Hienoa, että itsevarmana kykenet uskomaan vaakasti siihen, että itse olet täydellinen. Onhan sekin jotain.
Ihmisillä on erilaisia luonteenpiirteitä ja niistä lienee aika vaikea päästä eroon, varsinkin, ellei niitä itsekään tiedosta.
Tulee usein sanottua,, liennee,, mahdollisesti,, ehkäpä jne,. Epävarmassa maailmassa epävarmuus on peruasia, eikä luottamus aina ole kovin suuri, määritelmiin ja määrittelijöihin.
Varmuuttakin on, : täydellistä,, vaikkapa valo, päivänpaiste on täydellistä, ei siinä ole virheitä,, silti se voi polttaa.
Kuinka ollakaan et taaskaan muista, että kyllä sekin varsin varmaa on, ettei Aurinko ikuisesti paista. Luulen myös, että jokseenkin varmasti pyrit kumoamaan tämän sanomani ja syyttämään minua ties mistä uskonnollisesta vakaumuksesta sen perusteella.
Kysymys ei ollut aurinkosta, ikuisuudesta, eikä safiirista.
Vaan valosta. Tähtiä (aurinkoja, syttyy, sammuu) Valo ei kaiketi katoa, ainaakaan niinkauan, kun universumi on olemassa.
Kun tuohon takerruit kerrot varmaan mitä valo mielestäsi on, vikiä ei kannata lainnailla, tiedeän kyllä mitä siellä kerrotaan? Valon ominaisuuksista on kyllä tietoa, mutta sinä ilmeisen fiksuna tiedät enemmänkin valon katoamisesta.
Yleensä valon näkyviä aaltopituuksia kutsutaan valoksi, mutta kuten tietänet se on koko SM-kentän ominaisuus ja kattaa myös mikro-aallot, gamma säteet, tutka aallot, radioaallot, jne,,.
Mihin ne mielestäsi katoavat?