Kirjoittaja Aihe: Itsemurha, syyt ja seuraukset  (Luettu 6728 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kuukautiset

• Vieras
Vs: Itsemurha, syyt ja seuraukset
« Vastaus #40 : ti 08.05.2018, 10:06:42 »
Kysymys ei ole yksinkertainen. On ehkä parempi että mielenterveysäiti päättää päivänsä kun kasvattaa lapsensa kieroon. Ei voi tietää. Tapaukset vaihtelee.

Niin, se riippuu varmaan aika monesta asiasta. Vanhemman ja lapsen suhteesta sen mielenterveysongelman vakavuuden ja laadun lisäksi. Ja jos nyt ei jostain todella vakavasta ole kyse, siinä voi paljon riippua ihan tuuristakin siinä mielessä, että miten näille mammoille tai papoille sitten käy. Miten sujuu parisuhdekuviot ja miten menee töissä ja noin muuten elämässä.

Toisekseen näillehän ei oikeastaan koskaan edes saada suoraa vertailukohtaa, että voitaisiin varmuudella sanoa, olisiko lapsen elämä mennyt paremmin, jos vanhempi olisi poistanut itsensä kuvioista.

Juuri siksi ei kannata ottaa kovin voimakasta kantaa. Itsari on myös osa suurempaa yhteiskunnallista ongelmaa syrjäytymisineen ym. ilmiöineen.
Pitäis lähtee siitä että kaikkien elämä olis elämisen arvoista.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #41 : ti 08.05.2018, 10:09:31 »
Itsari on jokaisen kansalaisoikeus.

Niin.

Mutta jos ihminen kuvittelee, että hänellä on velvollisuus vaikkapa huolehtia pienistä lapsistaan tai vanhenevista vanhemmistaan, niin tuo oikeus voi jäädä käyttämättä. Lapset hankitaan yleensä vapaaehtoisesti.

Tiedän tapauksen, jossa muuan vanhempi toteutti kansalaisoikeuttaan, ja kummastakin hänen lapsestaan tuli kovien huumeiden käyttäjä.

Mutta et voi myöskään tietää, etteikö tilanne olisi ajautunut ihan samanlaiseksi, jos tuo vanhempi olisi jatkanut elämäänsä. Tuskinpa elämä ihan täyttä auvoa ja iloa olisi ollut silloinkaan, sillä itsemurhaa hautovan vanhemman kyky hyvään vanhemmuuteen saattaa olla jossain määrin heikentynyttä. Myös huostaanotetuilla lapsilla saattaa olla tunetmuksia hylätyksi tulemisesta, vaikka kaikki syyt puoltaisivat  huostaanottoa. Elämässä ei ikävä kyllä ole aina vain hyviä vaihtoehtoja tai ehdottomasti ainoita oikeita ratkaisuja. Usein joudutaan vain välttelemään niitä mahdollisesti kaikkein huonoimpia. Eikä sekään aina onnistu. Eikä huonoihin valintoihin ajautuminen aina johdu vain liiallisesta itsekkyydestä. Joskus jopa päinvastoin liiallisesta epäitsekkyydestä ja omien tarpeiden ohittamisesta.

« Viimeksi muokattu: ti 08.05.2018, 10:15:05 kirjoittanut Safiiri »

socrates

• Vieras
« Vastaus #42 : ti 08.05.2018, 10:13:00 »
Kysymys ei ole yksinkertainen. On ehkä parempi että mielenterveysäiti päättää päivänsä kun kasvattaa lapsensa kieroon. Ei voi tietää. Tapaukset vaihtelee.

Niin, se riippuu varmaan aika monesta asiasta. Vanhemman ja lapsen suhteesta sen mielenterveysongelman vakavuuden ja laadun lisäksi. Ja jos nyt ei jostain todella vakavasta ole kyse, siinä voi paljon riippua ihan tuuristakin siinä mielessä, että miten näille mammoille tai papoille sitten käy. Miten sujuu parisuhdekuviot ja miten menee töissä ja noin muuten elämässä.

