Kirjoittaja Aihe: Rehvastele omaisuudellasi  (Luettu 640 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ROOSTER

• Konkari
Rehvastele omaisuudellasi
« : la 31.03.2018, 13:09:37 »
Koska monilla on paljon omaisuutta ja se menee ihan hukkaan jollei pääse briljeeraamaan, niin annetaanpa mahdollisuus kerskua - tässä ketjussa.

Voi ylpeillä esim. autotallin kauko-ohjattavalla ovella tai vastaavalla.

Aloitan itse lyömällä vitoset pöytään: Minulla oli kerran elämässäni yhtaikaa omistuksessa viisi saunaa!
Yleinen mielipide on aina väärässä

Poissa Juha

• Konkari
Vs: Rehvastele omaisuudellasi
« Vastaus #1 : la 31.03.2018, 21:56:53 »

R.. R... Perrr.

Pers.

Poissa socrates

• Konkari
  • Säätäjä
« Vastaus #2 : la 31.03.2018, 22:02:24 »
Kahvakuulia parin tonnin arvosta.
Jumala armahtaa, Majuri ei.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
« Vastaus #3 : la 31.03.2018, 22:34:26 »
Ette Te mulle tule kuuna kullan valkeana pärjäämään tässä kisassa.
Mulla on 20 miljardin Saksan markan postimerkki.
"Kannatan ehdottomasti maahanmuuton lisäämistä" - Esko Valtaoja, TS 4.8.2015

Poissa Juuli

• Konkari
  • Hukkaskukka
« Vastaus #4 : su 01.04.2018, 00:16:54 »

Haa... minulla  on tavallisen asunto-osakkeen ja tontin  lisäksi  (ne nyt on kaikilla) semmoinen mitä teillä edellisillä ei ole. Enkä nyt tarkoita vesioikeutta Hämeenlinnan kaupungin omistamiin vesialueisiin joka oikeus minulla myöskin  on.
Haa.... 
https://www.youtube.com/watch?v=7DUnyXUaUDE
muistojeni ruusut anneli sari

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #5 : su 01.04.2018, 08:17:04 »
Koska monilla on paljon omaisuutta ja se menee ihan hukkaan jollei pääse briljeeraamaan, niin annetaanpa mahdollisuus kerskua - tässä ketjussa.

Voi ylpeillä esim. autotallin kauko-ohjattavalla ovella tai vastaavalla.

Aloitan itse lyömällä vitoset pöytään: Minulla oli kerran elämässäni yhtaikaa omistuksessa viisi saunaa!

Niinpä oli meilläkin jonkin aikaa. Nyt ”vain” neljä. Niistä kolme kesämökillämme, yksi kaupunkiasunnossamme.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #6 : su 01.04.2018, 10:37:47 »
Minulla on pari vanhaa lasiesinettä, joiden ikä saattaa olla useita satoja vuosia. Toinen esineistä on pieni filigraanilasimaljakko, jonka lasimassan epäpuhtaudet ja muotoilu viittaavat kauemmaksi historiaan. Esine on täysin ehjä. Sen on todennäköisesti hankkinut isosisäni isä oleskellessaan tutkijana Pariisissa.
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa kertsi

• Konkari
« Vastaus #7 : su 01.04.2018, 12:01:16 »
Itselläni on kertakaikkisen liikaa kaikenlaista tavaraa. Jos sillä nyt voi rehvastella. Pikemminkin hävettää, kun ei osaa luopua ns. turhasta, ja kun kiintyy esineisiin, varsinkin nostalgisiin lapsuudenkodin esineisiin.

Poissa Hayabusa

• Konkari
« Vastaus #8 : su 01.04.2018, 20:33:47 »
Kertsin omaisuuslaji on tuttu. Menossa on vähitellen tapahtuva luopuminen. Välillä taukoa ja sitten isompi siivous, mutta jatkuva pieni tarpeettoman poisheittäminen toimii kohdallani kohtuullisen hyvin.

Poissa Toope

• Konkari
« Vastaus #9 : ma 02.04.2018, 00:02:32 »
Ette Te mulle tule kuuna kullan valkeana pärjäämään tässä kisassa.
Mulla on 20 miljardin Saksan markan postimerkki.
En pärjää miljardöörille, itselläni on vain joitakin tuhannen markan seteleitä ja hopeamarkkoja.
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope
Toope Tahalle: "En minäkään vastustaisi islamia, jos se olisi, mitä esität. Pelkään sitä, koska kokemus islamista on niin erilainen, mitä esität."
goo

Poissa ROOSTER

• Konkari
« Vastaus #10 : pe 20.04.2018, 19:37:52 »
Jos ostaisi oman vesitornin, se olisi aikamoista. Sääli kun siellä ei ole vesijohtoa.

https://yle.fi/uutiset/3-10170410?origin=rss

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #11 : pe 20.04.2018, 20:38:31 »
Jos ostaisi oman vesitornin, se olisi aikamoista. Sääli kun siellä ei ole vesijohtoa.

