Kirjoittaja Aihe: Vihaisuus - välttämätön, hyödyllinen, haitallinen, rasittava...  (Luettu 723 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vanha aatami

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!

Itse voit miettiä sitä, luuletko saavasi parasta apua lääkäriltä, joka inhoaa sinua? Lääkäriltä, joka ei millään tapaa käsittele tätä inhoaan tai näe sitä missään muodossa omasta ajattelustaan syntyvänä, ei asiakkaan inhottavuuden tuotoksena (jolloin ”syy” on asiakkaassa ja ”parannusta” voitaisiin saada vain asiakasta muuttamalla). Ei jokaista asiakasta tarvitse rakastaa, mutta inhon tai vihan tunteen vallassa on mahdotonta toimia ammattimaisen korkeatasoisesti.

......Siihenkin se paras keino on ITSE muuttaa omaa toimintaansa, eikä jäädä odottamaan, että se toinen kuin taikaiskusta muuttuu.

Oleko koskaan kuullut sanontaa: Sitä saa mitä tilaa.

Minusta se on asiakaankin hyvä muistaa. Niin lääkärissä, kuin esim. ravintolassa tai kassajonossa..... tai naapuria tavatessa. Osa ihmisistä on inhottavia paskoja, joista on paras olla välittämättä ja joita on paras välttää. Onneksi vain pieni osa.

Asiakkaan ja asiakaspalvelijan välillä on kuitenkin eräs pikkuinen ero: toinen heistä saa hommasta palkkaa ja toinen maksaa palvelusta. Se asiakas voi sitten ns. äänestää jaloillaan, jos asiakaspalvelija katsoo asiakseen oikein inhota ja vihata asiakkaitaan.

En usko, että kukaan varsinaisesti kaipaa käveleviä ja kaikesta valittavia persläpiä asiakkaakseen.

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Kopek

• Konkari

Itselläni on poliiseista pelkästään hyvin positiivisia kokemuksia.

VA.

Minkä maan poliiseista ja millaisia?

Poissa Safiiri

• Konkari

Itse voit miettiä sitä, luuletko saavasi parasta apua lääkäriltä, joka inhoaa sinua? Lääkäriltä, joka ei millään tapaa käsittele tätä inhoaan tai näe sitä missään muodossa omasta ajattelustaan syntyvänä, ei asiakkaan inhottavuuden tuotoksena (jolloin ”syy” on asiakkaassa ja ”parannusta” voitaisiin saada vain asiakasta muuttamalla). Ei jokaista asiakasta tarvitse rakastaa, mutta inhon tai vihan tunteen vallassa on mahdotonta toimia ammattimaisen korkeatasoisesti.

......Siihenkin se paras keino on ITSE muuttaa omaa toimintaansa, eikä jäädä odottamaan, että se toinen kuin taikaiskusta muuttuu.

Minusta se on asiakaankin hyvä muistaa. Niin lääkärissä, kuin esim. ravintolassa tai kassajonossa..... tai naapuria tavatessa. Osa ihmisistä on inhottavia paskoja, joista on paras olla välittämättä ja joita on paras välttää. Onneksi vain pieni osa.

Asiakkaan ja asiakaspalvelijan välillä on kuitenkin eräs pikkuinen ero: toinen heistä saa hommasta palkkaa ja toinen maksaa palvelusta. Se asiakas voi sitten ns. äänestää jaloillaan, jos asiakaspalvelija katsoo asiakseen oikein inhota ja vihata asiakkaitaan.

En usko, että kukaan varsinaisesti kaipaa käveleviä ja kaikesta valittavia persläpiä asiakkaakseen.

VA.

Sanos nyt, miksi oletat, että mä nyt puhun tällaisista asiakkaista??? Vai onko AINA vain niissä asiakkaissa oneglma, mutta lääkärit ja hierojat on ihania kullannnuppuja kaikki tyynni? Sulla on asenne. Taidat itse olla se vittumainen asiakas, jonka kohdalla saa purra hammasta toisenkin kerran.

