Kirjoittaja Aihe: Feminismin aatteiden valuminen pikkuhiljaa peruskansan pariin - miehen näkökulma (nro2)  (Luettu 3149 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kuukautiset

• Vieras
Safiiri haluu et mä näytän sille munaa.

Eki näkee taas märkiä päiväunia.
Lotina tulee siitä kun vetää terskan vähä ulos märässä pildessä. Eli maksimipitkät vedot lotisee pillussa.

Paikalla Toope

• Konkari

Toope tosiaan enimmäkseen katsoo asialliseksi kohdistaa tuollaisia muutoinkin heikossa asemassa oleviin ja suojattomiin vähemmistöihin. Se tuskin tekee hänestä erityisen asiallista tai hyväkäytöksistä. Osa noista muuten on suunnattu myös minuun lähes henkilökohtaisesti siten, että hän ensin asettaa minut sellaisen joukon jäseneksi, jota sitten tuollaisin sanoin luonnehtii. Olen sitäpaitsi useaan otteeseen huomattanut Toopelle, ettei tuollaisten törkeyksien käyttäminen puhuttaessa ihmisryhmistä ole korrektia, vaan siitä syntyy jopa henkilöäkohtaisesti loukkaavaa puhetta. Toope kuitenkin päättäväisesti jatkaa tällä tyylillään ja kutsuu vaikkapa sukupuolivähemmistöjä friikeiksi, kehitysvammaisiksi ja on epäämässä heiltä oikeuden vanhemmuuteen.

Riidan haastajana olet kyllä muuten itse varsin ansioitunut. Huvittavaa on jatkuva valituksesi, joka kuitenkaan koskaan ei tarkoita, ettetkö malttaisi olla riitaa haastamatta, vaikkei sulle edes mitään vastaiskaan. Päinvastoin ryntäät paikalle riitelemään, vaikka keskustelu olis käynnissä ihan muiden kuin sun kanssa.
En tosiaankaan pidä mitään ihmisryhmää, erilaisine ominaisuuksineen tms. arvostelun yläpuolella. Kaikkia saa arvostella, koska kaikissa on arvostelun aihetta. Vihaan tuo pc-ajattelua (political correctness), koska on älytön sensuuriajatus. Jokaista arvosteltakoon tekojensa ja sanojensa mukaan, ei sen mukaan, mitä "vähemmistöryhmää" tai "uhriutuvaa ryhmää" haluavatkaan edustaa.

Se on sitä tasa-arvoa. Kaikille paskaa niskaan yhtä lailla.

Miksi sitten jaksat valittaa ”henkilökohtaisuuksista”? Miksei sinua saakaan arvostella tekojesi ja sanojesi mukaan? Miksi sinua ja viiteryhmääsi kohtaan pitää olla korrekti, asiallinen ja välttää henkilökohtaisuuksia, mutta sinä kyllä saat käyttää näitä hyvin suoraan henkilöä halventavia sanojasi: mokkakikkeli, alapääajattelija, raivolesbo, haaska, friikki, kehitysvammainen, häiriintynyt jne? Miten ne voivat olla ihan ok, kun sinä käytät niitä, mutta törkeää henkilökohtaisuutta, jos ne kohdistetaan valkoisiin länsimaisiin heteromiehiin?
Ymmärrätkö sen, että on eri asia hyökätä 1) toisen henkilön näkemyksiä vastaan/ 2) toisen henkilöä vastaan?

En minä ole juuri teorioita esittänyt Laikan tai Safiirin henkilökohtaisista elämistään, koska eivät v....akaan minua kiinnosta. Minua kiinnostaa vain se, mitä kirjoittavat asioistamme, keskustelunaiheistamme. Heidän henkilökohtaiset elämänsä ovat täysin yhdentekeviä minulle. Nuo pari nimimerkkiä ovat toki keksineet väitteitä minusta. Mutta miksi? Yritän pitää asiat keskusteluina ja mielipiteinä, ei minua kiinnosta näkemysten takana olevat ihmiset. Miksi joku olisi kiinnostunut siitä, millainen ihminen minä olen siviilielämässäni?