Minuakin on huvittanut aikoinaan omistaa synnyinkaupunkini vanha vesitorni. Jos olisi oikein helvetisti rahaa (Nyt on vain helvetisti; tämähän on brassausketju), niin pykäisin siitä mieluiseni tulevaisuuden asunnon. Sen katolle ja kylkiin asennettaisiin erinäisiä joukkojenhallintalaitteita, joilla kelpaisi roimia ja kurittaa rahvasta, jos ei lähitienoo muuten pysy kurissa ja nuhteessa. Myös ilmavalvontaan kiinnitettäisiin erityistä huomiota.

Arkiaamuisin (Tasan kello 06.00) pitäisin siellä katolla itselleni aamujumpan ja venytykset. Ämyreistä pauhaisi Souzan marssimusiikki, jaloissani olisi taistelijan jalkineet (Eli maihinnousukengät), muuten olisin alasti. Ryhtiliikkeitä ja haara-perus-juttuja, paikalla marssintaa ja ojennuksia. Ehkä vielä vähän napalmia johonkin ruukkuun käryämään, niin olisi aamunavaus valmis, saatana! :)
"Näytelmää, sotaa, kiihtymystä, horrosta, orjuutta" -Marcus Aurelius

"Petän mieluummin maailman, kuin annan maailman pettää minut" -Cao Cao

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #12 : pe 20.04.2018, 20:55:33 »
Pidimme tuossa päästäisenä perinteisen veljeskunnan kevätkokouksen. Tällä kertaa erään kaverini luona, hänellä kun on hulppea talli ja siellä kiva kalustus. Kaksi Cadillacia tallissa on, yksi Pontiac GTO (Viritetty 400 Cid) on, yksi Dodge Charger (440) on, kaksi Chevroletin vaniakin siellä on, moottorikelkka ja mönkijä on, mopo (Suzuki PV50, 1989) ja moottoripyörä (Harley Davidson Softail, 2015) on. Sinne mahtuu myös pokeripöytä, saatanallinen taulutelevisio, juomakaapit ja punttisalin puolikas, jumalaton sohvanurkkaus ja laadukkaat poppivehkeet. Voi että, kun oli taas mukavaa!

Päätimme jälleen pitää aina yhtä (Kuten tähänkin asti), ja murskaavamme kaikki ne, jotka meitä vastaan rikkovat Kuten tähänkin asti). Naisseura sai saapua paikalle vasta hieman myöhemmin. Se on naisten osa.

Poissa Vanha aatami

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #13 : pe 20.04.2018, 21:00:48 »

"Tätä juttua kirjoittaessa vesitornista on huudettu 10 250 euroa."

Kunnan edustajana toteaisin nyt, että "ensimmäinen, tonen ja kolmas kerta. Myyty!"

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Renttu

• saippuakauppias
  • Konkari
  • Epäilyttävä henkilö
« Vastaus #14 : pe 20.04.2018, 21:05:58 »
Tuo on kyllä pieni ja hikinen vesitorni. Omalta kohdaltani tarkoitin tätä.

Sen kylkeen tein kaverini kanssa aikoinaan Seinäjoen ensimmäisen graffitin. Pääsimme lehteen; emme jääneet kiinni.

Poissa Sandman

• Tulokas
« Vastaus #15 : pe 20.04.2018, 21:29:53 »
Saako rehvastella sellaisilla elämän omaisuuksilla mitä rahalla ei saa. Kaunis ja rakastava vaimo. Jälkikasvulla joilla asiat ja elämänhalinta kunnossa. Yksi kappaletta lastenlasta jonka tähtisilmät elämää valaisevat päivistä toiseen.

En vaihtaisi kauko-ohjattaviin autotalin oviin tai mihinkään muihinkaan rikkauksiin. Tai no olen minä aina halunnut joskus käydä Tallinnassa.
« Viimeksi muokattu: pe 20.04.2018, 21:34:40 kirjoittanut Sandman »

Poissa ROOSTER

• Konkari
« Vastaus #16 : pe 20.04.2018, 21:39:19 »
Saako rehvastella sellaisilla elämän omaisuuksilla mitä rahalla ei saa.

Tottakai. Ovathan nuo mainitsemasi ihan hienoja asioita mutta eivät yleisesti rehvastelun aiheita.