Toisekseen näillehän ei oikeastaan koskaan edes saada suoraa vertailukohtaa, että voitaisiin varmuudella sanoa, olisiko lapsen elämä mennyt paremmin, jos vanhempi olisi poistanut itsensä kuvioista.

Juuri siksi ei kannata ottaa kovin voimakasta kantaa. Itsari on myös osa suurempaa yhteiskunnallista ongelmaa syrjäytymisineen ym. ilmiöineen.

Ehdottomasti näin. Sen sijaan, että jauhetaan jostain eloonjäävien syyllisyydestä, pitäisi keskittyä poistamaan itsemurhiin johtavia olosuhteita.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #43 : ti 08.05.2018, 10:15:30 »
Siinä paranis samalla moni muukin asia yhteiskunnassa.

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #44 : ti 08.05.2018, 10:16:18 »

Ehdottomasti näin. Sen sijaan, että jauhetaan jostain eloonjäävien syyllisyydestä, pitäisi keskittyä poistamaan itsemurhiin johtavia olosuhteita.

Näinpä. On hieman tekopyhää syytellä itsemurhan tehneitä, kun kaikki tiedämme mm. mielenterveyspalveluiden saatavuusongelmat.

kuukautiset

• Vieras
« Vastaus #45 : ti 08.05.2018, 10:27:19 »
Tää ikuinen tuolileikki nyky-yhteiskunnassa generoi paljon pahaa ja ahdistusta.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #46 : ti 08.05.2018, 11:10:30 »
Ketjussa kun on puhuttu itsekkyydestä, tuli mieleeni joku elokuva, olisiko ollut Teräsmagnoliat jossa muijan oli ihan pakko saada vääntää kersa vaikka sairasti hengenvaarallista diabetesta. Nirrihän naiselta sitten lähtikin kun oli ehtinyt lisääntyä. Elokuva kai oli kertovinaan sankarillisista naisista, minusta tuo plikka oli vain itseään ajatteleva, eikä mikään sankari.

Se hyvä puoli tietysti siinä on että kun heittää veivinsä lapsen ollessa vasta vauva, ei se lapsi voi kaivata tai muistella. Voi tietysti olla silti katkera orpoudestaan.

Kaippa tuokin sortin itsetuhoisuutta on. Raskautta ei suositella ja pakko on vaan saada se kersa. Ja mies lykkii onnessaan tiineeksi? Vai eikö tiennyt miten vaarallista se on? En minä tuosta elokuvasta muista paljon hittojakaan, mutta se oli vaan esimerkkikeissi.

Onko tahtonsa pakko saada läpi jos siihen liittyy riskejä?
Tapa itsesi - luonto kiittää luonnonystävää.

Poissa Magdaleena

• Konkari
« Vastaus #47 : ti 08.05.2018, 11:39:22 »

Aikaisemmasta Kopekin viestistä muistin yhden itsemurhan, josta kerroinkin nettielämäni alussa, mutta sittemmin oli jo unohtunut.

Olimme pankissa samanikäinen vähän yll 20 v. tyttöryhmä, yksi oli jo naimisissakin. Saimme uuden työkaverin, hän yritti jututella meitä, mutta jotenkin uutena ei ystävyys heti syttynyt.. verrattain pitkä nainen ja aknea ovatkin ainoat muistamani tuntomerkit ja että oli aika itsevarma, ei ollenkaan ujo. Ehti olla meillä ehkä kuukauden.

Sitten eräänä maanantaiaamuna ei tullut töihin, oli ottanut unilääkkeitä  ja jättänyt kirjeen, että on yksinäinen. 
Kyllä meillä meni naamat peruslukemille ja ainakin minulla oli vähän huono omatunto.. juuri sitä ennen yritti juttua siinä töiden välissä, saatoin olla jopa viimeinen, joka privaatisti vähän jutteli .. ihan kiva normaali nainen.

Jos olisin aavistanut noin pahaa syrjäytymistä, niin olisin kysynyt lähteekö joskus mukaan loinaalle ruokatauolla,, minulla oli kaksi, joiden kanssa yleensä menin kun itsekullekin sopi, kun onhan niitä menoja muutakin kuin syödä. 