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Paikalla Toope

• Konkari

Voisitko esittää ne todisteet siitä, että naiset ovat saaneet asemansa reisien levittelyllä? Vai oliko tässä ihan ok heitellä ilmaan epämääräisiä ja ilman todisteen häivää esitettyjä syytöksiä?...

Voi olla, että olen väärässäkin. Tuskin kukaan Hollywoodin naistähti on ikinä saanut roolia levittämällä reisiään... ;D
(On vaikea kirjoittaa tuollaista virnuilematta!) Huor..., anteeksi tietenkin, "hyväksikäyttö" on Hollywoodin malli.
« Viimeksi muokattu: pe 09.02.2018, 00:03:32 kirjoittanut Toope »
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Paikalla Toope

• Konkari
Eki nyt vain hölmöyksissään innostui kuin vasikka laitumella siitä mun maininnasta ja esimerkikseni joutumisestaan, että on väkisin vakuuttanut kaiketi viimeisenkin änkyrän siitä, miten tavanomaista ja yleistä seksuaalinen häirintä tälläkin palstalla on. Sellaiseksihan sinäkin sitä kuvaat. Näyttää siis paljastuvan, että kyse ei olekaan ollut siitä, etteikö seksuaalista häirintää olisi yleisesti ja näkyvänä olemassa. Kyse on siitä, että se koetaan niin tavalliseksi ja arkiseksi, ettei siihen saisi puuttua, eikä sitä seksuaaliseksi häirinnäksi saisi nimetä. Eli juttu on tasan niin kuin alunperinkin olen sanonut - miehet ei edes huomaa seksuaalista häirintää, koska heistä se ei ole yhtään mitään, eikä siitä siksi ole syytä valittaakaan. Business as usual ja vähän kuin joku hämmästelis siitä, että Afrikan maissa, esiintyy lahjontaa tai että venäläinen palvelukulttuuri on perseestä.
Mutta oletko itse oikeasti joutunut "todellisen seksuaalisen ahdistelun" kohteeksi, vai puhutko vain muoti-ilmiöstä? Kyllä minä tiedän, että ahdistelua esiintyy, mutta nykymaailmassa ahdisteluksi tulkitaan jopa vonkaamista ja flirttailua? Tehdäänkö kärpäsestä härköstä? Eihän tässä pian miehenä uskalla yrittää iskeä naista, kun heti syyllistyy ahdisteluun. Tämä on sitä asiaa, mistä olen joskus puhunut, että kaikki aatteet ja ajatusmallit luovat itsestään irvikuvan, kun vetävät liikaa äärimmäisyyksiin. Nyt "me too"-kampanja on sen tehnyt, kun väittää liki kaikenlaista sukupuolten normaaliakin kanssakäymistä ja parisuhdehakuisuutta ahdisteluiksi. Jokainen aatemalli, joka menee äärimuotoonsa on vain typerä irvikuva alkuperäisestä ajatuksestaan, niin myös feminismi ja metoo- kampanja.
goo

Poissa Safiiri

• Konkari

Toope tosiaan enimmäkseen katsoo asialliseksi kohdistaa tuollaisia muutoinkin heikossa asemassa oleviin ja suojattomiin vähemmistöihin. Se tuskin tekee hänestä erityisen asiallista tai hyväkäytöksistä. Osa noista muuten on suunnattu myös minuun lähes henkilökohtaisesti siten, että hän ensin asettaa minut sellaisen joukon jäseneksi, jota sitten tuollaisin sanoin luonnehtii. Olen sitäpaitsi useaan otteeseen huomattanut Toopelle, ettei tuollaisten törkeyksien käyttäminen puhuttaessa ihmisryhmistä ole korrektia, vaan siitä syntyy jopa henkilöäkohtaisesti loukkaavaa puhetta. Toope kuitenkin päättäväisesti jatkaa tällä tyylillään ja kutsuu vaikkapa sukupuolivähemmistöjä friikeiksi, kehitysvammaisiksi ja on epäämässä heiltä oikeuden vanhemmuuteen.

