Kirjoittaja Aihe: Skeptikkona, salaliittoteoreetikkona, ... turvallisesti ja luvan kanssa  (Luettu 137 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Juha

• Konkari
  • 6-K, kannatusryhmä (perusjäsen)

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/06/18/kyypakkaus-harhaanjohtava-turhake-vai-oiva-ensiapu

Ei ole olemassa kiistatonta näyttöä valmisteen tehosta ampiaisen ja mehiläisen pistojen tai kyyn pureman hoidossa.
– Mika Kastarinen

Hydrokortisoni mainitaan tuotteessa, ja se on kuulemma vaikuttava. En tiedä itse näistä, joten en väitä vaikuttavuudesta mitään.

Kun itse käyn marjassa ja sienessä, ja käärmeisiin tosiaan törmää, joskus paljonkin, niin kyytabletteja pitänyt mukana. Eivät ihan halpoja, kaiken ostosten lisänä.

Erikoisinta oli eräs ostoskerta apteekissa, kun kysyin, miten tarpeellisia on varautua kyynpuremiin. Tiedetäänkö näistä paljon. Riittäisikö jalkineet, jotkin kunnon housut, jotka ovat riittävän esim löysät. Farmaseutti alkoi vihjaamaan kyiden tapaan olla puussa, ja ehkä sieltäkin voisivat pistää.

Tulee mieleen eräs marjastajan tuki maaseudulta, kun alkoi kertomaan lähialueella asuvista karhuista. Kuulemma katselevat sienestäjiä ihan huomaamatta sivusta. Vaikka harvemmin näkee, niin niitä kiinnostaa nämä keräilijät.
Kaiken Kaltainen Kahjous Kunnon Kestävään Kunniaansa. (6-K)

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
Onpa nyt outo otsake taas, mutta tuli tuossa mieleeni että muistelisin kuulleeni tai lukeneeni että kyypakkaus on yhtä tyhjän kanssa. Varma tästä en ole. Kyyn puremasta ei kuitenkaan pitäisi olla kai haittaa kuin vanhuksille, vauvoilla ja vaivaisille? Mutta että käärmeet killuisivat puissa täällä Suomessa? Vaikea uskoa. Toisaalta olen lukenut tapauksesta että joku oli pyöräilemässä tai mopoilemassa (ei tässä kaikkea jaksa muistaa!) tietä pitkin ja käärme loikkasi sääreen kiinni. Kuulostaa kyllä uskomattomalta.

Itseäni eivät koskaan ole käärmeet pelottaneet. En tiedä miksi. Tietysti sitä hätkähtäisi jos se putoaisi puusta päälle. Toisaalta hätkähdin kyllä sitäkin kun lapsena olin omenapuun alla ja putosi kissa päälle. Itseasiassa alkoi huippaamaan aikatavalla, kun oli kumminkin täysikokoinen kissa.

Karhuja vähän olen mietiskellyt kun telttailen yksinäni, mutta joku sitten sanoi että eivät ne yöllä liiku, joten mitäpä miettimistä siinäkään. Tokan eksän kanssa kerran oltiin metsässä ja hän väitti siellä mörähdyksen kuulleensa. Tiedä sitten hänestä. Ei alkanut silloinkaan pelottamaan.

Mutta annas olla välillä kun tulee ihmisiä vastaan tiellä kun ensin on ollut täysin autio tienoo ympärillä, niin kylläpä pumppu hakkaa. Tai on tulossa jo kotiovelle asti ja on taas joku perkeleen tupakkaporukka kokoontunut reitin vierelle.

Saisivat ostos-tv:ssä myyskennellä ihmiskarkotteita.
Hänet itsensä kanssa.