kun naiset nyt väitetysti ovat niin voimaantuneita, vastuullisia ja itsenäisiä, niin eikö tämän Prinsessa ja herne -asenteen tulisi kaiken järjen mukaan pikemminkin vähetä? Näinä päivinä se vaikuttaisi pikemminkin kasvavan, joten minulla on vahvat ja perustellut syyt epäillä naisten voimaantumisen ja vastuullisuuden todellista astetta.

Poissa Topi

• Konkari
« Vastaus #952 : pe 12.10.2018, 14:46:48 »
Hahah! Sillä välin minä nussin niiden naisten kanssa toisiltamme aivojamme pellolle. Että tattista vaan, arovstan aina sitä, kun kilpakumppanini soidinmenoissa on osoittanut, että ei näitä leikkejä kestä. :)

Niin no, jos jätetään turhautumiset ja hetkelliset vitutuksen kokemukset sivuun, niin kyllä minäkin loppujen lopuksi olen ihan tyytyväinen omaan asemaani näillä 'markkinoilla'. Kukin pelaa omilla vahvuuuksillaan, eikä siinä mitään.

Ehkä vähän ihmettelen tätä sun maailmankuvaa jossa on rentut ja nice guyt ja homma toimii sillä tavalla helvetin selkeästi, Mulla se menee ainakin niin, että toisaalta saatan vaikka kaivatakin parisuhdetta ja päätyä silti ihan vain panemaan. Miksi se että on karski ja suora ja miehekäs ja kaikkea tällaista kulkee jotain yhtenä pakettina, jossa sitten toinen vaihtoehto on olla feministi ja tissiposkinen lässyttäjä, joka ei sano suoraan, mitä haluaa?

No, ei sillä, en paheksu, luukutushommat on ihan hyviä hommia, eikä niitä nyt sen paremmin tarvitse ruveta selittelemään.

Poissa Hartsi

• Konkari
« Vastaus #953 : pe 12.10.2018, 15:01:36 »
Kaikenlainen keskustelu kaduilla ja kujilla eri sukupuolien välillä on vaimentunut.

Itse en uskalla nykyään kovinkaan helposti  esim. tervehtiä naapurin rouvaa, joka tulee kävellen aamulenkiltään kaukaa minua vastaan.

Epäröin...……, enpäs pysähdykään, kierrän mutkan kautta kotiini...…...

Tämä lähitapaaminen voitaisiin nimittäin tulkita sexuaaliseksi häirinnäksi.

Jotkut lähiseudun hyväkkäät voivat ottaa kuvia ja laittaa nettiin ja juutuubiin esimerkkinä tällä alueella tapahtuvasta sexuaalisesta häirinnästä.

Naisten on saatava olla aivan omassa rauhassaan, muuten ei kunnian kukko laula.
Vaatimattomuus ei ole enää nyky-Suomessa hyve, kertoo Lännen Median Taloustutkimuksella teettämä arvokysely

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #954 : pe 12.10.2018, 15:09:27 »
Niin no, jos jätetään turhautumiset ja hetkelliset vitutuksen kokemukset sivuun, niin kyllä minäkin loppujen lopuksi olen ihan tyytyväinen omaan asemaani näillä 'markkinoilla'. Kukin pelaa omilla vahvuuuksillaan, eikä siinä mitään.

Ehkä vähän ihmettelen tätä sun maailmankuvaa jossa on rentut ja nice guyt ja homma toimii sillä tavalla helvetin selkeästi, Mulla se menee ainakin niin, että toisaalta saatan vaikka kaivatakin parisuhdetta ja päätyä silti ihan vain panemaan. Miksi se että on karski ja suora ja miehekäs ja kaikkea tällaista kulkee jotain yhtenä pakettina, jossa sitten toinen vaihtoehto on olla feministi ja tissiposkinen lässyttäjä, joka ei sano suoraan, mitä haluaa?

No, ei sillä, en paheksu, luukutushommat on ihan hyviä hommia, eikä niitä nyt sen paremmin tarvitse ruveta selittelemään.
Nyt Topi kyllä vaikuttaa eritäin vahvasti siltä, että sinullahan tässä on taipumus mustavalkoiseen ajatteluun. En ole esittänyt missään, että asia olisi joko-tai. On vain olemassa myös semmoinen mentaliteetti, josta käytetään nimitystä nice guy. Varsinkin nuoremmat naisetkin muuten tietävät ja tuntevat ilmiön jo kiitettävän hyvin. Kukin tyylillään. Olen oman tyylini tuloksiin tyytyväinen, ja se riittää minulle.