Ikävä juttu, että yksinäisyyttään ei halua herätä aamulla  :'(

socrates

• Vieras
« Vastaus #48 : ti 08.05.2018, 12:53:43 »

Aikaisemmasta Kopekin viestistä muistin yhden itsemurhan, josta kerroinkin nettielämäni alussa, mutta sittemmin oli jo unohtunut.

Olimme pankissa samanikäinen vähän yll 20 v. tyttöryhmä, yksi oli jo naimisissakin. Saimme uuden työkaverin, hän yritti jututella meitä, mutta jotenkin uutena ei ystävyys heti syttynyt.. verrattain pitkä nainen ja aknea ovatkin ainoat muistamani tuntomerkit ja että oli aika itsevarma, ei ollenkaan ujo. Ehti olla meillä ehkä kuukauden.

Sitten eräänä maanantaiaamuna ei tullut töihin, oli ottanut unilääkkeitä  ja jättänyt kirjeen, että on yksinäinen. 
Kyllä meillä meni naamat peruslukemille ja ainakin minulla oli vähän huono omatunto.. juuri sitä ennen yritti juttua siinä töiden välissä, saatoin olla jopa viimeinen, joka privaatisti vähän jutteli .. ihan kiva normaali nainen.

Jos olisin aavistanut noin pahaa syrjäytymistä, niin olisin kysynyt lähteekö joskus mukaan loinaalle ruokatauolla,, minulla oli kaksi, joiden kanssa yleensä menin kun itsekullekin sopi, kun onhan niitä menoja muutakin kuin syödä. 

Ikävä juttu, että yksinäisyyttään ei halua herätä aamulla  :'(

Tällainen tilanne, että yksinäinen ihminen yrittää saada edes työkavereista jotain sosiaalista elämää, on varsin tuttu ja melko yleinen. Jos työpaikalle on muodostunut sisäänlämpiäviä porukoita samantyyppisistä ihmisistä, tilanne on ulkopuolelle jäävälle aika toivoton.

Itse olen kärsinyt kauan sitten ongelmasta, mutta en sitä uskaltanut julki tuoda vaan purin hammasta, kun työ oli hyvin yksinäistä ja tauoilla ei muista saanut seuraa. Näin monen murtuvan saman ongelman edessä niin, että se näkyi osin aggressiivina käyttäytymisenä ja tavallaan olin tukihenkilö heille.

Magdalenaa syyllistämättä jäin ihmettelemään, miten sokea suuri osa työyhteisöistä on kyseiselle tilanteelle. Usein jokin hyvin pienikin ele antaisi toivoa työpaikalla yksin jääneelle.

Poissa Jaska Jokunen

• Ikijäärä
  • Konkari
« Vastaus #49 : ke 09.05.2018, 02:27:58 »

Tavatessani ikäiseni sukulaisen viimeisen kerran vuosia sitten hän kertoi että työpaikallaan yksityisessä vanhustenlaitoksessa vauraassa eurooppalaisessa maaassa oli resursseja vähennetty ja hän jäänyt ainoaksi sosiaalityöntekijäksi ja koki että työtehtäviä ei enää pystynyt hoitamaan kunnolla. Eräänä päivänä oli eräs potilaista hypännyt kerrostalon ikkunasta ja menettänyt siinä tarkoitetusti henkensä. Sukulainen arvioi että potilas olisi ollut enemmän tuen tarpeessa kuin oli ollut tarjottavana ja koki syyllisyyttä. Ei kauaakaan sen jälkeen sain tiedon, että oli hakenut psyykkistä apua mutta aikoja ei ollut saatavissa. Oli sitten päättänyt päivänsä lääkkeiden ja alkoholin avulla kerralla. Muistan hänen kuitenkin yleensä elämää pursuvana iloisena ihmisenä. Lapsensa olivat jo perheensä perustaneet ja puolisonsa kanssa eronneet.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #50 : ke 09.05.2018, 09:21:11 »
Pamahti mieleen että onkohan voinut käydä niin että liiallisesta tahdikkuudesta on ollut haittaa. Kun ekan eksäni (=silloisen ainoan kaverini) äiti soitti minulle poikansa kuolleen, en kehdannut kysellä itkevältä naiselta tarkempia yksityiskohtia. Koska kumminkin olin "vain" eksä, niin voi olla ettei hänen olisi edes kertonut minulle ollenkaan tätä, ellei olisi halunnut tietää että olinko se minä jolle hänen poikansa postitti sen paksun kirjeen jonka oli tällä nähnyt. Olen vähän hirvitellyt että olisiko ex-avoanoppi syyttänyt minua poikansa kuolemasta jos se kirje olisi tullut minulle (ei tullut), mutta ehkäpä hän olisi vain halunnut tietää oliko kirjeessä mitään selitystä kuolemalle.