Riidan haastajana olet kyllä muuten itse varsin ansioitunut. Huvittavaa on jatkuva valituksesi, joka kuitenkaan koskaan ei tarkoita, ettetkö malttaisi olla riitaa haastamatta, vaikkei sulle edes mitään vastaiskaan. Päinvastoin ryntäät paikalle riitelemään, vaikka keskustelu olis käynnissä ihan muiden kuin sun kanssa.
En tosiaankaan pidä mitään ihmisryhmää, erilaisine ominaisuuksineen tms. arvostelun yläpuolella. Kaikkia saa arvostella, koska kaikissa on arvostelun aihetta. Vihaan tuo pc-ajattelua (political correctness), koska on älytön sensuuriajatus. Jokaista arvosteltakoon tekojensa ja sanojensa mukaan, ei sen mukaan, mitä "vähemmistöryhmää" tai "uhriutuvaa ryhmää" haluavatkaan edustaa.

Miksi sitten jaksat valittaa ”henkilökohtaisuuksista”? Miksei sinua saakaan arvostella tekojesi ja sanojesi mukaan? Miksi sinua ja viiteryhmääsi kohtaan pitää olla korrekti, asiallinen ja välttää henkilökohtaisuuksia, mutta sinä kyllä saat käyttää näitä hyvin suoraan henkilöä halventavia sanojasi: mokkakikkeli, alapääajattelija, raivolesbo, haaska, friikki, kehitysvammainen, häiriintynyt jne? Miten ne voivat olla ihan ok, kun sinä käytät niitä, mutta törkeää henkilökohtaisuutta, jos ne kohdistetaan valkoisiin länsimaisiin heteromiehiin?
Ymmärrätkö sen, että on eri asia hyökätä 1) toisen henkilön näkemyksiä vastaan/ 2) toisen henkilöä vastaan?

En minä ole juuri teorioita esittänyt Laikan tai Safiirin henkilökohtaisista elämistään, koska eivät v....akaan minua kiinnosta. Minua kiinnostaa vain se, mitä kirjoittavat asioistamme, keskustelunaiheistamme. Heidän henkilökohtaiset elämänsä ovat täysin yhdentekeviä minulle. Nuo pari nimimerkkiä ovat toki keksineet väitteitä minusta. Mutta miksi? Yritän pitää asiat keskusteluina ja mielipiteinä, ei minua kiinnosta näkemysten takana olevat ihmiset. Miksi joku olisi kiinnostunut siitä, millainen ihminen minä olen siviilielämässäni?

Niin. Enhän minäkään nyt sinua henkilökohtaisesti hasskaksi ja alapääajattelijaksi kutsu. Valkoisia länsimaisia heteromiehiä vain...Friikeiksi, kehitysvammaisiksi, joiden ei pitäisi antaa lisääntyä ja toimia vanhempina. Ei mitään henkilökohtaista, Toope. Vain näiden länsimaisuudestaan, valkoisuudestaan ja heteroudestaan uskonnon tehneiden kritisoimista. Vai ajatteletko olevasi länsimaisena valkoisena heteromiehenä kritiikin yläpuolella? Miksei valkoista heteromiestä saa syyttää uhriutumisesta, yliherkkyydestä, liiottelusta, valehtelusta ja hedonismista ja egoismista? Miksi juuri valkoiset heteromiehet mielestäsi tarvitsevat aivan erityistä suojaa ja koskemattomuutta arvostelulta?

Paikalla Toope

• Konkari
En ole valkoisena heteromiehenä yläpuolella arvostelua, en ole myöskään sitä pohjasakkaa, jota jotkut ryhmät esittävät. Edustan kai sitä ryhmää, joka on sivistyksellään luonut varsin hyvää yhteiskuntaa joidenkin toisten raakkuessa kuin harakat sivussa... Tosin nauttien sivistyksen hedelmistä. :D
goo

Poissa mikainen

• Konkari
En ole valkoisena heteromiehenä yläpuolella arvostelua, en ole myöskään sitä pohjasakkaa, jota jotkut ryhmät esittävät. Edustan kai sitä ryhmää, joka on sivistyksellään luonut varsin hyvää yhteiskuntaa joidenkin toisten raakkuessa kuin harakat sivussa... Tosin nauttien sivistyksen hedelmistä. :D

Kerro ihan rohkeasti miten olet ollut luomassa sivistystä.