Mitä saat, jos lässytät naisasioita ja esiinnyt jonain uusmaskuliinisen (Silti holhoavasti) tiedostavana? Parhaimmillaan eli pahimmillaan naisen, joka ei oikein muuta teekään, kuin lässyttää ja kohkaa naisasioista! Hyi helvetti, saatte kernaasti pitää semmoiset naiset. Vastaavasti en itse kohkaa naisille miesasioista - meillä on yhdessä parempaakin tekemistä ja pitäisin itseäni idioottina, jos yhteiset hetket kuluisivat siinä, että pohditaan miesten ongelmia. Pohdin ja kohkaan niistä mieluummin toisille miehille ja miesten kesken, kuin että niistä pitäisi elämäni naisille urputtaa.

hibiscus

• Vieras
« Vastaus #955 : pe 12.10.2018, 15:17:41 »
Täytyy toisaalta olla vain hyvillään, sillä feministisen lässytyksen omaksuneet ja naisasioista murehtivat miehet osaltaan vain parantavat - entisestään - asemaani naismarkkinoilla. Pidän näitä valkoista ritaria leikkiviä lieroja vain nice guy-mentaliteetin kulttuurievoluution seuraavana askeleena. Nice guyt ovat juuri niitä, jotka valittavat, miksi naiset aina rakastuvat meihin renttuihin. Nice guyt kuvittelevat olevansa niin paljon parempia, ja naiset eivät muka vain "näe" heidän upeuttaan. Todellisuudessa he ovat ihan perseestä. He pyrkivät ujuttautumaan naisten elämään ja teeskentelevät naisille olevansa vain kavereita, vaikka todellisuudessa heidän tekisi vähintään mieli panna sitä naista. Tyypillisesti kuitenkin tavoittelevat lieron mentaliteetillaan parisuhdetta, ja esiintyvät muka herrasmiehinä. Sitten nainen kuitenkin ihastuu ja rakastuu meihin renttuihin, koska me olemme avoimia ja suoria, ja teemme pelimme heti selväksi. Tässä mitään kavereita olla, tunnen sinua kohtaan aitoa ja vilpitöntä halua! Näin nainen voi myös itse harkita ja valita, antaako pahalle pikkusormen, vai ei. Tässä tilanteessa viimeistään se kivaksi kaveriksi itseään luuleva näyttää todellisen luonteensa, ja todelliset motiivinsa. Sitten ressukat katkeroituvat vain lisää - ja kuvittelevat vain entistä enemmän olevansa joitain hyviä, rehtejä tyyppejä!

Renttu se jaksaa  jauhaa misogyynistä soopaansa. En voi kuvitella, että tuolla mentaliteetilla isketään naisia ja nussitaan heiltä aivot pellolle. Härmän häjy on todennäköisesti jäänyt lehdellä soittelemaan, kun normaalit miehet vievät naiset hänen nenänsä edestä. Harva nainen rakastuu renttuihin ja jos rakastuukin, renttu jää yksin hyvin pian ja itkee kuin lapsi omaa surkeuttaan.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #956 : pe 12.10.2018, 15:19:26 »
Täytynee kirjoittaa erikseen, että ei minulla ole mitään illuusioita naisten suhteen. Suosittelen samaa muillekin miehille. Valkoinen ritarius on useimmiten perseestä. Damsel in distress -naiset  luovat takuuvarmasti vain ongelmia miestenkin elämään, eikä meidän tehtävämme ole muutenkaan pelastaa joitain sekopäiksi osoittautuvia draamakuningattaria. Psyykkisesti tasapainoinen nainen on parasta mitä mies voi elämäänsä saada, ja kumppanille ei ikinä, ei koskaan eikä vahingossakaan kannata ryhtyä leikkimään jotain psykologia. Sitä varten on ammatti-ihmiset.

Uhrimentaliteetissa oma illuusiottomuuteni näkyy vaikkapa näinkin: Joo, yleisellä tasolla burkhiin pakotetut ja alapäistään silvotut naiset ovat mielestäni sorrettuja ja uhreja. Vaan sitten saattaa olla niin, että satunnainen yksittäinen otos siitä ryhmästä voikin olla täysillä mukana terroristisessa toiminnassa, ja vain teeskentelee olevansa jokin sorrettu uhri, jonka mies on pakottanut mukaan. Naiset ovat osanneet esittää uhria ja heikompia kuin ovatkaan iät ajat, ja silmien räpyttely ja kyynelehdintä vaikuttamisrepertuaarinsa peruskauraa. Minulle semmoinen ei mene läpi lainkaan, kun niikseen tulee. Yhtä hyvin voisi parkua seinälle.

Muoksis: Mikäli paikalla on miehiä joiden ensimmäinen/ainoa lapsi on tytär, niin muistelkaapa, montako kertaa se on teitä jo ihan pienenä koittanut vedättää, ja miten hänen pieninkin itku sulatti nopeasti sydämen. Kyllä ne naiset osasivat tämän jo silloin ihan pikkuisina, ja iän karttuessa taitojaan tuleekin vain jalostaa. :)
« Viimeksi muokattu: pe 12.10.2018, 15:24:15 kirjoittanut Renttu »

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #957 : pe 12.10.2018, 15:35:37 »
Pakko nauraa taas ääneen. Kuten tietysti tyystin tiedettyä, Rentun mielipiteiden kivijalkana on se, että jos joskus joltakulta lohkeisi. On säälittävä tapaus ja ihan sen perusteella, mitä itse on täällä kirjoitellut henkilöhistoriastaan.

