Kirjoittaja Aihe: Misogynia ja misandria  (Luettu 1744 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Big Data Lenny

• Konkari
Vs: Misogynia ja misandria
« Vastaus #120 : pe 04.05.2018, 11:22:51 »
Jos hyväksymme, että työelämän epätasapainoisuudet johtuvat siitä, että ihmiset nyt vain biologiansa vuoksi valitsevat jotenkin, kai meidän loogisuuden nimissä on hyväksyttävä, että näin myös syrjäytymisen suhteen, ja tarkemmin ottaen, ihan minkä tahansa asian suhteen?

Kyllä biologia (keenit) on aina melko varma valinta (lihoan koska keenit, äänestän koska keenit jne). Toinen voisi olla alitajunta (en se minä ollut, vaan se Toinen, se "95%" minusta jonka käsinukkena toimin). Jos on oikein noheva "Havukka-ahon ajattelija", voi vedota aina jopa Alkuräjähdykseen tai jonkinlaisee fysikaaliseen determinismiin (en ole oikeasti autonominen toimija, sorry). Tai vaikka henkivaltoihin. Oikeastaan mihin vain kunhan ei tarvitse turvautua omaan tietoiseen järkeen ja ottaa vastuuta sen käyttämisestä.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #121 : pe 04.05.2018, 23:08:53 »
Vähän olkinukkekommentti Safiirilta, kuten usein, vaikka puhuin siitä, että joskus feminismi menee metsään eikä aina tasa-arvo ole VAIN naisten asian ajamista. Se voi olla myös tasa-arvon ajamista, ymmärrätkö?

Oikea feministihän ajaa tasa-arvoa, ei vain naisten etua! Vai olenko aatteesta ymmärtänyt jotain väärin?

Niin. Tosin sä olet ihan keskenäs kehittänyt omat mihinkään perustumattomat kuvitelmasi siitä, millä tavalla feministit muka ajavat vain naisten etu. Sinä nimittäin koet minkä tahansa perinteisiin sukupuolirooleihin kohdistuvan kriittisyyden miesten aseman heikentämiseksi ja naisten etujen yksipuoliseksi ajamiseksi. Ikävä kyllä tuo ei muutu oikeaksi ja totuudelliseksi kuvaksi asiasta vain sillä, että sinä niin sanot.

Ennemminkin voisit itse selittää, miksi jatkuvasti ajat vain perinteiseen mieheyteen itsensä sovittanieden miesten asiaa, mutta haluat polkea vaikkapa homoseksuaalien tai jollain muulla tavalla siitä vanhasta miesmallista eroavien miesten oikeuksia. Sulle miestenkin vapaus ja oikeudet ovat vain ja ainoastaan oikeutta ja vapautta olla hyvin kapean roolimallin mukaisia miehiä. Makkaraa ja olutta - miehiä pitää saada olla (ilman inhaa lihavuuden ja terveysongelmien haittaa toki), mutta kasvissyöjämiehisyydellä ei ole niin kauheesti väliä. Sehän nyt on sellaista marginaalia.

Sinun ”mieheyden puolustamisesi” ei edes kulje mies- ja naisyksilöiden etujen välillä, vaan sun varsinainen agendasi on ajaa sellaista maskuliinisuutta, jonka raja kulkee jossain kunkin yksilön sisällä. Juuri siellä jossain, missä tehdään valinta moottoriurheilun seuraamisesta, vakaumuksellisesta lihansyönnistä, vaaleanpunaisen dissaamisesta ja asettumisesta perheen pääksi ansaitsemaan (vaimon huolehtiessa hoivaamisesta). Sinulle on olennaista raakata jokaisesta miehestä pois kaikki feminiinisyys - tai ainakin piilottaa se. Sen sijaan naiset eivät mielestäsi oikeastaan saisi ilmentää mitään maskuliinisuutta - paitsi silleen salaa, jos on pakko, kun se oma mies tarvii siinä osastolla vähän jeesiä.
Tuo on jo niin rasittavaa olkinukkeilua, että hirvittää. En ole polkemassa homoseksuaalien etuja, pidän hyvänä sitä, että heidän oikeutensa toimivat länsimaissa. Minä voin kritisoida jotain malleja, mutta koska en ole vihervasemmistolainen, en vaadi omista mielipiteistäni poikkeavien käytösmallien kieltämistä, minä sallin ne. Sallitko sinä, että minä arvostelen niitä?

En ole sanonut, etteikö miehisyydessä saisi olla hieman naarautta, sinä väität minun sanovan noin.

Safiirilla on selkeästi varsin dogmaattinen vastaväiteautomaatti minua vastaan. Ei hän paljon ajattele, mitä minä kirjoitan, hän tietää nähtävästi, mitä minä pohjimmiltani sanon... ::) Ei Sinun parahin "Safiiri" tarvitse olla automaagisesti minun kanssani eri mieltä, lue mitä kirjoitan äläkä kirjoita, mitä kuvittelet lukevasi.

Ei muuta, mutta ärsyttää tuollainen kommentointi, jossa laitetaan suuhuni sanoja, joita en ole lausunut.
« Viimeksi muokattu: pe 04.05.2018, 23:11:22 kirjoittanut Toope »
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa Laika

• Konkari
« Vastaus #122 : ti 08.05.2018, 00:38:31 »
En ole lainkaan varma siitä, että miehet syrjäytyy naisia helpommin. He vain toki edustavat enemmän sellaisia elämänvalintoja, jotka johtavat hieman sivuraiteelle.

Tämä on aika kummallinen kommentti.

Hehee! Se oli helmi Safiirilta. Miehet eivät syrjäydy helpommin kuin naiset, he vain edustavat syrjäytymistä.

Ymmärrä nyt Topi.
Custom will reconcile people to any atrocity; and fashion will drive them to acquire any custom.

-George Bernard Shaw, Killing For Sport, Preface (1914)

Poissa Topi

• Konkari
« Vastaus #123 : ti 08.05.2018, 02:26:12 »
En ole nyt tarkistanut, mutta onhan se kai fakta että naiset ansaitsevat miehiä vähemmän. Erimielisyyttä voi silti olla siitä, mihin tässä pitäisi pyrkiä ja ennen kaikkea millä keinoilla...
En ole lainkaan varma siitä, ansaitsevatko naiset vähemmän. He toki edustavat enemmän ammatteja, jotka eivät ole ns. "tuottavia" ammatteja.

En ole lainkaan varma siitä, että miehet syrjäytyy naisia helpommin. He vain toki edustavat enemmän sellaisia elämänvalintoja, jotka johtavat hieman sivuraiteelle.

Sattui silmään ja päähän, kun en lukenut koko ketjua ja näin Safiirin kommentin ilman Toopen viestiä, johon se vastasi. Siinähän on hieno sekoitus sarkasmia ja kenties purevaa kritiikkiäkin.