Nythän on niin, että kun itse epäilen että jo minun aikanani Diapamia vaarallisia määriä napsinut mies myöhemmin alkoi myös nautiskelemaan alkomahoolista, on hyvinkin mahdollista että miehelle sattui vaan semmoinen pikku erhe että nautiskeli mömmöjä ja viinaa yhtäaikaa, sammui ja tukehtui oksennukseensa, tms. Olisi ehkä pitänyt kertoa hänen äidilleen että en oikein usko miehen tappaneen itseään. Enkä varsinkaan kenenkään naisen takia. Eksällä oli tapana kirjoitella paksuja kirjeitä kelle tahansa kenen kanssa hän vain kirjoittelusuhteessa kulloinkin oli, minunkin, sekä ennen että jälkeen parisuhteemme. Lisäksi hänellä oli aina kierroksessa joku nainen johon hän oli ihastunut. Ennen minua johonkin työkaveriinsa ja minun jälkeeni ainakin yhteen naiseen. Yhteistä näissä naisissa oli ettei heistä kukaan halunnut olla miehen kanssa missään tekemisissä, eli eksässä oli siis vähän stalkkerinkin vikaa. (Minuun hän ei kai ihastunut ja en koe että olisi eroammekaan varsinaisesti kauheasti surrut.)

En oikein näe mitään syytä että miksi mies olisi yhtäkkiä itsensä telonut. Eihän hän kauhean onnellinen ollut, eli syrjäytynyttä elämää (ollakseen vieläkin syrjäytyneempi pitäisi jo paeta jonnekin Lappiin, eksä oli paennut jalasmökkiin johonkin pöpelikköön), mutta miksi hän yhtäkkiä olisi päättänyt antaa periksi kun ei aiemminkaan ollut niin tehnyt. No, mistäpä minä tiedän. Ennen hänen kuolemaansa emme olleet jutelleet varmaan kolmeen kuukauteen, joten mikä tahansa on mahdollista. Mutta jos kumminkin oli mahdollista että teko ei ollut itsemurha, niin hänen läheisillään olisi kyllä oikeus ollut kuulla sekin seikka.

Iäkkäät vanhempansa saattavat olla jo kuolleita, joten en tiedä hyödyttääkö tätä asiaa enää alkaa penkomaan heidän suuntaansa. Enkä välttämättä edes löytäisi heitä enää, kun yhteystiedot ovat kadonneet ja nimetkin jotenkuten vain nippanappa epävarmasti mielessä.

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #51 : pe 15.06.2018, 21:59:53 »
Vieläkin häiritsee mieltä se Bourdainin tapaus...On tullut mediasta luetuksi, että hänen naisystävänsä oli äskettäin kuvattu toisen miehen kanssa. Heillä oli tosin nk. avoin suhde, jossa sivusuhteilu oli sallittua, mutta on keskivertoa rankempaa kuitenkin kun julkkiksella sellainen usein päätyy paparazzi-kuviin ja leviää mediaan.