T: Xante

Poissa Topi

• Konkari
« Vastaus #958 : pe 12.10.2018, 15:45:22 »
No joo, en pysähtynyt sen kummemmin miettimään, mikä on oma suhteesi käyttämääsi terminologiaan, ja tämä siis Rentulle.

Olet jossain kohtaa puhunut sitä vastaan, että otetaan tänne suoraan Jenkeistä tai anglomaailmasta jotain vastakkainasetteluja tai ilmiöitä ja aletaan puhua ja käyttäytyä ihan niin kuin ne olisivat totta. Sanotaan nyt niin, että joku siinä kuvailussa ja tavassa esittää asiaa viestissä jota lainasin, tuntui minusta vähän, kuten sanoin, ihmeelliseltä. Ja tähän lisänä, että sellaisten sanojen ja käsitteiden kuin nice guy, valkoinen ritari ja damsel in distress -nainen viljely on minusta jotain, josta en suuremmin välitä tai jaksa innostua. Mutta jos itse koet tällaiset hyödyllyseksi, knock yourself out (ehe ehe). Ja siis, ymmärrän toki, että ne ovat ja niitä käytetään joka tapauksessa.

On silti totta, että et sanonut asian olevan joko tai, vaan tein sen kärjistyksen ihan itse.

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #959 : pe 12.10.2018, 16:17:07 »
No joo, en pysähtynyt sen kummemmin miettimään, mikä on oma suhteesi käyttämääsi terminologiaan, ja tämä siis Rentulle.

Olet jossain kohtaa puhunut sitä vastaan, että otetaan tänne suoraan Jenkeistä tai anglomaailmasta jotain vastakkainasetteluja tai ilmiöitä ja aletaan puhua ja käyttäytyä ihan niin kuin ne olisivat totta. Sanotaan nyt niin, että joku siinä kuvailussa ja tavassa esittää asiaa viestissä jota lainasin, tuntui minusta vähän, kuten sanoin, ihmeelliseltä. Ja tähän lisänä, että sellaisten sanojen ja käsitteiden kuin nice guy, valkoinen ritari ja damsel in distress -nainen viljely on minusta jotain, josta en suuremmin välitä tai jaksa innostua. Mutta jos itse koet tällaiset hyödyllyseksi, knock yourself out (ehe ehe). Ja siis, ymmärrän toki, että ne ovat ja niitä käytetään joka tapauksessa.

On silti totta, että et sanonut asian olevan joko tai, vaan tein sen kärjistyksen ihan itse.
Nämä ilmiöt ovat tunnettuja kaikilla länsimaisilla parisuhdemarkkinoilla, ja voi niitä hyvin kuvata myös suomalaisin vastinein. Minun heimoni (Rentut) vasta stereotyyppisten mielikuvien uhri (Heh!) onkin, mutta toisaalta se on myös osa sitä, mitä Jung kutsui kollektiiviseksi piilotajunnaksi. Mikäli tarkastellaan vaikkapa satuja ja kansantarinoita, jonkinlainen kapinallinen veijarihahmo on niissäkin hyvin suosittu. Odysseus? Ehdottomasti renttu. Soti ja luuhasi parikymmentä vuotta pitkin meriä, ja kotiin päästyään tappoi sinne sillä välin pesiytyneet kilpakosijat armotta. Ainoa hänet kotiin palatessaan tunnistanut oli vanha koiransa, joka kuoli heti onnesta auvoisan kuoleman isäntänsä sylissä. Pentti Saarikosken (Renttu hänkin, ja osasi brändätä itsensä jo tuolloin, kun käsitettä ´brändi´ ei edes vielä ollut olemassa) suomennos kotiinpaluusta on mieltä kohottavaa luettavaa:

"Te koirat kuvittelitte etten enää palaisi Troiasta ja tulisi takaisin kotiin, ja niin te olette ryöstäneet taloani, raiskanneet piikani ja minun vielä eläessä kosineet vaimoani, pelkäämättä jumalia jotka hallitsevat avaraa taivasta, pelkäämättä kostoa jonka ihmiset teille valmistaisivat! NYT OLETTE KUOLEMAN SILMUKASSA JOKA IKINEN TEISTÄ"!

Siinä on kreikkalaisella amfiteatterilla ollut rahvas huuli pyöreenä ja katarsiksesta soikeana! Vaan montakos tarinaa maailman topeista on kirjoitettu? :)