Kirjoittaja Aihe: Köyhien kilpailutus  (Luettu 218 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ROOSTER

• Konkari
Köyhien kilpailutus
« : pe 13.04.2018, 10:23:58 »
Jos minä olisin keisaripäällikkötsaari ja minulla olisi ongelmia kasvavan köyhän väen kanssa, niin mitä tekisin kapinan estämiseksi?

Laittaisin ne paskat kilpailemaan keskenään ja antaisin niille eväitä keskinäiseen nahinaan. Ne vähät työt kovaan kierrätykseen ja kilpailuun - se pitää kamppailun luokan sisäisenä. Siis helpotetaan irtisanomista ja pienennetään tukia, osittain random-menetelmällä kuten Stalinin teloitukset. Koskaan ei voi tietää josko nakki napsahtaa kohdalle. Suurin syy on kuitenkin rappunaapuri joka vei minulta hyvän 18-tunnin aktivointityön.

Tähän ohjailuun kuuluu tietysti myös tiukka lainsäädäntö joka antaa mahdollisuuden sysätä ihminen reunalle ja jopa yli. Esimerkiksi, luulisi olevan ammattikuskille kovin suuren rangaistuksen jo se, että menettää korttinsa kolmen sakon vuoksi. Ehei, hänet pitää nyt voida myös irtisanoa heti!

Tässä:

Talouselämän haastattelussa Sipilä kertoo esimerkin avulla, mitä hallitus aikeellaan tavoittelee.

–Kyllä sillä on paljon isompi merkitys kolmen hengen kuin tuhannen ihmisen yrityksessä, jossa autonkuljettajalle voi löytyä toinen tehtävä, jos hän on vaikkapa kolmen sakon jälkeen menettänyt korttinsa neljäksi kuukaudeksi, Sipilä kertoo.

Uudessa mallissa työantaja voisi Sipilän mukaan saada luvan irtisanoa työntekijä
Yleinen mielipide on aina väärässä

Poissa Brutto

• Konkari
Vs: Köyhien kilpailutus
« Vastaus #1 : pe 13.04.2018, 10:32:59 »
Jos todella haluat kiusata köyhää niin houkuttele hänet perustamaan yritys ja palkkaamaan pari työntekijää. Silloin köyhä on ihan todellisessa kusessa sillä hänelle syntyy elinikäinen velvollisuus elättää noita palkkaamiaan riippumatta siitä tekevätkö nämä töitä vai eivät.

Poissa ROOSTER

• Konkari
Vs: Köyhien kilpailutus
« Vastaus #2 : pe 13.04.2018, 10:43:05 »
Jos todella haluat kiusata köyhää niin houkuttele hänet perustamaan yritys ja palkkaamaan pari työntekijää. Silloin köyhä on ihan todellisessa kusessa sillä hänelle syntyy elinikäinen velvollisuus elättää noita palkkaamiaan riippumatta siitä tekevätkö nämä töitä vai eivät.

Joo, toimii. Olen itsekin kokeillut...
Yleinen mielipide on aina väärässä