Paikalla Toope

• Konkari

Tuen länsimaista sivistystä, en riko sitä, kuten monet muut tekevät.
goo

Poissa Safiiri

• Konkari

Niin varmaan luulet ja uskot, mutta oikeastaan nimenomaan rikot ja hylkäät länsimaisen sivistyksen.

Poissa Laika

• Konkari
Toope tuo sivistystä samalla tavalla kuin se viimeinen Rooman keisareista, joka kielsi kristinuskon ja palautti vanhat jumalat: kukaan ei enää uskonut niihin siinä vaiheessa, mutta keisarilla itsellään ei ollut mitään parempaakaan ideaa vihaamansa uuden uskonnon tilalle.
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa urogallus

• Konkari
Vielä jokunen aika takaperin pidin nykymuotoista feminismiä vastustamisen arvoisena aatteena. Nyttemmin minusta tuntuu, etteivät feministit tarvitse muiden apua itsensä tuhoamisessa...

"SADAT TUHANNET PROTESTOIJAT täyttivät jälleen Yhdysvaltojen suurimpien kaupunkien kadut, kun Donald Trumpin presidenttikaudesta täyttyi vuosi. Trump on ensitekoinaan leikannut miljoonia seksuaali- ja lisääntymisterveyden kansainvälisestä tuesta, painanut aborttioikeuden ahtaalle ja horjuttanut kestävää kehitystä palkkaamalla Valkoiseen taloon ilmastonmuutoksen kieltäjiä. Viesti on ollut selvä ja brutaali.

Naiset marssivat voimalla, mutta huomiota herättävää oli marssijoiden valkoisuus ja marssin viestin cis- ja heteronormatiivisuus. (toim.huom. Cis-sukupuolinen tarkoittaa henkilöä, joka kokee sukupuoli-identiteettinsä vastaavan syntymässään määriteltyä sukupuolta.) Feminismin yksioikoinen ymmärrys valkoisten heteronaisten seksuaalioikeuksiin keskittyvänä liikkeenä sai monet tuntemaan olonsa ulkopuoliseksi. Vaginat olivat keskiössä, vähemmistöt marginaalissa. Marssia boikotoitiin julkisesti.

Missä olivat alkuperäiskansoihin kuuluvien, vammaisten ja paperittomien naisten puolustajat ja liittolaiset? Miksi vaginakeskeisyys määrittää yhä naiseutta? Eivätkö transnaisten syrjintäkokemukset ole yhtä vakavia loukkauksia? Missä olivat nämä miljoonat valkoiset naiset, kun heitä tarvittiin #blacklivesmatter-marssien tueksi?"

https://www.vihrealanka.fi/blogi-feministiblogi/valkoisen-feminismin-myrkyllisyydest%C3%A4

Feminismi syö itsensä. Toivotan hyvää ruokahalua! :)

Paikalla Toope

• Konkari
Sadat tuhannet protestoijat, sallikaa minun nauraa!
goo

Paikalla Toope

• Konkari

Olenko ilmoittanut tai valittanut foorumin valvojalle siitä, että minua on henkilökohtaisesti haukuttu? En ole. Olen joskus osoittanut tuota Vapaasanan ketjua, johon voidaan laittaa henk.koht. kommentteja. En pidä siitä, jos henkilökohtaisuuksia kohtaan hyökätään, ajatusryhmiä, poliittisia näkemysryhmiä tms. vastaan toki saa aina mielestäni hyökätä aika rajustikin, jos syytä löytyy.
goo

Paikalla Toope

• Konkari

Niin varmaan luulet ja uskot, mutta oikeastaan nimenomaan rikot ja hylkäät länsimaisen sivistyksen.
Perustelematon väite, taas kerran.
Tuenko minä länsimaista yhteiskuntaa, jos puolustan sen arvoja, kuten demokratiaa ja sananvapautta? Koetko sinä noiden asioiden puolustamisen olevan jotain länsimaiden vastaista?
goo