Kirjoittaja Aihe: Valokuvaus  (Luettu 472 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juha

• Konkari
Valokuvaus
« : ti 20.03.2018, 18:26:41 »

Dokkariketjusta:

Arkkitehtuuri ja kaupunkisuunnittelu ovat mielestäni mielenkiintoisia, mutta monet huippuarkkitehditkin olen kokenut hieman elämälle vieraina tai kuivakkaan vaativina henkilöinä. Yle Areenassa on katsottavissa DocPointinkin ohjelmistoon kuulunut elokuva tanskalaisesta huippuarkkitehdista Bjarke Ingelsistä.

[...]

Tanska on muuten erittäin virkeä arkkitehtuuri- ja design-maa nykyisin. Myös Norjasta on tullut hyviä arkkitehtuuridokumentteja. Suomessa sen sijaan jauhetaan edelleen Alvar Aallosta, jonka jälkeen ei ole tapahtunut juuri mitään.

Dok: Kuinka pilvenpiirtäjä suunnitellaan https://areena.yle.fi/1-4144699

EM kaveri ei pidä pinnoista, jotka ovat maalattuja. Asiallinen havainto.

Itsekkin pidän suoraan pinnoista, ilman, että niitä peitetään. Joskus kuvausteemana:

Tässä hakemisto: http://jatkumo.net/ihmiset/juha/pinnat600/ Mukana muutama rajapintakuva. Myös ne on hyviä.

Poissa Hayabusa

• Konkari
Vs: Valokuvaus
« Vastaus #1 : ke 21.03.2018, 08:35:28 »
Mielenkiintoinen teema. Noista saisi hyviä taustakuvia tietsikkaan.

Tuo vesikuva etenkin pistää silmään hyvällä tavalla. Aivan kuin vedessä olisi teräviä reunoja.

Poissa MrKAT

• Konkari
  • Hai Sixteen!
« Vastaus #2 : ke 21.03.2018, 16:46:36 »
Pöytäliinana ja tietokoneen taustakuvana pitäisi ehkä olla vähän samanlaisia, tasaisia pehmeitä, ei äkillisen teräviä kirkuvia värikirjoja. Tosin tämä on minun mielipide mutta roskat ja liat erottuu paremmin..
"Kannatan ehdottomasti maahanmuuton lisäämistä" - Esko Valtaoja, TS 4.8.2015

Poissa Juha

• Konkari
« Vastaus #3 : ke 21.03.2018, 17:07:35 »
Pöytäliinana ja tietokoneen taustakuvana pitäisi ehkä olla vähän samanlaisia, tasaisia pehmeitä, ei äkillisen teräviä kirkuvia värikirjoja. Tosin tämä on minun mielipide mutta roskat ja liat erottuu paremmin..

Tämä kuva ei liity suoraan toiveeseesi. On kuitenkin jotain terävää, ja samalla kumpuilevaa. Tuollaisesta kuvasta voisi ajatella maisemaa, joka avautuu elektronimikroskoopilla, jostain kudoksesta, joka näyttää ilman apuvälineitä tasaiselta.

Elokuvateatteri voisi minusta olla autotallimainen työpaja. Kun pumpulinen, niin voi kaapata osan elokuvan ilmaisusta. Ehkä eri elokuvia varten tulisi olla erilainen teatterirakennus, sillä tuntus olevan osa kokonaisuutta.

Poissa Kopek

• Konkari
« Vastaus #4 : su 22.04.2018, 16:46:34 »
Keräsin jotakin tekaisemaani blogiin (toistaiseksi 40 sieltä täältä nappailtua kuvaa).

Nämä eivät edusta tyyppisimpiä kuvauskohteitani, koska jouduin valikoimaan ne siten, että ne kertovat mahdollisimman vähän paikoista ja ihmisistä. Eikä tämä ole läpileikkaus. Sattui olemaan kytkettynä sellainen kovalevy, jossa oli kuvia lähinnä vuosilta 2009-20013, joten pääosa kuvista ajoittuu tuolle ajalle. Jokaisen kuvan olen ottanut minä. Kamera on ollut enimmäkseen jokin muutaman kympin rimpula, minkä kyllä huomaa. Ehkä täydennän kokoelmaa myöhemmin. Katselisin mielelläni muiden otoksia. No, niitähän onkin tuossa edellä, mutta voisi olla lisääkin.

https://kuvashot.blogspot.fi/