Itse en usko "avoimen suhteen" toimivuuteen juuri kenenkään kohdalla, koska kaikkiin ihmissuhteisiin liittyy aina myös valtatasapaino. On harvinaista herkkua, että molemmat ovat suhteessa yhtä vahvoja. Paino heilahtelee puolelta toiselle, mutta yleensä toinen on kuitenkin useammin vahvemmassa asemassa kuin toinen. Ja sitten jos tapahtuu sivuhyppy juuri silloin kun se heikompi on huonoissa fiiliksissä, niin se siitä avoimesta suhteesta. Tunneasiat on niin hemmetin kipeitä silloin kun ne on kipeitä. Helppo on sopia avoimuudesta ja kaikesta kivasta, kun menee hyvin, mutta lasku maksetaan sitten kun ei menekään niin hyvin. Kallista? Elämä ON!

http://dailycaller.com/2018/06/12/photog-regrets-pic-asia-argento-bourdain/
Minä tässä vain, anteeksi.

Poissa Norma B

• Nyhtönaakka
  • Konkari
« Vastaus #52 : pe 15.06.2018, 22:15:55 »
Ahdistuin hivenen taannoin kun eräässä keskusteluryhmässä joku nuorehko(?) nainen ilmoitti että ovat nyt olleet 2 v parisuhteessa ja "on tullut aika avata suhde" muille. Mies oli aiemmin ollut avoimen suhteen harrastaja ja nainen kovasti ainakin yritti esittää että hänellä oli suunnitelmana ryhtyä samanlaiseen toimintaan, ja täysin ilman että mies painosata siihen. Se että nainen kirjoitti asiasta hyvin epävarman oloisena ei kyllä saanut ainakaan minua vakuuttumaan asiasta. Ärsytti kun tuntui siltä että kaikki muut keskustelijat (naisia) olivat suurinpiirtein että hallelujaa ai kun ihanaa siitä vaan...

Tämä kiva kiva nami nami alkaa menemään liian pitkälle. Kaikessako pitäisi olla joku yes wo/man? Kokemusten ahnehtimisessa unohtuu että mitäs jos se päänuppi ei kestäkään sitä vauhtia vaarallisine tilanteineen?

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #53 : la 23.06.2018, 13:24:19 »
Anthony Bourdainin verestä otetuista kokeista ei löytynyt huumaavia aineita

Verikokeiden tulokset ovat nyt valmiit ja Ranskan viranomaiset ovat vahvistaneet The New York Times -lehdelle, että Boudainin verestä ei löytynyt ylimääräisiä lääkkeitä tai huumaavia aineita – ainoastaan terapeuttisiin tarkoituksiin käytettyjä lääkkeitä, joilla ei ole huumaavaa tai päihdyttävää vaikutusta.

Bourdain kertoi Biographylle vuonna 2016, että hän pääsi eroon heroiinista 1980-luvulla.

Vuonna 2001 Telegraphille antamassaan haastattelussa Bourdain kertoi Guinnessin äärellä, sytytettyään kolmannen tupakkansa 10 minuutin sisään, mikä on hänen mielipiteensä heroiinista.
– Pidän heroiinista, se tuntuu todella hyvältä. En vain voi enää käyttää sitä.

Peoplen haastatteleman lähteen mukaan Bourdainin pimeä puoli ”oli aina olemassa”.

– Se on se juttu hänessä, ja hän olisi ollut ensimmäisenä myöntämässä sen. Hänen pimeä puolensa oli aina olemassa, mutta pimeys oli aina ikään kuin pari askelta hänen takanaan. Hän ikään kuin onnistui pakenemaan sitä, kirjaimellisesti, sillä hänhän teki pitkiä seikkailuja. Mutta se [pimeys] ei koskaan todella lähtenyt, kertoo Peoplen haastattelema lähde.

https://www.is.fi/viihde/art-2000005730727.html

Poissa Anemone 2.0

• Konkari
  • Väärinajattelija
« Vastaus #54 : pe 06.07.2018, 14:53:02 »
Nyt kerrotaan vielä sekin, että Bourdainiltä ei jäänyt kovin kummoistakaan omaisuutta. Koska hän kuitenkin on varmasti saanut hyvät palkkiot ohjelmistaan, niin olisi kiinnostavaa tietää, mihin hän rahaa kulutti. Sen kyllä ymmärrän, että hänellä ei ollut merkittävää osakesalkkua, koska kaikki ihmiset eivät välitä sijoittamisesta. Tai säästämisestä. Mutta asuntolaina? Kuinka moni tavallinen suomalainen asunnonomistaja onkaan varallisuudeltaan suunnilleen samaa luokkaa kuin Bourdain! Julkkisasema ei tosiaan automaattisesti merkitse suurta varakkuutta.