Johtunee siitä, että vaimo voi rupsahtaa ja lähteä kävelemään ja lapset voi pilata elämänsä niin, ettei niistä ole leuhkimista, mutta kilo kultaa on aina arvokas ja kadehdittava.

Rehvastelu on taitolaji, siinä pitää olla erityisen varovainen ettei kadota sitä millä rehvastelee. Sen vuoksi minäkin useimmiten rehvastelen sillä mitä on ollut, tai sillä mitä kohta tulee olemaan.

Poissa Vanha aatami

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #17 : pe 20.04.2018, 21:40:46 »
Saako rehvastella sellaisilla elämän omaisuuksilla mitä rahalla ei saa. Kaunis ja rakastava vaimo. Jälkikasvulla joilla asiat ja elämänhalinta kunnossa. Yksi kappaletta lastenlasta jonka tähtisilmät elämää valaisevat päivistä toiseen.

Näin juuri. Ja ehkä pari hyvää ystävää.

Lainaus

En vaihtaisi kauko-ohjattaviin autotalin oviin....

Rentulla menee paljon enemmän rahaa nytkin jo viikonlopun viinoihin.

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Paikalla Big Data Lenny

• Konkari
« Vastaus #18 : la 21.04.2018, 04:58:56 »
Eihän kohta tarvitse mitään oikeastaan varsinaisesti omistaa, kierrätys ja vuokraus on kasvava trendi. Trendi tulee tietysti koskemaan lopulta kaikkea materiaalista lähtien vaikka kodinkoneista tai ajoneuvoista, mutta tämä ajatusmalli on jo toteutunut siinä tärkeimmässä omistamisen lajissa, eli haaveissa ja kuvitelmissa. EI tarvitse enää omistaa elokuvateatteria, tai kömpelöitä elokuvalaitteistoja, tai edes kirjoja, vaan riittää suhteellisen kämäinen läppäri ja Netflix-tunnus. Kympillä kuussa sitä voi elää todellista elämää jakson kerrallaan. Sitä voi elää vaikka Sons of Anarchyn pyöräkerhossa tai mukana House of Cardsin poliittisessa juonittelussa. Pitsaa, halpaa kaljaa ja Netflix, mitä muuta nyt ihminen oikeastaan voisi tarvita?

Millä sitä sitten enää rehvastelisi? Ehkä lopulta vain kokemisen puhtaudella. Kuinka rajua, alkuperäistä, puhdistettua minun kokemiseni on tässä disposable-maailmassa?

Poissa ROOSTER

• Konkari
« Vastaus #19 : la 21.04.2018, 09:26:07 »
Eihän kohta tarvitse mitään oikeastaan varsinaisesti omistaa, kierrätys ja vuokraus on kasvava trendi. Trendi tulee tietysti koskemaan lopulta kaikkea materiaalista lähtien vaikka kodinkoneista tai ajoneuvoista, mutta tämä ajatusmalli on jo toteutunut siinä tärkeimmässä omistamisen lajissa, eli haaveissa ja kuvitelmissa. EI tarvitse enää omistaa elokuvateatteria, tai kömpelöitä elokuvalaitteistoja, tai edes kirjoja, vaan riittää suhteellisen kämäinen läppäri ja Netflix-tunnus. Kympillä kuussa sitä voi elää todellista elämää jakson kerrallaan. Sitä voi elää vaikka Sons of Anarchyn pyöräkerhossa tai mukana House of Cardsin poliittisessa juonittelussa. Pitsaa, halpaa kaljaa ja Netflix, mitä muuta nyt ihminen oikeastaan voisi tarvita?

Millä sitä sitten enää rehvastelisi? Ehkä lopulta vain kokemisen puhtaudella. Kuinka rajua, alkuperäistä, puhdistettua minun kokemiseni on tässä disposable-maailmassa?

Eräs, taloudellisesti pitkälle vielä hyödyntämätön, vaihtoehto on vaihtoehtoinen juonenkulku. Tulevaisuudessa voi sarjojen juoneen vaikuttaa maksamalla ja sillä voi sitten taas rehvastella.

"Minäpä katsoin sellaisen" Thelma&Louisen missä päähenkilöt (huom. seuraa spoileri!) eivät ajaneetkaan rotkoon, lisämaksusta. Luultavasti ensin kuitenkiin tulee mahdollisuus vähentää naisnäyttelijöiden vaatetusta sarjoissa maksamalla ekstraa.

Ei siis rehvasteltaisi alkuperäisellä, vaan oman mielen mukaan muokatulla, kuten tapana on.