Tällä jutulla, mitä kirjoitin ei edes ole varsinaisesti mitään tekemistä sen kanssa, puhutaanko nyt asiakkaan puolelta tulevasta vihasta vai sen asiakaspalvelijan. Kumpikaan ei hyödy mitään siitä, että vihaa, vihaa ja vihaa. On lopulta ihan sama, oletko sinä se asiakas vai se palvelua antava, sillä MOLEMMILLA on vain mahdollisuus muuttaa omaa käyttäytymistään. Sen toisen käyttäytymiseen voi vaikuttaa ainoastaan omalla käyttäytymisellään. Todellakin - jos palvelu vain ja ainoastaan vituttaa, on parempi jättää väliin kuin jatkaa ”vihan voimalla”. Tilannehan on varsinainne win-win, jos sekä asiakas että palveluntarjoaja toteaa, että ei kannata. Minkäs takia silloin pitäisi päätä pahkaa rynniä kanssakäymiseen, joka vain herättää inhoa tai vihaa? Kummankaan. On äärimmäisen vähän palveluita, jotka ovat täysin korvaamattomia ja ainoita lajissaan. Tai asiakaspalveluduunejakaan.

Poissa Vanha aatami

• Konkari

Taidat itse olla se vittumainen asiakas, jonka kohdalla saa purra hammasta toisenkin kerran.

Selvä. Se siitä.

VA.

Poissa Vanha aatami

• Konkari

Itselläni on poliiseista pelkästään hyvin positiivisia kokemuksia.

Minkä maan poliiseista ja millaisia?

Itse asiassa tarkoitin suomalaista poliisia, josta minulla 5 - 6 positiivista kohtaamista, joita hyvin erilaisia tilanteista ei ehkä tässä kannata tarkemmin ryhtyä selostamaan.

Venäjän poliisista minulla on pari erittäin negatiivista kokemusta, marokkolaisista poliiseista yksi postiivinen kokemus. Sitten muutamia kokemuksia ulkomailta, jossa joskus on joutunut katselemaan aseen piippua väärältä puolelta, ihan business as usual, mutta johon suomalainen ei ole tottunut. Esim. tarkastetaan bussin matkustajat.....

VA.

Poissa Safiiri

• Konkari

Taidat itse olla se vittumainen asiakas, jonka kohdalla saa purra hammasta toisenkin kerran.

Selvä. Se siitä.

VA.

No herra on hyvä ja loukkaantuu vain. Itsepä aloitit ehdottelemalla, että ne asikkaathan ne vittumaisia ovat. Miksei siis ole syytä olettaa sinun olevan asiakkaana juuri sellainen tapaus?

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari

VA.

Usein valitettavasti käy niin että saa sitä mitä joku toinen tilasi. Esim. koska jokunen nainen on kohdellut jotakuta miestä rumasti, hän purkaa raivonsa seuraavaan vastaantulevaan naiseen, jolla ei ole osaa ei arpaa koko sotkussa.
"The artist is the true seer and prophet of his century, the justifier of life and as such, of course, a revolutionary far more fundamental in his penetration of the social mask of his day than any fanatic idealist spilling blood over the pavement in the name simply of another unnatural mask."

JC

Poissa Vanha aatami

• Konkari

^^
Tuo on varmasti totta, mutta siihen on vielä vaikeampi vaikuttaa.

VA.

socrates

• Vieras
Vihaaminen oli muuten hetken aikaa trendikästä joskus 90-luvulla. Juttelin kerran baarissa jonkun naisen kanssa, joka oli ollut kurssilla, missä opeteltiin ilmaisemaan vihaa.

Kun vihaamisesta lakkaa tuntemasta syyllisyyttä, se on hitsin kivaa. Vihan kohdetta on mukavaa ainakin  mielessään
nimitellä  ja kun se jää rekan alle, siitä tulee mieletön fiilis.

Ilo ilman vihaamista on teeskentelyä.