Oikeuspapereista selviää, että Bourdainin todellinen omaisuus oli miehen kuolinhetkellä noin 1,21 miljoonan dollarin eli reilun miljoonan euron luokkaa. Aiemmin omaisuuden on väitetty olevan jopa noin 16 miljoonaa dollarin arvoinen.

Bourdain itse kommentoi väitettä vuonna 2017 sanomalla, että kyseiset arviot ovat merkittävästi liioiteltuja.
– Luulen, että ihmiset, jotka näitä laskevat, olettavat minun elävän paljon järkevämmin kuin oikeasti elän.

Laillisten asiakirjojen mukaan Bourdainin varat käsittivät muun muassa noin 425 000 dollaria käteisenä ja säästöinä, 250  000 dollarin edestä henkilökohtaista omaisuutta ja noin 500 000 dollarin verran aineetonta omaisuutta kuten tekijänoikeuskorvauksia.

Asiakirjoista selviää myös, että Bourdainilla oli noin 1,1 miljoonan dollarin arvoinen asuntolaina.

https://www.is.fi/viihde/art-2000005745663.html

Paikalla Socru

• Seniori
  • Säätäjä
« Vastaus #55 : ke 01.08.2018, 20:17:57 »
Vieläkin häiritsee mieltä se Bourdainin tapaus...On tullut mediasta luetuksi, että hänen naisystävänsä oli äskettäin kuvattu toisen miehen kanssa. Heillä oli tosin nk. avoin suhde, jossa sivusuhteilu oli sallittua, mutta on keskivertoa rankempaa kuitenkin kun julkkiksella sellainen usein päätyy paparazzi-kuviin ja leviää mediaan.

Itse en usko "avoimen suhteen" toimivuuteen juuri kenenkään kohdalla, koska kaikkiin ihmissuhteisiin liittyy aina myös valtatasapaino. On harvinaista herkkua, että molemmat ovat suhteessa yhtä vahvoja. Paino heilahtelee puolelta toiselle, mutta yleensä toinen on kuitenkin useammin vahvemmassa asemassa kuin toinen. Ja sitten jos tapahtuu sivuhyppy juuri silloin kun se heikompi on huonoissa fiiliksissä, niin se siitä avoimesta suhteesta. Tunneasiat on niin hemmetin kipeitä silloin kun ne on kipeitä. Helppo on sopia avoimuudesta ja kaikesta kivasta, kun menee hyvin, mutta lasku maksetaan sitten kun ei menekään niin hyvin. Kallista? Elämä ON!

Bourdainin ratkaisu tuntuu käsittämättömältä vaikka parisuhde olisikin ollut kriisissä.

Hänhän vietti kuusikymppisenä elämää, jota nykynuorisokin pitää tavoiteltavana. Liikkui maasta toiseen tutustumassa vieraisiin kulttuureihin ja ruokiin. Oli kavereita ja 11v tytär.

Toimintakykyistä elämää olisi ollut vielä jäljellä hyvinkin parikymmentä vuotta. Olisikohan nuorempana harrastettu huumeiden käyttö jotenkin sotkenut aivokemian pysyvästi?
Jos joku mussuttaa, usutan Gestapon kimppuun.

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #56 : ke 01.08.2018, 20:44:57 »

Bourdainin ratkaisu tuntuu käsittämättömältä vaikka parisuhde olisikin ollut kriisissä.

Hänhän vietti kuusikymppisenä elämää, jota nykynuorisokin pitää tavoiteltavana. Liikkui maasta toiseen tutustumassa vieraisiin kulttuureihin ja ruokiin. Oli kavereita ja 11v tytär.

Toimintakykyistä elämää olisi ollut vielä jäljellä hyvinkin parikymmentä vuotta. Olisikohan nuorempana harrastettu huumeiden käyttö jotenkin sotkenut aivokemian pysyvästi?

Kuten tuolla aiemmin sanoin, niin tuoltahan se näyttää ulos päin. Todellisuudessa lienee hän meni sinne, minne käsketään, kävi siellä, mitä haluttiin näyttää, tapasi niitä ihmisiä, joita haluttiin hänen tapaavan. Ei hän minään vapaana sieluna taivaltanut, vaan tiukalla aikataululla toteutti ennalta sovittuja käänteitä ja suunnitelmia, usein varmaan ihan käsikirjoitettuja repliikkejä myöten. Lisäksi hänen piti saada tämä kaikki näyttämään spontaanilta hauskanpidolta.

Tytärtä ja ystäviä oli takuulla erittäin, erittäin rajallinen aika tavata, kun rehasi tekemässä ylläolevaa.

T: Xante

Poissa Nuori kotka

• Konkari
  • RAKKAUTTA - EI ISLAMISTEJA!
« Vastaus #57 : ke 01.08.2018, 20:55:25 »

Todellisuudessa lienee hän meni sinne, minne käsketään, kävi siellä, mitä haluttiin näyttää, tapasi niitä ihmisiä, joita haluttiin hänen tapaavan. Ei hän minään vapaana sieluna taivaltanut, vaan tiukalla aikataululla toteutti ennalta sovittuja käänteitä ja suunnitelmia,.....

Jossain ohjelmassa Bourdain sanoi, ettei halua olla kotona paikallaan vaan jatkuvasti menossa. Ei kenenkään ole tänään pakko alistua työnantajan sanelemaan aikatauluun. Aina on mahdollista lopettaa muutenkin kuin tappamalla itsensä.

VA.
Mitä on ollut, sitä on tulevinakin aikoina,
mitä on tapahtunut, sitä tapahtuu edelleen:
ei ole mitään uutta auringon alla.
......Menneistä ei jää muistoa, eikä jää tulevistakaan -- mennyt on unohdettu

Poissa Xantippa

• Konkari
« Vastaus #58 : ke 01.08.2018, 21:12:45 »

Todellisuudessa lienee hän meni sinne, minne käsketään, kävi siellä, mitä haluttiin näyttää, tapasi niitä ihmisiä, joita haluttiin hänen tapaavan. Ei hän minään vapaana sieluna taivaltanut, vaan tiukalla aikataululla toteutti ennalta sovittuja käänteitä ja suunnitelmia,.....

Jossain ohjelmassa Bourdain sanoi, ettei halua olla kotona paikallaan vaan jatkuvasti menossa. Ei kenenkään ole tänään pakko alistua työnantajan sanelemaan aikatauluun. Aina on mahdollista lopettaa muutenkin kuin tappamalla itsensä.

VA.

No ei tietenkään ole. Mutta ei myöskään Bourdainin työelämä ollut varmaan lainkaan sellaista, mitä Socru esittää, elellen uutta nuoruutta chillaillen makeasti ja coolisti nähden maailmaa. Epäilen, että valittuja kuvauspaikkoja lukuun ottamatta Bourdain ei juuri nähnyt kohteissa mitään. Ei ole aikaa yksinkertaisesti kuvata ohjelmaa ja sen lisäksi haahuilla nautiskelemassa autenttisesta eksoottisesta kohteesta omien mielihalujen mukaan.

Toisin sanoen siis ihmettely, miksi hän teki itsemurhan, vaikka eli nelikymppisenä kakskymppisen unelmaa on mielestäni vähän naivia. Kun en usko, että laisinkaan, ollenkaan eli sellaista.

Sitä en tiedä, mikä rooli hänen työelämällään tässä päätöksessä oli, vai oliko roolia ollenkaan. Itse luulen, että hän on kuten muutkin: syitä oli useita, mutta hän itsehän ne lopulta vain tiesi.

T: Xante

Poissa Safiiri

• Konkari
« Vastaus #59 : to 02.08.2018, 08:12:15 »

Tämä lienee hyvä esimerkki siitä, että on tavattoman vaikeaa ulkopuolelta arvioida toisen elämän vaikeuksia ja ongelmia. Viitaten keskusteluun siitä, kenellä on helpoin elämä.